- 1 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (48 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (218 opinii)
- 3 Lodzińska i Borawski wiceprezydentami (77 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (257 opinii)
- 5 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (85 opinii)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (89 opinii)
Raport z remontu trasy tramwajowej na Przeróbkę
Podbijarka i spawanie termitowe na budowie linii tramwajowej na Przeróbce
Sprawdziliśmy postęp prac przy przebudowie trasy tramwajowej na Długich Ogrodach i Przeróbce. Wykonawca bacznie obserwuje prognozę pogody, bo to od niej zależy, czy mieszkańcy pojadą tramwajem na Przeróbkę jeszcze w tym roku.
Zobacz pierwsze prace przy linii tramwajowej na Długich Ogrodach i Przeróbce. Film z lipca tego roku.
W sumie zmodernizowana zostanie 2,5-kilometrowa linia tramwajowa wraz z pętlą na Przeróbce. Inwestycja zapewni nie tylko komfort podróży pasażerom komunikacji miejskiej, ale też... ciszę mieszkańcom Przeróbki, którzy dotychczas uskarżali się na hałas tramwajów. W tym celu na łukach torów mają pojawić się urządzenia do smarowania szyn.
Wszystkie przejazdy przez torowisko dla samochodów i pieszych zyskają nawierzchnię z gumowych płyt typu strail. Można się na nie natknąć chociażby na skrzyżowaniu przed Zieleniakiem.
Na remontowanym odcinku zaplanowano zmianę konstrukcji przystanków. Wśród nich będzie jeden z pierwszych tego typu w Gdańsku przystanek autobusowo-tramwajowy, z możliwością wjazdu autobusów na torowisko tramwajowe. Taki przystanek powstanie przy ul. Głębokiej, w miejscu dotychczasowego przystanku, który zostanie poszerzony.
Plan: uruchomić tramwaj do pętli Przeróbka w grudniu
Inwestor (Gdańskie Inwestycje Komunalne) i wykonawca zapowiadali, że tramwaje z centrum Gdańska dojadą do pętli na Przeróbce jeszcze w grudniu tego roku. Czy się to uda?
Postanowiliśmy zapytać o to nie inżynierów i projektantów, ale pracowników na budowie.
Wśród pracowników Budimexu panuje w tej sprawie umiarkowany optymizm.
- Wszystko zależy od pogody. Praktycznie gotowe jest już torowisko od ul. Elbląskiej do Mostu Siennickiego. Wystarczy, że zostanie podbite, a sieć trakcyjna zawieszona, a będzie można puścić tramwaj - mówi nam kierownik robót.
- Nieco inaczej wygląda sytuacja na moście i przy pętli na Przeróbce. Tam jest napięty plan i pogoda faktycznie może go pokrzyżować, dlatego bacznie obserwujemy prognozy - dodaje.
Z kolei na dojazdach do wiaduktu, między szynami układany jest bruk. Prace poprzedzone są stabilizowaniem studzienek kanalizacyjnych.
Na budowie nikt na razie nie myśli o pracach drogowych, wszyscy koncentrują się na torowej części inwestycji.
Na betonową podbudowę czekają też szyny w rejonie pętli na Przeróbce. Na razie trwa tam montaż rusztowania, które podtrzyma nowe szyny tak, by łatwo można było je zabetonować. Równolegle trwa też spawanie szyn z użyciem termitu. Te widowiskowe prace udało się nam uchwycić na filmie.
Wykonawca - firma Budimex - jest zmotywowany do otwarcia mostu dla tramwajów do końca grudnia. Jeśli się to nie uda, firma będzie musiała sfinansować działanie zastępczej komunikacji miejskiej. Z kolei samochody będą mogły przejechać mostem nie wcześniej niż na przełomie stycznia i lutego.
Na budowie są Chilijczyk, Ukraińcy, rzeźbiarz po ASP
Co ciekawe, na budowie 2,5-kilometrowej linii nie pracują wyłącznie Polacy. Wśród brukarzy pracuje młody Chilijczyk. Jak się sprawuje?
- Nie jest przyzwyczajony do naszej pogody. Gdy było ciepło szło mu świetnie, ale teraz pracuje trochę wolniej niż my. Taki mamy klimat - chłodny - mówi nam jego polski kolega.
Co ciekawe, brukarze nie dostają pieniędzy za godzinę pracy, ale za wykonaną robotę. Podwykonawca płaci im 20 zł za ułożenie jednego metra kw. bruku.
W czasie rozmowy podchodzi do nas młody mężczyzna i pokazuje w telefonie zdjęcia swoich rzeźb w drewnie. Na zdjęciach widać metrowe posągi wykonane ręcznie z jednego kawałka drewna.
- Ciężko jest się utrzymać ze sztuki, dlatego pracuję jako robotnik. Mieszkam w Pelplinie i jestem absolwentem Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu - opowiada.
Kawałek dalej - przy Moście Siennickim - pracują brukarze z Kijowa.
- Rok temu zrywaliśmy bruk na Majdanie w Kijowie, dziś układamy go w Gdańsku. Zdecydowanie wolę pracę w Polsce - mówi Ukrainiec.
Miejsca
Opinie (74) 4 zablokowane
-
2014-11-27 09:48
Pokażcie może to błoto na ulicach i chodnikach wokół budowy ...
- 4 2
-
2014-11-26 19:18
Siennicka (2)
przebudowa trwa na ulicy Siennickiej a nie na ulicy Długie Ogrody
- 12 4
-
2014-11-27 01:30
(1)
Brama żuławska też jest robiona.
- 2 0
-
2014-11-27 08:06
Siennicka
chodzi mi o zdanie: "Sprawdziliśmy postęp prac przy przebudowie trasy tramwajowej na Długich Ogrodach" - na ulicy Długie Ogrody nie ma trasy tramwajowej - remont trwa od przystanku "Brama Żuławska" który mieści się wzdłuż ulicy Podwale Przedmiejskie (lub Elbląska - nie wiem w którym miejscu która się zaczyna) - Długie Ogrody jest ulicą poprzeczną do przystanku na której nie ma tramwajów zatem nie moze tam się odbywać przebudowa trasy tramwajowej
- 2 1
-
2014-11-26 19:13
Nic szerzej na moscie dla pieszych i rowerzystów. (1)
Most Siennicki przerywał ścieżkę rowerową na Stogi. Było tak wąsko, że piesi ledwie się mijali. Po remoncie za 65 mln, na moście będzie dokładnie tak samo wąsko, powiedzieli mi pracujący tam geodeci.
- 20 2
-
2014-11-26 23:59
szerzej
Bedzie szerzej o jakieś... 30 cm :-)
- 0 0
-
2014-11-26 18:04
(1)
A kto zrobił ten bubel na skrzyżowaniu armii krajowe i 3 maja, remont był nie tak znowu dawno a buja gorzej niż na morzu, ktoś ładna łapę musiał wziąść za przyjęcie takiego bubla
- 17 4
-
2014-11-26 21:35
Nie przypisuj korupcji tego,co można przypisać głupocie.
- 1 0
-
2014-11-26 16:35
Przed wyborami w grudniu. (3)
Po wyborach to się zobaczy.
- 76 28
-
2014-11-26 16:39
(2)
Po wyborach to i nawet w styczniu nie pojadą.
- 30 10
-
2014-11-26 17:33
OK zakład (1)
Ale jak pojadą,to masz wpiernicza!
- 11 8
-
2014-11-26 21:17
chyba zakład karny na przeróbce:)
- 6 2
-
2014-11-26 20:55
Szanowna redakcjo, na Długich Ogrodach nie jeżdżą tramwaje!!
Remont jest na Siennickiej i Lenartowicza.- 8 4
-
2014-11-26 20:34
Płyty gumowe typu strail
Widać jak zachowują się pod mocnym obciążeniem pod wiaduktem na Podwalu Przedmiejskim (węzeł Unii Europejskiej) i węźle Carla Grodecka. Obawiam się, że podobne pofałdowanie nawierzchni wystąpi przy zastosowaniu takiego rozwiązania i jednoczesnym braku zmiany w organizacji ruchu na ul.Przetocznej (zakaz wjazdu dla pojazdów >3,5t, nakaz jazdy przez trasę Sucharskiego).
- 7 2
-
2014-11-26 20:27
A kiedy zaczną budować progi zwalniające i ekrany bo nie mogę się już doczekać.
- 1 7
-
2014-11-26 20:11
:D
a kierownik robót to nie inżynier ? :D
- 3 0
-
2014-11-26 19:59
A jak juz zbuduja to beda wystepy kaczora Donalda i Budyn na deser?
- 2 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.