• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni PiS: Nowa Opacka odkorkuje Oliwę. Miasto: niespecjalnie

Maciej Naskręt
10 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut. Ul. Spacerowa w Gdańsku. W godzinach szczytu pokonanie 2,5-kilometrowego odcinka drogi zajmuje czasem nawet 40 minut.

Gdańscy radni PiS proszą o budowę ul. Nowej Opackiej, która miałaby odkorkować Oliwę i często zatkaną ul. Spacerową. Władze miasta wolą przebudować Węzeł Osowa.



Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej. Układ komunikacyjny w Oliwie po wybudowaniu ul. Nowej Opackiej.
U zbiegu al. Grunwaldzkiej i ul. Opackiej zobacz na mapie Gdańska gdańscy radni PiS zaprezentowali w poniedziałek pomysł na odkorowanie tej części miasta.

Ich zdaniem receptą na to, byłaby budowa ulicy Nowej Opackiej. Miałaby ona połączyć al. Grunwaldzką z ul. Czyżewskiego, a przechodziłaby między budynkami Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu oraz gdańskiego oddziału TVP.

Co dałaby nowa ulica? Dzięki jej budowie kierowcy pojechaliby jednokierunkową wtedy ul. Opata Jacka Rybińskiego zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Grunwaldzkiej. W przeciwną stronę samochody jeździłby właśnie po Nowej Opackiej.

Czy pomysł radnych na usprawnienie ruchu w Oliwie jest dobry?

Radni PiS zaznaczają, że zdają sobie sprawę, iż budowa Nowej Opackiej nie ruszy w najbliższym czasie. Chcą jednak, by miasto potraktowało ten pomysł poważnie i przygotowało się do jego realizacji.

W Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdańsku są jednak sceptyczni wobec tej idei. - Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego - powiedział Mieczysław Kotłowski, dyrektor gdańskiego ZdiZ, na łamach "Gazety Wyborczej".

Gdańscy drogowcy podkreślają, że jeśli powstanie ul. Nowa Opacka, to znacznie wzrośnie natężenie ruchu na al. Grunwaldzkiej, w rejonie skrzyżowania z ul. Pomorską.

Trudną sytuację drogową na ulicach Oliwy może rozwiązać wspominana od lat budowa tunelu drogowego pod Pachołkiem. Połączyłby on ul. Spacerową z Drogą Zieloną, która będzie wiodła przy hali an granicy Gdańska i Sopotu, i dalej przez Przymorze do tunelu pod Martwą Wisłą. Podziemny obiekt w Oliwie jest, niestety dla kierowców, melodią bardo odległej przyszłości.

Kierowcy jednak przyznają, że bardziej od sytuacji w Oliwie doskwiera im trudna podróż w korkach w kierunku Osowy. - Ruch ogranicza fatalne skrzyżowanie ul. Spacerowej z wyjazdem z hipermarketu. Zjazd ul. Spacerową do Oliwy jest dolegliwy, ale nie tak bardzo jak jazda w godzinach szczytu w drugą stronę - opowiada pan Tomasz, mieszkaniec Osowy.

Miasto twierdzi, że wie jak rozładować tworzące się tam zatory. W przyszłości mają powstać tam dwa ronda połączone jezdnią po wschodniej stronie węzła. Z rondami zostaną podłączone bezkolizyjne zjazdy z ul. Spacerowej i Obwodnicy Trójmiasta, a także ze stacji paliw i hipermarketu.

Zobacz, jak mogłaby się zmienić Oliwa po wybudowaniu ulicy Nowej Opackiej. Koncepcja, którą popierają radni PiS.

Miejsca

Opinie (128) 9 zablokowanych

  • Jak zbudują tunel i poszerzą spacerowa to za to nie wzrosną korki na grunwaldzkiej

    Kotłowski z ZDIZ wygaduje kompletne bzdury

    • 0 0

  • Niektórzy tak mają ze jeśli PIS obniży im podatki to i tak będą narzekać jaki ten PIS zły.

    Pomysł jest dobry bo nie jest drogi. O to chodzi - małe drobne kroczki anie od razu Metropolie, Areny, Wiekie Autostrady na wizualizacjach i inna tromtadracja na wysokim C. Lepiej zrobić jedną niedroga ulicę póki jest tam jeszcze wolny teren niż planować jakieś nierealne Mega węzyły co to ich nawet nasze wnuki jeszcze nie zobaczą.

    • 2 0

  • Korki tworzą się przez skrzyżowania i liczbę samochodów. (5)

    Ale PiS musi jakoś zaistnieć przed wyborami.

    • 46 26

    • Kongo, mylisz się: korki tworzą się przez Jarosława Kaczyńskiego,

      chce on w ten sposób zdestabilizować polską demokrację, skompromitować nas na Zachodzie i rozdrażnić Rosję.

      • 0 0

    • Heheh to tak jak wasz minister Grabarczyk raczył powiedzieć, że pociągi są przeładowane, bo za dużo ludzi chce jechać.:)

      • 1 0

    • Oj tam, oj tam

      kolejny hitowy pomysł...... ale w Radzie Oliwy dużo PiS-u więc......

      • 0 2

    • jakoś kilkanaście lat PO rządzi w mieście i jaki jest bur*** na drogach każdy widzi

      • 6 1

    • gościu przed jakimi wyborami?! samorządowe są za 3,5 roku a parlamentarne za pół roku, myślisz że ktoś wtedy o tym pamiętać? opozycja ma cały czas siedzieć cicho i nie składać swoich propozycji i wychodzić z inicjatywą?

      • 9 4

  • Nie kumam (3)

    Tak napisane :::
    "Problem z koncepcją, o której mówili radni PiS jest taki, że według naszych analiz nie przyniesie ona znaczącego zwiększenia przepustowości układu drogowego"

    Czyli, że ruch puszczony dwoma niezależnymi drogami nie poprawi sytuacji kierowców. ....

    - W takim razie co poprawi?
    - Jeśli byłby to projekt z innej formacji - zostałby uznany za bardzo dobry i światły?

    • 4 4

    • Pojedz tam (1)

      Wybierz się tam a sam zobaczysz gdzie jest wąskie "gardło" Projekt PIS-u spowoduje zwiększenie zagrożeń na drodze(wypaki stłuczki), których jest teraz mało.
      Sprawdź trasę a sam się przekonasz

      • 2 0

      • Aha, a sprawę rozwiąże "tunel

        pod Pachołkiem". Jak chodzi o wąskie gardło to nie raczej nie rozwiąże...

        • 0 0

    • Jak by to partia nie była pomysł jest do d...

      Nie poprawi, bo z Nowej Opackiej i tak wbijasz się na skrzyżowanie Spacerowa - Opacka - Stary Rynek Oliwski i jednopasową (w jednym kierunku) Spacerową. Dodatkowo dochodzi Ci bardzo duży ruchu, który obecnie dojeżdża Polankami. Taki pomysł spowoduje, że ruch ten będzie musiał przenieść się na Grunwaldzką, co ją kompletnie dobije.
      Pozdrawiam

      • 3 0

  • kierowcy mają się przesiąść na rowery, to odkorkuje miasto (5)

    taki pomysł ma budyń, który sam jest aktywnym rowerzystą

    • 20 8

    • jak widać po nim... (2)

      ...b. aktywnym

      • 6 0

      • raczej pasywnym (1)

        ale lubi rowerek

        • 0 0

        • przypomniała mi się piosenka

          "...jestem pedałem przy twoim rowerze, nic mnie już nie rusza, nic mnie już nie bierze..."

          • 1 0

    • to niech zapieprza w mróz 50 km w jedną i 50 w drugą rowerem do pracy (1)

      • 5 5

      • 50 km?

        to skad ty do naszego miasta jeździsz? może zostań tam...

        • 11 4

  • Nie tędy droga (10)

    Wpakować korek w inne miejsce - to jest logika dopiero.
    Zamiast wybudować dodatkową drogę to należy ruch sąsiadowi podrzucić. Typowe myślenie w tym kraju. Od razu trezba było budować dwa pasy na spacerowej i tunel pod Pachołkiem.
    Jeśli nawet odciążyć Opacką , to czemu nie wbić się w Pomorską, tylko w środek ?
    Takie rozwiązanie owszem poprawi komfort mieszkańcom i właścicielom katedry w Oliwie ale na pewno nie tysiącom ludzi jadących codziennie do Osowy i z powrotem.
    Kosztowna fanberia n użytek garstki a większość dalej będzie cierpieć.

    • 56 8

    • Wbić w Pomorską? (3)

      A w jaki sposób - masz jakiś pomysł? Co chcesz zlikwidować (bo inaczej się nie da) - Park Oliwski czy cmentarz przy Opackiej?
      A jak sobie wyobrażasz funkcjonowanie tego mini skrzyżowanka przy Pomorskiej w kontekście zbyt wąskiego tunelu pod torami na Pomorskiej?

      • 1 0

      • (2)

        cmentarz przy Opackiej z chęcią - taki on zabytkowy jak ze mnie Maryja Dziewica.

        Ale nie ma takiej potrzeby - przecież tam jest kupa miejsca - NO miałaby iść między TV a AWFiS. Na przeszkodzie stoi (a i to nie jestm pewien) stacja obsługi pojazdów, która i tak nie powinna się tam znajdować w takiej postaci i tak. Zresztą wygląda na tymczasową zabudowę.

        • 0 2

        • ggg - czy ty jesteś z urzędu miasta, czy tylko (1)

          robisz za pożytecznego idiotę? Bo twoje wypowiedzi są tak propagandowo nachalne, że aż smutno.

          • 0 2

          • po prostu mieszkam w Oliwie i z chęcią wypierdzieliłbym ten ruch tranzytowy poza dzielnicę, jak nie poza dzielnicę to chociaż na jej opłotki. Co zas do UM - gdybyś się nie zorientował do tej pory to omawiany jest projekt postulowany przez opozycję wobec miłościwie nam panujących.

            Innymi słowy - czy mogę prosić o kontrę merytoryczną do moich twierdzeń? z chęcią zmienię zdanie jeżeli mnie przekonasz.

            • 0 0

    • (5)

      owszem, od razu trzeba było budowac trasę zieloną. Natomiast bzdury piszesz o podrzucaniu sąsiadom - to rozwiązanie nie tylko zrewitalizuję starą Oliwę, usuwając kilka absurdów typu pętla tramwajowa w miejsce kwartału czy tranzyt środkiem zabytkowej dzielnicy ale też wyrzuci ruch w większości poza tereny zamieszkane.

      Jedynym problemem pozostanie kilka (zdaje się dwa) domów i szkoła przy Czyżewskiego - przy tak wielkiej inwestycji i dostępnosci wolnych terenów w okolicy swobodnie do wysiedlenia niskim kosztem.

      • 1 2

      • (4)

        Ten plan powoduje odcięcie od centrum Oliwy 8 bloków przy Karpackiej, P.Gdańca i Tatrzańskiej, jest tam 400 mieszkań czyli lekko licząc 2000 osób. do tego kilkadziesiąt okolicznych małych domków, będzie co najmniej następne 200. Ich też przesiedlimy?

        • 2 1

        • (3)

          odcięcie? w jaki sposób? Jeżeli tak, to w tej chwili też są odcięci przez ciąg Spacerowa - Stary Rynek Oliwski - Opata Rybińskiego.

          Trzeba by zakładać, że na Nowej Opackiej nie będzie przejść dla pieszych a będą.

          • 0 1

          • (2)

            Spacerowa - Stary Rynek Oliwski - Opata Rybińskiego to jest właśnie centrum Oliwy.A przejście ul. Czyżewskiego w godzinach szczytu jest "troszkę" problematyczne już teraz, gdy ta ulica nie jest głównym ciągiem komunikacyjnym. Tunel pod Pachołkiem jest naprawdę najlepszą alternatywą. Jest najdroższy, wiem. Tylko, że będą to pieniądze naprawde dobrze wydane.

            • 3 0

            • (1)

              jest nie tylko najdroższy ale też sąproblemy z gruntem wodonośnym - nie jest powiedziane, że tam w ogóle da się zbudowac tunel, projektanci kombinują z estakadą.

              A tak czy inaczej - owszem Stary Rynek Oliwski to centrum - według Twojej logiki mieszkańcy Oliwy północnej są odcięci od mięsnego i sushi a mieszkańcy Oliwy południowej od poczty i katedry. Dajże spokój - kwestią projektu jest odcięcie bądź jego brak - jak nie będzie ekranów akustycznych i będą przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną to o odcięciu mowy być nie może. A ten strumień samochodów w codziennej komunikacji i tak trzeba przekraczać i tak.

              • 0 1

              • co więcej, jest szansa, że tą metoda to "centrum" przybliży się do Czyżewskiego - deptak, knajpy, sklepy - to może "rozlaćć" się na okoliczne ulice - tą metodą będziesz miał poczatek centrum dzielnicy już na Cystersów i Opackiej.

                • 0 1

  • Nagle ktoś sobie przypomniał o korkach w Oliwie

    Gdy w końcu mieszkańcy doczekają się 2 pasmowej Słowackiego ruch ze Spacerowej się przeniesie. A sama koncepcja przebudowy i jej efektów dojazdów do Spacerowej jest mocno dyskusyjna. Można wprowadzić kilka ulepszeń szybciej i przy małych nakładach

    Korki w Oliwie to właściwie korek na Spacerowej i głównie w stronę obwodnicy.
    Faktycznie czasem ciężko jest już wjechać z Grunwaldzkiej w Opata Rybickiego ale tu winne jest głównie skrzyżowanie z Polanki. Światła są tak ustawione że samochody z Polanki wjeżdżają na Opata do oporu tak że gdy zielone mają Ci którzy wjechali z Grunwaldzkiej czasem nie mogą się ruszyć nawet o metr. I tak na Polanki praktycznie ruch jest płynny a na Opata d..a blada.
    W tym miejscu proponowałbym likwidację świateł na następnym skrzyżowaniu z Leśną. Jest one oddalone o jakieś 30 m a ruch można przekierować właśnie na światła przy Polanki. Przejście dla pieszych jeśli musi zostać to na przycisk.
    Przy Markecie który nie chce dołożyć się bezkolizyjnego dojazdu swoich klientów proponowałbym wydłużyć zdecydowanie światła na Spacerową ale umożliwić bezpośredni wjazd i wyjazd na obwodnicę.

    • 0 1

  • Kampania wyborcza rozpoczęta (10)

    Czemu takich propozycji nie składali rok temu,hę

    • 76 29

    • ...bo rok temu była kampania ;-) (3)

      pomyśl zanim coś napiszesz, wybory są za 3,5 roku, jaka to kampania? Mają rację z tą ulicą. Nie wiem ile kosztowałoby jej wybudowanie, ale fajnie jakby powstała. Centrum Oliwy bardzo by na tym zyskało.

      • 12 21

      • Teraz mamy rok wyborczy... (2)

        Umówmy się-wybory do rady miasta to pikuś w porównaniu do tego,co będzie się obiecywało do października tego roku.
        Trzeba punktować,bo korytko na wiejskiej ma ograniczoną pojemność

        • 11 5

        • ja tam z Tobą się na nic umawiał nie będę...

          narzekania na propozycje samorządowców pół roku przed wyborami samorządowymi nie popieram, ale jestem w stanie zrozumieć, ale przed wyborami parlamentarnymi, to już jakaś przesada! nawet gdyby przyjąć taki chory tok myślenia, to na chłopski rozum - ile lokalnych inwestycji trzeba by przeprowadzić w całej Polsce, żeby komuś wzrosło poparcie?! Nie mówię już o tym, że parlamentarzystów wybieramy do decydowania o czymś innym niż o ruchu w Oliwie... oO

          • 0 1

        • czyli mają siedzieć cicho, nie wychylać głowy i przytakiwać na wszystkie pomysł partii rządzącej? z tego co wiem to mamy demokrację

          • 7 3

    • a jak myślicie... (4)

      jak będzie się nazywała ulica? Nowa Opacka? Tylko roboczo. Później wiecie czyja? Ja wiem, ale są tacy co też wiedzą. I my to też wiemy. I przyjdzie czas, że oni też się dowiedzą. Bardzo szybko. :)

      • 8 9

      • (3)

        My też wiemy. Ulica będzie nazwana na TWOJĄ cześć, ulicą debila

        • 9 6

        • błysnąłeś (1)

          stary. Jak nie potrafisz wyczytać ironii, to nie zabieraj głosu.

          • 6 9

          • no sorry za debila, może tylko głuptasa

            • 5 0

        • ...

          to że ty na drzwiach od pokoju masz tabliczkę "pokój debila" to nie znaczy że powstanie też taka ulica

          • 2 3

    • ale głupi ci internauci.

      • 10 5

  • 2 pasy więcej i byłby spokój (21)

    Akurat w słuszność analiz ZDiZ wierzę mniej więcej tak, jak w Latającego Potwora Spragetti jako stwórcę wszechświata -> wiele rozwiązań, które miało być optymalnymi, zostało brzydko zweryfikowane przez rzeczywistość. I choć teraz, to tylko nic nie warta gra przedwyborcza, to warto zadać o wiele ważniejsze pytanie: czemu do k**** nędzy, Spacerowa podczas remontu, nie stała się dojazdówką 4-pasmową? Gdyby miała możliwości Słowackiego, to nawet przy wąskim gardle w Oliwie, byłoby dużo lepiej. No ale ktoś nie pomyślał.

    • 95 28

    • i wszystkie pasy stałyby w korku przy Grunwaldzkiej (2)

      ale ty jesteś pewnie specem od inżynierii drogowej...

      • 15 29

      • @ewa (1)

        w ten sposób możesz zanegować wszystko. zamiast czepialstwa (urząd jeszcze pracuje?!) wystarczy odrobina zdrowego rozsądku.

        • 9 6

        • zdrowy rozsądek mówi, że korki generują skrzyżowania.

          i 4 pasy nic tu nie zmienią

          • 2 0

    • (6)

      tak jest!
      nawet dodanie POJEDYNCZEGO, trzeciego pasa, ze zmiennym kierunkiem ruchu rozładowałoby to. A oni zrobili ścieżkę rowerową donikąd i szersze pobocza.

      • 21 2

      • (4)

        I dochodzą gamonie jadące 40 tam , gdzie można 90 - ani ich wyprzedzić ani wyeliminowć nie można

        • 16 3

        • Bp na spacerowej panuje swojego rodzaju paranoja... (3)

          kiedy się jedzie od Osowy, mija skrzyżowanie z wyjazdem z Reala , nie ma tablicy kończącej teren zabudowany. POjawia sie ona dopiero przy leśniczówce.
          W drugą stronę natomiast, wyjeżdżając z Oliwy w kierunku Osowy, stoi tablica kończąca teren zabudowany, natomiast przy wjeździe do Reala nie ma tablicy rozpoczynającej teren zabudowany. Z tego wynika, że przez Osowę można śmignąć 90 km/h bez konsekwencji

          • 3 4

          • jazda z zamkniętymi oczyma?

            tablice są odpowiednio przy Osowie (niedaleko ronda) i w dolince niedaleko słupa radaru

            a swoją drogą - jak Wy jeździcie tą Spacerową nie patrząc na znaki?
            To stąd się biorą potem te zawalidrogi jadące 40-50 km/h przez las - "bo przecież nie ma znaków końca/początku terenu zabudowanego"

            Dwupasmówka w każdym kierunku wg mnie byłaby najlepszym rozwiązaniem, ale w połączeniu z przebudową układu drogowego w Oliwie. Słynny tunel pod Pachołkiem do jazdy do Osowy, wtedy odcinek Spacerowej od dolinki do Grunwaldzkiej jako jednokierunkowy (w dół)
            Kilka lat temu taka koncepcja już była.
            o tym można bez końca pisać. Mam nadzieję, że ktoś w końcu zdecyduje się na DZIAŁANIE w tej kwestii.

            • 3 0

          • znak jest

            Przy wyjeździe z Osowy. Tam już jest teren niezabudowany. Zjeżdżając z obwodnicy cały czas jest się w terenie niezabudowanym.

            • 3 0

          • Zgadza się, Spacerowa nad obwodnicą jest poza terenem zabudowanym, ale przed Osową chyba jest odpowiedni znak. Swoją drogą z tego wynika że ruszający z przystanku Osowa-Obwodnica autobus nie ma pierwszeństwa ruszając z przystanku.

            • 4 0

      • Tak, tak. Zmiennym kierunkiem ruchu. Z diódkami i antymaterią.

        • 1 5

    • Southpark rules ;)

      • 0 0

    • bo nie bez kozery ma taką a nie inną nazwę ...

      • 0 0

    • Sama Spacerowa nie jest imho problemem - wąskim gardłem są "rozjazdy": z jednej strony Oliwa (światła co 100m), z 2. strony CH Osowa i 1 pas.

      • 0 0

    • ZIELONI

      Bo jak dobrze pamietam ZIELONI sie buntowali, ze tyle drzew bedzie wycietych. Pierwotnie mialy byc 2 pasy w kazdym kierunku.

      • 3 0

    • dlaczego Spacerowa podczas remontu nie została 4-pasmowa - odpowiedź dla antyk. (3)

      Po pierwsze
      Ówczesny właściciel marketu olał miasto i nie dołożył się do remontu choć miasto myślało, że ma to zagwarantowane w umowie przy wydawaniu pozwolenia na budowę

      Po drugie
      Mieszkańcy Osowej oprotestowali włączenie Trasy Kaszubskiej (drogi S6) na węźle Osowa. Wygrali z miastem i bezsensowne stało się budowanie dwujezdniowej czteropasmowej drogi między dwoma wąskimi gardłami ul. Opata Rybińskiego i Kielnieńską na Osowej.

      I tak samochody stałyby z góry na dół tylko, że na dwóch pasach (tak jak to ma miejsce obecnie na Słowackiego przed Potokową), a przed ul. Opata Rybińckiego odbywałyby się przepychanki przy zmianie pasa ruchu przed zwężeniem.

      • 5 8

      • Do GB (2)

        ad. 1. Miasto myślało - i to jest największa bolaczką tego miasta, że ono myśli,że myśli. A tak na prawdę to działa pod wpływem słupków marketingowych i nacisków różnych lobby majacych w d.. interes miasta (developerka, markety i tp. - jedynym wyjątkiem pozytywnym jest postawa Auchan).
        ad. 2. Mieszkańcy Osowej to jest temat na duuuużą książkę, a nie na krótki post. A co do włączenia Trasy Kaszubskiej do ZOT w rejonie Osowej, to były dwa projekty, oba zresztą udupione przez osowską elitę - właczenie na węźle Osowa albo na węźle Owczarnia.
        O tym bezsensie budowania szerokiej czteropasmówki z Oliwy do Osowej to pojechałeś. W jaki sposób - Twoim zdaniem - Trasa Zielona wyprowadzajaca na Zachód cięzki ruch z portu ma dojść do ZOT i w jakim miejscu ma się z nią łączyć? Tunel pod Pachołkiem prowadzi i tak do Spacerowej z wąskim gardłem przy Realu. Pan A. za głupie 400 tyś. odpuścił temat węzła Geant/Real i mamy to co mamy. (Szerzej na ten temat poczytajcie na skyscrapercity Gdańsk infrastruktura drogowa)
        ad. 3 - o jakim zwężeniu mówisz na Opata Rybickiego i jakie ono ma znaczenie w sytuacji, gdyby miała być to ulica jednokierunkowa o dwóch pasach ruchu?

        Pomysł PiS uważam - wyjątkwo - za bardzo sensowny, bo niewielkim kosztem możnaby usprawnić ruch w Oliwie, ale jego wada są autorzy. Jak widać na forum i w wypowiedziach nie liczy się co proponują, tylko kto i kiedy? Inaczej pisaliby, gdyby to radni z Osowej lub Oliwy z ramienia pewnej parti o dwuliterowym skrócie wpadli na ten pomysł, ale taki ten nasz Gdańsk już jest.
        Oczywiście ekipa z Nowych Ogrodów i Partyzantów wszystko wie najlepiej, czego wielokrotnie dawała przykłady choćby ze wspaniałym rondem turbinowym w Kokoszkach (Budowlanych/Nowatorów)

        • 12 3

        • do Andrzeja A. (1)

          Zacznę od końca

          Niestety Andrzeju, pomyliłeś się, jestem PiSiorem nie Platfusem.

          Pisałem o przeszłości, a nie przyszłości, temat postu „dlaczego Spacerowa podczas remontu nie została 4-pasmowa”.
          No właśnie dlatego, że nie ma tunelu pod Pachołkiem, nawet tunel pod Martwą Wisłą stoi teraz pod znakiem zapytania, a co dopiero myśleć o tunelu w Oliwie. Zanim Droga Zielona dojdzie od PGE Areny do Ergo Areny dużo wody w Wiśle upłynie.
          Dlatego nie było sensu 5 lat temu budować drogi dwujezdniowej czteropasmowej między dwoma wąskimi gardłami Osowa i Stary Rynek Oliwki (dal ścisłości). Do czasu powstania tunelu pod Pachołkiem trzeba by ją ze dwa razy wyremontować, a taniej wyremontować jedną niż dwie nitki.

          Przecież ja nie zaprzeczam, że dwie jezdnie (tak jak Słowackiego) są potrzebne dla wprowadzenia i wyprowadzenia ruchu choćby w połączeniu z Drogą Zieloną. Jednak musi najpierw ruszyć budowa pod Pachołkiem, a z drugiej strony na Osowej trzeba wybudować drugi wiadukt nad Obwodnicą (tak jak na Słowackiego), aby rozprowadzenie ruchu odbywało się płynnie i bezkolizyjnie.

          Nie jest do końca tak, że ten pomysł tylko usprawnia ruch w Oliwie. Na wysokości AWF powstanie nowe skrzyżowanie, które przetnie jezdnię Grunwaldziej dla kierunku Sopot – Gdańsk. Kolejne światła, które spowolnią ruch na Grunwaldzkiej, gdyż dla ruchu samochodów i pieszych potrzebny jest inny cykl sygnalizacji niż dla samego przejścia dla pieszych przez Grunwaldzką.

          Sytuacja na Spacerowej ulegnie zmianie po ukończeniu Słowackiego we Wrzeszczu, część kierowców pojedzie wówczas Słowackiego, a nie Spacerową. Ja w tej chwili wolę jeździć Spacerową niż Słowackiego, a zwłaszcza zjeżdżać z ZOT i tak ustawiam sobie trasy, aby ewentualnie Słowackiego jechać do ZOT, a zjeżdżać Spacerową. Ale po wprowadzeniu dwóch jezdni Słowackiego do Wrzeszcz moje trasy na pewno ulegną korekcie.

          • 8 2

          • PiSior, a dobrze gada

            Normalnie szacunek.
            Człowiek za PiSem, a sensownie pisze.
            Jakby ta partia miała takich przywódców to by może było normalnie w tej polityce.

            I żeby nie było, za platfusami jestem.

            • 6 2

    • Było by dużo lepiej, bo stałbyś w korku na dwóch pasach, a nie jednym? Za dużo szrotów wyjeżdża i wjeżdża do miasta, i tyle.

      • 3 6

    • po 2 pasy czy to tak wiele??

      Spacerowa 2x2 i żyłoby sie lepiej..
      A tak wciąż spacerkiem nie ekspresem do domku. :-(

      • 8 3

    • nie bo nie, żeby ży żyło się lepiej - Im, nas mają tam gdzie jesteśmy

      • 3 0

  • Korki

    Można odciążyć ul. Opata Jacka Rybińskiego przez przez wprowadzenie ruchu dwu kierunkowego na ul. Opackiej. Po zamknięciu ruchu pieszego z parku na ul. Opacką. Ulica opacka jest nie wykorzystana. Istnieje sporadyczny ruch pojazdów w kierunku ul. Czyżewskiego. Bardzo dużo pojazdów jeździ z Osowej przez oliwę i wjeżdża w ulicę Piastowską. Większość pojazdów pojechałaby z Osowej w ul. Opacką i ul. Pomorską.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane