• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problemy z konwojem gdańskich autobusów na Ukrainę

MKo
11 grudnia 2023, godz. 10:50 
Opinie (172)
Pożar w komorze silnika i awaria skrzyni biegów unieruchomiły dwa z siedmiu autobusów zmierzających z Gdańska na Ukrainę. Pożar w komorze silnika i awaria skrzyni biegów unieruchomiły dwa z siedmiu autobusów zmierzających z Gdańska na Ukrainę.

Tylko pięć z siedmiu autobusów przekazanych przez miasto Gdańsk Ukrainie późnym niedzielnym wieczorem dotarło do Warszawy, skąd dalej ruszą za naszą wschodnią granicę. Podczas transportu awarii uległy dwa pojazdy.



Kupujesz używane rzeczy?

O przekazaniu Ukrainie siedmiu gdańskich autobusów wraz z częściami zamiennymi oraz materiałów budowlanych informowaliśmy w ubiegłym tygodniu.

W niedzielę specjalny konwój ruszył z Trójmiasta do Warszawy, gdzie w poniedziałek ma się odbyć specjalna konferencja prasowa, na której przedstawiciele kilku miast mają zaprezentować dary i przekazać je stronie ukraińskiej.

Niestety transfer autobusów z Gdańska do Warszawy nie obył się bez niespodzianek.

  • Specjalny konwój ruszył z bazy autobusowej w Gdańsku w niedzielę.
  • Specjalny konwój ruszył z bazy autobusowej w Gdańsku w niedzielę.
  • Specjalny konwój ruszył z bazy autobusowej w Gdańsku w niedzielę.
  • Specjalny konwój ruszył z bazy autobusowej w Gdańsku w niedzielę.

Pożar w komorze silnika



W jednym z autobusów, zaraz po wyjeździe z Gdańska, zapaliła się komora silnika.

- W jednym z przegubowców doszło do awarii. Prawdopodobnie zerwał się pasek alternatora, co sprawiło, że przestał on wytwarzać prąd, co z kolei doprowadziło do przegrzania się silnika, na skutek czego spaliły się dwa kabelki. Awaria nie jest poważna: autobus zostanie odholowany do Gdańska, naprawiony i ponownie wyruszy w drogę na Ukrainę. Dołączy do pozostałych autobusów, które już dziś dojeżdżają do Warszawy - mówił nam w niedzielę wieczorem Jacek Bendykowski, prezes Fundacji Gdańskiej, która zajęła się organizacją i przekazaniem darów na Ukrainę.
15:46 10 GRUDNIA 23 (aktualizacjaakt. 21:58)

Gdański autobus zepsuł się w drodze na Ukrainę (162 opinie)

Autobus 2506 Solaris, który jechał jako dar na Ukrainę, zapalił się przed Elblągiem.

Od redakcji

Skontaktowaliśmy się z Jackiem Bendykowskim, prezesem Fundacji Gdańskiej, która organizuje transport autobusów na Ukrainę. Tłumaczy on, co się stało z jednym z autobusow.

- W jednym z przegubowców doszło do awarii. Prawdopodobnie zerwał się pasek alternatora, co sprawiło, że przestał on wytwarzać prąd, co z kolei doprowadziło do przegrzania się silnika, na skutek czego spaliły się dwa kabelki. Awaria nie jest poważna: autobus zostanie odholowany do Gdańska, naprawiony i ponownie wyruszy w drogę na Ukrainę. Dołączy do pozostałych autobusów, które już dziś dojeżdżają do Warszawy.
Zobacz więcej
Autobus 2506 Solaris, który jechał jako dar na Ukrainę, zapalił się przed Elblągiem.

Od redakcji

Skontaktowaliśmy się z Jackiem Bendykowskim, prezesem Fundacji Gdańskiej, która organizuje transport autobusów na Ukrainę. Tłumaczy on, co się stało z jednym z autobusow.

- W jednym z przegubowców doszło do awarii. Prawdopodobnie zerwał się pasek alternatora, co sprawiło, że przestał on wytwarzać prąd, co z kolei doprowadziło do przegrzania się silnika, na skutek czego spaliły się dwa kabelki. Awaria nie jest poważna: autobus zostanie odholowany do Gdańska, naprawiony i ponownie wyruszy w drogę na Ukrainę. Dołączy do pozostałych autobusów, które już dziś dojeżdżają do Warszawy.
Zobacz więcej


Awaria skrzyni biegów



Do drugiej awarii - już w innym pojeździe - doszło pod Warszawą. W autobusie uszkodzeniu uległa skrzynia biegów. Przed godz. 21 otrzymaliśmy informację o problemach trzeciego autobusu jadącego w kierunku Ukrainy. Ostatecznie do Warszawy dojechało pięć z siedmiu pojazdów.

- Drugi z autobusów został zholowany do Warszawy. To są ponad 20-letnie jednostki. One dziennie robiły po 150-80 km. Tu normalna droga z pełnym obciążeniem ze sprzętem budowlanym w ciągu jednego dnia okazała się trochę ponad ich siły. Jednak dojadą i tam znów będą pracować w normalnym cyklu poniżej 200 km dziennie. Jednocześnie to autobusy bez skomplikowanej elektroniki. Można ja naprawić w jeden dzień, przy pomocy narzędzi dostępnych w każdym warsztacie. To wielka zaleta na Ukrainie podczas wojny - dodał Bendykowski.
MKo

Miejsca

Opinie (172) ponad 20 zablokowanych

  • (1)

    "Prawdopodobnie zerwał się pasek alternatora, co sprawiło, że przestał on wytwarzać prąd, co z kolei doprowadziło do przegrzania się silnika, na skutek czego spaliły się dwa kabelki."

    "Matura to bzdura", jak nie lepiej.
    Sądziłem, że to napisała/powiedziała jakaś młoda stażystka, którą wkręcił, dla beki, mechanik starej daty. A tu - proszę - mężczyzna. ;)

    • 34 2

    • Chyba ktoś dla beki dał ci minusa, albo ktoś od matury...

      • 3 0

  • razem z tymi autobusami niech jadą córki i zony, tych co tak zadecydowali...

    • 45 5

  • Co ma alternator do przegrzewania się silnika? (1)

    "zerwał się pasek alternatora, co sprawiło, że przestał on wytwarzać prąd, co z kolei doprowadziło do przegrzania się silnika"
    Po pierwsze pasek alternatora nie wytwarza prądu, po drugie awaria alternatora nie ma nic wspólnego z przegrzewaniem się silnika. No chyba, że na jednym pasku wraz z alternatorem jest podłączona pompa wody, ale to zupełnie inna historia.

    • 33 2

    • No właśnie jest

      • 0 0

  • (4)

    Miasto rozporządza majątkiem zakupionym z podatków, bez zapytania mieszkańców o zgodę. Skandal!
    Jak długo jeszcze będziecie łasić się do tej roszczeniowej nacji?

    • 70 2

    • (3)

      Wartosc tych autobusow to ZERO

      • 0 11

      • (1)

        Może i tak ale to nasze, za nasze kupione i powinny być przeznaczone jako dawcy części dla tych które jeszcze mamy! A tu kasta partyjna, bez pytania płatników oddaje i to jeszcze krajowi który przy pierwsze lepszej okazji wy dyma nas aż oczy otworzycie

        • 10 0

        • Nieprawda. Autobus dużo waży. Za kg zwykłego złomu 68 groszy. Do tego miedź obrać z kabli a to już ma wyzsza cenę. Wyciąć katalizator czy dpf to kolejne kilka stówek. Może ma nowe opony to na Allegro. Apteczkę można sprzedać. Trochę by się uzbierało.

          • 5 0

      • Nie umiesz liczyć!

        • 0 0

  • Z tymi siatkami na zdjęciu to ukraińcy? (3)

    • 42 1

    • (1)

      Wcale byśmy się nie zdziwili jakby napisali ich nazwiska

      • 2 0

      • Trojmiasto i tak zablokuie

        Więc nawet jak ktoś z nas by napisał, to długo by tu nie powisialy.

        • 1 0

    • to dawidek i michalek

      • 2 1

  • Powinni połapać tych byczków z UKR i od razu do okopów na święta wysłać (4)

    • 60 4

    • Ja też nie lubię tej nacji ale czy ty kolego chciałbyś iść w okopy i bić się za bogaczy swego kraju lub za rząd. Oni i tak będą (3)

      • 1 10

      • Wolę aby tam w nich strzelano zamiast mijania tej $wołoczy o każdej porze dnia pod żabką

        • 10 1

      • (1)

        Gdyby Rosjanie zajęli całe województwo pomorskie i przyłączyli je do Federacji Rosyjskiej to uciekłbyś do Niemiec czy sam zgłosił się na ochotnika do wojska żeby odbić Gdańsk, Sopot i Gdynię z rąk Rosjan?

        Czy może został w mieście, przyjął rosyjski paszport, zaczął mówić po rosyjsku zgodnie z obowiązującym językiem urzędowym i cieszył się, że prawnym środkiem płatniczym są ruble, a nie złotówki?

        • 0 7

        • Po czesku

          • 0 0

  • Zdziwieni? Całe GaiT tak działa

    • 29 1

  • Na drut i trytytkę żeby tylko za bramę wyjechał. (5)

    Teraz widać na jakim poziomie jest serwis GAIT nawet paska alternatora w starym rumplu bez elektroniki nie potrafią wymienić co doprowadziło do pożaru. Wniosek z tego taki że cały tabor w takim stanie.

    • 139 5

    • (2)

      Warto by było zlecić kontrolę tego tematu. Czy są jakieś książki serwisowe, co i kiedy się wymienia, czy w ogóle się coś wymienia czy dopiero jak autobus nie może ruszyć. Czy ktoś panuje nad serwisami kilomerowymi czyli oleje, paski itp.

      • 11 0

      • GAIT miał przecież kontrolę z 2-3 lata temu (1)

        Był artykuł na tym portali. Wnioski były takie, że ponad połowa autobusów nie powinna wyjechać z zajezdni. Najlżejszymi przewinieniami były wycieki płynów.

        • 10 0

        • Czyli autobusy pasują do statystycznego pojazdu w Polsce :)

          • 2 0

    • Byłeś , widziałeś czy tylko siejesz zamęt i nienawiść , pajacu

      • 0 11

    • Nie wiesz nie wypowiadaj się!

      Nie spalił się żaden pasek alternatora a instalacja do trzeciego alternatora. Tak się czasem dzieje nawet w nowych pojazdach. Puściło jedno mocowanie i przewod prądowy przetarł się do kratownicy pojazdu, nie trzeba być geniuszem aby wiedzieć że taka sytuacja spowoduje to co się wydarzyło, nie jest winą GAiT że solaris tak zaprojektował w/w instalacje nie zabezpieczajac jej żadnym bezpiecznikiem np. 100A, ale wiadomo internetowi znawcy tematu którzy nawet koła w samochodzie nie potrafią zdjąć będą zawsze wiedzieli lepiej.

      • 2 1

  • Ruda

    Łysicki też się lansuję i to z kim Bravo

    • 19 1

  • Nie widze żebyśmy byli bogatym krajem

    Ale widzę, że budżet się nie dopina i na wszytsko brakuje więc skąd mamy pieniądze na rozdawnictwo jeszcze w innym kraju. Mało już im pogadamy u Nas ?

    • 40 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane