- 1 Oszukane "30 stopni" w majówkę (17 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (343 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (257 opinii)
- 4 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (99 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (361 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (67 opinii)
Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie
Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.
- Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
- Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
- Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
- Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.
Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.
Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?
- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka
Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.
Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.
ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana
Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.
Ulica Orłowska w sezonie letnim
Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.
- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas
Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.
- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.
Parkowanie na Orłowskiej tylko w części
Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.
Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo
Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.
Proponowane zmiany:
- linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
- linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
- linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.
ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino
Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.
- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (99) 1 zablokowana
-
2019-03-08 08:55
Nic im nie zmieniac! Tam mieszkaja bogacze
Zobaczcie jakie sa ceny domow, dzialek i mieszkan. Tam w wiekszosci to sa bogacze co obracaja milionami. Ja cale zycie praucje i wiem, ze uczciwoscia to bardzo bardzo rzadko mozna sie czegos takiego dorobic. Nic im nie pomagac oni maja kase i jak chca to niech sobie sami robia remonty i drogi buduja, a pomoc nalezy nam na Chyloni, Grabowku i Oksywiu. Zostawic tych snobow niech se zyja w tym swoim bogactwie z zaburzonymi kontaktami ze znajomymimi i bliskimi!
- 11 8
-
2019-03-08 09:01
czy na końcu mola mógłby stanąć pomnik Wojciecha Szczurka? (1)
on jest dla nas jak ojciec.
- 14 0
-
2019-03-08 14:00
To się nazywa obsesja!
Coś jak Solidarność ma obsesję na punkcie Tuska
- 1 2
-
2019-03-08 09:01
Pomysł muj ! (1)
Proponuję kolejkę linową z Klifu na plażę.
- 16 0
-
2019-03-08 14:13
kolejka TAK !!!
1.stacja przy plazy pod lasem
-przejazd kolejką nad klifem(klifami)...
2.stacja Polanka Redłowska
-dalej wzdłuż bulwaru...
3.stacja Kamienna Góra
-dalej trasa nad aleją Topolową
4.stacja Waterfront .
Czynna codziennie w sezonie.Poza sezonem w weekendy.- 1 0
-
2019-03-08 09:21
(1)
Już bez przesady, z Al. Zwycięstwa to kilkuminutowy spacerek. Ale dla leniwców najlepiej by było, żeby trajtek zatrzymał się na molo
- 16 4
-
2019-03-08 20:56
dla leniwców najlepiej by
Hm, to może walnijmy tam od razu zakaz ruchu?
- 0 1
-
2019-03-08 09:53
Uwielbiam Orłowo i spacery po nim ,niestety jest tam coraz wiecej ludzi i co za tym idzie brudniej
- 13 1
-
2019-03-08 09:59
Gdynia - zabudować, zabetonować. Deweloperka - podstawa.
Proponuję zabudować parkingi domami. Niech deweloperzy też skorzystają. A ty mieszkańcu Gdyni....ugryź się w..... Ważna jest dobra współpraca urzędnik-deweloper. Zabudować, zabetonować wszystko i będzie dobrze. Niestety urzędnicy-łapówkarze nie zdają sobie sprawy, że ich zarobki pochodzą od podatków ludzi uczciwie pracujących. I tu jest podstawowy problem.
- 10 2
-
2019-03-08 10:27
a co to janusze na klapku już nie mogą przejśc kilkaset metrów od przystanku przy głównej?
- 10 4
-
2019-03-08 10:53
Bardzo dobre dzialania, Orłowo nusi być lepiej skomunikowane (1)
To jak to to teraz wygląda to cyrk i kpina!!
- 2 9
-
2019-03-08 14:44
Cyrk to tam dopiero pojawi się razem z trolejbusem
- 2 0
-
2019-03-08 11:41
przecież jedzie jeszcze 26 i S co 15 minut.21 i 31 to linie jadące poza Gdynię kudłaty pudel musiałby się dorzucić, 31 istnieje bo dopłaca do niej aquapark sopocki.Ołowską przecież te głupole z magistratu zwęziły tak że większe pojazdy ledwo się tam mieszczą, z fajnej w miarę szerokiej uicy zrobili jakieś 5 metrowe barachło gdzie osobówki mijają się na lusterka a te społeczniackie popaprańce marzą o trolejbusie na bateriach. Trzeba było nie zwężać Orłowskiej
- 6 3
-
2019-03-08 11:42
Fikakowo 1100 mieszkan . Demptowo... Nawet nie ma danych. Nie ma takiej dzielnicy. Teolejbusbdo orlowa ? Przeciez od skmki
Pieszo jest 10 minut !
Od al. Zwyciestwa gdzie staja trolejbusy czy autobusy 5 minut !
Bzdury.- 9 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.