• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa ulicy Świętojańskiej

TN
18 września 2001 (artykuł sprzed 22 lat) 
Przechodnie na ulicy Świętojańskiej będą wkrótce mieli więcej miejsca. Chodniki zostaną poszerzone kosztem jezdni, wprowadzony też zostanie całkowity zakaz parkowania samochodów. Już rozpoczęto prace na pierwszym odcinku między ulicami 10 Lutego i Żwirki i Wigury. Zamontowane ograniczające słupki zdenerwowały kierowców.

- Zawsze parkowałem w tym miejscu, a teraz postawili jakieś "przeszkadzajki" - Antoni Krzeczkowski. - Ze Świętojańskiej przecież nie zrobią sopockiego "monciaka".

Zdaniem miasta miejsc parkinkowych w Gdyni jest wystarczająco dużo. Na Świętojańskiej prawo zatrzymywania się będą miały samochody dostawcze i taksówki, i to tylko w wyznaczonych miejscach. Zmiany mają spowodować, że ulica będąca wizytówką Gdyni stanie się bardziej atrakcyjna dla przechodniów. Koszt pierwszego etapu prac (razem z wymianą infrastruktury) to ok. 8 milionów złotych.
Głos WybrzeżaTN

Opinie (39)

  • Znaczenie komunikacyjne Swiętojańskiej...

    ...jest w tej chwili żadne. A to z powodu notorycznego zatoru który tam panuje, o czym już pisałem na drugiej stronie tych Opinii. Miejsca parkingowe w poblizu są wzdłuż ul. Władysława IV, wedle moich obserwacji nie całkiem wykorzystane. Jeżeli komus nie odpowiada "latanie" po Swiętojańskiej, to i tak nie będzie robic zakupów tutaj, bo na samej Swiętojańskiej zaparkowac nie ma gdzie, a jak rozumiem kilkudziesięciometrowy spacer jest ponad siły niektórych. Cóż, z własnego doswiadczenia mogę powiedzieć, że mniej czasu traci się parkując samochód tam gdzie jest miejsce i załatwiając wszystko na miescie piechotą, niż na wyszukiwanie miejsc parkingowych przy kazdym następnym sklepie. Byłem niedawno w Berlinie i widziałem tam ulice handlowe z ruchem ograniczonym albo w ogóle wyłączone z ruchu. Sklepy jakos z tym żyją.... A ludzie chodzą piechotą i... też żyją. Podkreslam: pisze to jako człowiek nie tylko zmotoryzowany, ale wręcz jako maniak samochodów.

    • 1 0

  • A jak nie będzie miejsc parkingowych to Świętojańska stanie się główną arterią Gdyni (Zoppoter)?

    W tej chwili Świętojańską jeżdżą ci, którzy mają zamiar gdzieś w pobliżu zaparkować (np. na Skwerze Kościuszki). NIe wiem co likwidacja parkingów tu zmieni... no, chyba że będzie można szybciej jechać... biedni piesi, którzy obecnie bez większego ryzyka przechodzą przez jezdnię :-)

    A przecież można by inaczej - poszerzyć chodnik i zrobić miejsca do parkowania równoległe do jezdni...

    No dobra, w sumie każdy mówi o tym ze swojego punktu widzenia. Kierowcy narzekają, że nie ma gdzie parkować, a piesi najchętniej zamknęliby całą ulicę dla ruchu pojazdów :-)
    Ale ponieważ tradycyjnie nasze władze myślą po swojemu, więc dyskusja tutaj i tak nie przełoży się na żadne zmiany w ich planach :-) Pozostaje mieć tylko nadzieję, że te zmiany ktoś zaplanował w konkretnym celu i celem tym nie jest bynajmniej zapewnienie pracy dla jakiegoś znajomego albo krewnego, który ma firmę montującą słupki na chodnikach :-)

    • 0 0

  • Hi Hi

    Polscy kierowcy musza wjechac do sklepu lub knajpy. Wszedzie w całym cywilizowanym świecie bardziej opłaca się jeździć komunikacją masową bo wszędzie jest drogo lub brak miejsca. Normą jest parkowanie w odległości, na przykład Skwer Kościuszki - Świetojańska. A tak ogólnie - główna ulica miasta to nie miejsce dla serwisu np. 29 calowych telewizorów. Dla ewentualnych dociekań, sam jestem kierowcą.

    • 0 0

  • W końcu!

    • 0 0

  • ROWER POWER

    mości panowie... rower....

    • 0 0

  • NIE MOGE SIE DOCZEKAC!!!!

    BARDZO SIE CIESZE, ZE NARESZCIE COS SIE DZIEJE. SLYSZLAM O TYM, ZE SWIETOJANSKA MA BYC ZAMIENIONA NA DEPTAK I NIERAZ PROBOWALAM SOBIE TO WYOBRAZIC. W ZWIAZKU ZE ZMIANAMI JAKIE OSTATNIO ZACHODZA W GYNI - MIASTO PIEKNIEJE Z ROKU NA ROK - CIESZE SIE I JUZ BYM TAM CHCIALA BYC. ZA KILKA LAT WRACAM DO POLSKI I KUPIE MIESZKANIE WLASNIE NA SWIETOJANSKIEJ - ZAWSZE MARZYLAM O TYM. NIE JEST WAZNE ZE NIE BEDE MOGLA PODJECHAC SAMOCHODEM POD KLATKE ALBO I NAWET POD BLOK - BO NIGDZIE TAK NIE JEST W DUZYCH MIASTACH (CHYBA ZE MASZ PODZIEMNY GARAZ). A CO DO SKLEPOW - JA WIEM ZE W DRODZE WYJATKU NA PEWNO MOZNA PODJECHAC POD SAM SKLEP. NA TEN TEMAT MOZNA SIE DOGADAC... A ILEZ TAKICH DUZYCH RZECZY W CIAGU DNIA SIE SPRZEDAJE, ZE NIE MOZNA TEGO WYNIESC W
    REKACH? PRZESTANCIE LUDZIE NEGOWAC WSZYSTKO - SPOJZCIE TROCHE POZYTYWNYM OKIEM NA NOWOSCI!!! ZYCIE NIE SAMYMI ROZAMI JEST USLANE I NIERAZ TRZEBA POMECZYC SIE MAJAC SLUPKI NA DROGACH... TROCHE USMIECHU NA CODZIEN JESZCZE NIKOMU NIE ZASZKODZILO.
    CORAZ BARDZIEJ LUBIE ZOPPOTER-A - NIE DOSC ZE FACET (?) MA GLOWE NA KARKU I SZEROKIE SPOJZENIE NA WIELE SPRAW TO JESZCZE CHYBA JEST Z GDYNI? - PRAWDA TO?

    • 0 0

  • popieram Zoppotera

    ... i do tego pomogę spojrzeć na problem jeszcze szerzej. Miasto Gdynia bowiem, realizuje kompleksowy program przebudowy glownych osi komunikacyjnych miasta. Chcialem Zauwazyc, ze jeszcze rok temu ulica Slaska nie byla tak mocno obciazona jak dzis, poniewaz nie miala swojego przedluzenia w postaci drogi Rozowej, ktorej zaczatkiem jest wezel Franki oraz droga Serwisowa obok Geanta. Mozna wiec powiedziec, ze os komunikacyjna zostaje przesunieta z ulic Swietojanska/ Wladyslawa IV na Wladyslawa IV/ Rozowa-Slaska. Swietojanska wiec powinna zostac lekko odciazona. (i tak nikt normalny teraz Swietojanska nie jezdzi).

    Pozostaje kwestia miejsc parkingowych.
    Wladze miasta juz rok temu oglosily oferte na budowe parkingu obok Batorego. Poki co nie ma chetnych ... i nie ma co sie dziwic, nikt nie wybuduje parkingu, jesli caly czas mozna parkowac na Swietojanskiej ... (parking raczej bedzie platny, w koncu ten kto wybuduje, bedzie jakos musial zaobic) ... tak wiec zastanawiajac sie nad sensem tych slupkow, doszedlem do wniosku, ze wlodarze, chca pokazac potencjalnym inwestorom juz teraz swoja determinacje i zdecyowana chec przebudowy Swietojanskiej. Sadze, ze jest to razsadne posuniecie. 8 mln złotych, to nie tak duzo pieniedzy ... jest to np. rownowartosc JEDYNIE 8 Autobusow niskopodlogowych, przegubowych, a np dokonczenie Trasy Kwiatkowskiego kosztowac bedzie ponad 220 mln !!! Pamietajcie, ze za te 8 baniekj wymienione zostanie totalnie wszystko oraz wykonczenie ulicy nie bedzie standardowe ... (tzn te zbajerowane latarnie, chodniki z niezwyklej kostki itp ... to tak jak Jaguar na zamowienie, musi kosztowac).

    Acha, odnosnie tych miejsc parkingowych, to przypomne, ze od 3 lat mamy parking pod Domem H. Batory ... 1 zl za GODZINE, tyle samo co na zwirku obok hali ... tam jest zawsze komplet, w Batorym jest zawsze 50% ... czyzby Ci wspaniali kierowcy (tez nim jestem, ale parkuje w Batorym) bali sie nowoczesnosci? (tu zgadzam sie z Renata, niechec do zmian to nasza narodowa cecha).

    Moglbym jeszcze sporo na ten temat pisac, owiem tematem zajmuje sie doglebnie od kilku lat, ale powiem tylko jedno:

    NIECH KAZDY PATRZY CO ON ZROBIL DLA GDYNI/ POLSKI, A NIE TYLKO SIE WYMADRZA I KRYTYKUJE, BO TO JEST NAJLATWIEJSZE!

    WE WLADZY SA TACY LUDZIE JAKICH WYBRALISMY I SADZE, ZE NIE SA ONI GLUPKAMI, LECZ LUDZMI KTORZY AKURAT W PRZYPADKU GDYNI PATRZA NA SPRAWE KOMPLEKSOWO ... I JEDYNIE CZASEM, JAK KAZDY Z NAS POPELNIAJA BLEDY ... kamienienami mozna w nich rzucac, dopiero wtedy jak sie bledow samemu nie popelnia ...

    A najwiekszym krytykantom proponuje kandydowanie do Samorzadu, osobiscie ich popre i pomoge zorganizowac kampanie wyborcza, a potem bede rozliczal z dzialan ... zobaczymy czy beda one idealne ...

    • 0 0

  • Renato...

    Gdybym był z Gdyni, to przedstawiałbym sie jako Gdingener... Kiedys przedstawiałem sie tu własnym nazwiskiem, ale zachowanie sporej grupy dyskutantów zniechęciło mnie do tego.
    Nie jestem z Gdyni, ale całą Gdynię codziennie przejeżdżam samochodem łącznie ze Sródmiesciem, miewam też sporo spraw w tym Sródmiesciu także na Swiętojańskiej. Dlatego osmielam się twierdzić, że wiem co piszę.
    Ulica Swiętojańska od Ratusza do Placu Kaszubskiego ma około 1,5 km długosci, zdrowy dorosły człowiek może przejsć to bez wysiłku w 15 - 20 minut. Jest to czas krótszy niż wielu kierowców marnuje na wyszukiwanie kilku po kolei miejsc parkingowych na tej ulicy. I tak naprawdę, to ci kierowcy są smieszni w swoim uporze, żeby nie używać własnych nóg.
    DAreck,
    Jeżeli dobrze pamiętam, to na Swiętojańskiej ma być zlikwidowany ruch prywatnych aut, a wiec likwidacja parkingów nie ma na celu zrobienie z niej ulicy przelotowej do Skweru. Ruch samych trolejbusów i taksówek, jak sądzę, pozwoli pieszym na bezpieczne przechodzenie przez jezdnię. Podobne rozwiazanie widziałem w Kassel w Niemczech, gdzie główny ciąg handlowy Königsstraße jest deptakiem, po którym kursują tylko tramwaje (!). I funkcjonuje to bardzo dobrze.

    • 0 0

  • parking OBOK Batorego

    ośmielę się zwrócić uwagę, że parking OBOK Batorego (w kwadracie ul.Batorego, Władysława IV, Armii Krajowej i Abrahama) to nie jest już własność miasta, ale prywatna - niedawno jedna z gdyńskich rodzin wygrała proces o parwo do tej własności. W związku z czym radzę korzystać z tego parkingu, dopóki jest bezpłatny - nie wiadomo, ile sobie każą płacić nowi własciciciele...

    • 0 0

  • "to na Swiętojańskiej ma być zlikwidowany ruch prywatnych aut"

    Zopotter: w artykule nie było o tym słowa... Jeśli w arytukułach prezentowany jest jedynie fragment rzeczywistości, to co się dziwić opiniom... Dla mnie wymowa artykułu była taka: chcą zlikwidować miejsca parkingowe. I tyle...

    Co tylko potwierdza moją (i zdaje się Twoją) opinię, że te artykuły z Głosu to jednak niezbyt trafiona sprawa, bynajmniej jeśli chodzi o ich rzetelność...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane