• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płatny parking przy centrum handlowym na Zaspie

Maciej Naskręt
22 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.
  • Parking przy ulicy Hynka 65 w Gdańsku z dnia na dzień stał się płatny.

Niewielkie centrum handlowe na Zaspie wprowadziło prywatną strefę płatnego parkowania. Powód? Kierowcy zostawiali tam samochody i przesiadali się do SKM-ki, przez co klienci nie mieli gdzie stawiać aut.



Czy parkingi przy osiedlowych marketach powinny być płatne?

Przy ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska funkcjonuje niewielkie centrum handlowe. Kompleks budynków posiada dobrą lokalizację, ponieważ usytuowany jest w jednej z największych i najgęściej zaludnionych dzielnic Gdańska, czyli Zaspie. Dodatkowo sąsiaduje z głównymi ciągami komunikacyjnymi.

Do stacji SKM jest stamtąd ok. 50 m. Z racji tego, że centrum posiada dużą liczbę miejsc postojowych - łącznie jest ich 54 - wielu kierowców zostawia tam auta i przesiada się na pociąg.

Zarządca centrum handlowego popularność parkingu postanowił wykorzystać.

- Z troski o naszych klientów, o to, by mogli swobodnie parkować, wprowadziliśmy opłaty za postój. Nasz parking powstał z myślą o nich, a nie pasażerach SKM-ki - mówi nam pracownica firmy GNRR, która zarządza obiektem.
Wiele kontrowersji

Nazywanie parkingu "strefą płatnego parkowania" może powodować jednak zamieszanie wśród kierowców. Mogą odnieść wrażenie, że stają na miejskim parkingu, który nocą jest bezpłatny. Tymczasem przy Hynka opłaty są pobierane przez 24 godziny na dobę.

Ponadto zrezygnowano z rogatek przed parkingiem, które byłyby sygnałem dla kierowców, że za nimi trzeba wnosić opłatę za postój. Zarządca uznał, że byłoby to niewygodne dla klientów centrum.

Zaznaczyć należy, że pierwsza godzina postoju jest za darmo. Każda kolejna, w godzinach 7 - 17, kosztuje 3 zł, a między 17 a 7 trzeba zapłacić złotówkę. Brak opłaty może skutkować opłatą karną w wysokości 95 zł. Operatorem parkingu jest firma EuroPark.

To nie pierwszy tego typu parking w Trójmieście. Podobne zasady obowiązują przy szpitalu Swissmed na ul. Wileńskiej zobacz na mapie Gdańska, a także w Sopocie przy al. Niepodległości. zobacz na mapie Gdańska Ten drugi parking opisywaliśmy kilka lat temu.

Miejsca

  • GNRR Gdańsk, Bolesława Leśmiana 7/4

Opinie (284) 1 zablokowana

  • Z dnia na dzień

    "Parking (...) z dnia na dzień stał się płatny". Panie Naskręt- a jak się miał stawać płatny, po troszeczku? Dlaczego coraz częściej w artykułach na tym portalu nie ma w ogóle logiki w tym, co jest publikowane?

    • 14 2

  • czemu brakuje park&ride?

    Budując PKM zadbano gdzie niegdzie o parkingi - Jasień itd. Natomiast na starej trasie SKM, prawie takich parkingów nie ma. Przy wybudowaniu Metropolii zadbano o parking niedaleko SKM, ale jest on płatny, chociaż miesięczna opłata nie jest wysoka (chociaż 80 zł abonamentu, a do tego bilet miesięczny na SKM, to już są niemałe koszta). Na Strzyży parkingu w ogóle nie ma, rozjeżdżana jest zieleń na pętli tramwajowe (chociaż parkują tam głównie pracownicy pobliskiej zajezdni), gdzie ruch jest spory (przesiadka PKM > Tramwaj i w drugą stronę. W Oliwie parkingu nie ma w ogóle, Gdańsk uniwersytet SKM też nie ma, na Żabiance tylko teoretycznie, gdyż w godzinach porannych miejsca parkingowe zajęte są przez pracowników niewielkiej hali targowej przy wejściu na "dworzec".

    Sama zostawiałam na zaspie auto przez jakiś czas, żeby móc się przesiąść na skmkę, ale głównie na klepisku po drugiej stronie. Szkoda, że w planach nie ma tam budowy jakiegoś niewielkiego parkingu dla przesiadających się, tylko kawałek zieleni z kilkoma miejscami parkingowymi, które nie wystarczą. Jest tam naprawdę dużo miejsca, które można wykorzystać i pod zieleń i pod większy parking.

    • 23 1

  • (1)

    Nie rozumiem, czemu nadal miasta w obrębie Trójmiasta i okolic nie budują darmowych (dla przesiadających się na KM) parkingów P&R. To dziś winien być standard.

    Oczywiście nie można wymagać, aby prywatny właściciel/dzierżawca na swój koszt takowe miejsca budował, stąd zachowanie właściciela sklepu jest jak najbardziej słuszne.

    • 29 1

    • Z jednej strony nie, ale z drugiej ostatnie takie miejsce przy Galerii Bałtyckiej sprzedano ECE na rozbudowanie Galerii, bez żadnych wymagań. Dlaczego w Krakowie to samo ECE wybudowało podziemny parking PKS i wielki parking nad linią kolejową? Dlaczego We Wrzeszczu mamy z jednej strony Metropolię, z drugiej strony Bałtycką, a dworzec przypomina kurnik, brak parkingu, a "pętla" ZTM rodem z lat 70tych? Nie można było wspólnie z inwestorami opracować koncepcji jakiegoś hubu przesiadkowego jak robi się w innych miastach? Wziąć, sprzedać i nie wymagać nic od inwestorów, poza realizacją swoich planów.

      • 12 0

  • refleksja dla miasta (1)

    A może to przykład na to, że w Trójmieście, które ma dobrze rozwiniętą sieć komunikacji miejskiej i kolejowej, kierowcy chętnie zostawialiby auta na parkingingach P&R i korzystali z kolei? Sam nie raz zostawiałem auto pod lidlem i jechałem dalej pociągiem. Może gdyby władze poszły śladem krakowa, warszawy i postawiły na takie rozwiązanie zamiast tylko straszyć drakońskimi opłatami w parkomatach?
    Nie mieści mi się w głowie, że budując PKM, która z założenia ma służyć dojeżdżającym z obrzeży do centrum, zbudowano tak mało parkingów. W Krakowie przy budowie nowych linii tramwajowych, buduje się kubaturowe parkingi P&R przy pętlach. Trójmiasto mentalnie w średniowieczu. Może zamiast kija marchewka? Może umożliwić kierowcom pozostawienie auta przed dworcem SKM w cenie biletu i w ten sposób ograniczyć ilość aut w centrum? Ja i moja rodzina na pewno zostawimy wówczas auto. Ale w Trójmieście takich możliwości, póki co, nie ma.
    NP zamiast sprzedawać bez zadnych warunków teren na powiększenie galerii bałtyckiej trzeba było albo przeznaczyć go na parking i pętlę autobusową, albo wymusić na galerii Bałtyckiej (tej samej firmie co budowała Galerię Krakowską z podziemnym dworcem PKS i parkingiem nad linią kolejową) wybudowanie takiego parkingu? Nic, tylko to czego chce deweloper, najniższym kosztem, bez żadnych warunków, bez wizji. Wszystko rozdać deweloperom, niech budują sobie, co im się żywnie podoba, bez żadnych warunków dodatkowych.

    • 37 0

    • PS. W Warszawie też - nie wyobrażam sobie pchać się do miasta autem, skoro na Młocinach mam wspaniały, wielki, darmowy parking, skąd mogę przesiąść się do metra. Trójmiasto sporo zainwestowało w komunikację, ale to wszystko jakoś bez głowy, bez wspólnego planu, bez wizji, tak jakby o wszystkim decydował szwagier prezydenta a nie profesjonalni planisci, doradcy. Ta prowincjonalność myślenia jest uderzająca jak sie przyjedzie do Trójmiasta - już nie tylko z zagranicy, ale i z większości polskich miast.

      • 14 1

  • "Kierowcy zostawiali tam samochody i przesiadali się do SKM-ki" (1)

    Super pomysł, tu jest teraz pole do popisu dla władz Gdańska.

    • 17 0

    • Tzn?

      • 0 1

  • Zobaczcie Włodarze, co jest ludziom naprawdę potrzebne.

    P+R

    • 18 0

  • Prawidłowo w pełni popieram!

    • 23 3

  • Prawidłowo

    ktoś sobie robi parking na cały dzień, a klienci centrum latają po okolicy, żeby zaparkować

    • 33 2

  • W ankiecie brak opcji: 1 godz. bezpłatna, pozostałe płatne

    • 10 0

  • Niech płaco a co

    Dawac hajs

    • 47 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane