• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przez tunel pod Martwą Wisłą 50 km/h. Szybciej pojedziemy tylko w nocy

szym
9 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (353)
Od piątku, 10.02.2023 r., w tunelu pod Martwą Wisłą wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 50 km/h. Będzie ono obowiązywać cały dzień. Od piątku, 10.02.2023 r., w tunelu pod Martwą Wisłą wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 50 km/h. Będzie ono obowiązywać cały dzień.

Kierowcy wjeżdżający do tunelu pod Martwą Wisłą Mapkaod czwartku, 9.02.2023 r., będą musieli zwolnić do 50 km/h. Ograniczenie prędkości będzie obowiązywać w godzinach 5-22. Urzędnicy zapowiadają, że taki stan rzeczy utrzyma się "do odwołania". To efekt wzmożonego ruchu samochodów ciężarowych do i z Portu Gdańsk.



Ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą przyniesie skutek?

Jak tłumaczą przedstawiciele Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, obniżenie prędkości ma ograniczyć rozprzestrzenianie się pyłu węglowego w tunelu pod Martwą Wisłą. Transport z paliwem opałowym przewożony jest masowo przez ciężarówki, które kursują tą trasą do i z Portu Gdańsk.

Jak mówi Magdalena Kiljan z GZDiZ, o obowiązującym ograniczeniu kierowców informować będą tablice zmiennej treści.

Prędkość 70 km/h przywrócona będzie nocą, między 22 a 5 rano.


To jednak nie wszystko. Tego samego dnia uruchomiony zostanie specjalny parking buforowy dla ciężarówekMapka, które do tej pory korkowały m.in. ulicę Ku Ujściu, Trasę Sucharskiego i tunel.



Parking dla ciężarówek z węglem



Od jutra kierowcy ciężarówek będą dojeżdżali do punktu buforowego, gdzie mają czekać na możliwość załadunku węgla.

Po otrzymaniu od spedytorów informacji o wolnych miejscach załadowczych pojazdy będą wypuszczane z punktu do poszczególnych stanowisk w celu załadunku.

Tu będzie nowy parking dla ciężarówek. Tu będzie nowy parking dla ciężarówek.
Awizacja będzie odbywać się tylko w punkcie. Poza nim awizacja nie będzie prowadzona w żadnym innym miejscu.

- Po uruchomieniu punktu buforowego i obniżeniu prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą w dalszym ciągu będziemy monitorować sytuację na trasach dojazdowych do portu i w miarę potrzeb wdrażać kolejne rozwiązania poprawiające sytuację drogową - podsumowuje Magdalena Kiljan.
16:56 28 LUTEGO 23

W tunelu 50km/h to fikcja (24 opinie)

Po co wprowadzane jest ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą do 50km/h skoro i tak nikt tego nie przestrzega! Miasto jest bezradne i idzie na łatwiznę w sprawie ciężarówek z węglem, wprowadzając ograniczenie prędkości, tymczasem i tak nikt nie przestrzega przepisów.
Po co wprowadzane jest ograniczenie prędkości w tunelu pod Martwą Wisłą do 50km/h skoro i tak nikt tego nie przestrzega! Miasto jest bezradne i idzie na łatwiznę w sprawie ciężarówek z węglem, wprowadzając ograniczenie prędkości, tymczasem i tak nikt nie przestrzega przepisów.
szym

Opinie (353) ponad 10 zablokowanych

  • Za dużo

    Dulkiewicz powinna zmienić na 20/h i zrobic chodnik tam zeby mozna było konno jezdzić , jaka prezydent taki gdańsk

    • 11 4

  • A w tunelu i za nim stać będą kolesie w białych czapeczkach. Gdańska klasyka.

    • 4 0

  • Bez sensu

    Lepiej zistawić dotychczasowe ograniczenie, a ostro karać piratów

    • 4 0

  • Pył węglowy (4)

    Po pierwsze transport węgla powinien odbywać się drogą kolejowa a po drugie do przeładunku węgla należy wykorzystać mniejsze porty takie jak Ustka, Darłowo, Kołobrzeg czy też Szczecin i Świnoujście.Ale obecnie mamy absurd pisowski gdzie węgiel polski zamiast być eksportowany że Śląska w świat to PiS z importuje węgiel z Kolumbi, Australii,RPA , Madagaskaru i wysyla na Śląsk i inne rejony kraju

    • 16 2

    • Przecież dobrego węgla w kopalniach mamy na 200 lat

      • 3 1

    • zapomniałeś o Elblągu :)

      • 4 1

    • (1)

      Cały Gdańsk zaświnił PiS tym miałem węglowym.Kiedy posprząta?

      • 1 1

      • Samolotem mają importować ?

        Byle co wiesz i piszesz.

        • 0 1

  • Brawo

    Dziś był taki korek na śnieżnej że ja dziękuję....a to przez tunel między innymi.Nie ma infrastruktury na takie ilości przeładunku w tych oddziałach portowych.

    • 7 0

  • (2)

    Bardzo dobrze. Strefy 70 i więcej nie są potrzebne. Dbajmy o ograniczenie hałasu i środowisko.

    • 1 14

    • Hałas w tunelu przeszkadza:

      a) środowisku tunelu;
      b) mieszkańcom tunelu;
      c) ekoświrom, którym przeszkadza guma w majtkach sąsiada

      • 8 2

    • przecież tunel to betonowa rura. tam nei ma żadnego ekośrodowiska . Poza tym to nei strefa 70 km/m Za tunelem stoi znak koniec obszaru zabudowanego i tam juz jest możłiwe 100 km/h droga krajowa dwujezdniowa

      • 3 1

  • Haha (1)

    Dogoń czasami ciężarówkę w tunelu. Musisz grzać 100.

    • 12 0

    • No to teraz za taką jazdę będzie pożegnanie z prawkiem

      • 2 0

  • Przypominam, że

    W czasie pandemii lub zwał jak zwał, zabrali jeden pas na grunwaldzkiej aby piesi mieli szerszy chodnik i nie kichali na siebie. Jak jest dziś? Tadam :)

    • 5 0

  • Co za bezsensowny pomysł.

    Dlaczego nie 40 albo 30 /h a moze zrónmy z tego tunel dla rowerów i pieszych

    • 9 1

  • Dla co poniektórych 50 to prędkość kosmiczna , czemu łapie się tylko ruch co szybko jeżdżą a co tymi którzy ewidetnie nie potrafią się Achoeac w ruchu samochodowym.....

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane