• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Progi zwalniające w środku lasu? Tak, na Drodze Kleszej

Krzysztof Koprowski
30 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Droga Klesza jest niedostępna dla samochodów. Korzystać mogą z niej wyłącznie piesi i rowerzyści. Droga Klesza jest niedostępna dla samochodów. Korzystać mogą z niej wyłącznie piesi i rowerzyści.

W lipcu pisaliśmy o remoncie nawierzchni tzw. Drogi Kleszej zobacz na mapie Gdańska w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym, łączącej ul. Bytowską ze Słowackiego. Choć droga jest wyłączona z ruchu samochodów, wykonano na niej progi zwalniające. Leśnicy tłumaczą to bezpieczeństwem pieszych.



Spacerujesz lub jeździsz rowerem po trójmiejskich lasach?

Droga Klesza stanowi bardzo popularne miejsce spacerów oraz wycieczek rowerowych. Wiedzie tędy wygodne połączenie leśne Oliwy ze Złotą Karczmą, a pokonując ul. Słowackiego - także z Matemblewem.

Już w latach 70. zyskała ona nawierzchnię bitumiczną, która teraz została kompleksowo wyremontowana.

Cały odcinek Drogi Kleszej zabezpieczony jest przed wjazdem samochodów szlabanami oraz znakami. Mimo to, po zakończeniu prac budowlanych pojawiły się tutaj progi zwalniające. W jakim celu?

- Progami chcemy wymóc wolniejszą i bardziej ostrożną jazdę rowerzystów. Zdajemy sobie sprawę, że może być to pewna uciążliwość, ale nam zależy na zapewnieniu bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom tej drogi, w tym licznym spacerowiczom - wyjaśnia Witold Ciechanowicz z Nadleśnictwa Gdańsk.
Zdaniem leśników, znaczny spadek terenu sprawia, że wielu rowerzystów rozwija nadmierną prędkość przy zjeździe w dół, co jest szczególnie niebezpieczne ze względu na kręty przebieg drogi.

Z połączenia mają jednak korzystać także, w razie potrzeby, pojazdy uprzywilejowane. Czy dla nich progi nie będą zbytnim utrudnieniem?

- Myślę, że nie jest to znacznym problemem, by np. karetka na chwilę zwolniła - przekonuje Ciechanowicz.
Przebieg Drogi Kleszej, która zyskała niedawno nową warstwę bitumiczną. Przebieg Drogi Kleszej, która zyskała niedawno nową warstwę bitumiczną.
Leśnicy jednocześnie wyjaśniają wątpliwości w zakresie oznakowania Kleszej Drogi. Wszystkie znajdujące się tam znaki zakazu ruchu mają zyskać tabliczkę "nie dotyczy rowerów".

- Znaki zostały ustawione podczas remontu nawierzchni i być może nie zostały jeszcze gdzieś odpowiednio zmodyfikowane. Absolutnie nie zamierzamy zamykać tej drogi dla rowerzystów - zapewnia Witold Ciechanowicz.

Miejsca

Opinie (379) 2 zablokowane

  • "Zdro­wy rozsądek kończy się, gdzie zaczy­na się cho­ra głupota" Dragon (1)

    Progi zwalniające można stosować wyłącznie w miejscach, w których konieczne jest wymuszenie ograniczenia prędkości pojazdów, a inne metody okazały się nieskuteczne. Według przepisów progi dzielą się na: zwalniające, stosowane na drogach lokalnych i dojazdowych, oraz podrzutowe - budowane poza drogami publicznymi, np. na ulicach osiedlowych. Maksymalna wysokość progu to 10 cm. Wyższych nie można stosować. Co więcej, "leżący policjant" może występować tylko na obszarze zabudowanym i to poza drogami głównymi. Dodatkowe ograniczenie - "garby" nie mogą też być umieszczone na łuku oraz w odległości mniejszej niż 40 m od skrzyżowania i bliżej niż 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy to progów, na których umieszcza się pasy).
    Konieczne jest także właściwe oznakowanie, czyli pionowy znak ostrzegawczy z symbolem progu oraz znaki poziome. Uwaga! W "strefie zamieszkania" spowalniacze nie muszą być poprzedzone żadnymi znakami ostrzegawczymi.
    Przepisy: Wpisz w wyszukiwarke
    progi-zwalniajace.pl/progi_zwalniajace_warunki_stosowania.pdf

    • 6 1

    • Tobprawobjedt ignorowane. Patrz np ul myśliwska. Progi przy przejściach i skrzyżowaniach. Do prokuratury...

      • 0 0

  • Progi (6)

    Progi zwalniajace a docelowo fotoradar heheh

    • 193 9

    • w tym kraju nic nie zdziwi

      • 1 0

    • zxz (1)

      smierc rowerom poza sciezkami

      • 4 7

      • głupek

        nic dodać ....

        • 7 2

    • I dobrze. (1)

      To jakaś masakra z tymi wariatami na rowerach. Podobno niektórzy sie rozpędzają do 15km/h. Powinno się blokade na korbe zakładać. Dziesięć to dostatecznie szybko.

      • 17 5

      • hAHAHA

        • 11 0

    • Taka też była moja pierwsza myśl. RADAR ! A może "odcinkowy " ?

      • 11 1

  • Tak się zastanawiam (2)

    Czy jest jakas informacja techniczna jak takie progi powinny wygladac. Mianowicie o wysokośc, szerokosc, oraz kont najazdu na taki prog. Ja mam wrazenie, że każdy jest inny. Niestety sa tez takie, ze wjezdzajac na niego 5 km h i tak jest huk zawieszenia...ja auto tak zepsulem...Zastanawiam sie nad czynnosciami prawnymi w tej kwestii

    • 6 1

    • jak można być tak tępym?

      "kont najazdu" dla niekumatych...

      • 0 0

    • są przepisy ale który ch..j z tzw zdizetów nadleśnictw czy innych k..wskich pasożytniczych urzędniczych band się tym przejmuje?

      • 0 0

  • No :) i to jest Miś na miarę naszych możliwości ...

    reszt bez komentarza ...

    • 6 0

  • Specjaliści od wydawania publicznej kasy.

    Następnym etapem będą progi zwalniające dla pieszych.

    • 8 0

  • Totalne bezmózgowie gościa na państwowej posadce (1)

    - Myślę, że nie jest to znacznym problemem, by np. karetka na chwilę zwolniła - przekonuje Ciechanowicz

    Z takie słowa powinni karać finansowo.

    Artykuł muszą zobaczyć w Ministerstwie Środowiska i natychmiast odwołać ze stanowiska.

    • 8 2

    • najpierw trzeba usunąc ministra niszczenia środowiska

      • 1 0

  • kasa

    Po prostu ktos za to wzioł kase i tyle ,szkoda że fotoradaru nie postawili dla saren i dzików.

    • 3 0

  • Niedługo progi zwalniajęce na chodnikach dla pieszych będą codziennościa, muszą jakoś wykorzystac pieniądze z unii bo inaczej trzeba będzie oddac.

    • 3 1

  • bardzo dobrze.droga az kusi zeby na bajku przycisnac a za zakretem moga jechac dzieciaki

    • 1 5

  • dożyliśmy dykatury idiotów

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane