• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt ul. Nowej Jabłoniowej będzie gotowy dopiero na wiosnę

Maciej Naskręt
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
Ulica Jabłoniowa od lat obsługuje dojazd do tysięcy mieszkań. Ulica Jabłoniowa od lat obsługuje dojazd do tysięcy mieszkań.

Mieszkańcom południa Gdańska przyjdzie poczekać jeszcze pół roku na projekt budowy ul. Nowej Jabłoniowej. Urzędnicy musieli sporządzić aneks do umowy z projektantem.



Czy czekasz na realizację ul. Nowej Jabłoniowej?

Przypomnijmy, że ul. Nowa Jabłoniowa ma połączyć budowaną obecnie ul. Nową Bulońską zobacz na mapie GdańskaWęzłem Szadółki zobacz na mapie Gdańska. Droga ma być w klasie ulicy zbiorczej o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas. Pierwotnie rozważano tam budowę tramwaju.

Dodatkowo inwestycja obejmuje budowę ulicy Przywidzkiej od ulicy Jabłoniowej do granicy administracyjnej miasta z pełnym uzbrojeniem, w klasie ulicy zbiorczej również o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas.

Droga ma mieć ok. 3 km długości.

Głównymi założeniami projektu Nowej Jabłoniowej są:

  • uzyskanie większej przepustowości układu komunikacyjnego,
  • stworzenie zintegrowanego systemu transportowego łączącego obszary rozwojowe,
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w transporcie,
  • usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa,
  • stworzenie szybkiej i niezależnej komunikacji miejskiej,
  • zwiększenie potencjału rozwojowego dzielnic południowych w rejonie objętym projektem.


Planowane trasy na południu Gdańska. Planowane trasy na południu Gdańska.

Opóźnienia w projektowaniu



Przypomnijmy, że umowę na opracowanie projektu dla ul. Nowej Jabłoniowej władze Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska podpisały na początku listopada 2016 r. Wykonawca miał zainkasować kwotę 1,29 mln zł. Zgodnie z klauzulą zawartą w umowie dokumentacja miała być gotowa w czasie 16 miesięcy, czyli urzędnicy spodziewali się jej pod koniec zimy 2018 r. Dzisiaj wiadomo, że nie udało się przygotować projektu.

Co było powodem opóźnień?

- W sierpniu bieżącego roku pozyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która jest jednym z elementów dokumentacji projektowej. Z uwagi na długotrwałą procedurę pozyskania decyzji termin opracowania dokumentacji projektowej został wydłużony do kwietnia 2019 r. - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Po opracowaniu dokumentacji projektowej pozyskiwane będą pozwolenia administracyjne konieczne do rozpoczęcia robót. Realizacja inwestycji nastąpi po zapewnieniu środków finansowych na ten cel.

Nieoficjalnie mówi się też, że przyczyną opóźnień są zmiany w projektach inwestycyjnych, które są na styku z ul. Nową Jabłoniową.

Miejsca

Opinie (179) ponad 20 zablokowanych

  • Brak drogi dla pierwszych i rowerzystow

    Na ulicy Warszawskiej gdzie łączy się z Jabłoniową nie można iść pieszo zawsze rano chodziłam tam piechotą a teraz przez te budowy wogóle nie pomyśleli o pieszych jak mam chodzić po tej dziurawej ulicy dla kierowców!! Wogóle nie myślicie o ludziach co tam chodzili piechotą!

    • 0 0

  • Śródmieścia nie ma jak rowerem przejechać,a te zajmują się pierdołami nikomu nie potrzebnymi (21)

    Grube miliony wydadzą, a korki jak były tak będą..... tylko z większą ilością smrodziarzy.
    Niech kierofczyki sobie sami ją zbudują za swoje.

    • 22 73

    • Kierowcy nie są pasożytami

      Płacą vat, akcyzę, podatek drogowy i ubezpieczenia! A jakie opłaty wnosi grupa roszczeniowa rowerzystów?

      • 0 0

    • oj zagotowało się (6)

      w obcisłych gatkach...

      • 16 8

      • 90% ludzi na rowerach jeździ w normalnych ubraniach (5)

        Jakbyś wysiadł z auta czasem to byś wiedział

        • 9 7

        • Za to maja pe***skie facjaty...

          • 1 1

        • W aucie dobrze widzę, inaczej rowerzystów byłoby coraz mniej :D

          • 1 2

        • a do tego ciekawostka (1)

          90% rowerzystów ma gdzieś przepisy ruchu drogowego bo nawet nie musi ich znać! A nawet jakby znała to co z tego, skoro rowerzyści są absolutnie bezkarni

          • 9 3

          • Kazdy obywatel RP ma obowiązek znać przepisy

            Niezależnie, czy jeździ rowerem, samochodem, czy hulajnogą.
            Czy może możesz włazić na czerwonym na pasy, bo nie masz prawa jazdy?

            • 1 3

        • Dobre. Tylko co uważamy za normalne ubranie?

          • 5 2

    • A ścieżki to rowerzyści ufundowali ??? (3)

      Proponuję baaardzo powolną rozbudowę sieci ścieżek rowerowych, tak żeby beneficjenci zdołali do nich mentalnie dorosnąć.
      Bo teraz to im się tylko w głowach poprzewracało....

      • 8 4

      • (1)

        wolniej już się nie da.
        jak byś był zorientowany w temacie wiedziałbyś ze w gdańsku ich ubywa,a nie przybywa.

        Na rowerzystów miasto wydaje rocznie ok 5mln
        Na kierowców 500mln.
        To jest ta różnica.

        • 4 7

        • No, bo transport drogowy to trzon gospodarki. Czy tego chcesz czy nie. Ale na pocieszenie ci dodam, że jeszcze za twojego życia auto przestaną smrodzić, jak już stanieją elektryki. Ahhh za darmo jeżdżenie, prawie jak na rowerze, coś pięknego :D

          • 2 1

      • Proponuję proporcjonalnie do płaconych podatków

        Chętnie zobaczę 10x więcej ścieżek...

        • 4 2

    • Ej rowerzysta, to naucz się kodeksu drogowego i przestańcie przejeżdżać bez zwalniania przez przejścia dla pieszych. gdzie się podziały karty rowerowe :(

      • 2 0

    • jajca

      się przegrzały?

      • 1 0

    • Wsadź sobie te dwa kółka. (1)

      Wsadź sobie te dwa kółka akórat większość mieszkańców Gdańska nie jeździ wcale na codzień rowerami a najmniej interesuje ich rozbudowa chorych ścieżek rowerowych zamiast np. tranwaju czy nowych ulic.

      • 4 2

      • I dlatego właśnie co roku w BO wygrywają ulice i tramwaje

        A nie wywalanie śmierdzieli z miasta :)

        • 0 4

    • (1)

      A kogo to obchodzi ze ty nie masz jak rowerem po srodmiesciu jezdzic ? Hehe co za cymbal napisal ten post ??

      • 9 4

      • Coraz więcej ludzi.

        Zobaczymy kogo będzie obchodziło że nie stać Cię na niekopcący samochód, jak już wejdą normy emisji przy wjeździe do centrum.

        Ale będzie kwik...

        • 4 5

    • Pewnie że budują za swoje podatki (2)

      bo na pewno nie za twoje.

      • 5 3

      • No własnie nie. Wszyscy mieszkańcy muszą składać się na wasze fanaberie.

        • 7 0

      • No chyba jednak nie. Zobacz sobie na co idą podatki z paliwa :D

        • 1 2

  • (18)

    najlepiej, nawalić osiedli, a drogę przez lata zostawiać bez zmian, tylko progi zwalniające dodawać

    • 174 22

    • nie marudźćie tak, budowy się skończą to i drogi będą robione

      • 0 0

    • (4)

      i namalować rondo żółtą farbą

      • 28 7

      • Całe szczęście, że go tam nie wybudowali (3)

        ...okres jego funkcjonowania tam to dopiero była masakra.

        • 0 12

        • co z tym lodowiskiem całorocznym koło Jabłoniowej? (2)

          trochę daleko, nie bardzo widzę jak tam ludzie będą dojeżdżać

          • 4 0

          • (1)

            Do Outletu dają radę to i na lodowisko dojadą.

            • 2 2

            • dzieki ci adamowiczu za te codzienne udugodnienia za nasze podatki

              jutro podziekuje ci "tchórzu"

              • 1 4

    • Budyn

      Co za baran wymyślił dwa pasy w tym jeden buspas. zarąbioza ... w ogóle nie będzie korków (przenośnia)

      • 2 1

    • hmm (3)

      to ja mam pytanko kto zbudował te osiedla ??? i zapomniał o drogach hmm ????

      • 1 4

      • a po co drogi na osiedlu? między blokami chcesz jeździć? (2)

        • 3 1

        • Racja, między blokami to się nie drogi a place buduje bo gdzieś trzeba parkować. (1)

          • 2 0

          • buahaha, trąci obozem pracy

            • 1 0

    • Progi zwalniajace (2)

      Wszystkie powinni wypie..c . czy ktos widzial w jakimkolwiek innym kraju progi zwalniajace ?!? Kto w ogle wpadl na ten kretynski pomysl ???

      • 4 15

      • (1)

        Tak za granicą też są progi zwalniające. Ale z jedną różnica że przeważnie są by szkołach i przedszkolach.

        • 8 0

        • są też na dzielnicach mieszkaniowych często i gęsto, praktycznie standard w strefach zamieszkania

          a także w centrach miast gdzie masz dużo usług i restauracji itp, standard

          więc nie do końca tak jak piszesz, że tylko przy szkołach

          • 6 0

    • (3)

      najlepiej jest budować domy nie zapewniając odpowiedniego dojazdu ale to powinno dotyczyć developerów a nie miasta...

      • 6 6

      • A za co niby płacimy podatki? (2)

        Jak moi rodzice budowali dom jednorodzinny, też mieli sobie sami budować drogę?

        • 6 6

        • być może nie ale (1)

          jeśli miasto wybuduje im drogę to z pewnością będą musieli zapłacić opłatę adiacencką, bo tak stanowi prawo.

          • 6 0

          • Tak samo jak developer.

            Więc tu nie ma różnicy.

            • 0 0

  • (2)

    G.... to da skoro jeden pas będzie jako buspas, nie zmieni to niczego i dalej południe Gdańska będzie tonęło w korkach tak jak tonie już od ładnych kilku lat. Budyń zapomniał chyba o tej części Gdańska, stawiają tylko nowe osiedla, a dróg nowych brak.

    • 9 4

    • To będzie buspas (1)

      To oznacza, ze autobusem dojedziesz znacznie szybciej niż autem. Co cię wtedy korek boli

      • 0 1

      • I bardzo dobrze. w liczących sie miastach na zachodzie świadomi ludzie przesiadaja się na komunikację miejską. My również świadomie wybraliśmy lawendowe i świadomie jeździmy głównie komunikacją miejska. A jak zdarza nam się jechać autem do centrum to nie narzekamy!

        • 0 0

  • A kiedy Nowa Warszawska?

    • 1 0

  • Bez czytania artykułu każdy wie, że drgmg ma tyle wspólnego z punktualnością co Budyń z uczciwością

    , była szansa na zmianę, ale budyń dalej na taborecie... brawo gdańszczanie, nie spodziewajcie się robót na czas ! :))

    • 4 1

  • Urzednicy budynia musieli sie sprezyc finansowo na wybory dla szefa a nie jaka tam uliczka

    • 4 2

  • KIedy nowa świętkorzyska ???? (6)

    Rozumiem nowych developerów brak to i nie jest w priorytecie.
    Przebudowa węzła Kowale na obwodnicy.
    Gdzie równoległa nitka do obwodnicy na Gdańsk Południe ....

    • 94 9

    • Ja tak czuje ze tej drogi nie zrobią jeszcze przez kilka lat. Cale szczęście mam blisko do starogardzkiej to nie muszę sie pchać swietokrzyska do obwodnicy. Widzę jednak inny problem nowa jabloniowa + nowa swietokrzyska to dwie drogi z których bardzo szybko będzie sie zjeżdżać na obwodnice. A tam jak jest każdy wie.. Cwanictwo, Chamstwo, Brawura i do tego żadnej Policji ani fotoradarów...

      • 1 1

    • nowa swietokrzyska, nowa malomiejska i bulonska poludniowa to powinny byc priorytety. ale nawet kacperek jest oderwany od rzeczywistosci i nie widzi potrzeb mieszkancow tylko buja w oblokach o jakis tramwajach na lostowickiej

      • 7 2

    • Odróżnij najpierw Gdańsk i Gminę Kowale. (2)

      • 9 3

      • nie ma czegoś takiego jak gmina Kowale jeśli już jesteś taki mądry (1)

        Powiedział co wiedział, hahaha cep

        • 2 5

        • Wieś Kowale

          Lepiej Ci?

          • 8 0

    • Wezeł Kowale

      Węzeł Kowale to inwestycja rządowa.
      Budyń nie ma nic do tego, bo to już za granicą miasta (gmina Kolbudy).

      • 15 1

  • Ten buspas się nie sprawdzi w pełni, bo szybciej się kończy niż zaczyna (1)

    Żeby to miało sens, to musiałby być kontynuowany dalej Bulońską w śladzie torów tramwajowych (a najlepiej zamiast nich) i dalej do Wrzeszcza również po wydzielonym buspasie. Tak samo w kierunku centrum, przez Warszawską.

    Inaczej to nie ma sensu, bo w drodze powrotnej autobusy będą łapać takie opóźnienia we Wrzeszczu i Centrum, że ten buspas na Jabłoniowej nic nie da, bo i tak opóźnienie będzie masakryczne.

    No chyba że autobus będzie miał trasę 3 kilometrową i tylko będzie jeździł jako dojazd do tramwaju, ale to jest tak głupi pomysł, że aż ręce opadają...

    • 15 9

    • No właśnie taką będzie miał rolę, wahadłowego do pętli tramwajowej

      I to jest bardzo dobry pomysł

      • 1 0

  • Wy lepiej się zajmijcie Murapolem co będzie stawiał bloki (1)

    Uszkadza drzewa i robi co mu się żywnie podoba !!

    • 9 0

    • Murapol to dopiero gadzina

      A już wszystkie mieszkania kupione

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane