• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt Nowej Jabłoniowej za 1,14 mln zł? Krok do zmian na południu Gdańska

Maciej Naskręt
25 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska. Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska.

W poniedziałek w DRMG otwarto koperty z ofertami w przetargu na projekt budowy w Gdańsku dwujezdniowej ul. Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum trzech firm z Gdańska, Białegostoku i Bielska Białej, które nową drogę chce zaprojektować za kwotę 1,14 mln zł. W tym roku ruszą przetargi na dokumentację ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej.



Do poniedziałku do godz. 9 biura projektowe mogły składać w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku. Nowa droga ma powstać na odcinku od ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska.

Swoje oferty złożyło osiem biur projektowych. Obecnie komisja przetargowa sprawdza je pod względem formalnym. O wygranej decydują dwa kryteria: cena w 90 proc. i wynagrodzenia za jedną wizytację w ramach nadzoru autorskiego - 10 proc.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska Białej i Komi z Białegostoku. Chcą zaprojektować nową drogę na południu Gdańska za kwotę 1,14 mln zł. Do tego konsorcjum zaproponowało najtańsze wizyty autora projektu na przyszłym placu budowy (to tzw. nadzór autorski) - koszt jednej wynosi 123 zł.

Kolejną ofertę złożyła firma z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Pracę swoich projektantów wycenili na kwotę 1,4 mln zł, a wizyta autorów projektu na budowie to dla nich wydatek rzędu 246 zł.

Czytaj też: Czy Gdańsk Południe zyska własne centrum?

Oferty proponowane przez biura powinny cieszyć władze miasta. Uda się zaoszczędzić część pieniędzy, bowiem na projekt ul. Nowej Jabłoniowej zakładano wydać 2 mln zł.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy według wstępnych wyliczeń planistów może wynieść 94 mln zł. Realne obliczenia poznamy gdy powstanie dokumentacja. Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni m.in. zboczem wąwozu zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką.

Który element infrastruktury wymaga dofinansowania na południu Gdańska?

Plany zakładają także budowę dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do ulicy Przywidzkiej, na wysokości ul. Czermińskiego. To element linii tramwajowej, która w dalekiej przyszłości ma być przedłużona do dzielnicy Kiełpino Górne.

Ponadto inwestycja zakłada budowę ulicy Przywidzkiej od ul. Jabłoniowej do ul. Czermińskiego wraz z przebudową skrzyżowań, a także wykonanie kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami ul. Nowej Jabłoniowej.

Ulica Nowa Jabłoniowa jest realizowana w ramach Strategicznego Programu Transportowego dla dzielnic na południu Gdańska. Zakłada on realizację w pierwszej kolejności ul. Nowej Bulońskiej Północnej, a później także ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł.

Przetargi na projekty ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej w tym roku

To nie koniec dobrych wieści dla mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. - Mamy zielone światło dla tych przedsięwzięć. Dogrywamy właśnie specyfikację przetargów - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dwujezdniowa ulica Nowa Warszawska ma mieć ok. 1,58 km długości i wieść od ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska do al. Havla zobacz na mapie Gdańska przez Ujeścisko, równolegle do Trasy W-Z. Miasto na projekt zaplanowało wydać 1,7 mln zł. Wstępny koszt budowy tej drogi planiści oszacowali na ok. 76 mln zł.

Ulica Nowa Warszawska ma też zmieścić linię tramwajową, która pobiegnie prawdopodobnie na południe od nowych jezdni. Na zachodnim końcu ulicy ma powstać natomiast pętla tramwajowa, ale zostanie ona wykonana w ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej, która jest w fazie projektowania. Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego.

Nowa droga zastąpi mocno zużytą już ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Natomiast ulica Nowa Świętokrzyska - 3,5-kilometrowa droga w kształcie litery "V" - ma wieść od pętli komunikacji miejskiej przy al. Havla poprzez ul. Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej przy granicy Gdańska i gminy Kolbudy. Jej budowa będzie najdroższa i pochłonie ok. 220 mln zł. Sam projekt budowlany ma kosztować ok. 2,5 mln zł.

Oferty złożone w przetargu na opracowanie dok. ul. Nowej Jabłoniowej.

1. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Warszawa - 2 238 600,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
2. ARKAS-PROJEKT Sp. z o.o. sp.k Olsztyn - 1 976 999,91 zł (nadzór autorski: 23 370,00 zł);
3. URS Polska Sp. z o.o. Warszawa - 3 626 839,50 zł (nadzór autorski: 2 091,00 zł);
4. Europrojekt Gdańsk S.A. - 1 402 200,00 zł (nadzór autorski: 246,00 zł);
5. AECOM Consulting Sp. Z o. o. Warszawa - 2 398 500,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku - 1 414 500,00 (nadzór autorski: 246,00 zł);
7. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. - 2 724 450,00 zł (nadzór autorski: 615,00 zł);
8. Konsorcjum firm: Znak Sp. z o.o. z Gdańska, Europrojekt z Bielsko-Białej, KOMI Zdzisław Kozikowski z Białegostoku - 1 142 670,00 zł (nadzór autorski: 123,00 zł);

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (195) 9 zablokowanych

  • A gdzie Nowa Małomiejska - Chmielna? (1)

    To jest potrzebna droga

    • 18 10

    • Popieram w 100%

      Obecny stan tej drogi to największy wstyd dla Gdańska!!! Z wszystkich tych planowanych pięknych dróg droga do centrum wiedzie właśnie przez Małomiejską, która wygląda jak żywcem przeniesiona z Syberii!!

      • 3 0

  • (3)

    Powstanie kolejny twór naruszający zasady zrównoważonego rozwoju. Tkanka miejska zostanie przecięta potwornym sznytem. Ludzie na południu Gdańska przestaną uśmiechac się do siebie. A kiedy zobaczą nową drogę to pójdą do salonów i kupią kolejne samochody. Będą jeździć zwiększając ilość korków. A południe Gdańska podzielone nową ulicą zacznie przypominać getto. I umrze. Jak Detroit.

    • 10 26

    • chyba ktoś cię pociął sznytem

      nie możesz wyzwolić się od kompleksów i kradniesz nicki

      • 1 1

    • hi hi ;)

      "miasto dla ludzi a nie..."

      • 1 0

    • zmień dilera

      • 0 0

  • zdecydowanie najbardziej brakuje sieci szybkich tramwajow

    metra zbudowac sie nie da, a koszty jeszcze gestszej sieci drog beda duzo duzo wieksze niz rozbudowa dobrej sieci tramwajowej.
    Siec drogowa po rozbudowie i tak bedzie wciaz zbyt mala i niewydolna, miasto sie rozrasta

    • 25 3

  • Przetargi --- (2)

    Przetargi - to nienormalność ! Startują firmy nie przygotowane do danej pracy ani bez odpowiedniej ilości pracowników . W wielu przypadkach na zasadzie - jakoś to bedzie . Następnie poszukiwanie ludzi z łapanki . Jak się nie uda za pierwszym razem , to może aneksem wprowadzimy poprawki ? Olbrzymie pieniądze uciekają i niejeden cwaniak nieżle się obłowi a dobry pracownik dostaje grosze tak tylko może być nienormalnie w polsce .

    • 18 9

    • dolisz pier

      • 6 1

    • Jak już, to "bez odpowiedniej liczby pracowników"

      "Ilość" to jest obiektów mierzonych miarami objętości lub wagi (woda, cukier, gaz). Ale ludzi liczymy na sztuki. Więc, liczba pracowników. Kapujesz?

      • 2 2

  • Gdańsk się rozwija :)

    • 13 7

  • To jest zachód, a nie południe!

    Południe Św. Wojciech, Lipce, Maćkowy, Orunia Dolna - takie klimaty!

    • 20 3

  • wszystko fajnie

    tyle tylko, że to zachód Gdańska bo południe to takie dzielnice jak Św. Wojciech, Lipce, Maćkowy czy Olszynka

    • 17 3

  • kpina (5)

    ul.Swietokrzyska wyremontowana, czy to pisal ktoś normalny? z petli na os.Vivaldiego wracam z pracu po15 , pol godziny, takie sa korki. zartownis jakiś pisze o wyremontowaniu.

    • 9 12

    • (2)

      A co ma piernik do wiatraka? Wyremontowana to nie znaczy poszerzona...

      • 8 3

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

      • piernik jest z mąki, która jest mielona w wiatraku

        .

        • 0 0

    • To zostaw auto na pętli tramwajowej i idź pieszo,będziesz szybciej.

      • 4 3

    • trzeba było kupić w centrum...

      • 1 5

  • Czytamy:

    "Oferty proponowane przez biura powinny cieszyć władze miasta. Uda się zaoszczędzić część pieniędzy, bowiem na projekt ul. Nowej Jabłoniowej zakładano wydać 2 mln zł."
    Akurat projekt to jest ta faza na której nie powinno się oszczędzać, to mały ułamek kosztów budowy, a ma duży wpływ na koszty i jakość części budowlanej, która naprawdę kosztuje.

    • 13 3

  • A kiedy Niepołomicka (3)

    Nowa Świętokrzyska ok. - tylko kiedy realizacja, na pewno po wyborach a potem następnych, następnych ........... i będziemy ponosić koszty kolejnych przetargów na projekty. Mam nadzieję, że wyborcy nie dadzą się zwieść i wybiorą władze czynu a nie obietnic i projektów. Ale jest jeszcze lokalna Niepołomicka odcinek od Srebrnej do Starogardzkiej. Tam jest konieczna natychmiastowa naprawa dziur i wykonanie chodnika - tam może dojść do tragedii a deweloperzy i władze miasta dyskutują o zmianach, aby tylko nic nie robić. Tam trzeba działania NATYCHMIAST !!!!!!!!!!

    • 17 5

    • Niepołomicka... aż sprawdziłem na mapie gdzie to jest... (2)

      przecież to granica Gdańska! Dalej tylko Borkowo i wsie. Czego Ty chcesz, aby drogi robili na rubieżach, zamiast w centrum?

      • 7 6

      • dawno tamm nie byles, same osiedla wokol, i na starogardzkiej tez osiedla .... (1)

        a droga sie rozpadla praktycznie

        • 9 5

        • Zapytaj sam siebie - dlaczego tam powstały osiedla.

          Jak nie wpadłeś to ja powiem - bo tania ziemia i można tanio zbudować mieszkania a adres jeszcze "gdański".

          Jeżeli ktoś tam kupił mieszkanie (nie mam nic przeciwko), to raczej pomyślał, że nie ma tam innego dojazdu niż autem i z wszystkim trzeba "dojechać". Infrastruktury też nie ma...

          BTW - jak pojedziesz na dowolną wieś, to oprócz asfaltowej drogi przelatującej przez środek i kilku asfaltów bocznych reszta jest gruntowa i błotnista. I czy ktoś narzeka?

          • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane