• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Próby obciążeniowe wiaduktu we Wrzeszczu

Maciej Naskręt
22 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Próba obciążeniowa wiaduktu nad magistralą kolejową we Wrzeszczu.



Sześć załadowanych do pełna ciężarówek wjechało w poniedziałek na nowy wiadukt nad linią kolejową we Wrzeszczu, by sprawdzić jego wytrzymałość. We wtorek odbędzie się identyczne badanie estakady nad al. Grunwaldzką przy Galerii Bałtyckiej.



Czy otwarcie estakady i wiaduktu we Wrzeszczu usprawni ruch w tej dzielnicy?

Czy nowy wiadukt w ciągu budowanej Trasy Słowackiego nad torami kolejowymi zobacz na mapie Gdańska będzie zachowywał się prawidłowo podczas prowadzenia ruchu drogowego? Na pytanie mają odpowiedzieć badania - próby obciążeniowe, które przeprowadzano w poniedziałek.

Na nowy wiadukt wjechało po południu sześć pojazdów ciężarowych wypełnionych po brzegi piaskiem - każdy ważący 30 ton. Zamontowane na wiadukcie mierniki pokazały, jakie siły statyczne działają na konstrukcję i czy mieszczą się one w określonych prawem normach. Pod wieczór pojazdy kolejno wjeżdżały na wiadukt - prowadzono wtedy dynamiczne badanie siły.

- Na wyniki pomiarów będzie trzeba poczekać około tygodnia - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy Gdańskich Inwestycji Komunalnych, inwestora budowy Trasy Słowackiego.

Jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć, jak wyglądają próby obciążeniowe obiektów mostowych, może je obserwować we wtorek. Na estakadzie nad al. Grunwaldzką powinny odbyć się po południu.

Próby obciążeniowe wiaduktów i estakad to jeden z ostatnich etapów związanych z dopuszczeniem obiektu do użytku. Badanie zapowiada rychłe jego oddanie do użytku. W przypadku estakady i wiaduktu we Wrzeszczu nie wykluczone, że nastąpi to w listopadzie.

Prace przy rozbudowie Trasy Słowackiego
Odcinek lotniskowy - od ul. Spadochroniarzy zobacz na mapie Gdańska do ul. Budowlanych zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,8 km. Termin oddania: koniec października 2011 r. Zakończenie prac: grudzień 2011 r. Wykonawca: Wakoz. Budżet: 31 mln zł.

Odcinek miejski - od ronda de la Salle zobacz na mapie Gdańska do al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - zagrożony, przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: OHL. Budżet: 159 mln zł.

Droga Zielona - od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. - niezagrożony. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.

Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska do ul. Ku Ujściu zobacz na mapie Gdańska. Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. - niezagrożony. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.

Miejsca

Opinie (146) 8 zablokowanych

  • Mogliby wziąć 70% klientów mcdonalda (2)

    Zrobiłoby im na zdrowie

    • 149 8

    • hahaha

      mcdonalda. bo to AMERYKANSKI fast food i jestes od tego gruby. jestes przezabawny. hahaha.

      • 2 0

    • pytanie tylko czy wiadukt wytrzyma ;-)

      • 29 3

  • Czy już koniec ? (3)

    A co tam słychać z remontem nawierzchni na torowisku przy zieleniaku w Gdańsku ?

    • 32 12

    • pieniacz nie gdańszczanin

      • 0 1

    • Jak to co słychać...

      ...nic nie słychać, bo jest gładko jak na stole :)

      • 7 0

    • już chyba koniec bo jest normalny przejazd

      • 14 0

  • Inżynierowie powinni stać pod obciążonym moste

    tak było kiedyś

    • 3 0

  • Jako ciekawostka: (1)

    gdy został zbudowany nowy Błędnik,do próby obciążeniowej użyto kilku czołgów.Czy ktoś to pamięta?Może zrobił zdjęcie?Jakoś w albumach Kosycarza nic na ten temat nie znalazłem,a czołgi pamiętam na bank.

    • 15 1

    • ...owszem bo tak kiedyś się sprawdzało mosty i wiadukty, obciążając je czołgami. Ale dzisiaj Polska należy do NATO i wszystkie czołgi wywieźli do IRAKU I AFGANISTANU.

      • 1 2

  • Fascynujący nius... Teraz poproszę o transmisję ze sprzątania ulic, albo coś równie

    niebywalego.

    • 3 1

  • Próby (2)

    A to jakaś nowa technologia prób ? Bo jeszcze czegoś takiego nie widziałem w UE, zeby tak badali.

    • 0 3

    • ...chłopie to ty jeszcze mało widziałeś. A widziałeś jak czołgami obciążali, pewnie też nie, bo jeszcze masz mleko pod nosem.

      • 1 0

    • a cokolwiek widziałeś w UE czy tylko na ekran swojego kompa patrzysz? :)

      • 2 0

  • Żeby tylko tych pomiarów nie robili geodeci, którzy mieli obsługę na Myśliwskiej :) (1)

    • 5 2

    • taaaak, geodeta mierzący naprężenia wiaduktu

      • 0 0

  • optymizmu ludzie!!!:) (3)

    Temu miastu potrzeba jest mnóstwo energii i optymizmu. Jątrzeniem i narzekaniem nie zbudujemy fajnego miasta. A Gdańsk się rozwija :)

    • 5 2

    • (1)

      Dodaj, że się również zadłuża potwornie na wiele lat.

      • 3 1

      • Nie ma nic za darmo na tym świecie.Ludzie muszą się zdecydować, albo marudzą że nic się nie dzieje, albo że za dużo sie dzieje i rośnie zadłużenie.

        • 2 0

    • Fajnie, że mówisz, że jest fajnie.

      Piszesz z UM?

      • 3 1

  • Tak trzymać Gdańsk ! (4)

    • 54 11

    • ciekawe co za malokntent dał minusa? (3)

      • 10 2

      • A co za różnica? (1)

        Zbierasz na coś punkty że ci tak zależy? Zminusowałem to zminusowałem, po co drążyć temat?

        • 4 4

        • taka różnica, że jak się potem widzi takich maruderów na ulicy, to aż przykro patrzeć ;-)

          a jak człowiek głowę odwróci, to znów taki skrzywiony ryjek zobaczy...

          • 1 0

      • zapewne gdynianin ;-)

        • 13 1

  • PRofeska (9)

    Brawo za pomyślność,po pierwsze co to za obciążenie jak tam będą nie ciężarówki a tiry śmigały jeden za drugim po tym wiadukcie,po drugie zaraz ktoś skomentuje że obciążenie bylo wystarczające to ja sie pytam co robili ludzie pod wiaduktem i ich samochody? bezpieczeństwo? by było gdyby sie zawalił im na głowy i wtedy mądry polak po szkodzie,pełna żenaderia.!

    • 8 9

    • (8)

      W artykule jest kilka błędów, ale mniejsza o to. Ludzie pod wiaduktem to na pewno projektant i kierownik budowy. Zgodnie z tradycją budowlaną mającą kilka tysięcy lat ci ludzie muszą stanąć pod mostem w trakcie prób obciążeniowych gwarantując swoją obecnością pewność jakości obliczeń jak i robót. Chodzi o to, by inżynier na wypadek popełnienia błędu grożącego karą śmierci (kodeks hammurabiego) oszczędził sobie wstydu i zginął od razu.

      • 11 0

      • streetowiec (7)

        to mądry inżynier skoro zamiast ciągników z naczepami wypełnionymi gruzem czy cysternami ważycymi kilkanascie ton sprawdzają to ciężarówkami budowlanymi których waga jest śmieszna w porównaniu do tego co sie będzie tam działo po otwarciu i w godzinach szczytu,w lato,kierownik,i projektant zapewne po wypłacie polecą daleko i nie będą sie martwić ani kodeksem hammurabiego ani karą sądu najwyższego ;]

        • 1 10

        • Ty czytasz co piszesz (6)

          ten most testowało 6 ciężarówek na raz i każda warzyła po 30 ton. Dla uzmysłowienia są one krótsze od ciągnika siodłowego, przez co nacisk na osie w czasie testu miały większy niż ciągnik z naczepą normalnie załadowany. Po drugie jechało ich 6 na raz i tak wolno, a gwarantuje Tobie, że było to pierwszy i ostatni raz, gdyż taka ciekawostka nigdy się nie zdarzy w rzeczywistości.

          Po drugie kilkanaście ton to mniej niż 30t :P. Czas wrócić do szkoły. Naczepa waży także więcej niż naście, a nawet niż 30t, ale to już inna sprawa.

          • 8 0

          • Wszystko ok, ale "waży". (5)

            • 1 2

            • masz rację

              nic trzeba na starość biorę słownik i do roboty :).

              • 0 0

            • czepiasz się (3)

              w ostatnim zdaniu się poprawił

              • 0 0

              • streetowiec (2)

                to jedna i ta sama sprawa! w niemczech byłem świadkiem jak czołgami rozjeżdżali most aż nawierzchnia była do poprawy,a oni 6 ciężarówkami o masie 30 t jeżdzą,dla odniesienia to jeden czołg średni waży około 80t,w ruchu na gąsiennicach ma sporo wiekszą moc nacisku,a do tego to są 6-cio osiówki,więc nawet rozmiar kół i rodzaj opon miał tu sporo do powiedzenia,ale panowie,o czym my piszemy? ;/ beznadzieja,i tyle,dobrze że jechali wolno bo tam fotoradar pewnie już stoi,a na naszym stadionie kałuże więc daleko by nie zajechali tą drogą

                • 0 2

              • hmm (1)

                w przypadku czołgu rozkład sił naciskających na nawierzchnię jest nieco inny... rozłożony na dość długich i szerokich gąsienicach. podejrzewam, że w obu przypadkach można zaobserwować podobny rozkład sił. zauważ proszę, że opona dotyka nawierzchni na powierzchni tylko kilku cm2. to jest tak jakby porównać idącego po cienkim lodzie do takiego, który się po nim czołga.

                • 2 1

              • Facet, co Ty brałeś?

                Pierw piszesz, że "rozkład sił (...) jest nieco inny", potem że "podejrzewam, że w obu przypadkach można zaobserwować podobny rozkład sił", a na koniec, że jednak inny.

                To, że jest inny, to fakt. To, że masz problem z wysławianiem się, to też fakt. Nawet autentyczny hehe :P

                • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane