• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przejechaliśmy powstającą Trasą Kaszubską

Michał Sielski
19 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Kiedy otworzą Trasę Kaszubską? Trzy odcinki Trasy Kaszubskiej pomiędzy Gdynią a Bożympolem Wielkim zostaną oddane kierowcom wiosną 2022 roku. Przejechaliśmy fragment Strzebielino-Luzino, na którym dobrze widać postęp prac. Na większości fragmentów leży już nawet asfalt, więc jeśli zima będzie łagodna, a badania archeologiczne nie przyniosą niespodzianek, drogą będziemy mogli pojechać w pierwszych miesiącach przyszłego roku.



Czekasz na zakończenie budowy Trasy Kaszubskiej?

Do wykonania zostało jeszcze kilka elementów infrastruktury, ale też dodatkowe prace archeologiczne.

Wprawdzie przed rozpoczęciem inwestycji przeprowadzono już badania powierzchniowo-sondażowe, ale konieczne są też klasyczne badania archeologiczne i to obejmujące trzykrotnie więcej terenu, niż pierwotnie planowano. To w znaczący sposób opóźniło prace, często je wstrzymując, i niemożliwe jest już zapewnienie przejezdności trasy S6 od Gdyni do węzła Strzebielino i obecnej drogi krajowej nr 6.

Gdyby nie te niespodziewane przerwy, droga mogłaby być przejezdna nawet na przełomie roku. Obecnie za termin udostępnienia jej kierowcom uznaje się wiosnę 2022 roku.

Postępy prac w budowie Trasy Kaszubskiej



Trasa Kaszubska jest budowana równocześnie na trzech odcinkach: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud i Szemud-Gdynia. Jednocześnie trwają też prace w ciągu dróg poprzecznych do drogi ekspresowej. Trwa również budowa największej, niemal 200-metrowej estakady nad doliną w Milwinie.

Największy postęp robót na odcinkach poza Trójmiastem widać na węźle w Bożympolu Wielkim. Powstaje tam ogromne rondo łączące nową i starą trasę.

Odcinki od Bożegopola Wielkiego do Lęborka i dalej do obwodnicy Słupska są natomiast jeszcze w fazie projektowej. Są one jednak realizowane w formule projektuj i buduj, a zakończenie prac planowane jest na 2025 rok.

Węzeł Wielki KackMapka coraz większy



W Trójmieście najbardziej widoczne są postępy na budowie węzła Wielki Kack, które widać choćby podczas przejazdu obwodnicą. Gotowe są już niektóre wiadukty, ul. Chwaszczyńska ma nową nawierzchnię, a na obwodnicy powstały nowe zjazdy i wjazdy przy budowanym węźle Nowowiczlińska.

Jeszcze latem powstały dwa nowe wiadukty nad ul. Chwaszczyńską, rozebrano też wiadukty dotychczas istniejące w ramach obwodnicy. Trwają przygotowania do wybudowania nowych w ich miejscu.

Powstaje też nowy węzeł Nowowiczlińska, który pomoże mieszkańcom Dąbrowy i Wiczlina wjechać na obwodnicę z pominięciem węzła Wielki Kack. Są tu już pasy zjazdowe i wjazdowe od strony Gdańska, jak i Gdyni, a także dwa nowe wiadukty, które docelowo poszerzą obwodnicę. Korzystają z nich obecnie kierowcy, którzy omijają rozbierane wiadukty obwodnicy.

Poszerzona została też ul. Chwaszczyńska, która zyskała nową nawierzchnię. Nad jezdnią powstanie natomiast kładka dla pieszych i rowerzystów, łącząca Dąbrowę z pobliskim lasem.


Miejsca

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • Bzdury

    Pracuje na całym odcinku i te wykopaliska od paru miesięcy nie były ruszane,opierdzielają się,poza tym niech ktoś ich lepiej kontroluje bo widzę że nie robią zbyt dobrze.

    • 9 1

  • Gdzie to jest a trasie ?

    Budowa przejść dla zwierząt jest od wielu lat najważniejszą
    metodą minimalizacji negatywnego oddziaływania dróg na dziką faunę.

    Przejścia spełniają dwie podstawowe funkcje ekologiczne:
    a)stwarzają warunki umożliwiające bytowanie gatunków
    i osobników, których siedliska (areały osobnicze) przecina
    droga zwierzęta mają możliwość swobodnego korzystania
    z całego areału siedliskowego podzielonego przez drogę;

    b)umożliwiają migracje, wędrówki i dyspersję osobnikom
    przemieszczającym się na duże odległości kluczowa
    funkcja przejść dla zwierząt, ważna szczególnie dla
    ochrony rzadkich gatunków o wysokich wymaganiach
    przestrzennych (np. duże ssaki drapieżne)

    • 5 1

  • Kiedy ten wjazd bezposredni z Dabrowy na obwodnicę kier Gdańsk bedzie? (1)

    • 7 1

    • Podejrzewam, że dopiero jak zbudują dwa wiadukty na nitce głównej. Teraz jak cały ruch idzie po łącznicy włączenie tam jeszcze wjazdu spowoduje zbyt duże zamieszanie.

      • 2 0

  • gratulacje dla geniuszy (1)

    którzy tak zaplanowali prace i zrobili ruch wahadłowy w Strzebielinie, że stoi się 1h w korku. W niedzielę wieczorem!

    • 11 1

    • wal na czerwonym, jak nic nie jedzie!

      • 0 0

  • Super. Centra miast wciąż skomunikowane na 3+ a na obwodnicy kwitną kolejne mega węzły (2)

    Fajną budujecie infrastrukturę pod urban sprawl. Drodzy urzędnicy, potem będziecie "zachęcać" do jazdy rowerem, jak wam tak urosną gminy ościenne że to już będzie nie do zatrzymania? Przecież to jest proszenie się o Gdańsk Południe 2.0. Już za 3 lata będzie krzyk, że za mało parkingów w centrum.

    • 33 41

    • (1)

      te wezly i planowane na metropolitarnej sa gigantyczne, gigantomania samochodowa

      • 6 15

      • szkoda terenow podmiejskich pod rekreacje i zabudowe, plany dramat

        • 5 8

  • Te drzewa po bokach mnie niepokoją. A co jesli któreś z nich się przewróci i spadnie na drogę. O wiele lepszym pomysłem, byłoby wyciąć wszystkie - oczywiście przez wzgląd bezpieczeństwa. Teren zalać betonem, wybudować nowe, piękne strzezone osiedla, wspaniałe centra handlowe i parkingi. Drzewa będzie można poustawiać w donicach, aby było zielono. Nie o kasę tu przecież chodzi, tylko o bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.

    • 3 3

  • A gdzie uwagi dla pieszych na ul. Rdestowej w stronę pętli kacze buki. (4)

    Już po raz kolejny myślicie tylko o kierowcach a gdzie ludzie bez pojazdów, gdzie chodzą na starym polifarbie do pracy. Żeby dojść do zakładu pracy to trzeba jechać na pętle żeby bezpiecznie przejść przez ulicę. Bo łaskawi państwo co budują nie pomyśleli o przejściach dla pieszych i oznakowaniach.

    • 10 3

    • Z Dąbrowy na pieszo w stronę Karwin też absurd. Tzw. przejścia pod wiaduktem są nieoświetlone, niewidoczne i niebezpieczne. No ale piesi się liczą tylko w centrum.

      • 5 0

    • Piesi i rowery Redestowa-Kacze Buki (2)

      Od kiedy to robi się przejścia dla pieszych przez drogę ekspresową?
      Gwoli ścisłości, nad S6 pomiędzy Kackiem a Chwaszczynem w linii ciągłej ul. Rdestowej do Stanicy Strażackiej budowany jest wiadukt z łącznicami na S6 i ciągiem pieszym i rowerowym. Zamiast wylewać żale, warto spojrzeć na stronę GDDIK i zapoznać się z planami niniejszej budowy. Pozdrawiam

      • 2 4

      • Appendix

        Rozumiem, że mówi "Gość" o stanie obecnym. To w odniesieniu do mojej powyższej wypowiedzi, przyznaję rację. Przejść dla pieszych brak w ramach reorganizacji ruchu. Tutaj nagana dla organizatorów. Ale miejmy nadzięję, że to nie potrwa długo a być może, ktoś się zreflektuje.
        Pozdrawiam

        • 0 0

      • Wiadukt do terenów leśnych jest budowany.

        • 1 0

  • Trasa Szemud Wejherowo (2)

    Trasa potrzebna i szybki dojazd do Trójmiasta , jednak drogi boczne dojazdowe np. z i do Wejherowa ( 50 tyś mieszkańców ), główny wezeł dla tych mieszkańców to Szemud , na tej trasie W-wo- Szemud setki drzew w pasie drogowym, nawierzchnia do remontów w welu miejscach miejscach jest wąsko i sporo zakrętów.
    Ruch zwiększy sie kilka razy w porównaniu do tego co teraz , wypadków będzie dużo bo jeżdzi sie za szybko . Powinno sie poprawić bezpieczeństwo teraz nie za kilka lat po wielu wypadkach na tej trasie .

    • 6 4

    • Ergo

      Niech Wejherowo inwestuje w miejsca pracu i siedzi u siebie a nie robi korkw w Trjmiecie!

      • 2 0

    • Jak się mieszka

      Na wsi, to nic dziwnego, że do miasta daleko. Taki urok.

      • 0 0

  • łę

    dziuera na dziurze szutry pola brak asfaltu

    • 5 1

  • Pod prąd

    Na ekspresówce pod prąd !!!! ;)

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane