- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (51 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (501 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (509 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (296 opinii)
Przedłużenie obwodnicy jednak dwupasmowe
Miała być jednopasmowa droga do Redy, potem jednopasmowa aż do Władysławowa, a teraz rząd zapowiada, że dawny OPAT, nazywany obecnie Via Maris, będzie miał dwa pasy ruchu w każdym kierunku, od końca obwodnicy w Chyloni do granicy z Rumią.
Ostatnia z nich zakłada poszerzenie drogi, na odcinku od końca obwodnicy w Chyloni do granicy z Rumią, do dwóch pasów w każdym kierunku. Pierwotnie cała droga miała mieć po jednym pasie dla każdego kierunku. Ten manewr pozwoli sfinansować budowę ze środków krajowych, bo droga o takim przekroju mogłaby być drogą ekspresową, a za takie można płacić z budżetu państwa.
Według wstępnych szacunków chodzi o 500 mln zł. Tyle Gdynia nie wydaje na wszystkie inwestycje drogowe nawet przez 10 lat, więc było oczywiste, że drogi nie zbuduje. Zresztą władze miasta tego nie ukrywały, bo nawet wydatek rzędu 100 mln zł musiałby być rozłożony na kilka rocznych budżetów. Po zmianie klasyfikacji drogi, ten problem zniknie.
- Na razie czekamy na potwierdzenie z ministerstwa ustaleń z GDDKiA, która będzie wykonawcą inwestycji. Pozostanie nam poszukiwanie dofinansowania budowy Drogi Czerwonej, która ma łączyć Via Maris z portem - mówi wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Czytaj więcej: 900 mln zł za nowe połączenie portu z Gdynią.
Ustalenia potwierdza Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa.
- Osiągnęliśmy porozumienie z Gdynią - mówi Gazecie Wyborczej Kazimierz Smoliński. - Via Maris od obwodnicy do granicy Gdyni z Rumią będzie drogą ekspresową, dzięki czemu będzie mogła być budowana przez państwo.
Dalsza część drogi, od granicy z Rumią do Władysławowa, będzie drogą krajową o przekroju jednej jezdni. Wstępny plan budowy drogi określa się na lata 2022-2026.
6 lat temu powstała wizualizacja OPAT-u, która w dużej mierze jest już nieaktualna.
14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej miała być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel. Ponad 1 mln zł wydano na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Budowa miała pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.
Opinie (136) 3 zablokowane
-
2017-07-06 22:23
Czyli 2 pasy będą tylko kawałek, a dalej już jeden. OPAT miał mieć dwa pasy cały czas (1)
Korek dalej będzie na zwężeniu tylko kawałek dalej
- 5 2
-
2017-07-07 02:04
w rumii
- 0 0
-
2017-07-06 21:28
Buahahahahahahaha (1)
- 7 1
-
2017-07-07 00:53
dokładnie. śmiech na sali
- 3 1
-
2017-07-06 22:02
OPAT
syndrom meteorologa: z tyłu wiatry, z przodu OPAT...
- 1 5
-
2017-07-06 22:01
Zróbcie drogi na
Osiedla biedne południe i tęczowe wysypisko bo nowobogaccy ci*le stamtąd codziennie blokują dojazdy.
- 5 1
-
2017-07-06 21:47
No fajnie, GD beda mieli gdzie sie rozbijac
- 2 6
-
2017-07-06 21:46
wedle rysunku
To kto i co buduje?
Państwo pomarańczowe a Gdynia niebieskie?!- 4 2
-
2017-07-06 21:45
To na prawdę
Ważna inwestycja dla Trójmiasta
- 16 1
-
2017-07-06 21:33
sr*li muchy będzie wiosna....
może za 20 lat
- 16 3
-
2017-07-06 21:31
szczur załatwił z Morawieckim jak wbił łopatę w meline plus:)!
- 16 9
-
2017-07-06 21:23
Kampanie wyborczą PiS do samorządów uważam za...
otwartą
- 24 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.