• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt ul. Nowej Jabłoniowej będzie gotowy dopiero na wiosnę

Maciej Naskręt
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Projekt Nowej Jabłoniowej znowu opóźniony
Ulica Jabłoniowa od lat obsługuje dojazd do tysięcy mieszkań. Ulica Jabłoniowa od lat obsługuje dojazd do tysięcy mieszkań.

Mieszkańcom południa Gdańska przyjdzie poczekać jeszcze pół roku na projekt budowy ul. Nowej Jabłoniowej. Urzędnicy musieli sporządzić aneks do umowy z projektantem.



Czy czekasz na realizację ul. Nowej Jabłoniowej?

Przypomnijmy, że ul. Nowa Jabłoniowa ma połączyć budowaną obecnie ul. Nową Bulońską zobacz na mapie GdańskaWęzłem Szadółki zobacz na mapie Gdańska. Droga ma być w klasie ulicy zbiorczej o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas. Pierwotnie rozważano tam budowę tramwaju.

Dodatkowo inwestycja obejmuje budowę ulicy Przywidzkiej od ulicy Jabłoniowej do granicy administracyjnej miasta z pełnym uzbrojeniem, w klasie ulicy zbiorczej również o przekroju dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, w tym jeden w każdym kierunku jako buspas.

Droga ma mieć ok. 3 km długości.

Głównymi założeniami projektu Nowej Jabłoniowej są:

  • uzyskanie większej przepustowości układu komunikacyjnego,
  • stworzenie zintegrowanego systemu transportowego łączącego obszary rozwojowe,
  • zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w transporcie,
  • usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa,
  • stworzenie szybkiej i niezależnej komunikacji miejskiej,
  • zwiększenie potencjału rozwojowego dzielnic południowych w rejonie objętym projektem.


Planowane trasy na południu Gdańska. Planowane trasy na południu Gdańska.

Opóźnienia w projektowaniu



Przypomnijmy, że umowę na opracowanie projektu dla ul. Nowej Jabłoniowej władze Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska podpisały na początku listopada 2016 r. Wykonawca miał zainkasować kwotę 1,29 mln zł. Zgodnie z klauzulą zawartą w umowie dokumentacja miała być gotowa w czasie 16 miesięcy, czyli urzędnicy spodziewali się jej pod koniec zimy 2018 r. Dzisiaj wiadomo, że nie udało się przygotować projektu.

Co było powodem opóźnień?

- W sierpniu bieżącego roku pozyskana została decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, która jest jednym z elementów dokumentacji projektowej. Z uwagi na długotrwałą procedurę pozyskania decyzji termin opracowania dokumentacji projektowej został wydłużony do kwietnia 2019 r. - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Po opracowaniu dokumentacji projektowej pozyskiwane będą pozwolenia administracyjne konieczne do rozpoczęcia robót. Realizacja inwestycji nastąpi po zapewnieniu środków finansowych na ten cel.

Nieoficjalnie mówi się też, że przyczyną opóźnień są zmiany w projektach inwestycyjnych, które są na styku z ul. Nową Jabłoniową.

Miejsca

Opinie (179) ponad 20 zablokowanych

  • (7)

    I znowu budyjemy jezdnie za grube miliony, gdzie jeden pas bedzie wykorzystywany przez 6 autobusow w jednym kierunku na godzine dzieki bus pasom. Nie dla bus pasow! Najpierw ogarnijcie komunikacje potem budujce prywatne jezdnie!

    • 25 30

    • (6)

      6 autobusów razy dwieście pasażerów to i tak więcej niż aut ( jedna osoba przeważnie )

      • 13 3

      • (5)

        Chyba chciales napisac ze srednio 20-30 pasazerow od godziny 5 do 22 na godzine w jednym autobusie. I w tedy autach bedzie zdecydowanie wiecej. Checie sobie jezdzic autobusami i manrowac czas wasza sprawa. Ale dzielmy ludzi na gorszych i lepszych, a ponizej robimy drogi ktore stoja puste....

        • 2 9

        • (4)

          Dlatego trzeba ograniczyć liczbę aut, wtedy pasażerów i autobusów przybędzie. Docelowo, to Ty będziesz marnować czas stojąc w korku godzinę, a ja dojadę buspasem w 10-15 minut do celu. Ale skoro jesteś taki burżuj, to widocznie Cie stać na marnowanie czasu.

          • 6 4

          • (3)

            Tak, tak zabierzmy bogaczom auta i pogonmy ich do autobusow! Posiadacze aut to wrogowie ludu! Proponuje zrobic barana w sciane, a jak nie pomoze to powtorka. Az do skutku.

            • 4 4

            • Gdyby po ulicach jeździły same bogacze w swoich autach, to nie byłoby żadnego problemu (korków), bo ich liczba jest niewielka. Problem w tym, że teraz każdy plebs kupuje auto, bo ceny za szroty są śmieszne i wielce panoczek dojeżdża autem do roboty, "bo musi".

              • 3 4

            • W normalnych miastach bogaci ludzie jeżdżą komunikacją (1)

              • 0 3

              • W normalnych miastach bogacze dolatują śmigłowcem do centrum. A ci biedniejsi mają szofera. A klasa średnia owszem porusza się komunikacją częściej niż u nas.

                • 3 0

  • Decyzje (1)

    Ostatnimi czasy większość projektów się opóźnia? Decyzje administracyjne wydawane miesiącami, przeciagajace się uzgodnienia... Terminy wydawania decyzji i uzgodnień powinny być krótsze

    • 24 2

    • to taki ukryty koszt, że wszystkie decyzje organów rządowych trzeba jeszcze bez żadnego trybu na Żoliborzu skonsultować, żeby nie podpaść wiadomo komu

      • 7 3

  • (4)

    Kiedy jakiś autobus pojedzie ulicą Cedrową? Chociaż do cmentarza (pętla).

    • 4 11

    • 195 (2)

      Już jeździ.
      Ale widać tylko trollujesz, skoro o tym nie wiesz.

      • 3 0

      • (1)

        Ale 195 nie jedzie całą Cedrową tylko zatrzymuje się niedaleko cmentarza. A kiedy jakaś linia autobusowa zostanie skierowana na całą cedrową i na Kartuską?

        • 2 1

        • Jak będzie tam możliwość przejazdu. Przecież ostatni odcinek Cedrowe to taka ciasnota, że trzeba uważać przy mijania osobówek, a co dopiero autobusu...

          • 2 0

    • A po co Ci, skoro nawet tam nie mieszkasz? Tak wnioskuję z twojej wypowiedzi.

      • 0 0

  • Nowa swietokrzyska a nie jabloniowa! (1)

    • 20 28

    • Jabłoniowa jest wpisana w pewien logiczny system począwszy od Spacerowej Słowaka, ak, bulonskiej, Warszawskiej. Ma to sens nadtępna bedzie Swietokrzyska.vzyli od zachodu na wschod gdzie granicę wyznaczy S7!s6

      • 3 2

  • jak tu bronią adamowicza- ależ się wylała mafia by bronić swojego ojca chrzestnego Małej Sycylii, ale macie (1)

    w gaciach co? strach że pójdziecie siedzieć jak wyjdą machloje budynia i jego mafii

    • 21 31

    • To kiedy w końcu niby wyjdą te machloje..? Bo pis rządzi 3 lata i jakoś nie wyszły jeszcze na tyle żeby postawić zarzuty? A może zbliżacie się wciąż do prawdy jak Antoni Świrewicz z swojej komisji..? ;-P

      • 8 0

  • Ten buspas się nie sprawdzi w pełni, bo szybciej się kończy niż zaczyna (1)

    Żeby to miało sens, to musiałby być kontynuowany dalej Bulońską w śladzie torów tramwajowych (a najlepiej zamiast nich) i dalej do Wrzeszcza również po wydzielonym buspasie. Tak samo w kierunku centrum, przez Warszawską.

    Inaczej to nie ma sensu, bo w drodze powrotnej autobusy będą łapać takie opóźnienia we Wrzeszczu i Centrum, że ten buspas na Jabłoniowej nic nie da, bo i tak opóźnienie będzie masakryczne.

    No chyba że autobus będzie miał trasę 3 kilometrową i tylko będzie jeździł jako dojazd do tramwaju, ale to jest tak głupi pomysł, że aż ręce opadają...

    • 15 9

    • No właśnie taką będzie miał rolę, wahadłowego do pętli tramwajowej

      I to jest bardzo dobry pomysł

      • 1 0

  • Nowa Politechniczna czeka 50 lat na budowę - bez tej ulicy zablokujecie Morenę po otwarciu Nowej Bulońskiej (5)

    • 14 11

    • (3)

      a z nową politechniczną zablokuje się wrzeszcz!

      • 11 2

      • Tak i tak wszyscy i wszystkie samochody z Moreny jadą do Wrzeszcza (2)

        • 4 2

        • (1)

          czym mniejsza przepustowość tym mniej chętnych na samochód. proste.
          nie ma sensu budować nowych dróg w mieście bo tylko potęgują problem.

          • 6 6

          • Po co nam szkoły? Społeczeństwo i tak jest głupie, więc nie ma sensu uczyć ludzi, bo to tylko uświadamia ludzi jacy są głupi.

            • 3 0

    • Nowa politechniczna to powinien być tylko tramwaj.

      Dobudowanie drog nie zmniejsza korkow, tylko je zwieksza

      • 1 1

  • O Słodki Budyniu zakończ już swoją Prezydenturę

    • 23 24

  • Czy w Gdańsku kiedykolwiek w ciągu ostatnich 20 lat (3)

    Zbudowano coś lub wyremontowano w terminie, zgodnie z planem i po założonych kosztach? Jeżeli tak, to poproszę o konkretne przykłady bo bardzo chciałbym zmienić moje negatywne zdanie o gdańskich inwestycjach.

    • 17 16

    • Jak na razie to minusy są, tylko argumentów brak.

      • 4 3

    • Wilanowska np. (1)

      Ostatnio ul. Wilanowska. Mieli zakończyć do końca wakacji i zakończyli.

      • 6 1

      • Super, a co z kosztami?

        Jeden przykład. Merytorycznie, nie hejtowo!

        • 0 1

  • Zmieniamy smak Budyniu (1)

    • 8 15

    • Na smak Sekty Niebo !!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane