• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przeciążone auta dostawcze w Trójmieście

Maciej Naskręt
12 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wyniki ważenia najcięższego pojazdu - zamiast maksymalnie 3,5t ważył 7,6 t.
  • Dociążone koło i oś pojazdu dostawczego o masie całkowitej 7,6 t.
  • Ważenie pojazdów na al. Armii Krajowej w Gdańsku.
  • Ważenie pojazdów na al. Armii Krajowej w Gdańsku.

Nie tylko kierowcy samochodów ciężarowych są pod lupą inspektorów transportu. Od pewnego czasu trwa akcja ważenia pojazdów dostawczych. W ręce inspektorów wpadł właśnie kierowca auta, którego dopuszczalne obciążenie zostało przekroczone aż ośmiokrotnie.



Czy przeciążyłeś kiedykolwiek swoje auto?

W środę Inspektorzy Transportu Drogowego z Gdańska kontrolowali pojazdy dostawcze w Gdańsku. Z uwagi na podejrzenie przeciążenia, wytypowano do kontroli sześć pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

- Wszystkie pojazdy skierowano na punkt wagowy na al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w celu ustalenia rzeczywistej masy całkowitej. Każdy z sześciu wytypowanych do kontroli pojazdów był przeciążony - mówi Janusz Staniszewski p.o. Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Niechlubnym rekordzistą był 3,5-tonowy dostawczak, który ważył 7,6 tony.

- Jego dopuszczalna ładowność była przekroczona o ponad 800 proc. - mówi Staniszewski.
Tak duże przeciążenie powoduje naruszenie stateczności pojazdu, wpływa negatywnie na drogę zatrzymania, doprowadza do szybszego zużycia elementów i podzespołów pojazdu.

Podejmowanie ryzyka przewozu ładunków takimi pojazdami w przypadku zdarzenia drogowego może doprowadzić do odpowiedzialności karnej, łącznie z karą pozbawienia wolności.

W przypadku środowych kontroli inspektorzy nałożyli 6 mandatów karnych na kwotę 2 tys. zł. Ponadto nakazali kierowcom doprowadzenie pojazdów do normatywności, co wymagało przeładownia towaru na inne pojazdy ciężarowe, a w jednym przypadku wydano decyzję o skierowaniu pojazdu na parking administracyjny.

W ostatnich czterech miesiącach tego roku inspektorzy ujawnili 203 przypadki przeciążenia pojazdów do 3,5 tony, które zakończyły się mandatami karnymi dla kierujących na kwotę blisko 60 tys. zł.

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • Miało być 3500, jest 7600 - skąd tu 800% ? 800% od 3500 to 28000. 28 ton. To jakaś nowa, pisowska matematyka? (1)

    • 0 0

    • Podpowiedź: DMC to nie ładowność.

      • 1 0

  • Inaczej nie zarobisz. (7)

    Stawki w dowozach są tak niskie że trzeba kombinować. A to z wagą a to z czemu pracy kierowcy. Życie..

    • 19 60

    • Twoje życie

      Bo ja ze swojego nie chciałbym rezygnować przez kierowcę bez wyobraźni.

      • 1 0

    • skoro stawki są tak niskie to może zacznę kraść? przecież inaczej nie zarobię? (2)

      logika typowego Janusza...

      • 19 5

      • (1)

        Lepiej zatrudnić Ukraina i mu nie zapłacić; ))))

        • 1 3

        • i tu jest klucz - nie zapłacić!!!

          Bo jak mówią, że są tani, właśnie nie są tani. Stawki polskie, z tą różnicą, że jak nie zapłacisz to ukrainiec ma gorzej, niema żadnych praw

          • 1 0

    • A kto wam kazał zaniżać te stawki ja pojadę za mniej tylko dajcie ten kurs mi nie było tak a teraz płacz i lament że stawki za niskie jak się nie opłaca to nie jedź zmień zawód

      • 6 2

    • i dlatego takie kontrole powinny byc czesto

      jakby lapali kazdego janusza biznesu ktory przeciaza auto to stawki poszlyby do gory

      • 15 4

    • Nie czemu tylko czasem.

      • 8 0

  • STAN TECHNICZNY TYCH POJAZDÓW JEST SŁABY.

    każdego dnia jadę estakadą w korku i patrze na opony ciężarówek,łyse jak kolano,szok że jedzie.

    • 0 0

  • Proponuję sprawdzić dodatkowo spaliny

    • 0 0

  • Proponuje jeszcze sprawdzać opony.

    • 0 0

  • Proponuję brać do kontroli każdego dostawczaka (8)

    Na Armii Krajowej między 6.30 a 9.30 oraz między 14 a 19. Również na takich ulicach jak Słowackiego, potokowa, Chrzanowskiego, Jabłoniowa i kołobrzeska w tych samych godzinach. Ilość przeładowanych i przerdzewialych busów i dostawczakow przekracza ludzkie pojęcie.

    • 90 4

    • a przy okazji...

      okazało by się że w połowie tych dostawczaków, wożą na paca ludzi z kaszub na budowy.

      • 2 0

    • Takie są niestety realia (6)

      Gdyby te auta zabieraly na pake tyle ile mogą, to prawdopodobnie w sklepach i innych towaru by zabrakło...

      • 6 22

      • (3)

        To dwa razy albo try przewiezie.Jaki problem np.w Biedronce takich jaj nie robia

        • 6 0

        • No nie robią... (1)

          To wyobraź sobie ten zestaw z biedronki pod twoim osiedlowym sklepem....

          • 2 4

          • W sklepie osiedlowym nie potrzeba tyle towaru co w Biedrze

            • 3 0

        • to sa jaja...

          w Biedronce liczy się ilość miejsc paletowych nie ważne ile waży paleta 200kg czy 1000kg

          • 3 1

      • Uczciwość czy to słowo coś Ci mówi?

        Jeżdżąc przeładowany jesteś nie uczciwym względem pieszych bo nie zatrzymasz​ się w odpowiednim momencie, jesteś nie uczciwym względem innych kierowców. Stwarzasz realne zagrożenie dla każdego. Jak masz problem z tym że na pakę nie wchodzi ci 5ton to zmień pojazd albo rób dwa kursy.

        • 20 1

      • ło paaanie, gdyby nie te podatki to byśmy wszyscy jeździli Bentlejami

        nie to co łameryce panieee, daj pan spokój

        • 21 1

  • Wiele aut dostawczych rejestrowanych na DMC 3.5t (7)

    Można rejestrować również na większą ładowność.

    Np. Iveco Daily
    pracodawca zamiast rejestrować takie Iveco na większą DMC. A co za tym idzie Tacho i kierowca z prawem jazdy kat C. woli zarejestrować auto na DMC 3.5. Czyli dalej mamy auto które zabierze większą wage na pakke i nie musimy sie martwic o czas pracy czy prawo jazdy kat C. Mandaty od ITD? Dla pracodawcy jest to ryzyko wkalkulowane w koszta.

    • 81 3

    • Co Ty gadasz (2)

      Można zarejestrować tak jak jest w papierach z fabryki. Żadnego wyboru nie masz. Ja chcę zarejestrować małą przyczepkę bagażową o 20kg mniej niż jest w "papierach" i nie ma szans. Teraz zestaw z autem przekroczy o 20kg te zas... 3,5T więc będą chcieli żebym używał ViaTool. I właśnie o to im chodzi - kasa,kasa...

      • 4 2

      • Zgoda, taki renault mascott albo iveco mają homologację do 3,5 T - można załadować

        więcej do DMC 7 ton. Pytanie czy producent wypuszczając takie auto daje np. opony o odpowiedniej nośności, które są droższe niż takie do 4 ton. A potem ździwka jak pęknie opona w czasie jazdy.

        • 1 0

      • Ja malucha 126p rejestrowane na tira.

        • 5 0

    • (1)

      Zależy co się wozi :) Iveco dla mnie za bardzo bujało, za to sprinter fajny sztywny, 4 tony wrzuciłem ;) Wiadomka wolniej się jedzie ale nie bujał jak iveco. Zresztą dzisiaj dostawcze są robione tak żeby wrzucić więcej, a rejestrowane na 3,5 tony z wiadomych względów...

      • 9 3

      • Ja miałem na iweco 3.9t

        Strach było jechać... Zrobiłem C i woze tam gdzie wcześniej ale przynajmniej lądują jak trzeba

        • 5 2

    • (1)

      "Koszty". Ten koszt, nie to koszto.

      • 9 3

      • Koszta

        Bo duże są

        • 10 2

  • Co za kara, właściciel czy to dostawczka czy to firmy bierze to spoko na klatkę wszak, do aut powyżej 3,5t

    Potrzeba koncesji na przewóz towarów a ta nie jest tania i wymaga odpowiedniego zabezpieczenia finansowego.
    Potrzeba kierowców z prawem jazdy kat.C którzy są po prostu drożsi.
    Także zapłacenie raz, czy dwa razy to roku kilkuset złotych to żadna kara, to jest wręcz wliczone w koszty.

    • 3 1

  • (1)

    Poczekajcie jak wprowadzą nowy podatek paliwowy.
    To sie dopiero będzie działo.

    • 3 0

    • beda jezdzic na mazucie

      • 0 0

  • A co to jest kara 2 tys. zł? 3-4 transporty i jadą dalej.

    Kara powinna wynosić 20 tys. żeby taki Janusz transportu zrobił pod siebie, a my - użytkownicy dróg - będziemy bezpieczni.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane