• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo: przetargi na rozbudowę wchodzą w decydującą fazę

Michał Brancewicz
29 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Za dwa lata lotnisko będzie prezentowało się jeszcze okazalej. Za dwa lata lotnisko będzie prezentowało się jeszcze okazalej.

W ciągu najbliższych tygodni poznamy najkorzystniejsze oferty na trzy najważniejsze przetargi, dotyczące rozbudowy Portu Lotniczego w Rębiechowie.



Warta pół miliarda złotych rozbudowa trójmiejskiego lotniska

Potwierdziły się deklaracje władz lotniska w Rębiechowie, o których pisaliśmy miesiąc temu. Jeszcze w październiku wysłano zaproszenia do konsorcjów, chcących rozbudować lotnisko.

Najprawdopodobniej najpierw poznamy wykonawcę drogi kołowania. Otwarcie kopert z ofertami na tę inwestycję nastąpi 12 listopada. O zlecenie ubiega się 12 firm i konsorcjów. Inwestycja zwiększy przepustowość portu lotniczego z 15 do 40 operacji na godzinę.

Następne w kolejce i chyba najbardziej oczekiwane będzie rozstrzygnięcie, dotyczące budowy nowego terminalu. O realizację tej inwestycji walczy 20 konsorcjów i firm, które do 20 listopada mogą składać swoje oferty.

Terminal 2 będzie miał przepustowość na poziomie ok. 4 mln pasażerów rocznie, co, w połączeniu z Terminalem 1, pozwoli odprawić ok. 6 mln pasażerów. Terminal został tak zaprojektowany, że będzie można go rozbudować w czterech kolejnych etapach.

Problem w tym, że specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) została oprotestowana przez dwie firmy. To o tyle dziwne, że przedstawiciele portu lotniczego przekładali termin ogłoszenia przetargu, ponieważ bardzo długo pracowali nad SIWZ-em. Argumentowali, że za wszelką cenę chcą uniknąć ewentualnych protestów.

Ale szefostwo portu bagatelizuje protesty. - Zostaną rozstrzygnięte już w czwartek. Na dzień dzisiejszy nie ma zagrożenia, że spowoduje to przesunięcie harmonogramu przetargu - przekonuje Elżbieta Stangret, przewodnicząca komisji przetargowej.

4 grudnia poznamy zwycięzcę przetargu na rozbudowę płyty postojowej przed nowym terminalem pasażerskim. Apetyt na wykonanie tej inwestycji ma 13 firm i konsorcjów.

Według najnowszych szacunków realizacja wszystkich inwestycji kosztować będzie ok. 455 mln zł. Spółka ma zagwarantowane 133 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, reszta pochodzić będzie z kredytów bankowych (m.in. z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i Nordyckiego Banku Inwestycyjnego) oraz środków własnych.

Na najbliższych sesjach rady miasta Gdańska i Sopotu radni zagłosują za podwyższeniem kapitału zakładowego Portu Lotniczego. Sopot zwiększy swoje udziały o 5 mln zł, natomiast Gdańsk prawie o 19,5 mln w latach 2010-2011. Tym samym udział w spółce w przypadku Gdańska zwiększy się do 32 proc., a Sopotu do 4 proc. Kolejnymi udziałowcami spółki są samorząd województwa pomorskiego, Gdynia oraz Państwowe Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze.

- Jest to kluczowa inwestycja dla rozwoju całej metropolii, a przez różne trudności jej budżet jest napięty - przyznaje Paweł Orłowski, zastępca prezydenta Sopotu. - Liczymy także, że w przyszłości spółka będzie przynosić znaczne zyski.

Realizacja wszystkich inwestycji powinna zakończyć się wraz z końcem 2011 roku.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • Brawo (5)

    No i dobrze, niech się dzieje. Brawo

    Ale za chwilę będzie lista opinii-żali że długo trwa i że pewnie przy przetargu ktoś weźmie w łapę i wszystko będzie ustawione.

    • 49 5

    • Wolny kraj! Jak ktos chce sie zalic, niech sie zali. (1)

      Po to jest to forum, zeby wyrazac opinie.

      • 6 7

      • no to wyrażę swoją

        rozbudowa generalnie OK, jest potrzebna. Ale to co zrobiono z dojazdem do terminala to jest całkowita porażka. A wystarczyło wpuścić Słowackiego w płytki tunel na odcinku może 200m.

        Przykłady takich rozwiązań można mnożyć, choćby lotnisko Schiphol w Amsterdamie.

        • 1 0

    • Te lotnisko to jest jakieś jedno, wielkie nieporozumienie. (2)

      Może wiele ludzi nie widzi nic złego w funkcjonowaniu tego lotniska, ale widocznie zbyt rzadko z niego korzystają.
      Mogę podać choćby przykład mojej ostatniej wizyty na lotnisku, gdzie odlatywałem do Monachium. Wszyscy byliśmy już w samolocie, gdzie czekaliśmy na start jakas godzinę. Następnie bez podania przyczyny kazano nam opuścić samolot i udać się do hali bagażowej. Nikogo nie interesowało, że mamy loty tranzytowe!
      Było wielu obcokrajowców, którzy byli zirytowani obsługą na tym lotnisku (fachowość czy nieznajomość j. angielskiego i nie mówię tu o tych tępej straży granicznej). Naprawdę mi było wstyd jako Polakowi, gdzie musiałem pomagać w tłumaczeniu. Byłem na wielu małych lotniskach w małych miejscowościach i tam jakoś to potrafi "normalnie"funkcjonować.
      I My chcemy organizować tutaj EORO 2012????
      Śmiech na sali, zobaczycie, że to lotnisko będzie najsłabszym ogniwem. Stadiony będą ok, autostrady i Hotele jako tako też, ale te "lotnisko" - porażka.
      Nie dość, że wątpliwe jest że ukończą drugi terminal, to funkcjonowanie będzie tragiczne.
      Oni nie potrafią sobie poradzić z odlotem trzech samolotów w przeciągu krótkiego czasu, a co tu mówić o większej liczbie.
      Niech zatrudnią alfonsa, który ogarnie ten burdel

      • 11 8

      • oczywiście

        prosta sprawa, w Gdańsku jest taka metoda. Jeśli byłeś politykiem w mieście lub jakimś wyższym urzędnikiem pewne jest, że później ktoś załatwi ci posadę w takiej, czy innej firmie. Szefem lotniska jest były vice prezydent Gdańska. Drugim prezesem GPEC jest były vice prezydent Gdańska Pan Lewna (tak swoją drogą to fajny facet nic do niego nie mam) i wielu innych można wymieniać. Mówię o tym, bo widzę tę metodę na gdański biznes. Więc nie ma się co dziwić, że wygląda to jak wygląda.
        Gdańszczanom to nie przeszkadza, i nie wiem dlaczego miasto ma ogromny potencjał, ale jeśli stanowiska będą obejmować ludzie tylko dlatego, że są kolegami z miasta, to daleko nie zajedziemy.
        Fakt jest taki, że miasto leży od dawna jak niezaorane pole. Wystarczy gdzieś pojechać na jakiś czas i wracasz na to ospałe podwórko i od razu widać, że daleko nam do Europy.
        Szkoda, bo nie alternatywy jak na razie Adamowicz, który młodej krwi nie chce wpuścić do siebie (stara gwardia, która niczym się nie wykazała, ludzie się cieszą, i uznają to za sukces miasta, że Renoma już nie tak często bije ludzi w pociągach lub autobusach) albo jakiś pisiorek z obsesją, co przez 10 lat będzie szukał afer.

        Szkoda Panie Adamowiczu dopuść Pan młodych do głosu niech się wykażą

        • 11 3

      • Swieta racja! Tez bym sie wstydzil m.in. przez nasze lotnisko

        zaprosic gosci z zagranicy...Smutne ale prawdziwe !!

        • 1 3

  • Gdynia wspomniała coś o budowie lotniska (17)

    to w Gdańsku prace nabierają tempa.
    Dobre i to.
    A swoją drogą to po co lotnisko w Gdyni?To tak jakby w Koluszkach wybudować stadion na 50 tyś. miejsc.
    Ach...te ambicje i napinanie się Gdyni,tak czy siak Gdańska nie przeskoczycie.

    • 111 56

    • (1)

      wypiłeś już mleczko?? to do przedszkola marsz!!!
      artykuł o lotnisku a ty dzieciaku cos piszesz o napinaniu?!?

      • 13 33

      • Własnie czekam na ciebie w przdszkolu

        znowu się spóźniasz.

        • 15 1

    • (4)

      Uważaj, żeby od tego napinania żyłka ci nie pierdykła a te swoje mUndrości w przyszłości pozostaw dla siebie.

      • 10 22

      • (3)

        Nie ty będziesz decydował o tym jakie mądrości kto będzie wypisywał.

        • 14 7

        • (2)

          A właśnie, ze będę. I co mi zrobisz? :-)

          • 2 11

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

            • A ty masz pięć lat i nic mądrego do napisania. Zresztą sam nick juz o tym świadczy, bezrozumny, zacietrzewiony prymitywie z jakiejś nory.

              Skocz mi na odcisk:-)

              • 0 0

    • hmm

      Twoja wypowiedź nie zawiera żadnej merytorycznej treści - bezsensowne porównanie i podsycanie bezsensownego "sporu" na linii Gdańsk-Gdynia...
      BTW. ambicje ale zdrowe są potrzebne bo bez nich nie ma rozwoju ani sukcesów.

      • 11 7

    • To po co Gdańskowi był potrzebny terminal kontenerowy? (2)

      jeśli w Gdyni jest ich kilka

      • 12 9

      • (1)

        Nie Gdańskowi głąbie tylko prywatnemu właścicielowi, Gdańsk czy Gdynia nic nie ma do DCT a żaden z mieszkańców Trójmiasta zeta nie wydał na DCT - taka jest różnica:

        DCT - prywatne pieniądze,
        Babie Doły - publiczne pieniądze

        • 12 4

        • a ziemia pod DCT

          i to w najlepszej lokalizacji??? To czyja była? A wycięte tam wspaniałe DRZEWA???

          • 2 5

    • Gdansk doklada 20 mln a Sopot 5 mln PLN (1)

      pomimo tego ze w Gdansku mieszka kilkanascie razy wiecej ludzi. Nie przelewa sie w Gdansku...

      • 4 3

      • A Gdynia nic nie dokłada...

        Oj w tej Gdyni to już zupełnie się nie przelewa, a też jest "ciut" większa od Sopot.

        • 3 2

    • Remiku

      Lotnisko w Gdyni istnieje drogi dojazdowe też w Gdańsku jesteśmy kilka lat do tyłu z inwestycjami . To że ogłaszają przetarg to jeszcze nie znaczy że za miesiac ruszą prace budowlane. Najważniejsze żeby Trójmiasto rosło w siłę a ludziom żyło sie lepiej .

      • 8 2

    • Gdańsk buduje, a Gdynia tylko wspomina (1)

      i pędzlem se maluje na papierze :)

      • 4 6

      • W GDyni wystarczy małe lotnisko dla vipowskich czarterów

        to nie jest miasto dla roboli
        tylko City dla biznesu

        • 1 1

    • To w Gdańsku budują nowe lotnisko? Pierwsze słyszę.

      Po co to napinanie się remik,
      poprawia ci to samopoczucie?
      A może robisz to
      bo wydaje ci się , że musisz się napiąć
      żeby wydawać się większym?

      • 1 1

  • A dlaczego ustawa stanowi o tym, żeby nie ogłaszać przetargów w formie publicznej licytacji?

    • 18 0

  • hmmmm (4)

    od terminalu do rebioechowa (które należy do gminy żukowo a nie miasta gdanska) jest dobre 3 - 4 km; więc nie rozumiem dlaczego mówia na to lotnisko rębiechowo a nie firoga, klukowo czy walesa???

    • 10 15

    • to tak jak z Wenecja i miastem Mestre

      Wenecja to mala wysepka ale znana - Mestre to wielkie miasto na ladzie ale nie znane nikomu....Powalcz, moze to zmienisz...

      • 0 0

    • Bo zarzadzaja nim debile. Kiedys chcielismy kupic dzialke w okolicy lotniska, niby rebiechowo - patrzymy na plany, a lotnisko

      jest na terenie Gdansk Klukowo, i przez to cena dzialki wiele wieksza. Gdyby byla w rebiechowie była by tansza. lol. A ze w klukowie duzo ludzi zamoznych w domkach jednorodzinnych mieszka to sobie ostro licza. Lotnisko powinno sie nazywac tak jak jest w planach terytorialnych. Nawet ładniej brzmi Gdańsk Klukowo niż rebiechowo.

      • 3 4

    • Lotnisko powinno nazywać się Bolek-SB

      • 0 1

    • hmmm

      bo sie tak je nazywa - podobnie jak w innych krajach - np w niemczech na lubeke mowi sie hamburg lubeka a z lubeki do hamburga dalej niz z lotniska do rebiechowa....

      • 0 0

  • Czy potrzebne jest nam dodatkowe lotniska w aglomeracji gdańskiej? (2)

    We wrocławskiej aglomeracji jakoś nie słychać aby jakaś leżąca mieścina chiała mieć swoje lotnisko a tutaj dla 1 mln obywateli potrzebne są 2 lotniska :/

    Byłbym za gdyby na te inwestycje z własnej kieszeni płacili pomysłodawcy

    • 30 12

    • mówisz czy w Trójmieście? (1)

      Gdańsk jest znany na całym świecie ... dzięki Ołowiance i Dziurze po NOT

      • 2 8

      • chyba tylko w gdyńskim całym swiecie

        bo w całym Świecie to z wielu innych rzeczy

        • 4 1

  • Mówisz "przetarg" myślisz "łapówa". (7)

    • 26 25

    • (1)

      to Ty tak "myślisz".
      każdy mierzy własną miarą ;-)

      • 3 3

      • Tak jest, zwłaszcza jeżeli wiadomo o co chodzi, gdy nie wiadomo o co chodzi.

        • 1 1

    • (4)

      święte slowa, przetarg nie wiadomo jakie firmy- wszystko powinno odbywac się w przetargu np jakiejs publicznej licytacji

      • 1 4

      • Do tych wyżej (2)

        cyt. "wszystko powinno odbywac się w przetargu np jakiejs publicznej licytacji" - I TAK JEST! Tylko nie jest to "jakaś" publiczna licytacja lecz przetarg ograniczony tj. w postępowaniu biorą udział firmy spełniające techniczne wymogi, które tak na prawdę i tak muszą jeszcze wykazać w tzw. prekwalifikacji. Przecież inaczej do postępowania zgłosiłaby się "firma budowlana Pana Zenka z Bysewa" żeby sobie np. reklamę zrobić. Natomiast w postępowaniu wygra firma, która poda najniższą cenę i tyle - o żadnych "łapówach" itp. nie ma mowy. Ale widzę, że ludzie uwielbiają takie "spiskowe" teorie :)

        Także polecam lekturę ustawy - Prawa Zamówień Publicznych, a potem wypowiadanie się o przetargach i postępowaniach z nimi związanymi.

        • 4 1

        • Prawo zamówień publicznych w obecnej regulacji, to najbardziej korupcjogenna ustawa. (1)

          A jaka to za reklama dla Pana Zenka, że wziął udział w przetargu? To o niczym nie świadczy. Wygrałby ten. kto jawnie złożył najwyższą ofertę.

          To jest skuteczne rozwiązanie, by w sposób prosty i skuteczny pozbyć się korupcji, ale na tym osobom decydującym nie zależy.

          W dodatku decydenci otrzymują poklask od osób dysponującymi wiedzą akademicką, a nie znających realnego życia.

          • 1 1

          • Dodam jeszcze, że znam przetargi i jego mechanizmy od strony praktycznej nie tylko teoretycznej.

            • 0 0

      • co za bzdura jak Cię interesuje jakie firmy biorą udział w przetargu nic prostszego jak wejść na stronę lotniska i w zakładce przetargi sobie sprawdzić:)

        • 0 0

  • (3)

    Podpis pod zdjęciem "Za dwa lata lotnisko będzie prezentowało się jeszcze okazalej. "
    Hm... ale to co jest na zdjęciu wcale okazale nie wygląda

    • 38 7

    • podobnie twój wpis (1)

      • 4 5

      • Podobnie Twój podpis.

        • 0 0

    • otóż nie wygląda - w Turku mają lepsze i nieco większe lotnisko

      • 1 0

  • oby był dobry projekt..

    ... a nie tak jak na okęciu w warszawie - niby nowoczesny terminal a tak naprawde wielka kicha

    • 9 3

  • według jakich szacunków 2mln na terminalu nr1 (2)

    dalej planowany jest taki ścisk jak teraz?!

    • 7 0

    • tak - przeszkadza ci to ? (1)

      uśmiechnij się - jesteś w Gdańsku

      • 1 1

      • :]

        • 0 0

  • No proszę, widzę że Rębiechowo (32)

    sobie 'dokazuje'

    Jak już wspomniałem (nie raz zresztą), Trójmiasto POTRZEBUJE drugiego lotniska z fantastycznymi warunkami awiacyjnymi oraz położonego blisko tzw. HUBu morskiego (port Gdyński, przyp.bomb.)

    Porównajmy obie lokalizacje (Rębiechowo, oraz Babie Doły):
    Rębiechowo:
    1. położone w niecce - słabe warunki pogodowe (zbieranie się mgieł niczym w wielkim garnku), w zimie zasypane śniegiem
    2. Daleko od portu
    3. Startujące samoloty nabierają prędkości praktycznie nad głowami biednych mieszkańców

    Gdynia Babie Doły
    1. położenie - zbocza pradoliny - praktycznie nie występują tu mgły. (mgła niejako 'ścieka' po zboczu pradoliny, malując białym pędzlem malowniczy port)
    2. Blisko portu (patrz punkt wyżej)
    3. Startujące aeroplany nabierają prędkości NAD ZATOKĄ, nie czyniąc szkody dla słuchu ludzkiego!

    Proszę bardzo, oto filmik prezentujący ten REGION Trójmiasta:
    http://www.youtube.com/watch?v=R7LbKwK4srI

    Ps. Wszelkie osobiste wycieczki (nudzi mnie to, już, powiem wam szczerze) proszę kierować pod mój adres mailowy.

    • 31 79

    • A oto filmik prezentujący (2)

      aerodrom Babie Doły z tzw. lotu ptaka
      http://www.youtube.com/watch?v=vERQJ8kxtFM

      • 3 8

      • no i na co Ci ta bliskosc ow hubu? ile sie osob przesiada na prom z takiego samolotu? 5? poza tym bedzie kolej z centrum Gdyni do Rebiechowa.

        • 15 1

      • Cienizna ta twoja Gdynia

        Coś słabo to widzę.

        • 4 1

    • nudny jesteś... (2)

      • 19 6

      • nie chcesz (1)

        nie czytaj. I tyle w tym temacie. Proste.

        • 5 18

        • Niestety, ale mnie do tego zmuszasz publikując te wypociny.

          • 15 8

    • kiedy zbombardowałeś własną głowę?

      • 14 7

    • Nie rozumiem jednej sprawy (9)

      Jesli Gdynia chce niech sobie wybuduje nawet dwa lotniska. Co ma do tego Gdańsk i Rebiechowo. Dla Gdańska lotnisko w Gdyni ma takie samo znaczenie jak lotnisko w Radomiu, Braniewie, czy w Swornych Gaciach. Kompleks Gdyni wobec Gdańska jest jak widac wciaz ogromny i to na wielu plazczyznach, ale tak to jest jak sie jest miastem od 80 lat i chce sie rywalizowac z 10-cio wiecznym, najbardziej slynnym w swiecie polskim miastem. Za wysokie progi, Gdynia niech rywalizuje z Nowa Huta, bo to jest jej poziom.

      • 32 11

      • zgadzam sie z Toba w calej rozciaglosci (1)

        tak sobie mysl i nie przeszkadzaj - Gdynia zrobi swoje

        • 4 8

        • Narobi

          ale w gacie

          • 6 1

      • (2)

        siorbaj...

        • 0 7

        • spływ rybi łbie...

          • 6 2

        • a ja posiorbie chetnie, bombarier zreszta pewnie tez

          • 1 2

      • (2)

        nie ma takiej miejscowości jak Sworne Gacie baranie:D:D

        • 0 9

        • JEST... na MAZURACH (1)

          !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 2 3

          • nie ma...

            Jak coś to są Swornegacie (pisane razem)
            Poza tym nie na mazurach tylko pod Chojnicami (woj. pomorskie)

            Jak już chcecie się wypowiadać to zbadajcie chociaż informacje

            • 0 0

      • Odwalcie się od Gdyni

        Nienawiść pewnych głupoli do Gdyni wystawia im bardzo złą opinię. Jestem Gdańszczaninem od urodzenia i dziwię się ludziom że źle oceniają Gdynię. Faktem jest, że to włąśnie Gdańsk ma sporo do nadrobienia - fakt, mamy lotnisko i budujemy stadion. Niestety, port w Gdyni większy, większa marina, bardzo fajne szerokie ulice w centrum. Owszem - nie ma klimatycznych średniowiecznych i renesanswych budowli jak w Gda, ale niektóre budynki w Gdy to perełki polskiego modernizmu.... Życzę Gdyni jak najlepiej, drugie lotnisko w regionie nie zawadzi. Choćby ze względu na bezpieczeństwo

        • 2 2

    • masz całkowitą rację!!! (2)

      zwiększą przepustowość z 15 do 40 operacji na godzinę , krzyż na drogę mieszkańcy nowej prestiżowej moreny :) Ja jednak bym obstwiał okolice tczew-malbork niedaleko magistrali kolejowej i autostrady

      • 3 3

      • (1)

        ale ja miałbym wtedy troszkę daleko - zreszta, podobnie jak mieszkańcy Gdańska, > 30 km taką odlehłość to mają tanie lotniska dla tanich lini

        • 0 0

        • Oslo ma 3 lotniska wszystkie oddalone około 100 km od miasta, w Holandii lotnisko jest pomiędzy Amsterdamem a Rotterdamem około 70 km za miastem, w Londynie zdaje mi się że lotniska są też oddalone od miasta więc: bieżmy przykład od bardziej doświadczonych

          • 0 0

    • Nie rozumię twojej argumentacji, (3)

      NIe masz pojęcia o tym co piszesz a twoje argumenty są na poziomie broszurki reklamowej z urzędu miasta.
      Od kiedy to bliskość, (jak to okresliłeś HUB-u :) ma znaczenie dla lotniska??? Węgiel czy zboże będą przekładać do samolotów i ekspediować na Jamajkę? Przewozy Cargo nie przewozi sie drogą morską, poza paroma podkreślam paroma, przypadkami.
      Położenie Rębiechowa jest dla mnie osobiście badzo korzystne ponieważ jest pośrodku 3miasta i Ja osobiście (mieszkaniec obłuża) mam 10 min estakadą, w przeciwieństwie do dojazdu pł. Dąbka alternatywną drogą do Kosakowa.
      Co do startujących areoplanów to chyba nie pamiętasz (moze masz za mało lat) jaki był hałas jak działało lotnisko wojskowe i nie mów mi że cywilne bedzie mniej uciążliwe. Pozatym mieszka tam dużo więcej osób niż w rejonach Rębiechowa.
      A Ja chciałbym żeby moj urząd miejski przeznaczył kase (kosmiczną ok. 200 mln) na ulice osiedlowe na obłużu i oksywiu, których nie ma lub nigdy nie były remontowane.
      Stanowcze NIE dla dużego lotniska.

      • 18 4

      • pisze się....

        ....."nie rozumiem"

        • 2 0

      • (1)

        bravo, choc jeden pisze dobrze!!!

        • 4 0

        • zgadzam się, małe lotnisko byłoby ok

          obsłużyłoby pół Trójmiasta,
          a może nawet duże by miało sens,
          myślę , że lotnisko ma wielki sens
          tylko trzeba się dobrze zastanowić
          co i po co.

          • 0 0

    • nowa ksywa (1)

      bombardier skoro jesteś tak zakochany w Gdyni to zmień sobie ksywe na "trolejbus"

      • 20 3

      • dobre hehehhehe :)

        • 6 1

    • wypraszam sobie

      nie jestem żadnym biednym mieszkańcem Gdańska, zarabiam sporo i sobie wypraszam takie porównanie

      • 0 5

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Mieszkaniec Złotej Karczmy

      mieszkam jakies 3 km od lotniska i mieszkam juz tu prawei 20 lat i nie przytrafiło mi sie nigdy żeby narzekać na startujące samoloty... naprawde nie przeszkadza mi to.. a tak po za tym GDAŃSK GÓRĄ!!!

      • 13 2

    • Jedna konkretna odpowiedź, słuząca za całość na te głupio mądre wywody: (1)

      Cytat: "Startujące aeroplany nabierają prędkości NAD ZATOKĄ, nie czyniąc szkody dla słuchu ludzkiego!"

      A to dobre! Takich bzdur jeszcze nie słyszałem!

      Czyżby dźwięk się w tej cudownej Gdyni zupełnie nie odbijał od tafli wody?!
      Poza tym rozchodzenie się dźwięku po wodzie jest o wiele donośniejsze i głośniejsze niż nad miastem, gdzie fale są rozbijane przez budynki na inne częstotliwości, a ulice tworzą swoiste korytarze dźwiękowe załamane pod różnymi kątami gdzie dźwięk jest wytracany w ten sposób.

      Dość lakonicznie, ale myślę że wystarczy...

      Ps. Widzę że szkółka podstawowa/średnia się kłania i że lekcje fizyki się opuszczało...

      • 11 2

      • Jest wokoło tez dużo terenów lesnych

        one tez dodatkowo tłumią odgłosy startujących i lądujących maszyn. W pobliżu są pola więc i na awaryjne lądowanie jest duuuzo miejsca. Nie to co w Gdyni.

        • 4 0

    • Startujące aeroplany nabierają prędkości NAD ZATOKĄ, nie czyniąc szkody dla słuchu ludzkiego!

      ha ha ha
      co za bzdury~!!!

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane