• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Próbowali przeszmuglować złom. Tylko po co?

Rafał Borowski
3 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • W kontenerach płynących do Azji było 200 ton złomu.
  • W kontenerach płynących do Azji było 200 ton złomu.

Celnicy skonfiskowali w gdyńskim porcie kilkanaście kontenerów, które miały trafić do Azji. Zawartość części z nich z nich wydaje się zaskakująca, bowiem znajdowało się tam 200 ton złomu. Wbrew pozorom przesyłka mogła być bardzo opłacalna dla nadawcy.



Kupujesz na zagranicznych serwisach sprzedażowych?

Celnicy nadzorujący trójmiejskie porty dość często informują o konfiskatach różnego rodzaju towarów. Z reguły są to podrobione wyroby markowych producentów czy nieoclone albo zabronione prawem używki.

Tymczasem w ostatnich dniach w porcie w Gdyni zarekwirowano podczas kontroli zawartość dziesięciu, które miały trafić do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Jak się okazało, znajdowały się w nich zużyte silniki, które ważyły łącznie blisko 200 ton.

I tu pojawia się pytanie - jaki jest sens wysyłania tysiące kilometrów od Polski towaru, który nadaje się już tylko do utylizacji? Jak tłumaczą celnicy, nielegalny wywóz odpadów za granicę może być bardzo intratnym procederem.

Nawet pół miliona zł kary za wywóz odpadów



- Gdy mamy do czynienia ze znaczącymi ilościami odpadów, tak jak w tym przypadku, to próba ich wywiezienia jest zazwyczaj podyktowana kosztami utylizacji w kraju. Innymi słowy, bardziej się opłaca wysłać odpady gdzieś za granicę, niż ponieść koszty zutylizowania odpadów w kraju zgodnie z przepisami - wyjaśnia asp. Sebastian Pakalski, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku.
Co grozi nadawcy przesyłek za próbę nielegalnego wywozu odpadów z kraju? Najpierw opinię w tej sprawie musi wydać Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Gdańsku. Jeśli opinia będzie niekorzystna dla nadawcy - a wszystko na to wskazuje - Główny Inspektorat Ochrony Środowiska będzie mógł wymierzyć karę pieniężną do nawet pół miliona złotych.

Miejsca

Opinie (76) ponad 20 zablokowanych

  • Jedynym medium które warto czytać na Pomorzu to jest Dziennik Bałtycki.

    • 0 3

  • Opłata za utylizacje?

    Jakie opłaty? przecież na złomie właściciel za ten złom dostał by sporo kasy, miedź w silniku to cenny i drogi surowiec w skupie na złomie.
    więc nie rozumiem jakie koszty utylizacji?
    przecież ten złom to kupa kasy

    • 8 0

  • A śmieci , odpady i to niebezpieczne zwożą do Polski ?

    Stajemy się śmietnikiem , bo kary są śmiesznie niskie .

    • 1 0

  • Aktywni celnicy.

    Każdy blachosmród ściągnięty do Polski,to kilka litrów zużytego oleju,5 starych opon i rozwalony akumulator.Szkopy się cieszą że pozbywają się tego szrotu,nasi celnicy nakładali by kary.

    • 0 0

  • tytus

    Złom złomem ale najważniejsze jest to co jest w tych silnikach.Kolor i jeszcze raz kolor ( ile teraz płacą na skupie za kilogram miedzi ).

    • 1 0

  • Złomiarz

    Co z bzdura-tak właśnie myślą urzędnicy w Polsce. Jaki nielegalny wywóz, przecież silniki elektryczne bardzo łatwo jest utylizować. Po prostu eksporter nie miał prawidłoweg nr bdo lub jakiejś opłaty celnej albo pieczątki i stąd cała afera..

    • 2 0

  • Recykling

    Ale bzdury,przeciez to surowiec do przetworzenia, sprzedania za nie male pieniadze

    • 3 0

  • Złom gdzie jest stal ,miedź i aluminium to odpady To poszukiwany surowiec Odpady to sprowadzają samorządy z Niemiec do Polski i z Ukrainy skażone śmieci do utylizacji w Gdańsku

    • 2 0

  • Połowa kaszubów zarabia na ściąganiu truchła z niemiec, domy już pobudowali

    • 0 1

  • Silniki

    Tych nie douczonych celników zwolnić silniki idą do regeneracji i są sprzedane do używanych maszyn proste jak włos muzyna

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane