• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Radni zgodzili się na 55-metrowy biurowiec w Redłowie

Patryk Szczerba
28 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Radni Gdyni przyjęli projekt planu zagospodarowania okolic skrzyżowania Stryjskiej i al. Zwycięstwa zobacz na mapie Gdyni w Redłowie, zezwalający na budowę tu 55-metrowego budynku. Rozgoryczeni takim obrotem sprawy są protestujący od kilku miesięcy przeciw działaniom urzędników mieszkańcy dzielnicy. Niezmiennie wskazują, że proponowana zabudowa jest za wysoka, a jej powstanie zakorkuje okolicę.



Czy podzielasz obawy mieszkańców Redłowa w sprawie nowego biurowca?

Prace nad projektem planu zagospodarowania części Redłowa trwały od początku roku. Obejmuje on tereny od ronda im. Macieja Brzeskiego zobacz na mapie Gdyni do al. Zwycięstwa. Szczegóły planu urzędnicy konsultowali m.in. z firmą Torus, znaną z budowy kompleksów biurowych AlchemiaArkońska Business Park w Gdańsku. Inwestor planuje w okolicach skrzyżowania al. Zwycięstwa i Stryjskiej zabudowę biurową.

Przedstawicieli firmy Torus prosiliśmy o przedstawienie swoich aktualnych planów dla tej lokalizacji, ale do czasu publikacji artykułu nie udało nam się uzyskać żadnego stanowiska.

Nowy biurowiec w Redłowie: kontrowersje dotyczące wysokości, parkingów i dojazdu



Proponowany przez miasto projekt planu z uwagą przestudiowali również mieszkańcy okolicznych domów. Wnieśli do niego ponad 60 uwag. Większość z nich została odrzucona przez prezydenta Gdyni.

Najważniejsze uwagi mieszkańców dotyczyły proponowanej wysokości zabudowy. Zdaniem protestujących, obiekt o wysokości 55 metrów od ul. Stryjskiej narusza warunki studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dopuszcza ono zabudowę o wysokości do 24 metrów oraz dominantę podobną do budynku Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego i wysoką na 31 metrów.

- Taki plan narusza ustawowy obowiązek zachowania walorów architektonicznych i krajobrazowych, stanowiąc dysonans z otoczeniem i krajobrazem. Dysproporcje parametrów zabudowy rażąco przedstawiają się w stosunku do zabudowy mieszkaniowej w bezpośrednim sąsiedztwie o dopuszczonej wysokości do 9 metrów - wskazuje Hanna Lorkowska-Osicka, mieszkanka pobliskiego osiedla w Redłowie.
Obawy mieszkańców wzbudza także liczba miejsc parkingowych, które mają powstać w ramach nowej zabudowy. Zdaniem mieszkańców jest ich zdecydowanie za mało jak na obsługę budynku, w którym pracować może nawet 4,4 tys osób.

Teren na skrzyżowaniu ulic Stryjskiej i al. Zwycięstwa został przeznaczony pod zabudowę biurowo-usługową. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy inwestycja. Teren na skrzyżowaniu ulic Stryjskiej i al. Zwycięstwa został przeznaczony pod zabudowę biurowo-usługową. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy inwestycja.
Problem może być także w przyszłości z dojazdem do budynku. Według założeń ma się odbywać ul. Stryjską i al. Zwycięstwa. Zdaniem mieszkańców, większość pracowników biurowca i tak będzie wybierać dojazd arterią łączącą Sopot z Gdynią, co zdestabilizuje ruch w okolicy, zaś sama inwestycja zablokuje rozbudowę w przyszłości ul. Stryjskiej.

- Dopuszczenie zjazdów z al. Zwycięstwa może spowodować, że tunel pod Stryjską nie powstanie. O połączenie komunikacyjne terenu z biurowcem wyłącznie od ul. Stryjskiej wystąpiły 153 osoby oraz właściciel terenu, na którym stoi stacja benzynowa Circle K. Te uzasadnione uwagi jednak odrzucono - dodaje.

Władze Gdyni: opieramy się na badaniach



Podczas sesji Rady Miasta do uwag odnosił się wiceprezydent Gdyni Marek Stępa. Jego zdaniem wysokość nowego budynku należy porównywać ze stojącym nieopodal kompleksem Altus. Zapewniał także, że symulacje ruchu wykonane przy okazji programu Civitas Dyn@mo wskazujące, że inwestycja spowoduje wzrost liczby samochodów, ale nie zakorkuje skrzyżowania, zostały przeprowadzone rzetelnie.

- Państwo nie doceniają modeli, na których się opieramy. My w ustalenia modelarzy ruchu wierzymy, wykorzystujemy je i dlatego proponujemy rozwiązania stosując się do wniosków z modelu ruchu - odpowiadał.
O ponowną dyskusję z mieszkańcami apelował m.in. Ireneusz Bekisz z Platformy Obywatelskiej.

- Wnioskowaliśmy, by spotkać się z mieszkańcami. Intensywność przejazdu będzie spora. Wszyscy będą tędy wyjeżdżać. Rozmawiajmy z ludźmi, skoro proponujemy im tak duży obiekt obok - zwracał się do radnych.
Projekt planu został jednak przegłosowany większością głosów radnych Samorządności.

Opinie (224)

  • Kochanie mamy szansę w jesiennych wyborach zakończyć ten brak szacunku dla mieszkańców(tu czytaj: wyborców) oraz butę Szczurka Stępy i całej reszty!!!! Zagłosujmy na alternatywę. Już dość traktowania Gdyni i jej mieszkańców w taki sposób. szczurek i stępa kompletnie nie liczy się z głosami mieszkańców natomiast liczy się tylko z inwestorami. ciekawe co w zamian władze Gdyni dostały, żeby tak szybko, nie bacząc na opinie nas - mieszkańców przegłosowali i uchwalili plan odpowiadający deweloperowi. Uważam, ze sprawą powinni się zainteresować politycy z PiS, między innymi Pan Horała przyszły prezydent Gdyni!!!!

    • 3 3

  • w którym pracować może nawet 4,4 tys osób (3)

    I to jest najważniejsze ! Dotychczas wielki żal mnie ogarniał, że potencjał tego miejsca i jego marki tak się marnował. Obecnie nie zmarnujmy tej wielkiej szansy i przygotujmy rozwiązania komunikacyjne godne nowoczesnej Gdyni. skm redłowo z drugim wyjściem z windą do PPNT i platforma nad torami i Drogą Różową.

    • 10 9

    • (1)

      Kiedy ostatni raz byłeś na peronie skm w Redłowie?? Winda jest, wyjście na dwie strony jest, kładka nad Drogą Różową jest. Po co dwa??

      • 0 2

      • cos Ci się pomyliło

        Byłeś kiedykolwiek na SKM Redłowo i widziałeś ten przystanek ??

        • 0 0

    • Pracować w porcie stoczni mogłoby pracować tysiące ludzi ale doprowadzili wszystko do ruiny

      • 2 1

  • O ironio losu!! (1)

    Pani Hanna Osicka protestuje przeciwko budowie biurowca jako "mieszkanka pobliskiego osiedla". A "osiedle" to (a po prawdzie ogrody działkowe) zostało w atmosferze skandalu na długo "zalegalizowane" przez władze Gdyni. Była gorącą orędowniczką tego rozwiązania i aktywnie działała w tej kwestii. Co więcej, tajemnicą poliszynela pozostaje ilu gdyńskich radnych mieszka na tym "osiedlu"... wtf??

    • 5 4

    • Życzliwy, idź do psychiatry

      • 0 3

  • Wszystko zatwierdzą,

    urzędnicy żyją w oderwaniu od rzeczywistości !

    • 1 1

  • Nie rozumiem..... (2)

    ....dlaczego plan jest konsultowany z deweloperem???

    • 12 2

    • A jak samorzadnosc ma sie dowiedziec co deweloper chce tam postawic? (1)

      Jeszcze uchwaliliby cos co deweloperowi nie odpowiada...

      • 0 1

      • Jest przykład, że deweloper wnosił o zabudowę wysoką jak jeszcze nie było

        wiadomo co będzie z własnością działki i po kilku latach dostaje co chce. Zmiana planu zgodna z jego oczekiwaniami. Przypadek?

        • 0 1

  • przepraszam jakie 9 metrów?

    przecież tam są bloki na jakieś 10 pieter co najmniej, do tego teren jest pagórkowaty, więc blok na górce wygląda jak 20 piętrowy albo i wyższy

    • 1 2

  • Stępa i te jego mądrości. (8)

    Ciężko doceniać te "doskonałe modele" skoro rzeczywistość jest zupełnie inna. Tristar też miał zdziałać cuda a jak jest każdy widzi. UM jest już zupełnie oderwany od realiów.

    • 126 16

    • Celnie (3)

      Bardzo celnie, Tristar jest jak yeti wszyscy mówią że jest nikt nie widzi jego rezultatów

      • 7 1

      • Stępa twierdzi, że jak komuna postawiła 10 piętrowe wieżowce na cele Wyższej Szkoły Morskiej,

        to teraz można wybudować 13 piętrowce na mieszkaniówkę. Przecież to proste i logiczne.

        • 0 0

      • Rezultaty widać codziennie gołym okiem, chyba, że rzeczywiście wypatrujesz yeti (1)

        • 1 3

        • Ilu kierowców ukarano za przejazd na czerwonym?

          To miał również załatwić Tristar.

          • 1 0

    • A Tristar to wogóle jest włączony? (2)

      Na Karwinach nie widać, żeby tam jakieś inteligentne sterowanie ruchem było.

      • 27 1

      • Otóż to. (1)

        Własnie podobno działa. Ale chyba tylko podobno. Przez grzeczność nie będę już pisać ile to kosztowało. Także w zapewnienia p. Stępy już nie uwierzę ani w jakieś idealne "modele". Modele to sobie mogę w domu sklejać i półce ustawiać.

        • 18 4

        • przez grzeczność nie napiszę, ile takie wywody są warte

          Tristar działa. Nie ma nic zaskakującego w tym systemie, dopasowany jest do ilości samochodów na drodze - i tyle.

          • 6 13

    • może być szczurek, stępa i gruszecka?? to przecież nasza elita władzy:)

      • 7 1

  • Może powoli nadrobimy dystans do Gdańska. (4)

    • 66 37

    • Dystans się nie zmieni - circa 20 km.

      • 3 0

    • ...

      W tym sensie, że w ostatniego piętra nowego wieżowca lepiej będzie widać Gdańsk?

      • 1 2

    • Nikt nie chce gonić tego niemieckiego miasta, a na pewno nie Gdynia

      • 8 17

    • musi zmienić sie prezydent. z tym hamulcowym bez szans:(

      • 7 10

  • Lodowisko Miejskie (1)

    /lokalizacja:teren ul.Morska 73 (Zespół Szkół)-/SKM Gdy.-Stocznia to powoli zaczyna zarastać. Po jakiego h..ipsa ..było wycinać te kilkadziesiąt zdrowych drzew??? Prace nawet jeszcze nie ruszyły,a drzew nie ma, lodowiska nie ma i nie będzie I co mi Pan zrobisz????

    • 7 0

    • Marne szanse do roku 2021.

      • 1 0

  • Popieram (1)

    Bardzo dobrze że w bezpośredniej okolicy SKMki robią wysoki biurowiec i bardzo dobrze że ma mało miejsc parkingowych - jest doskonale skomunikowany i pracownicy mają dojeżdżać komunikacją miejską albo rowerami, a nie samochodami

    • 6 4

    • A kiedy jechałeś kolejką w godzinach szczytu? Polecam wypróbować

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane