• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatny inwestor zapłaci za przystanek PKM przy centrum Riviera

Maciej Naskręt
10 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Nowy peron na Wzgórzu św. Maksymiliana ma nie tylko zapewnić klientów centrum handlowemu Riviera, ale przede wszystkim umożliwić przesiadanie się z pociągów SKM do PKM. Nowy peron na Wzgórzu św. Maksymiliana ma nie tylko zapewnić klientów centrum handlowemu Riviera, ale przede wszystkim umożliwić przesiadanie się z pociągów SKM do PKM.

Gdynia porozumiała się z zarządcą centrum handlowego Riviera - firmą Mayland - w sprawie budowy peronu, przy którym zatrzymają się pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Peron ma być gotowy w połowie 2015 r. kiedy zaczną kursować składy PKM.



W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana. W ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni pojawią się do połowy 2015 r. przystanki Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion. Powstanie też peron na wysokości Wzgórza św. Maksymiliana.
Budowa peronu przy linii kolejowej nr 201 - relacji Gdynia - Kościerzyna - na wysokości przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana zobacz na mapie Gdyni nie jest już zagrożona. Władze Gdyni i przedstawiciel spółki Mayland podpisały w tej sprawię stosowną umowę.

- Zarządca obiektu handlowego Riviera zobowiązał się z własnych środków wybudować jednokrawędziowy peron, z którego będą mogli skorzystać pasażerowie poruszający z Gdańska do Gdyni przez Osowę pociągami Pomorskiej Kolei Metropolitalnej - mówi Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni.

Trwa opracowywanie dokumentacji, jednak cała inwestycja za półtora roku musi być skończona.

- Prace nad projektem budowlanym są obecnie na bardzo zaawansowanym etapie. Trudno wskazać jednak jeszcze termin rozpoczęcia budowy. Niemniej na pewno peron ma być gotowy do połowy 2015 r., kiedy pojadą pierwsze kolejki po linii PKM - dodaje prezydent.

Przy nowym peronie pociągi w obu kierunkach - do Gdańska i do Gdyni - zatrzymywać się będą tylko przy jednej krawędzi. Zdaniem władz miasta budowa w tym miejscu dwukrawędziowego peronu byłaby znacznie droższa. Potrzebna byłaby przebudowa układu torowego, co zwiększyłoby koszty budowy. Z tego powodu jest to zadanie docelowe możliwe do realizacji w przyszłych latach.

Przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku. Projekt ten w październiku został rozszerzony o przebudowę stacji Osowa i budowę przystanków w Gdyni: Stadion i Karwiny.

Argumentem za jednokrawędziowym peronem jest dodatkowo planowany niewielki ruch pociągów PKM. Nie będzie on na tyle intensywny, by wymagał dwóch krawędzi peronów, jak jest to w przypadku pociągów SKM.

Przypomnijmy, że w październiku zeszłego roku władze samorządu województwa rozszerzyły dotychczasowy projekt kolejowy - budowę PKM o miasto Gdynię. Zakłada on budowę trzech stacji, wzdłuż linii kolejowej nr 201 relacji Gdynia - Kościerzyna. Wiosną PKM ma zwrócić się do wojewody pomorskiego o wydanie pozwolenia na przebudowę stacji Osowa, a także budowę od podstaw przystanków Karwiny i Stadion. Inwestycję sfinansuje województwo pomorskie, które z budżetu będzie musiało wysupłać 23,6 mln zł. Jest też szansa na dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych.

Pomorska Kolej Metropolitalna z Wrzeszcza do Śródmieścia Gdyni nie jest projektem zamkniętym. Już teraz brane pod uwagę jest jej wydłużenie do Obłuża i Kosakowa. To jednak wciąż melodia przyszłości. Na rozbudowę linii w tym kierunku potrzeba wstępnie ok. 949 mln zł, czyli jeszcze więcej, niż w przypadku budowy linii przez Gdańsk. Podobnie sprawa ma się z budową linii PKM do Wiczlina i Chwarzna, o czym pisał nasz czytelnik.

Budowa linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest największą inwestycją infrastrukturalną realizowaną z budżetu województwa pomorskiego. Połączy ona Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy w Rębiechowie zobacz na mapie Gdańska i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna zobacz na mapie Gdańska. Dzięki PKM, zarówno z Gdańska jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut. Koszt realizacji projektu PKM wynosi ok. 720,5 mln zł netto.

Miejsca

Opinie (140) 6 zablokowanych

  • NIe chciałbym aby prywatny investor (22)

    kupował przystanki w moim mieście, Nie wydaje mi się to uczciwe.

    • 39 209

    • a dla czemu? (6)

      • 41 7

      • Fajne pytanie (5)

        Mniej komputera - więcej książek !!

        • 17 39

        • więcej dystansu - mniej powagi !!

          • 45 4

        • Uwielbiam wytykanie błędów ludziom, którzy wytykają błędy innym :) (3)

          Jakby szanowna Pani basia czytała książki, to wiedziałaby, że nie stawia się dwóch wykrzykników zaraz po sobie ani nie wstawia się spacji między słowem a wykrzyknikiem.

          • 3 0

          • "Jakby" szanowny pan anonim czytał książki to wiedziałby, że Basia pisze się z Wielkiej litery (2)

            • 1 2

            • miszczowie jenzykowi

              nie **z wielkiej litery**, a wielką literą.

              • 2 0

            • "basia" pisane małą literą to celowy zabieg - w końcu sama autorka posta tak się podpisała :)

              • 0 0

    • już nie wiedziałeś co napisać poranny hejterze? (1)

      • 39 10

      • A ty co - Megaliker - łykasz wszystko bezkrytycznie ...

        • 0 0

    • ??? (1)

      Większość dworców i peronów jest prywatyzowanych.
      Zatem - bez różnicy.

      • 17 3

      • który dworzec został sprywatyzowany??

        • 0 1

    • A to czemu? (4)

      To chyba dobrze, że ktoś chce dać pieniądze na ten peron, bo w innym przypadku po prostu by go nie było. Także takie inicjatywy trzeba tylko chwalić.

      • 26 1

      • dodatkowe koszty (3)

        niby dobrze, ale trzeba jednak pamiętać o kosztach utrzymania takiego peronu? kto je będzie pokrywać - Miasto czy Mayland?

        • 2 21

        • No tak, jak miasto wybudowałoby ten peron, to utrzymywać go już potem nie byłoby trzeba.

          • 31 3

        • co to za różnica?

          Koszta utrzymania są zerowe jeśli się za to weźmie prywatna firma. Peron to miejsce na mały handel i nośnik reklamy.

          • 7 1

        • Klienci Maylandu. To oni w ostatecznym rozrachunku poniosą koszty. Gdyby zbudowała to gmina to rozłożone byłyby na wszystkich podatników.

          • 2 0

    • oby więcej takich prywatnych inwestycji!

      w gdańsku np. Auchan zapłacił za wybudowanie dodadkowe zjazdu z tunelem itp. na karczemkach. teraz kierowcy mogą sobie wygodnie korzystać z tego zjazdu i to nie tylko w celach dojazdu do sklepów a np w skracaniu drogi do osiedli itp. co w tym złego ?

      • 29 0

    • Pytanie (1)

      Jaka jest różnica jest między kupował a budował?

      • 2 1

      • Jeśli się przyjrzysz to wszędzie dostrzeżesz jakiś "wał"

        • 1 0

    • O jejku, dzieciaku, czym prędzej przysiądź do książek o ekonomii, bo jak nie daj Panie Boże zostaniesz kiedyś ważnym urzędnikiem czy decydentem, to dopiero będzie masakra...

      • 0 0

    • Zero wkladu, za to oczekiwania.
      Ale do rzeczy, czy tylko ja, czy poltora roku to niezbyt ambitny plan?

      • 0 0

    • Co w tym złego?

      Prywatne to źle? Powinniśmy się cieszyć, że w ogóle zbudowane będzie, a czy to państwowe czy prywatne to najmniejszy problem. Mnie cieszy, że prywatny inwestor się zainteresował. Brawa dla myślących z Riviery. Przynajmniej prywaciarze się też mogą na kolej otworzyć. Z drugiej strony państwowy chce zbudować dwa perony przy stadionie użytkowanym tylko w czasie meczy raz na jakiś czas, a w czasie zimy prawie w ogóle i to ma być lepsze to państwowe? Radziłbym się zastanowić

      • 1 0

  • czegoś tu nie rozumiem ??!! (13)

    "Dzięki PKM, zarówno z Gdańska, jak i z Gdyni można będzie dojechać pociągiem do Portu Lotniczego w niecałe 25 minut."

    to PKM w Gdyni będzie jeździł do Kosakowa? bo przecież tam maja mieć swoje lotnisko

    • 45 107

    • Do Kosakowa pojadą wozy drabiniaste.

      • 58 11

    • czytaj ze zrozumieniem (2)

      • 11 3

      • .

        Ciebie to nikt nie zrozumie.

        • 2 9

      • ironia roku, a ty nie rozumiesz

        czytaj ze zrozumieniem

        • 15 1

    • ... (1)

      są plany w tzw III etapie budowy przedłużyć PKM do Kosakowa, ale to są plany dalekosiężne

      • 6 0

      • przez estakade niech jedzie pkm

        Wtedy to w remoncie będzie cały rok:-)

        • 6 1

    • (2)

      Są plany przedłużenia pasa w Rębiechowie o 20 km tak aby połączyć się z Kosakowem.

      • 18 1

      • (1)

        Nie zapomnijcie namalowac pasow.....zebry.

        • 0 0

        • I wydzielić ścieżkę rowerową.

          • 3 0

    • nie rozumiem (3)

      Po co nowy peron jak jest gdynia wzgórze maksymiliana? Podpiac sie pod to nie da? I jak oni chcą puścić linie przez chwarzno wiczlino to pewnie witomino też ma ktoś jakieś plany projekty jak to ma wyglądać bo jakoś trudno mi sobie to wyobrazić.

      • 1 5

      • nie da się podpiąć pod wzgórze (2)

        Pomiędzy nasypem Gdynia - Kościerzyna a peronem nie ma wystarczającej ilości miejsca na potrzebne zwrotnice. A nasypu cofnąć się nie da, bo kawałek dalej przechodzi on po wiadukcie. Poza tym taniej zbudować peron (murek z betonu, trochę piachu, chodnik i daszek) niż przebudowywać cały nasyp kolejowy i montować X zwrotnic.

        • 8 2

        • dzieki

          Dzięki za sensowną odpowiedź

          • 2 0

        • ale projekt i dokumentacja takiego murku musi byc solidna i droga

          • 0 0

  • UM Gdynia jak zwykle kombinuje (21)

    a dlaczego inwestor prywatny na wybudowac peron nie zostalo wyjasnione. Czy Gdynia nie ma kasy? To moze trzeba sie pozbyc troche urzedasow z UM Gdynia i zamknac kilka inwestycji typu Infobox ktore trzeba utrzymywac i zasilac kasa.

    • 59 94

    • zapłac ze swoich, wtedy bedziesz wiedział dlaczego

      • 26 12

    • Ach ta Gdynia ... (2)

      Gdynia kombinowała,kombinuje i będzie kombinować. Taki ma charakter, nic nie wydać ale korzystać pełną garścią.

      • 25 32

      • (1)

        Gdańsk wybudowałby po prostu peron pod centrum handlowym ze środków publicznych.

        Z tego miejsca chciałbym pozdrowić wyborców budynia.

        • 40 3

        • W Gdańsku IKEA chciała także wybudować za własne przystanek Matarnia z oszkloną kładką nad obwodnicą,

          z tym, że byłby on w innym miejscu (przy obwodnicy od strony zachodniej), byłby jednocześnie znacznie bliżej bud. mieszkalnych niż obecny przystanek Matarnia położony poniżej poziomu drogi w potężnym wykopie i daleko od bud. mieszkalnych. Ale GDAŃSK POWIEDZIAŁ NIE! Hmm zamiast tego przystanek jest w pobliżu siedziby f-my PRACOWNIA, artysty z ASP, który uwala właśnie pozwolenie na budowę, welcome to Gdańsk, pozdrawiam wyborców budynia.

          • 1 1

    • Narzekający aż do bólu (3)

      Drodzy czytelnicy nie narzekajcie. Prywatny inwesto chce, żeby więcej osób odwiedzało centrum handlowe to inwestuje w infrastrukturę, normalna rzecz. Gdyby przystanek budowało miasto wszyscy na forum by narzekali, że miasto wspiera prywatnego inwestora. Polakom zawsze żle.

      • 58 3

      • Jeszcze trochę a zaczną rządzić oligarchowie jak w dziczy ukraińskiej. (2)

        • 7 21

        • powiedzial, po czym wylaczyl komputer Apple'a (1)

          wlozyl spodnie Rebooka i buty Adidasa, wsiadl do Fiata, aby zjesc drugie sniadanie w McDonaldzie.

          Jaki ten swiat jest zly i podly, ze rzadza oligarchowie. Nie wiem, jak to sie dzieje! Nie popieram...

          • 8 1

          • Typowy szczekacz przez internet, a potem poszedł wypełniać pusty łeb papką z metra i tvnu

            • 4 1

    • Połowa komentarzy...bez sensu, nie rozumiem.... (1)

      SIedzieć w domu, oglądać Klan i zdrady Pawła z koleżanką a nie narzekać i pretensje, że jest rozwój miasta!

      • 30 4

      • Widzę, że fan polskich seriali obyczajowych się odezwał.

        Pomyliłeś jednak forum, tutaj nie rozmawiamy o polskich dennych serialikach

        • 5 15

    • Jak już to niech zamknie lotnisko.

      W Infoboxie jest przynajmniej co robić ;)

      • 4 0

    • (3)

      Gdańsk nie wyda na przystanki żadnej kwoty

      • 5 7

      • Śródmieście buduje się za niczyje? (2)

        Czy za kasę SKM ktrórą wcześniej musiał wyłożyć Gdańsk w formie wykupu udziałów w SKM? W końcu Forum Raduni też musi mieć swój przystanek i za to płaci właśnie miasto a nie prywatny inwestor. To kto tu jest łosiem?

        • 5 3

        • nie forum raduni, a 1/3 srodmiescia, ktore do tej pory do SKM mialo 20 minut pieszo (1)

          co zaprzecza odleglosci pozwalajacej na regularne (codzienne) korzystanie z SKM. Chyba, ze dodatkowo z biletem na autobus/tramwaj, ale to znowu przesiadka, oczekiwanie (szczegolnie slabe, gdy przychodzi zima - od pazdziernika, do kwietnia...)

          Bardzo dobrze, ze wreszcie buduje sie ten przystanek. Zle, ze torowiska SKM nie idzie dalej. Przynajmniej do Pruszcza. Zamiast tego pobudujmy jeszcze kilka autostrad w srodku miasta... i wyprowadzmy sie za miasto, aby na pewno byly zakorkowane.

          • 4 1

          • Ta 1/3 śródmieścia do tej pory nie narzekała

            W dodatku nie będą tam dojeżdżać i zatrzymywać się wszystkie SKM-ki tylko co najwyżej 1/2. Brak przelotki na trasę do Pruszcza jest kpiną itd itd co jeszcz euszczupli pulę korzystających z tego przystanku bo i tak będą musili jechać na Główny - to bardzo słuszna koncepcja proszę Pana.

            • 0 2

    • (5)

      A dlaczego z pieniędzy podatników mianoby płacić za przystanek napędzający klientów prywatnemu centrum handlowemu?

      • 9 2

      • Prywatny po to płaci podatki

        • 5 3

      • czy naprawde widzisz w tym miejscu tylko centrum Handlowe? (3)

        Przeciez Wzgorze, to jeden z wazniejszych punktow logistycznych w Gdyni. Chocny niedaleko przypadkiem nie znajduje sie petla trolejbusowa?

        • 2 2

        • Polak potrafi! (2)

          Czyli, jak widać, władze można skrytykować nawet za to, że przyjęły ofertę prywatnego podmiotu na budowę infrastruktury publicznej.

          • 8 0

          • czy moze raczej wladze "wplynely" na prywatny podmiot aby wywalil kase (1)

            na to co powinno zrobić miasto na wlasny koszt.

            • 2 3

            • Nie własny koszt, ale twój koszt. Pewna to różnica.

              • 0 0

  • Bez sensu! (3)

    Rosjanie i tak nie jezdza poaciagami tylko Landcruiserami.

    • 132 17

    • Putin powie "Granica STOP" i tyle będzie po ruskich.

      • 7 3

    • (1)

      Rosjanie jeżdżą czołgami i jak im będzie za drogo , to przyjadą tu na swoich T-72 i T-90 i sobie wezmą za darmo

      • 4 3

      • T-50 było zajefajne dopóki nie znerfili, teraz tylko Luchs ;)

        • 1 2

  • jak bedzie przystanek

    to i z ochota tam czasami sie wybiorę

    • 39 14

  • zawsze prowizorka (12)

    Now rozumiem ten logiki, zeby budowac peron jednokrawedziowy, bo ruch bedzie mały. Tak myśląc obwodnice kiedyś mogli też zbudować jednopasmową bo wtedy był mały ruch. Na pewno koszt budowy jednokrawedziowego peronu, za kilka lat rozbiórka przebudowa zmiana torowiska, nowa dokumentacja kosztuje więcej niż jeśli od razu zrobić na gotowe peron dwukrawedziowy. Nas nie stać na prowizorki, one zawsze są najdroższe.

    • 138 4

    • O to się będzie martwić następna ekipa przy korycie (1)

      • 28 3

      • bzdura

        To nie Sejm, w samorzadach Trojmiasta od lat te same osoby we wladzach..

        • 7 1

    • nowy przetarg. nowe faktury

      I żyje się dalej

      • 19 2

    • obwodnica była jednopasmowa na odcinku od węzła w Straszynie do Pruszcza (4)

      • 9 1

      • A w Osowej było skrzyżowanie ze światłami

        • 11 1

      • Za Straszynem jest obwodnica Pruszcza, nie Trójmiasta (2)

        Długo wystarczył jeden pas.

        • 5 1

        • i dlatego nalezy budowac zgodnie z potrzebami. (1)

          • 2 1

          • zgodnie z potrzebami ludzi

            myśląc nie tylko ani nie głównie o użytkownikach samochodów, nie obniżając komfortu ruchu niezmotoryzowanych, zwłaszcza pieszych.

            • 0 0

    • Ciołek (1)

      Jaka prowizorka? Kolejny przyjezdny z bez wyobraźni. Z kolejki będzie się wychodziło z dwóch stron. Z jednej na peron Riviery a z drugiej na stary peron. dlatego budują jednokrawędziowy peron. Tak jak we wrzeszczu.

      • 1 6

      • Mylisz się.

        Przed przystankiem Gdynia Stadion mają powstać 2 rozjazdy (tzw. półtrapez), gdzie pociąg jadący w stronę Gdyni Głównej będzie zmieniał tor i jechał niejako "pod prąd". Przystanek Riviery będzie miał tylko 1 krawędź i będzie zlokalizowany między torami a Drogą Gdyńską.

        • 8 1

    • heh

      To namow jeszcze na to wszystko wszystkie spolki PKP, to bedziesz mistrzem

      • 3 1

    • bo jeśli zrobią teraz przystanek dwu krawędziowy to w przyszłości co będą budować? nie będą mieli pretekstu, żeby rozpoczynać nową budowę bo wszystko jest zrobione, a tak to trzeba będzie rozebrać "stary jedno krawędziowy peron" i pobudować nowe itp itd. biznes się będzie wtedy kręcił jak to robi się w PL. Tu nie chodzi o to, żeby było dobrze i z głową tylko, żeby odpowiedni ludzie na odpowiednich stołkach się nachapali no nie ?

      • 1 1

  • znowu robią na pół gwizdka, jednokrawędziowy, aby był..... Szczurek musi pochwalic sie ze ma przystanek z nazwą Stadion (bo (7)

    i tak ze wszystkim.... namiastka Stadionu, namiastka lotniska, hala w ziemi, teraz przystanek kolejowy....dobrze ze tym razem znalazł naiwniaków z kasą na to.

    • 45 43

    • Nazwa przystanku powinna byc "Gdynia-Ratsheaven" (1)

      • 9 7

      • Nie lepiej

        Gdynia-Szczuroraj?

        • 8 2

    • Jak Riviera wykoczy juz cały handel na Świętojańskiej to proponuje w opuszczonych sklepach zrobić wystawę (3)

      pt "Dokonania Prezydenta Wszechczasów"

      • 17 12

      • Często bywam w Batorym i jakoś nie widzę mniejszego ruchu w sklepach.

        • 15 1

      • nie rozsmieszaj mnie

        Tak narzekacie na brak ruchu na Świętojańskiej a czy Riviera by byla, czy by jej nie było to i tak by nikt z was nie poszedł nic tam kupić.

        • 12 1

      • Jakkolwiek bym Szczurka krytykował to akurat tutaj nie można mieć do niego pretensji. Riviera jest prywatną inwestycją i trudno aby jakikolwiek prezydent bawił się w sternika lokalnej gospodarki mówiąc ludziom jak i gdzie mogą robić zakupy. Jeżeli Riviera wykończy handel na Świętojańskiej (która umiera od długich lat) to dlatego, że ludzie wolą iść do Riviery. Jeżeli jakiś sklep, ulica handlowa, centrum czy targowisko umiera to dlatego że ludzie tak wybrali. Jeżeli firma X przegrywa konkurencję z firmą Y to dlatego że ludzie wolą ofertę firmy Y. Jakikolwiek interwencjonizm w celu uratowania upadającego podmiotu sprowadza się do postępowaniu wbrew wyborowi społeczeństwa.

        Natomiast co do samej Świętojańskiej to może ta ulica by nie była taka pusta jakby właściciele mieszczących się tam lokali przestali żyć historią i zweryfikowali ceny najmu do poziomu mieszczącego się w obecnych realiach. Wielu z nich żyje cenami nieruchomości z ubiegłej dekady dziwiąc się że nikt nie chce wynająć lokalu za 15 koła miesięcznie na ulicy której z czasów świetności pozostała już tylko nazwa.

        Najbardziej niezrozumiałe dla mnie jest to że niektórzy ludzie wolą trzymać pusty lokal przez rok albo dłużej nie tylko nie zarabiając przez ten czas nic, ale realnie na tym tracąc niż wynająć go za mniejsze pieniądze i być przynajmniej na plusie. Niestety tak jest że niektórzy jak sobie wymyślą że powinni zarobić np 10 tysięcy miesięcznie to wolą tracić np tysiąc niż zarobić 4 tysiące

        • 2 1

    • trochę cię poniosło" krecie"

      akurat stadion i hala sportowa są przykładami dobrych inwestycji. Lotnisko i infobox to już zupełnie inna historia ale to nie powód żeby negować wszystko co zrobił Gryzoń. Ma swoje odloty ale jeśli porównać go z włodarzami z innych dużych miast to na prawdę nie jest źle.

      • 9 2

  • Co za bełkot ! To jeden tor trasy Gdynia - Osowa zlikwidują ? Niedoczekanie. (3)

    • 8 26

    • Jakbyś przestał panikować a zacząłbyś myśleć to wiedziałbys o czym mówisz.

      • 7 0

    • Trzeba już działać! (1)

      W całym lesie od małego kaca do Karwin nie ma już torów !
      Boże chroń tory z wielkiego kaca na Kościerzyne !

      • 4 1

      • bo odbywa się generalny remont linii!

        Żeby położyć nowy tor, trzeba najpierw zdjąć stary... a tam nie tylko tor, ale i kompleksowa wymiana nawierzchni...

        • 1 0

  • (7)

    Budowa przystanku przy stadionie to kompletne marnotrawstwo pieniędzy
    ale ze to pieniądze nasze to wszyscy mają to w d... I szerokim gestem rozdają na bzdury.

    • 29 23

    • Tam mają stanąć kolejne biurowce - po to jest ten przystanek. Nazwa jest dla chwalenia się stadionem,

      • 6 1

    • przy stadionie jest jak najbardziej potrzebny (3)

      powstało tam kilka centrów biurowych, PPN-T itd. Jak mozna być tak któtkowzrocznym?

      Chyba, że pisze to kibic Lechii to przepraszam

      • 7 4

      • (1)

        kibica lechii to masz chyba w lóżku jak zasypiasz skoro wszedzie ich widzisz

        • 3 3

        • nie w łóżku ale nad i pod nim - beton jest wszędzie.

          • 2 1

      • i próbujesz wszystkim POwiedzieć że pracują tam mieszkańcy rębiechowa i osowej ?!
        i że jest to wybitnie daleko od skm?

        no to masz rację należy zbudować tam nawet trzy perony...

        • 1 1

    • Bardzo duzo ludzi pracuje w okolicy Stadion w Gdyni niedouczony melepeto umyslowy. (1)

      • 3 3

      • prymitywa można poznac po tym ze atakuje rozmówce personalnie nie mając nic do powiedzenia

        • 2 1

  • Budowa jednokrawędziowego peronu, przy wszystkich pozostałych przystankach z osobnym ruchem dla każdego z kierunków, będzie blokować rozwój PKM!

    • 60 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane