• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt Nowej Jabłoniowej za 1,14 mln zł? Krok do zmian na południu Gdańska

Maciej Naskręt
25 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska. Na zdjęciu węzeł przesiadkowy przy al. Havla. W tym roku rozpocznie się projektowanie trzech dróg na Południu Gdańska.

W poniedziałek w DRMG otwarto koperty z ofertami w przetargu na projekt budowy w Gdańsku dwujezdniowej ul. Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum trzech firm z Gdańska, Białegostoku i Bielska Białej, które nową drogę chce zaprojektować za kwotę 1,14 mln zł. W tym roku ruszą przetargi na dokumentację ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej.



Do poniedziałku do godz. 9 biura projektowe mogły składać w Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla budowy ul. Nowej Jabłoniowej w Gdańsku. Nowa droga ma powstać na odcinku od ul. Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska do Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska.

Swoje oferty złożyło osiem biur projektowych. Obecnie komisja przetargowa sprawdza je pod względem formalnym. O wygranej decydują dwa kryteria: cena w 90 proc. i wynagrodzenia za jedną wizytację w ramach nadzoru autorskiego - 10 proc.

Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło konsorcjum firm Znak z Gdańska, Europrojekt z Bielska Białej i Komi z Białegostoku. Chcą zaprojektować nową drogę na południu Gdańska za kwotę 1,14 mln zł. Do tego konsorcjum zaproponowało najtańsze wizyty autora projektu na przyszłym placu budowy (to tzw. nadzór autorski) - koszt jednej wynosi 123 zł.

Kolejną ofertę złożyła firma z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Pracę swoich projektantów wycenili na kwotę 1,4 mln zł, a wizyta autorów projektu na budowie to dla nich wydatek rzędu 246 zł.

Czytaj też: Czy Gdańsk Południe zyska własne centrum?

Oferty proponowane przez biura powinny cieszyć władze miasta. Uda się zaoszczędzić część pieniędzy, bowiem na projekt ul. Nowej Jabłoniowej zakładano wydać 2 mln zł.

Koszt budowy 1,68-kilometrowej drogi o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy według wstępnych wyliczeń planistów może wynieść 94 mln zł. Realne obliczenia poznamy gdy powstanie dokumentacja. Projektanci przygotowujący dokumentację ul. Nowej Jabłoniowej będą musieli zaprojektować przebieg dwóch jezdni m.in. zboczem wąwozu zlokalizowanego między ul. Goszyńską a ul. Przywidzką.

Który element infrastruktury wymaga dofinansowania na południu Gdańska?

Plany zakładają także budowę dwutorowej linii tramwajowej od skrzyżowania ul. Nowej Bulońskiej Północnej z ul. Warszawską do ulicy Przywidzkiej, na wysokości ul. Czermińskiego. To element linii tramwajowej, która w dalekiej przyszłości ma być przedłużona do dzielnicy Kiełpino Górne.

Ponadto inwestycja zakłada budowę ulicy Przywidzkiej od ul. Jabłoniowej do ul. Czermińskiego wraz z przebudową skrzyżowań, a także wykonanie kanalizacji deszczowej i systemu odwodnienia poza granicami ul. Nowej Jabłoniowej.

Ulica Nowa Jabłoniowa jest realizowana w ramach Strategicznego Programu Transportowego dla dzielnic na południu Gdańska. Zakłada on realizację w pierwszej kolejności ul. Nowej Bulońskiej Północnej, a później także ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. Miasto na realizację tych inwestycji zapisało w tegorocznym budżecie miasta 300 mln zł.

Przetargi na projekty ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej w tym roku

To nie koniec dobrych wieści dla mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Niebawem zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji ul. Nowej Warszawskiej i ul. Nowej Świętokrzyskiej. - Mamy zielone światło dla tych przedsięwzięć. Dogrywamy właśnie specyfikację przetargów - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Dwujezdniowa ulica Nowa Warszawska ma mieć ok. 1,58 km długości i wieść od ul. Jabłoniowej zobacz na mapie Gdańska do al. Havla zobacz na mapie Gdańska przez Ujeścisko, równolegle do Trasy W-Z. Miasto na projekt zaplanowało wydać 1,7 mln zł. Wstępny koszt budowy tej drogi planiści oszacowali na ok. 76 mln zł.

Ulica Nowa Warszawska ma też zmieścić linię tramwajową, która pobiegnie prawdopodobnie na południe od nowych jezdni. Na zachodnim końcu ulicy ma powstać natomiast pętla tramwajowa, ale zostanie ona wykonana w ramach budowy ul. Nowej Bulońskiej, która jest w fazie projektowania. Droga przez Ujeścisko mogłaby być o ok. 20 mln zł tańsza, jeśli jej budowa ruszyłaby bez torowiska tramwajowego.

Nowa droga zastąpi mocno zużytą już ul. Warszawską zobacz na mapie Gdańska.

Natomiast ulica Nowa Świętokrzyska - 3,5-kilometrowa droga w kształcie litery "V" - ma wieść od pętli komunikacji miejskiej przy al. Havla poprzez ul. Niepołomicką do ul. Świętokrzyskiej przy granicy Gdańska i gminy Kolbudy. Jej budowa będzie najdroższa i pochłonie ok. 220 mln zł. Sam projekt budowlany ma kosztować ok. 2,5 mln zł.

Oferty złożone w przetargu na opracowanie dok. ul. Nowej Jabłoniowej.

1. Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o. Warszawa - 2 238 600,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
2. ARKAS-PROJEKT Sp. z o.o. sp.k Olsztyn - 1 976 999,91 zł (nadzór autorski: 23 370,00 zł);
3. URS Polska Sp. z o.o. Warszawa - 3 626 839,50 zł (nadzór autorski: 2 091,00 zł);
4. Europrojekt Gdańsk S.A. - 1 402 200,00 zł (nadzór autorski: 246,00 zł);
5. AECOM Consulting Sp. Z o. o. Warszawa - 2 398 500,00 zł (nadzór autorski: 1 230,00 zł);
6. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. w Gdańsku - 1 414 500,00 (nadzór autorski: 246,00 zł);
7. Transprojekt Gdański Sp. z o.o. - 2 724 450,00 zł (nadzór autorski: 615,00 zł);
8. Konsorcjum firm: Znak Sp. z o.o. z Gdańska, Europrojekt z Bielsko-Białej, KOMI Zdzisław Kozikowski z Białegostoku - 1 142 670,00 zł (nadzór autorski: 123,00 zł);

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (195) 9 zablokowanych

  • (5)

    Mieszkam w tej okolicy i biedoty tu nie widze...wiekszosc ma urzadzone mieszkanie i pozadny samochod do tego dzieci.Jak nie wiesz co to biedota obejrzyj sprawe dla reportera w czwartek na programie pierwszym.

    • 25 8

    • moja opinia

      Mieszkałem tam...
      Same "słoiki" z Warmii, Mazur i Mazowsza...

      • 5 18

    • (2)

      wstydzimy się dzielnic południowych. Mieszkańcy Gdańska. Stonka która tam zamieszkała nie wie co to cywilizacja. Robić dzieci, tanio kupić mieszkania, jeszcze szybciej się rozwieść. To polityka z wiejskich obszarów warmii mazur i kaszub. Współczuję cywilizacji rolnej

      • 2 16

      • Mało wiesz o Kaszubach.

        • 5 1

      • Ciekawe rzeczy piszesz

        Bo większość tu mieszkających to ludzie, którzy dorastali na osiedlu Chełm i Oruni Górnej i okolicy. Jakoś dużo tu ludzi z poza Gdańska nie spotykam, a więcej ludzi z okolic, bo przy wyborze kierowali się bliskością rodziny (dziadków), a także znajomych.

        • 10 4

    • zakredytowani po uszy

      • 2 1

  • kupowało sie m2 za 4200zł (4)

    a teraz - wszyscy mają się składać na miliardy na drogi, tramwaje, chodniki etc.
    Poproście dewelopera - on wam zbuduje.

    • 17 21

    • chodniki sa (2)

      a na nich smiecie i psie kupy

      • 2 7

      • A kto te śmiecie rzuca i robi kupy?

        Wy rzucacie śmiecie i wasze psy to robią...

        • 8 0

      • ludzie i psy robią tak samo na południu jak i w centrum

        kwestia kultury, niestety

        • 7 1

    • A co 4200 za metr to tak tanio według ciebie?!

      • 0 0

  • Nie no przy śmietnisku? (3)

    To Gdańsk mamy budować wokół wysypiska? To jakieś żarty !!! Przykro się robi jak idzie się np. Jaśkową Doliną i ogląda się te niegdyś piękne wille i pałacyki z płaskorzeźbami i zdobieniami pozostawione tak, aby niszczały. Żadnej wizji architektonicznej Gdańska!!! Tylko budować tam gdzie najtańsza ziemia, czyli przy wysypisku. Jak można chcieć mieszkać z górą śmieci za oknem?! Nigdy chyba tego nie zrozumiem.

    • 15 12

    • ekonomia Panie

      nie ma nic wazniejszego od kasy !

      • 8 2

    • ty chyba dawno Jaśkową nie szedłeś... (1)

      kilka świeżo wyremontowanych budynków i dwie rewitalizacje trwają. Prywatne rzecz jasna.

      • 3 3

      • Jaśkowa to przykład

        Szedłem ostatnio i jest bardzo dużo do zrobienia. Ogólnie dużo budynków w starym Wrzeszczu jest zaniedbanych, a największa tragedia jest na Starym Przedmieściu.

        • 6 2

  • i znow powycinaja resztki drzew,ktorych i tak jest coraz mniej! (1)

    i znow powycinaja resztki drzew,ktorych i tak jest coraz mniej i zaleja betonem! Drzewa te chronia od hałasu i ptaki maja tam gniazda-mowie o starej Łódzkiej. Widze,ze wladze Gdanska dbaja tylko o samochodziarzy a nie o to zeby mieszkancy osiedli mieli gdzie wyjsc na spacer w ciszy i spokoju...Za duzo juz tych samochodow sie zrobilo,kazda rodzina ma po 2 auta lub nawet 3 a potem narzekaja,ze w korkach stoja! Zrobcie oprocz drog jakies parki i fajne kluby osiedlowe!

    • 8 10

    • zdradze Ci plan

      nie wazne sa parki kluby etc
      ludzie nie maja na to czasu
      a dzieci zawsze sobie cos znajda
      wazne zebys sie wyspal
      zakupy w biedrze zrobil pod nosem
      i dojechal do pracy

      • 6 2

  • a moze lepiej jakis basen lub park ze stołami do grillowania? (1)

    a moze lepiej jakis basen lub park ze stołami do grillowania? Mieszkancy nawet nie maja miejsca zeby sie gdzies spotkac i posiedziec na swiezym powietrzu! Wkolo tylko markety i parkingi!

    • 9 8

    • niech wędzą się na balkonach.

      • 3 2

  • Znowu za pół ceny... (1)

    Miasto zaplanowalo 2 miliony, a firma chce to zrobic za 1.14 miliona. Spora roznica. Ktos ma kosztorysantow do "pupy". Ciekawe kto? Miasto czy zwycieska firma?

    • 12 3

    • w firmie powstają wyceny z "..."

      kto zna ten wie

      • 1 2

  • Godzinę tramwajem??? Potrzebny GST! (2)

    ...czyli Gdański Szybki Tramwaj w ciągu AK, z małą ilością przystanków, jadący do Jabłoniowej 10 minut, a nie 30-40 jak jest to planowane.
    Ile osób zdecyduje się tłuc z odległych dzielnic tramwajem, który co 300 m ma przystanek, światła,itp.
    Zobaczcie, jak to zrobił np.Poznań.
    W Gdańsku trasa AK wydawała się idealnie przygotowana pod taki tramwaj przez Tow.Gierka, ale oczywiście musieliśmy to zepsuć.
    Plany dociągnięcia tramwaju do obwodnicy przy takiej jego szybkości to IMHO nieporozumienie.

    • 39 6

    • Szybki jak SKM ;)

      • 2 0

    • szkoda, że nie mogę 100 razy poprzeć tego posta:/

      • 6 0

  • Jestem ciekaw gdzie oni chcą upchać Nową Warszawską jak tam nie ma miejsca (1)

    • 7 6

    • wywłaszczeniem, wyburzeniem :)

      • 2 0

  • (4)

    O co chodzi z tym nazywaniem ulic "Nowa "?

    • 6 9

    • To taka nowa

      świecka tradycja.

      • 4 2

    • To tzw. "nazwa robocza"

      jasne?

      • 4 0

    • Bo to lepsze niż "ta ulica, co jej jeszcze nie ma, ale jak już będzie, to będzie biegła trochę nieco tak, jak ulica Iksińska, przejmując jej funkcje komunikacyjne"

      • 8 0

    • coś jak york i nowy york

      ..

      • 1 0

  • po co tam budować. Dewelopezry tam powinni zadbać o drogi. Wycyckali ludzi z kasy a nie zrobili nic w kierunku polepszenia komunikacji. Głupi wiochmeński naród kupił tanie mieszkanie, Niech mieszka skoro nie zadbał sam o możliwośc wyjazdu z osiedla. Głupi 2 razy traci. Raz kupując kiepskie mieszkanie np na Habendach od Allconu a drugi raz traci na staniu w korkach i wypalaniu paliwa.

    • 8 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane