• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przymiarki do budowy kładki między Karwinami i Małym Kackiem

Patsz
2 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Miasto nie ma 10 mln zł na kładkę nad torami
Kładka pieszo-rowerowa połączy Karwiny i Mały Kack prawdopodobnie najwcześniej za dwa lata. Kładka pieszo-rowerowa połączy Karwiny i Mały Kack prawdopodobnie najwcześniej za dwa lata.

Przetarg na dokumentację projektową to pierwsza faza realizacji kładki pieszej pomiędzy Karwinami i Małym Kackiem zobacz na mapie Gdyni. Kładka między ulicami Strzelców i Buraczaną w Gdyni będzie iluminowana, a jej orientacyjne wymiary to około 90 m długości i szerokość nie mniejsza niż 5 m.



Czy powinno przybywać kładek pieszo-rowerowych?

Przypomnijmy, rok temu władze Gdyni przekonywały, że najlepszym rozwiązaniem dla Karwin i Małego Kacka jest budowa wiaduktu drogowego między ulicami Strzelców i Buraczaną, po protestach mieszkańców zmieniły jednak zdanie.

Najpierw odbył się tzw. dialog techniczny dla kładki pieszej, a temat został odłożony na czas po wyborach samorządowych. Później zorganizowano spotkanie, na którym pojawił się m.in. Wojciech Szczurek.

Mieszkańcy nie zostawili suchej nitki na pomyśle wiaduktu drogowego, optując za kładką pieszo-rowerową. Takie rozwiązanie przeważało też w ankietach i zostało zimą decyzją prezydenta przeznaczone do realizacji.


W trakcie kolejnych tygodni trwały przygotowania do przetargu. Urzędnicy nie ukrywają, że budowa kładki będzie trudna ze względu na jej umiejscowienie nad torami.

Potrzebne będą uzgodnienia z PKP, m.in. dlatego, że w okolicy jest przygotowywana rezerwa terenowa pod budowę trzeciego toru dla linii 201 do Kościerzyny.

Budowa kładki ma być prowadzona bez wyłączania ruchu pociągów SKM i Polregio.

Kładka Karwiny - Mały Kack: historia inwestycji


Kładka ma być iluminowana i posiadać ok. 90 m długości i szerokość nie mniejszą niż 5 m.

- Wraz z budową kładki zostanie wykonana przebudowa istniejącego układu drogowego w takim zakresie, aby możliwe było powiązanie komunikacyjne z sąsiednimi ulicami. Po zakończonej procedurze przetargowej na wykonawcę dokumentacji i podpisaniu umowy będzie można określić termin przekazania Wydziałowi Inwestycji UM gotowej dokumentacji, co z kolei warunkuje kolejny przetarg, już na budowę kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kładka będzie gotowa najwcześniej prawdopodobnie w 2021 roku.
Patsz

Miejsca

Opinie (89) 10 zablokowanych

  • (1)

    Czyli dalej to samo plany, plany i jeszcze raz plany. Jak już coś robią to głównie przed wyborami ale i tak zazwyczaj obiecują to co już obiecywali wcześniej

    • 8 0

    • Lodowisko

      • 3 0

  • a ja myślałem ,ze chodzi o kładke z Oksywia do Centrum

    • 8 0

  • question (1)

    CO TO kurka sa przymiarki do kladki?

    • 18 1

    • Ludzie się juz wkurzają tymi ciaglymi planami to "geniusze" zmienili na przymiarki

      • 2 0

  • Kładka powstanie za kilka lat. Kładka o długości 90m i szerokosci 5m.

    Szybciej odbudowano stare torowisko, zbudowano kilka wiaduktów i uruchomiono PKM.
    Panie Szczurek pogoń do roboty Wydział Inwestycji UM Gdyni.

    • 11 0

  • Bo to Gdynia pod rządami szczurka

    • 12 1

  • Czy wiesz, że

    W mieście Gdyni w dniu 14 07 2016 r. został uszkodzony 5m mostek na ul. Łęczyckiej w M. Kacku a dzień później mostek ten został zlikwidowany i do dnia dzisiejszego nie został odbudowany?

    • 19 0

  • taniej wyjdzie odkupić kładkę od gdańska, tą z motławy, na szerokość styknie

    • 8 0

  • kladka

    waeto pomyslec o kladce dla rowerzytow nad zatoka gdanska na polwysep Helski

    • 5 1

  • Przymiarki do budowy kładki (1)

    Ile jesteście w stanie tolerować takie metody? Medialne ogłupianie ludu i wysysanie Waszej kasy ?
    Może niech Gdynia kupi dwa rydwany albo wóż drabiniasty za milion .
    ja pie.....e gorzej niz w średniowieczu : bezradność i ciemnota a i podatki dużo wyższe.

    • 17 0

    • a propos

      w europejskim średniowieczu za szczyt zdzierstwa uchodziła dziesięcina (10% podatku),
      a za lichwę była ekskomunika, dzisiejsze stopy zwrotu banków, nie tylko "szybkich bandytów", to była by wtedy lichwa

      za to płaciło się myto na drogach, mostach, w bramach miast itd

      • 4 0

  • Ofensywa medialna?!

    Dzien bez info o kolejnych planach, inwestygacjach oraz wizjach mieszkancow UM, dniem straconym?! A kiedy info w trybie dokonanym?
    Oddano, zrobiono, zbudowano, zalatwiono...
    Co do kladki, nie wchodzac w szczegoly zasadnosci takiego czy innego rozwiazania, nalezy miec na uwadze fakt, ze linia 201 bedzie radykalnie przebudowywana.
    Na kladke moze zrobic sie za ciasno... A precedensy z burzeniem peronow juz byly...

    • 13 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane