• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską

Michał Sielski
19 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? Trzy odcinki Trasy Kaszubskiej pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim zostaną oddane kierowcom wiosną 2022 roku. Przejechaliśmy fragment Strzebielino-Luzino, na którym dobrze widać postęp prac. Na większości fragmentów leży już nawet asfalt, więc jeśli zima będzie łagodna, a badania archeologiczne nie przyniosą niespodzianek, drogą będziemy mogli pojechać w pierwszych miesiącach przyszłego roku.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Do wykonania zostało jeszcze kilka elementów infrastruktury, ale też dodatkowe prace archeologiczne.

Wprawdzie przed rozpoczęciem inwestycji przeprowadzono już badania powierzchniowo-sondażowe, ale konieczne są też klasyczne badania archeologiczne i to obejmujące trzykrotnie więcej terenu, niż pierwotnie planowano. To w znaczący sposób opóźniło prace, często je wstrzymując, i niemożliwe jest już zapewnienie przejezdności trasy S6 od Gdyni do węzła Strzebielino i obecnej drogi krajowej nr 6.

Gdyby nie te niespodziewane przerwy, droga mogłaby być przejezdna nawet na przełomie roku. Obecnie za termin udostępnienia jej kierowcom uznaje się wiosnę 2022 roku.

Postępy prac w budowie Trasy Kaszubskiej



Trasa Kaszubska jest budowana równocześnie na trzech odcinkach: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia. Jednocześnie trwają też prace w ciągu dróg poprzecznych do drogi ekspresowej. Trwa również budowa największej, niemal 200-metrowej estakady nad doliną w Milwinie.

Największy postęp robót na odcinkach poza Trójmiastem widać na węźle w Bożympolu Wielkim. Powstaje tam ogromne rondo łączące nową i starą trasę.

Odcinki od Bożegopola Wielkiego do Lęborka i dalej do obwodnicy Słupska są natomiast jeszcze w fazie projektowej. Są one jednak realizowane w formule projektuj i buduj, a zakończenie prac planowane jest na 2025 rok.

Węzeł Wielki KackMapka coraz większy



W Trójmieście najbardziej widoczne są postępy na budowie węzła Wielki Kack, które widać choćby podczas przejazdu obwodnicą. Gotowe są już niektóre wiadukty, ul. Chwaszczyńska ma nową nawierzchnię, a na obwodnicy powstały nowe zjazdy i wjazdy przy budowanym węźle Nowowiczlińska.

Jeszcze latem powstały dwa nowe wiadukty nad ul. Chwaszczyńską, rozebrano też wiadukty dotychczas istniejące w ramach obwodnicy. Trwają przygotowania do wybudowania nowych w ich miejscu.

Powstaje też nowy węzeł Nowowiczlińska, który pomoże mieszkańcom Dąbrowy i Wiczlina wjechać na obwodnicę z pominięciem węzła Wielki Kack. Są tu już pasy zjazdowe i wjazdowe od strony Gdańska, jak i Gdyni, a także dwa nowe wiadukty, które docelowo poszerzą obwodnicę. Korzystają z nich obecnie kierowcy, którzy omijają rozbierane wiadukty obwodnicy.

Poszerzona została też ul. Chwaszczyńska, która zyskała nową nawierzchnię. Nad jezdnią powstanie natomiast kładka dla pieszych i rowerzystów, łącząca Dąbrowę z pobliskim lasem.


Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • A kiedy odcinek Gdański i obwodnica Żukowa?

    • 21 1

  • Szkoda, że 6 lat temu wycięli fragment od Bożego Pola do Lęborka (2)

    W Bożym Polu byśmy mieli normalny węzel i MOP 2 kategorii. Tak będzie dziwny zjazd i rondo bez MOPa. A budowa zablokowanego fragmentu i tak już rusza za 1,5 roku.

    • 69 2

    • Tak to u nas bywa w PL

      Niby coś robią, ale nie do końca ma to sens

      • 4 3

    • Tak będzie

      Jak się zaczną pracę na odcinku Bożepole - Leśnice za Lęborkiem. To rondo to tylko rozwiązanie tymczasowe na 2-3 lata.

      • 3 0

  • czy ruiny na Polifarbie (3)

    nadal witają w Gdyni? Czy miasto naprawiło już gminne drogi na tym terenie?

    • 32 5

    • A teraz napisz wszystkim co ma UM Gdynia do Polifarbu i jego ruin. (2)

      • 3 3

      • bardzo proszę (1)

        otóż UM Gdynia wydał rozporządzenie, nakładające na inwestorów obowiązek tzw. opłaty drogowej od każdej nowej budowli, 166 zł od metra. Czyli zastąpienie takiej ruiny na Polifarbie np. nową halą magazynową będzie kosztować dodatkowo kilka milionów złotych. Wiadomo, że każdy będzie wolał postawić magazyn za miedzą w Chwaszczynie, niż bulić haracz Szczurkowi. To w zasadzie oznacza koniec budownictwa przemysłowego w Gdyni, podatki pójdą do sąsiadów.

        • 11 0

        • Przecież miasto musi skądś brać kasę

          Nie budują - narzekacie. Jak od inwestora biorą kasę za dobrą miejscówkę - też źle. Ale to jest obieg zamknięty. Żeby inwestować trzeba mieć kasę. Żeby utrzymać miasto gdzieś trzeba zarabiać.

          • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    Oczywiście ta droga bardzo się przyda i bardzo usprawni obecny ruch. Jeśli jednak uwzględnimy ile dodatkowego ruchu wynegeruje to bilans jest dużo gorszy. Wielkopolska w Gdyni nie ma już zapasu przepustowości a i nie bardzo jest gdzie zaparkować jak już się nią przejedzie. Tutaj widzę problem, we wpuszczeniu części obecnego ruchu do miasta tą drogą (zamiast przez tak zwane małe Trójmiasto) oraz w generowaniu nowego ruchu. Wspomnicie moje słowa, a właściwie to nie moje bo ja niczego tutaj nie okdrywam tylko powtarzam po mądrzejszych ode mnie.

    • 52 61

    • mądrych nie szukaj (3)

      Co to znaczy wygenerować? Wyprodukuje, wyciągnie z podziemi? Kto musi jeździć jeździ i dziś, dzięki tej drodze ludzie szybciej dojadą do celu, samochodów w danym mijający w danej jednostce czasu będzie mniej. Mniej spała benzyny stojąc w korku (Chwaszczyno, Rumi, Reda, Wejherowo).

      Ta droga nie prowadzi do Wielkopolskiej.

      • 16 6

      • Owszem, dokładanie pasów ruchu, czy budowa nowych dróg "generuje" dodatkowy ruch - gdyż zachęca nowe osoby do dojeżdżania autami - dając krótkotrwałe i złudne nadzieję, na szybki dojazd do miasta. Jest to naukowo udowodnione.

        • 7 17

      • (1)

        "Co to znaczy wygenerować?"

        W krótkim okresie oznacza zmiane zachowan komunikacyjnych z X na Y. Na przyklad zamiast zrobić zakupy w lokalnym sklepie jade dalej, zamiast wyslac dziecko do lokalnego przedszkola bede je odwozil do dalszego. W dlugim okresie oznacza budowanie nowych osiedli z niskim zageszczeniem mieszkancow (z ang sprawl).

        • 5 5

        • Nie do końca.... To nie jest drogą którą nagle mieszkańcy Gdyni zaczną wywozić np dzieci do szkół czy przedszkoli w Bojanie. Jak ktoś np z Bojana odwiózł dziecko do Gdyni to nie z powodu drogi. Nie przesadzajmy. Budowa tej trasy nie spowoduje, że nagle ludzie przesiądą się z pociągów do aut, bo to nie ta relacja

          • 2 0

    • Jakiego ruchu?

      Polska w porównaniu do np Niemiec to nie ma prawie w ogóle drog. Wystarczy otworzyć google maps.

      • 12 0

  • Współczucia dla mieszkańców tych bloków do których zbliżyła (7)

    Się jezdnia i hałas takiego węzła z pewnością obniży komfort mieszkania oraz jego wartość

    • 62 58

    • (2)

      a nie jest tak że od lat była tam rezerwa i wiedzieli o planach? zero złośliwości, po prostu pytam. Przy nowych mieszkaniach dostaje się informator co mogą/planują wybudować w ciągu x lat w okolicy. Nie wiem kiedy wybudowano wspomniane bloki.

      • 37 7

      • Nie, nie jest tak. Kiedy powstawały okoliczne osiedla to tego węzła nie było w planach. (1)

        • 8 10

        • Jw.

          Nie wiem, skąd te negatywy przy wypowiedzi poprzednika, skoro taki włśnie był stan rzeczy. Nie było tego węzła w planach, a "zapas" to pojęcie względne. Bo zapas od czego? Od "dużego pokoju"?

          • 2 0

    • Dzięki ekranom będzie ciszej niż było. Zatem bredzisz. (1)

      • 17 9

      • Po co ci to "bredzisz"? W przyszłości odpisuj bez obrażania.

        • 9 1

    • wartość zmniejszyła

      no nie wiem

      • 9 1

    • Ja mieszkam blisko autostrady

      Slychac to w tle jako bialy szum. Ale fakt faktem, ze przeprowadzajac sie tam, ta droga juz byla. Jak kupujesz dom/mieszkanie w cichym miejscu i nagle buduja ci droge, to inna historia.

      • 4 0

  • (3)

    Kiedy powstanie linia tramwajowa obok trasy kaszubskiej? Blachosmrody i tak będą stać w korkach. Ponadto trzeba ślad węglowy zmniejszyć!

    • 2 28

    • Raczej tor saneczkowy

      • 1 0

    • Wiech - i wszystko jasne. Ile dostajesz za sianie propagandy?

      • 1 0

    • raczej Trolejbusowa ...

      • 1 0

  • (1)

    Nosz kurde, tyle opóźnienia. Początkowo miała być na wiosnę 2021, wiec cały jeden rok opóźnienia będzie miała, jeżeli nic się już nie przesunie. Makabra.

    • 7 5

    • Miałabyć w czwartym kwartale 2021.

      • 0 0

  • (3)

    Co z Obwodnicą Metropolitalną i Obwodnicą Żukowa?

    • 14 3

    • na etapie projektowania

      • 1 0

    • Obstawiłem zakład na STS, że się nie wyrobią w terminie więc nieprędko.

      • 3 0

    • W połowie przyszłego roku może zaczną

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    badania archeologiczne ?? (9)

    przecież to jest część przygotowania inwestycji, a nie wykonawstwa !!! Ewentualnie w trakcie może coś wyjść ale na to są przyspieszone procedury. To jest zwykłe ściemnianie i wciskanie ludziom kitu. Na tej budowie są duże braki kadrowe i kiepska organizacja. Wystarczy popatrzeć na węzeł Wielki Kack ( przejeżdżam codziennie ) - tu się naprawdę niewiele dzieje. A kilka ostatnich sobót kiedy pogoda była naprawdę dobra - nie działo się kompletnie nic. Tragedia

    • 116 24

    • Bo budowlańcy dziś tak dobrze zarabiają,

      że nie muszą już pracować w soboty

      • 14 4

    • Praca w soboty jest droższa

      Budowa niedochodowa, wiec wykonawca ogranicza koszty. Skoro można zrzucić na archeo i wybronić się z milionowych kar, to czemu nie?

      • 16 3

    • Chyba czas do okulisty (1)

      Skoro nie widzisz zmian na budowie węzła to po pierwsze nie powinieneś jeździć autem jako kierowca, bo osoba niedowidząca może stwarzać zagrożenie, po drugie - kłopoty ze wzrokiem można skutecznie leczyć. Polecam katalog na trojmiasto.pl, kilku okulistów można tam znaleźć

      • 16 8

      • Dokładnie.

        Wiecznie niezadowolone trolle

        • 14 1

    • A ja przejeżdżam codziennie i każdego dnia widzę postępy.

      • 13 1

    • wiem, bo przejeżdżam...

      nawet codziennie!

      • 1 0

    • Typowy komentarz trola - "jestę inżynierę" i wiem lepiej.

      Poczytaj trochę. Pomyśl. Potem pisz.

      • 6 0

    • Badania archeologiczne

      Tak w Polsce to się odbywa, żeby zrobić prawdziwe badania trzeba mieć pozwolenie właściciela, więc do wyboru albo zapłata za udostępnienie terenu, albo szybszy wykup bez tzw. specustawy (właściciel może się nie zgodzić lub zażądać kupy pieniędzy), albo poczekanie aż będzie komplet papierków związanych z budową drogi (tzw. ZRID) i jeśli ktoś nie chce sprzedać to wywłaszczamy, no i jeszcze można by wpuścić archeologów przed drogowcami, więc wydłużamy termin (nierealne). Co do organizacji nie będę się wypowiadał, zwykle jest kiepska

      • 2 0

    • badania archeologiczne ??

      Czy ktoś wie gdzie można zobaczyć to co wykopali podczas tych prac archeologicznych?

      • 1 1

  • jeszcze 26 lipca trojmiasto.pl (1)

    podawało, że odcinek Gdynia-Strzebielino będzie przejezdny w połowie grudnia. Nie ma to jak rzetelne informacje.
    https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Trasa-Kaszubska-pojedziemy-jeszcze-w-tym-roku-n158098.html

    • 20 2

    • A nie było tam że postarają się zrobić przejezdny?

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane