• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo: ostatnie starcie z efektem OLT Express

Michał Stąporek
8 sierpnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Trudno jest porównywać dzisiejszą liczbę pasażerów obsługiwanych na lotnisku w Rębiechowie... Trudno jest porównywać dzisiejszą liczbę pasażerów obsługiwanych na lotnisku w Rębiechowie...

Choć linie OLT Express latały w ubiegłym roku z Rębiechowa tylko do 25 lipca, to i tak przewiozły tak wielu pasażerów, że tegoroczny lipiec przy tamtym okresie wygląda blado.



... z okresem, w którym OLT kusił cenami za 99 zł na loty po całej Polsce. ... z okresem, w którym OLT kusił cenami za 99 zł na loty po całej Polsce.
Zarządzający lotniskiem w Rębiechowie mają problem. O ile przez ostatnie lata notowali wyłącznie wzrosty liczby odprawionych pasażerów i wykonanych operacji lotniczych, to w tym roku sytuacja wygląda zgoła inaczej. Już kolejny miesiąc z rzędu liczba pasażerów spada, jeśli ją porównać do analogicznego okresu w roku 2012.

Czy coś złego stało się w Rębiechowie? Nic z tych rzeczy. Po prostu żadne zestawienie nie wygląda dobrze, jeśli się je porówna z okresem, w którym działały linie OLT Express.

Przypomnijmy: marka OLT Express pojawiła się na polskim rynku zimą 2012 roku. W lutym ogłosiła, że od kwietnia uruchamia z Trójmiasta loty do Warszawy, Krakowa, Łodzi, Poznania, Wrocławia, Katowic, Szczecina i Rzeszowa, a bilety na te połączenia można będzie kupić już od 99 zł.

Czy w tym roku korzystałeś z lotniska w Rębiechowie?

Jaki był efekt? Lawinowy wzrost przewozów do i z Trójmiasta. W kwietniu 2012 roku Rębiechowo obsłużyło ok. 244 tys. pasażerów, czyli o ponad 25 proc. więcej niż rok wcześniej. W maju odnotowało wzrost do 294 tys. pasażerów. Z kolei w czerwcu przez Rębiechowo przewinęło się 348 tys. pasażerów, co było rekordem Polski dla lotniska regionalnego. Za ten wzrost odpowiadało zarówno OLT, jak i Euro 2012. W lipcu udało się jeszcze obsłużyć 335 tys. pasażerów.

Manna z nieba skończyła się wraz z zakończeniem działalności przez OLT 26 lipca 2012 roku.

Ale statystyki pozostały, dlatego tegoroczne 293 tys. pasażerów w Rębiechowie musi wyglądać blado na tle dokonań z ubiegłego roku, bo oznacza spadek o 12,8 proc. rok do roku. Choć porównanie z lipcem 2011 roku, kiedy obsłużono 268 tysięcy pasażerów, wygląda już znacznie lepiej.

Także porównując pierwsze siedem miesięcy 2013 i 2012 roku, liczba obsłużonych w tym roku pasażerów obniżyła się o 6,3 proc. i wyniosła 1,6 mln.

- Spadki wartości ruchu lotniczego z okresu kwiecień-lipiec w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku niemal do znudzenia tłumaczone były przez nas tzw. efektem OLT oraz organizacją Euro 2012. Ale podsumowując dane za miesiąc lipiec wspominamy działalność linii OLT po raz ostatni - przypomina Tomasz Kloskowski.

Jego zdaniem to dopiero kolejne miesiące, jakie pozostają do końca 2013 roku, pokażą faktyczną kondycję ruchową naszego regionu i samego Portu Lotniczego Gdańsk.

- Biorąc pod uwagę wyniki za pierwsze miesiące tego roku, nieobarczone jeszcze nienaturalnie wysokim ubiegłorocznym wskaźnikiem bazowym oraz obserwując rozwój pomorskiego rynku przewozów lotniczych, jestem przekonany, że będzie dobrze. Niemniej należy jednak zwrócić uwagę, że widoczne jest ogólne osłabienie rynku lotniczego i związane z nim spadki ruchu na niemal wszystkich lotniskach w naszym kraju - argumentuje Kloskowski.

Tego lata z lotniska w Rębiechowie można dolecieć do Berlina (Airberlin), Amsterdamu, Dubrownika, Krakowa, Lublina, Splitu, Wrocławia, Zadaru (Eurolot), Frankfurtu, Warszawy (LOT), Frankfurtu, Monachium (Lufthansa), Oslo (Norwegian, SAS), Zielonej Góry (Sprint Air), Birmingham, Bristolu, Cork, Dublina, Edynburga, Girony, Leeds Bradford, Londyn Stansted, Manchesteru, Oslo Rygge (Ryanair), Kopenhagi (SAS), Alesund, Barcelony, Bergen, Doncaster-Sheffield, Dortmundu, Eindhoven, Glasgow-Prestwick, Goteborga, Hamburga-Lubeki, Haugesund, Kolonii/Bonn, Kristiansand, Liverpoolu, Londynu Luton, Malme-Sturup, Mediolanu-Bergamo, Rzymu, Oslo Torp, Paryża-Beauvais, Stavanger, Sztokholmu-Skavsta, Trondheim oraz Turku (WizzAir).

Miejsca

Opinie (217) 4 zablokowane

  • Idiotyczne lotnisko w Gdyni

    Ciekawe ilu pasazerów bedzie miała wioska Gdynia? Efekt będzie taki, że będziemy dopłacać do dwóch pustych lotnisk. Czy nie lepiej robić to tylko do jednego? Gratulacje za idiotyczny pomysł z Gdynią dla Szczurka!

    • 4 3

  • LATAJ DO ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, (1)

    DLACZEGO NOE MA WIEKSZEJ OFERTY.ZEBY WUJECHAC TRZEBA LECIC DO WARSZAWY,,,,,,,,,,,,,,COS SIE DZIALO OTL EXPRESS ALE ZNUISZCZYC ............

    • 2 3

    • jak piszesz durniu

      • 0 0

  • A to wszystko wina Józefa Bąka

    (tym razem nie Tuska;):))

    • 3 0

  • mogli doplacic z panstwowych do OLT a nie do tego darmozjada LOTu

    woleli wyelminowac z rynku powaznego gracza zamiast nawiazac z nim wspolprace. Chociaz koles zalatuje gangsterka to ktory polski biznemen nie ma krzywych powiazan?
    A teraz Gdansk zostanie reliktem a rozbudowa terminala juz chyba nie wchodzi w gre.

    • 0 0

  • a i tak Modlin przebija wszystko (1)

    w Gdansku chociaz widac jakis ruch a w Modlinie? :D inwestycja zycia :D zeby wejsc w tylek tanim liniom.

    • 0 0

    • taaa w 3miasto nie mają wyboru więc są lepsi od Modlina

      jak myślisz czemu Budyń torpeduje otwarcie lotnisko w Gdyni?

      • 0 0

  • nie ma juska bonka nie ma słupków

    • 0 0

  • Józef Bąk tłumaczy się ze słabych wyników ?

    jw

    • 2 0

  • .. jak to blado???, a przeciez ponoc działa efekt Ełuro

    ..Gdańsk to najbrudniejsza wiocha w Polsce!!!
    nawet na czas jarmarku nie zamiataja ulic!!!!

    • 1 0

  • Pytanie do klientów OLT (07/2012) (1)

    Witam,

    co tam u Was słychać ? Jak humory ?

    • 3 1

    • Siły nieczyste......

      • 0 0

  • Ciekawe ile w cenie biletu jest... PODATKOW

    Ciekawe ile w cenie biletow jest podatkow, i to mysle o wszystkich, nie tylko vacie, ale dochodowym, zusie dla pracownikow, akcyzie na paliwo, jakis oplatach dla agencji zarzadzajacych niebem nad polska itd. itd. itd.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane