• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie

Patryk Szczerba
8 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Okolica molo w Orłowie nie dla samochodów
Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut. Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut.

Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską zobacz na mapie Gdyni oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.



Co sądzisz o propozycjach społeczników?

  1. Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
  2. Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
  3. Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
  4. Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.

Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.

Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?



- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.

Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka


Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.

Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.

ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana



Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.

Ulica Orłowska w sezonie letnim


Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.

- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas



Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.

- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.

Parkowanie na Orłowskiej tylko w części


Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.

Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo



Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.

Proponowane zmiany:

  • linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
  • linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
  • linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.

ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino



Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.

- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.

Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (99) 1 zablokowana

  • czy na końcu mola mógłby stanąć pomnik Wojciecha Szczurka? (1)

    on jest dla nas jak ojciec.

    • 14 0

    • To się nazywa obsesja!

      Coś jak Solidarność ma obsesję na punkcie Tuska

      • 1 2

  • Czyli - zmiany,zmiany,zmiany. (2)

    • 8 6

    • Jakie zmiany, zmiany, zmiany

      Wybory do rad dzielnic i tyle. Ten bełkot Nasze Orłowo, czyli odłamu Miasto Nasze świadczy, że nie mają zielonego pojęcia o problemach mieszkańców dzielnicy. Trampolina do rady dzielnicy i potem do rady miasta. Trolejbus pod molo, a z molo tramwaj wodny na Hel. Na szczaw.

      • 4 0

    • Których nie będzie

      Sam się zastanawiam skąd pan Patryk wziął ten dar pisania o niczym. Może niech zacznie pisać książki dla małych dzieci, to zarobi

      • 3 3

  • Pętla w miejscu MAXIM-a

    A może zamiast sprzedawania deweloperom działki po MAXIM-ie, wyburzyć go i w tym miejscu zrobić pętlę dla trolejbusów i minibusów?

    • 5 1

  • jak temat o Gdyni to znowu gadanie o niczym (10)

    projekty, dyskusje konsultacje a zero działania i inwestycji.

    • 44 6

    • jak temat o Gdyni to znowu wysyp troli-opluwaczy (5)

      którzy nie chcą zobaczyć faktycznych dokonanych działań tylko zawsze rzucają te same fake newsy o białej farbie

      • 9 8

      • może otwórz im oczy i pokaż te dokonania. (3)

        • 4 9

        • standardowy przebieg "dyskusji" (2)

          rzucasz hasło z kosmosu, ktoś cię prostuje, to przesuwasz chorągiewkę i kółko się zamyka

          Przerabialiśmy to z tydzień temu przy okazji biurowców przy Łużyckiej... 1. W Gdyni nie ma biurowców. 2. Są, przy Łużyckiej. 3. Ale niskie! 4. Nie są niskie 5. Ale nie ma jak do nich dojechać! 6. Jest kolej, są autobusy, jest droga 7. Ale nie ma gdzie zaparkować! i tak w kółko...

          • 6 5

          • prywatne biurowce to dokonania pana Szczurka? (1)

            • 1 3

            • "Prywatne" lol...

              Oczywiście wydzielenie dzielnicy biznesu, łużycka office park, gdyński inkubator przedsiębiorczości to ze zgniłej słomy się wzięły?

              • 2 3

      • Zgadzam się!

        To o białej farbie to fake news. Obecnie tylko czerwona!

        • 5 1

    • Horała, już po wyborach, daj spokój (2)

      może weź dotację jak Kacper i załóż kancelarię, albo coś

      • 8 8

      • ostatnio pisałeś że horała porywa dzieci na ulicach.

        • 5 2

      • Kacper nie zasypia gruszek w popiele

        tylko ze słoikiem ustawia się po zupę do caritasu

        • 5 5

    • Nie przesadzaj. Robią 50 metrów ul. Abrahama, wieżowiec przy ul. Portowej. Mało ci?

      • 5 3

  • 21 powinien jeździć częściej (3)

    Nie rozumiem dlaczego trolejbus 21 nie może jeździć często, zamiast linii S. Do pętli Sopot Reja jest trakcja trolejbusowa, niezbyt dobrze wykorzystana. Tymczasem 21 bardzo rzadko i krótko, a podstawowa, często jeźdźca linia relacji Sopot - Orłowo - Centrum Gdyni jest autobus S. To jakiś absurd, tam powinny jeździć często tylko trolejbusy.

    • 21 3

    • Zdecydowanie masz racje

      • 0 3

    • a przy okazji Ski są przepełnione (1)

      i stanowią dość dziwną alternatywę dla SKMek

      • 6 3

      • Ludzie jeżdżą

        Z prostego powodu: kilkadziesiąt procent tańszy bilet. Taką mamy cudowną integrację taryfową.

        • 5 2

  • Pomysl z trolejbusem nie trafiony. Za ciasno, za tloczno, ale minibus az do Domku Zeromskiego 3xTAK

    • 8 0

  • Fikakowo 1100 mieszkan . Demptowo... Nawet nie ma danych. Nie ma takiej dzielnicy. Teolejbusbdo orlowa ? Przeciez od skmki
    Pieszo jest 10 minut !
    Od al. Zwyciestwa gdzie staja trolejbusy czy autobusy 5 minut !
    Bzdury.

    • 9 1

  • przecież jedzie jeszcze 26 i S co 15 minut.21 i 31 to linie jadące poza Gdynię kudłaty pudel musiałby się dorzucić, 31 istnieje bo dopłaca do niej aquapark sopocki.Ołowską przecież te głupole z magistratu zwęziły tak że większe pojazdy ledwo się tam mieszczą, z fajnej w miarę szerokiej uicy zrobili jakieś 5 metrowe barachło gdzie osobówki mijają się na lusterka a te społeczniackie popaprańce marzą o trolejbusie na bateriach. Trzeba było nie zwężać Orłowskiej

    • 6 3

  • a co to janusze na klapku już nie mogą przejśc kilkaset metrów od przystanku przy głównej?

    • 10 4

  • Gdynia - zabudować, zabetonować. Deweloperka - podstawa.

    Proponuję zabudować parkingi domami. Niech deweloperzy też skorzystają. A ty mieszkańcu Gdyni....ugryź się w..... Ważna jest dobra współpraca urzędnik-deweloper. Zabudować, zabetonować wszystko i będzie dobrze. Niestety urzędnicy-łapówkarze nie zdają sobie sprawy, że ich zarobki pochodzą od podatków ludzi uczciwie pracujących. I tu jest podstawowy problem.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane