• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Próbowali przeszmuglować złom. Tylko po co?

Rafał Borowski
3 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W kontenerach płynących do Azji było 200 ton złomu.
  • W kontenerach płynących do Azji było 200 ton złomu.

Celnicy skonfiskowali w gdyńskim porcie kilkanaście kontenerów, które miały trafić do Azji. Zawartość części z nich z nich wydaje się zaskakująca, bowiem znajdowało się tam 200 ton złomu. Wbrew pozorom przesyłka mogła być bardzo opłacalna dla nadawcy.



Kupujesz na zagranicznych serwisach sprzedażowych?

Celnicy nadzorujący trójmiejskie porty dość często informują o konfiskatach różnego rodzaju towarów. Z reguły są to podrobione wyroby markowych producentów czy nieoclone albo zabronione prawem używki.

Tymczasem w ostatnich dniach w porcie w Gdyni zarekwirowano podczas kontroli zawartość dziesięciu, które miały trafić do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jak się okazało, znajdowały się w nich zużyte silniki, które ważyły łącznie blisko 200 ton.

I tu pojawia się pytanie - jaki jest sens wysyłania tysiące kilometrów od Polski towaru, który nadaje się już tylko do utylizacji? Jak tłumaczą celnicy, nielegalny wywóz odpadów za granicę może być bardzo intratnym procederem.

Nawet pół miliona zł kary za wywóz odpadów



- Gdy mamy do czynienia ze znaczącymi ilościami odpadów, tak jak w tym przypadku, to próba ich wywiezienia jest zazwyczaj podyktowana kosztami utylizacji w kraju. Innymi słowy, bardziej się opłaca wysłać odpady gdzieś za granicę, niż ponieść koszty zutylizowania odpadów w kraju zgodnie z przepisami - wyjaśnia asp. Sebastian Pakalski, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku.
Co grozi nadawcy przesyłek za próbę nielegalnego wywozu odpadów z kraju? Najpierw opinię w tej sprawie musi wydać Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Gdańsku. Jeśli opinia będzie niekorzystna dla nadawcy - a wszystko na to wskazuje - Główny Inspektorat Ochrony Środowiska będzie mógł wymierzyć karę pieniężną do nawet pół miliona złotych.

Miejsca

Opinie (76) ponad 20 zablokowanych

  • W ten proceder

    Mógł być zamieszany sam wielki bos Olgierd L.

    • 0 0

  • Zero logiki

    Legalnie i z pocałowaniem ręki można za tem zlom silników elektrycznych zarobić min.400 tys.zł..i jeszcze pewnie właściciel złomowiska sam by po to przyjechał. Powód i cel tegoż "exportu" był z całą pewnością zupełnie inny niż wybajdurzył sobie Autor artykułu

    • 0 0

  • Towar a nie odpady

    Eksport złomu nie jest zakazany i jest to towar jak każdy inny , zabrakło odpowiednich papierów a celnicy robią z tego aferę.
    Większość polskiego złomu jest eksportowana do Azji i jest tak od wielu lat.
    Celnicy zajęli by się szukaniem narkotyków w importowanych kontenerach to byłby większy pożytek z ich pracy.
    A ciągłe zmiany przepisów i ich nieważność powoduje dużo problemów u polskich przedsiębiorców i eksporterów .
    Jeśli ktoś eksportuje dany towar pierwszy raz to może wpaść w pułapkę .

    • 0 0

  • ten świat głupieje do reszty (2)

    kara pół miliona zł za wywóz za granicę złomu nadającego się tylko do utylizacji? - można mówić o mandacie za brak papierów celnych, bo tak ogólnie to za wywóz powinien być medal, dyplom - za nielegalny przywóz podobnych śmieci - owszem kara

    • 148 6

    • Emiraty a dalej Indie; tam potrafią naprawić nawet gwoździe.

      • 0 0

    • No tak, wywieźmy wszystko najlepiej do Indii

      a oni sobie spalą te odpady w rowach przy drogach. Ale u nas problem z głowy.

      • 0 7

  • (9)

    Polska staje się niestety złomowiskiem Europy.Widać to po wieku aut.Średnio u nas mają po 16 lat ale fakt,kogo stać na nowe czy jakiegoś bezsensownego elektryka na drogi prąd i baterie starczające na 250km..

    • 41 69

    • A ty czytać ze zrozumieniem potrafisz?

      • 0 0

    • Znany troll , nie ma pojęcia o czym pisze . Ale komentarz zawsze musi wrzucić . Najlepiej pierwszy !!! (2)

      Trollu Svencjusz , skończ trollować !!!!!!!!!!!!!!!

      • 11 1

      • (1)

        Nie zawsze to primo.Nie troll tylko komentator to secundo.Nie piszę wulgarnie i nie na temat,Ty też możesz to tercio.Pozdro.

        • 0 9

        • "Terzo", lingwisto.

          • 0 0

    • raczej naiwnym donerem

      • 1 0

    • Tu tym razem wywozi się z Polski, czytaj ze zrozumieniem. (1)

      Od "szfeckich kąserf" pomieszało ci się we łbie.

      • 38 0

      • Przecież ten koleś pisze tutaj tylko bzdury. Dostaje ode mnie łapę w dół z automatu zawsze.

        • 15 0

    • a ty myslisz ze zachód to same kilkuletnie samochody?

      • 6 2

    • Bzdury. Zapomniałeś o latach 90 jak bronili

      FSO zakazem starszych niż 10 lat. Woziło się fury na składaka. To była dopiero padlina. Czesto też robiło się ulepy z 2 aut - jedno bite przodem a drugie tyłem. Zapomniałeś też o kopcących dieslach - teraz to rzadkość, kiedyś trzeba bylo jeździc na obiegu zamkniętym

      • 5 1

  • Silniki

    Tych nie douczonych celników zwolnić silniki idą do regeneracji i są sprzedane do używanych maszyn proste jak włos muzyna

    • 1 0

  • Połowa kaszubów zarabia na ściąganiu truchła z niemiec, domy już pobudowali

    • 0 1

  • Złom gdzie jest stal ,miedź i aluminium to odpady To poszukiwany surowiec Odpady to sprowadzają samorządy z Niemiec do Polski i z Ukrainy skażone śmieci do utylizacji w Gdańsku

    • 2 0

  • Recykling

    Ale bzdury,przeciez to surowiec do przetworzenia, sprzedania za nie male pieniadze

    • 3 0

  • Złomiarz

    Co z bzdura-tak właśnie myślą urzędnicy w Polsce. Jaki nielegalny wywóz, przecież silniki elektryczne bardzo łatwo jest utylizować. Po prostu eksporter nie miał prawidłoweg nr bdo lub jakiejś opłaty celnej albo pieczątki i stąd cała afera..

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane