- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (165 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (298 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (336 opinii)
- 4 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (107 opinii)
- 5 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (45 opinii)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (861 opinii)
Przejechaliśmy nowym odcinkiem Trasy Słowackiego
Pierwszy przejazd miejskim odcinkiem Trasy Słowackiego za nami.
Przejechaliśmy nowym - 1,5-kilometrowym - odcinkiem Trasy Słowackiego we Wrzeszczu. Kierowcy dostali tam dwie jezdnie. Stara ul. Słowackiego na razie nie będzie remontowana.
O godz. 23:15 w czwartek została otwarta Trasa Słowackiego na odcinku od ronda de la Salle do skrzyżowania z ul. Partyzanów i ul. Chrzanowskiego . Kierowcy mogą tam teraz mknąć dwiema jezdniami.
Nie jest to jednak koniec budowy tej drogi. Wykonawcy pozostała do ułożenia wierzchnia warstwa (ścieralna) nawierzchni bitumicznej. Oznacza to, że kierowcy na razie będą poruszać się na wykonanej z asfaltobetonu warstwie wiążącej. Aktualnie trwa regulacja krawężników i układanie chodników. Do wykonania pozostało też oświetlenie nowej drogi i ustawienie ekranów akustycznych.
Ponadto nie zostanie oddana do ruchu estakada nad al. Grunwaldzką i wiadukt nad magistralą kolejową tuż przy Galerii Bałtyckiej. Oba obiekty mają być gotowe pod koniec roku. Władze miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne podkreślają, że w tej chwili zaawansowanie prac na budowie miejskiego fragmentu Trasy Słowackiego wynosi około 67 proc.
Podczas meczów Euro - 10, 14, 18 i 22 czerwca - na otwartym w czwartek odcinku wrzeszczańskiego fragmentu Trasy Słowackiego zostanie wprowadzona nowa organizacja ruchu. Południową nitką pojadą kibice i oficjele z lotniska na stadion. Natomiast jezdnią północną w obu kierunkach będą poruszać się mieszkańcy.
Co ze starą ul. Słowackiego, która jest usiana dziurami? - Na odcinku od ul. Trawki do ul. Chrzanowskiego będą robione włączenia, czyli dojazdy do Nowej Słowackiego. Naprawy tego fragmentu drogi nie ma w projekcie, którego jesteśmy inwestorem - wyjaśnia Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.
W związku z otwarciem ul. Nowej Słowackiego w górnej części Wrzeszcza stara ul. Słowackiego jest ślepą ulicą. Można z niej wyjechać tylko poprzez skrzyżowanie na wysokości ul. Trawki. Szczegóły można sprawdzić na mapie załączonej do artykułu.
Odcinek miejski - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej . Długość: 3,35 km. Termin oddania: koniec 2012 r., przejezdność: maj 2012 r. Wykonawca: Hydrobudowa Polska. Budżet: 159 mln zł.
Droga Zielona - od al. Hallera do ul. Marynarki Polskiej . Długość: 2,1 km. Termin oddania: koniec 2012 r. Wykonawca: Budimex. Budżet: 135 mln.
Odcinek tunelowy - od ul. Marynarki Polskiej do ul. Ku Ujściu . Długość: 2,4 km. Termin oddania: październik 2014 r. Wykonawca: Obrascon Huarte Lain. Budżet: 885 mln zł.
Miejsca
Opinie (238) 8 zablokowanych
-
2012-06-02 18:21
Dzisiaj jechałem, korki przeniosły się niżej Grunwa;ldzkiej
uważam że jest gorzej, jadąc w kierunku Wrzeszcza mieliśmy Slowackiego i Partyzantow teraz jest tylko Partyzantow )Nowa Sowackiego, a Stara Sowackiego slepa, zamknieta.
Jest gorzej jest jedna ulica, tak byly 2 rownolegle. Dzis jest sobota a korki byly mega- 4 0
-
2012-06-02 17:26
Najgorsze, że projektowaniem takich idiotycznych rozwiązań drogowych zajmują się aroganccy ignoranci. W gruncie rzeczy tylko pogorszyli sytuację. Mieszkańcy ul. Reymonta i dolnego odcinka ul. Słowackiego, żeby dojechać do ul. Grunwaldzkiej muszą pokonać dodatkowe kilometry. W całym tym planie widać szereg absurdów. Zamiast rozproszyć ruch pojazdów projektanci skupiają go w jednym potoku i potem się dziwią, że tworzą się zatory. Doprawdy zadziwiająca jest bezmyślność planistów. Dziwne tym bardziej, że często w prasie fachowej wskazuje się wiele właściwych i sprawdzonych rozwiązań. Niestety chyba nasi inżynierowie ruchu nie lubią się dokształcać, albo uważają się za najmądrzejszych na świecie. Przykre, że wszyscy odczuwamy boleśnie skutki ich bezmyślnych działań.
- 4 0
-
2012-06-02 11:17
Stara Słowackiego
Proponuję taką samą wycieczkę z kamerą po starym, wyłączonym z ruchu, nieoświetlonym, pozostawionym z rozwalonymi chodnikami odcinku między numerem 18, a 32. Jest się czym pochwalić.
- 7 0
-
2012-06-02 09:57
A stara Słowackiego?
Mieszkańcy starej Słowackiego zostają z rozjechaną i rozbebeszoną ulicą. Z okien samochodów przejeżdżających Nową Słowackiego przecież nie widać bajzlu na starej.
Słowem zostaliśmy wykorzystani i porzuceni - bo jak widać z wypowiedzi wykonawcy, nie przewidziano remontu starej Słowackiego. Mieszkańcy ulicy będą więc musieli zmobilizować i skutecznie upomnieć się o naprawę.- 7 0
-
2012-06-02 08:56
Ocena
Prawdziwe jednak załamanie powinni przeżywać rządzący, którzy spojrzą jeszcze dwa miejsca niżej, na dane dotyczące jakości polskich dróg. I tu niestety wiadomości nie są wesołe, ponieważ w skali od 1 do 7 (gdzie 7 to ocena najwyższa) udało nam się zgromadzić 2,3 punktu, co jest zaledwie 125. wynikiem na świecie. Za nami jedynie m.in. spustoszona wojną Bośnia i Hercegowina, nieustannie nękane trzęsieniami ziemi Haiti, a także Mołdawia i Mongolia. Ale prezentując urzędowy optymizm naszych władz, należy podkreślić, że Polska w zawrotnym tempie goni pod względem jakości dróg takie "potęgi" jak Angola, Kirgizja, Mauretania, Nepal czy Mozambik. Wcale nie lepiej jest także w innych aspektach infrastrukturalnych, ocenianych przez światowych ekonomistów. Infrastruktura portów to np. miejsce 99. Zwycięzcą za to mogą się czuć Polskie Koleje Państwowe. Stan infrastruktury kolejowej nad Wisłą został oceniony jako 75. w świecie. To wynik tylko nieco gorszy od wyniku Armenii i Bangladeszu, ale za to wyprzedzamy zdecydowanie np. Bahrajn, Benin i Burkinę Faso.
Podsumowując ogólną dostępność i jakość polskiej infrastruktury transportowej, raport klasyfikuje nasz kraj na 82. miejscu. Sytuację "ratują" niezłe oceny za małą liczbę płatnych autostrad (czytaj: małą liczbę autostrad) oraz całkiem dobrą łączność pomiędzy poszczególnymi miastami. W obu rankingach jesteśmy około 50. miejsca. Toteż podczas następnego hucznego otwarcia 5-kilometrowego odcinka autostrady czy innej drogi w gminie Wólka Mała, kiedy minister Sławomir Nowak będzie mówił o stanie naszej infrastruktury, to z pełną szczerością i bez mijania się z prawdą będzie mógł odpowiedzieć, że jesteśmy w tej materii na poziomie Kirgizji, ale wytrwale gonimy Honduras i Ekwador.- 0 0
-
2012-06-02 08:55
Jak nas ocenili
Na zakończenie tegorocznego Światowego Forum Ekonomicznego opublikowano raport na temat usprawnień w dziedzinie handlu, jakich dokonują poszczególne państwa świata. Wszystkie spośród 132 krajów były oceniane w czterech aspektach: dostępność rynku, administracja handlem zewnętrznym i wewnętrznym, środowisko biznesowe oraz transport i infrastruktura komunikacyjna. I to właśnie ten ostatni z punktów, na stronie charakteryzującej nasz kraj, przykuwa największą uwagę. Czytając znajdujące się tam dane, naprawdę ciężko zrozumieć dumę rządzących, którzy twierdzą, iż infrastrukturalnie Polska dokonała w ostatnich latach niebywałego skoku. Codziennie widzimy, że władze wydają się wyjątkowo zadowolone z sytuacji panującej choćby na naszych lotniskach. Nie sposób jednak zrozumieć, skąd to zadowolenie, jeśli spojrzymy, iż raport stwierdza, że pod względem dostępności i przepustowości naszych portów lotniczych znajdujemy się na 101. miejscu na świecie (na 132 państwa). Zaraz obok widnieje rubryczka z napisem "jakość infrastruktury lotniczej", a przy niej miejsce 103. Czyli jeszcze gorzej.
- 0 0
-
2012-06-02 08:54
Polskie drogi - zajmujemy 125. miejsce na 132 oceniane państwa
Miażdżący dla rządu Donalda Tuska, który z wielką pompą lubi otwierać kolejne krótkie odcinki autostrad, jest najnowszy raport Światowego Forum Ekonomicznego. Pod względem jakości dróg Polska zajmuje 125. miejsce na 132 oceniane państwa
- 0 0
-
2012-06-02 08:45
kto jechal tym autem?
z daleka widac migajace koguty, czyli co zablokowane.
chwile wczesniej przerywana linia i zmiana pasa na lewy. plynnie i do przodu. a tu na filmie widac jak wielu kierowcow jezdzi. napewno nie plynnie - sprawnie- 0 0
-
2012-06-01 00:04
Reszta trasy jużnie powstanie bo unia nie da kasy (7)
- 75 60
-
2012-06-02 07:54
Czyli będzie kolejna rzecz, która
nie powstała tak jak WZ,obwodnica południowa stadion...
Jakie to szczęście że w mojej rzeczywistości to wszystko jest.- 3 0
-
2012-06-01 00:13
(5)
Po pierwsze Unia nie "daje" kasy, po drugie jak "daje" to musimy się zadłużać żeby ją wykorzystać.
- 10 7
-
2012-06-01 00:19
(4)
tak , tak ,ale bez tej pomocy to bys jeszcze furmanka galopowal
- 21 6
-
2012-06-01 08:12
(3)
słuchaj furman, a ile my ODDAJEMY DO TEJ KASY ? interesował się ?
- 3 10
-
2012-06-01 09:00
(2)
tak, tak, napewno dokładamy, hehe. Tylko dlaczego zanim weszliśmy do UE, to budoawały się drogi w tempie żółwim?
Tak, tak, napewno dokładamy...
Ręce opadają, co za głąby- 10 3
-
2012-06-01 22:45
Marek
Nikt nic nie daje za darmo. Najpierw trzeba było poświęcić Polskie stocznie i zmniejszyć ilość firm Polskich i na dodatek wpłacć do unii grube miliardy a inwestycji tyle co kotek napłakał:). Zrobili z Ciebie biedaka, a teraz się prosisz jak żebrak o kawał chleba i się głupio cieszysz. Nie masz honoru a jesteś tylko chłopcem na posyłki u obcych. Jedż lepiej na zmywak za granicę:).
- 0 2
-
2012-06-01 10:41
dokładamy, a dokładnie od 2013 zaczniemy pełną gębą, gdyz koncza sie fundusze spojnosci, a swoją droga i tak żeby wyciągnąć swoją własną kasę którą wpłaciliśmy musimy wziąc kredyt bo swoją kasę(wkład własny najczesciej kredyt) juz wpłacilismy do buzdetu
- 3 5
-
2012-06-02 07:31
ODDALI Ha Ha Ha
Oni oddali do użytku faktycznie , odcinając mieszkańców od dojazdu do ich mieszkań
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.