• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rębiechowo wyrównało ubiegłoroczny rekord

mia
6 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Liczba pasażerów obsługiwanych na trójmiejskim lotnisku stale rośnie. W tym roku obsłużono już 2,5 mln podróżnych. Liczba pasażerów obsługiwanych na trójmiejskim lotnisku stale rośnie. W tym roku obsłużono już 2,5 mln podróżnych.

238 tys. pasażerów w październiku i 2,5 mln od początku roku - to liczby, którymi właśnie pochwaliło się trójmiejskie lotnisko. Czy na koniec roku umocni się na pozycji trzeciego największego portu lotniczego w Polsce?



W jakim celu najczęściej latasz?

Ruch na trójmiejskim lotnisku jest coraz intensywniejszy. W ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy pracownicy portu poradzili sobie z obsługą 2,5 mln pasażerów, wyrównując tym samym rekordową liczbę wypracowaną w trakcie zeszłego roku kalendarzowego. Te wyniki wskazują, że lotnisko obsłuży w całym roku 20 proc. więcej podróżnych, niż w roku 2011.

- Już kilka miesięcy temu wiadomym stało się, że Port Lotniczy Gdańsk staje się trzecim pod względem wielkości ruchu lotniskiem w Polsce - cieszy się Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy.

Najruchliwszym lotniskiem w naszym kraju jest od lat Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina w Warszawie, obsługujący ponad 9 mln. pasażerów rocznie. Na drugim miejscu plasuje się Kraków, choć przez Balice przewija się trzykrotnie mniej pasażerów, niż przez Okęcie. Na trzeciej pozycji w minionym roku znalazły się katowickie Pyrzowice z wynikiem podobnym do tego, zanotowanego przez ostatnie dziesięć miesięcy działania trójmiejskiego lotniska, czyli ok. 2,5 mln pasażerów.

W 2011 roku port lotniczy w Rębiechowie obsłużył 2,4 mln pasażerów i zajął pod tym względem czwartą lokatę w kraju, ale tegoroczne wyniki wskazują, że może awansować na trzecie miejsce. To okaże się jednak na początku przyszłego roku.

Nadzieja jednak jest, zwłaszcza, że dość często informujemy o uruchamianiu nowych połączeń z i do Rębiechowa. W przyszłym tygodniu o wprowadzeniu nowych połączeń poinformują linie Eurolot. W chwili obecnej z Rębiechowa możemy udać się w ponad 40 różnych kierunkach obsługiwanych przez ośmiu przewoźników.
mia

Miejsca

Opinie (113) 1 zablokowana

  • rębiechowo najlepsze (8)

    GDN Airport Services najlepszą firmą!!! LS Airport Services to mega syf!!! i gdy z nowym rokiem zacznie prosperować to dopiero będzie źle!

    • 40 24

    • rebiechowo najlepsze (2)

      to dlaczego tak mało płaci ten gdn swoim robotnikom?????

      • 9 6

      • Ten artykuł to humbug młodego Bąka dla odwrócenia

        uwagi od HCB Krzysztofa P.? Mam nadzieję, że nie.

        • 4 7

      • a skad ty wiesz ile placi gdn as ???

        • 5 1

    • To zasługa specjalisty ds wizerunku lotniska. (4)

      Wielkie podziękowania dla Józefa Bąka vel. Michała Tuska.

      • 9 9

      • PL2012 spec o puszczania bąków w sieci się znalazł (3)

        Ideowy czy za 3 plny od wpisu ?

        • 10 7

        • To plemnik premiera wymyślił sobie taki pseudonim artystyczny

          W zamierzeniu chciał skrycie powinformować że jego praca polega na zbijaniu bąków w gazecie.

          • 7 10

        • Tobie płacą 3PLN za wpis :-) (1)

          Łał, znowu jakąś akcję Schetyna zarządził?

          • 4 6

          • Schetyna jest z PO

            On ostatni by zarządził akcję wymierzoną w Tuska, jak byś powiedział że Kaczyński to byłbyś bliżej prawdy.

            • 0 8

  • jakby nie patrzeć (8)

    ale OLT się do wyniku na pewno przyczyniło

    • 138 1

    • Ciekawe, czy do statystyk włączono wszystkich, którzy kupili bilety, czy tylko tych, co polecieli...

      • 18 6

    • i eruo2012

      • 25 0

    • OLT latało nie tylko w Gdańsku.

      Więcej lotów mieli choćby z wspomnianej Warszawy.

      • 5 5

    • dzieki OLT eurolot obnizył ceny i poleciałem za 99 zł do krakowa!! (3)

      teraz eurolot z Gdańska do Krakowa bilet z wypszedzeniem 3 miesiace eurolotu kosztuje 200zł!! Znikneła konkurencja i znowu many monopol!!POlska paranoja ze za 50zł moge poleciec tanimi liniami na koniec europy a a na koniec Polski musze zaplacic 4 razy wiecej!

      • 14 4

      • Nie wypSZedzaj, nie wypSZedzaj...

        • 4 0

      • chrzanisz jak potłuczony... (1)

        po pierwsze, najtańsze bilety są po 150 zł i są bez problemu do dostania na trasy na nowy rok...
        a po drugie, zawsze możesz wybrać pociąg i pojechać 2 kl. expresem za 140 zł do Katowic, zamiast godzinnego lotu za 10 zł więcej...

        • 5 0

        • dokładnie - Gregory ma rację

          Poza tym jeżeli chcesz latać za 50 zł, to proszę bardzo - załóż swój biznes i monopol zniknie! W końcu co to za problem wziąć samolot w leasing, zatankowac i latać... W ogóle zróbmy loty za darmo, żeby pan ekonomista był zadowolony ;-)

          • 5 0

    • do wynikow nie tylko Gdanska ale KAtowic Krakowa Wroclawia itp itd

      • 2 1

  • taaa ciekawe jak będzie w przyszłym nie wliczając Euro i OLT (2)

    • 62 9

    • Pewnie będzie mniej, ale miejsce będzie to samo

      Poprzez zwinięcie się OLT stracą wszystkie porty lotnicze. A na Euro mocno urosły ilości Gdańska, Krakowa, Wrocławia, Poznania i Warszawy. Czyli z czołówki nie skorzystały tylko katowice.

      • 6 0

    • Ryan, Wizz, Sas to co, pies?

      • 2 2

  • :) (1)

    Póki ceny są przystepne ludzie będą latać :)

    • 49 0

    • ja już się wczoraj nalatałem...

      za sałatą do burgerów... nie mam ani ochoty na latanie, ani sałaty na bilety...

      • 5 0

  • Ciekawe jakie nastroje w konkurencyjnym kosmodromie ? (11)

    • 49 3

    • kosmodrom ma szansze przejąć tanie linie (10)

      i wtedy Gdańsk mocno spadnie w statystykach. Ale moim zdaniem z Gdyni będą korzystali głównie właściciele prywatnych samolotów i awionetek.

      • 4 11

      • Nie ma. (1)

        a) nie ma odpowiedniej klasy, na razie może przyjmować co najwyżej awionetki
        b) Szczurek nie chce się zgodzić na nazwę lotniska, którą Ryanair postawił jako warunek dla lotów z Gdyni.

        • 9 0

        • Gdańsk-Kosakowo czy Gdańsk-Gdynia?

          Pierwsza jest zabawniejsza. UM w Gdyni będzie musiał zasłonić zbudowane przez siebie lotnisko kotarą :-)

          • 5 1

      • jak przejmie tanie linie

        to do obu lotnisk trzeba będzie dopłacać. Zamiast budować jeden silny regionalny port lotniczy to bawimy się w wyniszczającą konkurencję, czyli to w czym nasi włodarze są najlepsi. Wizzair ma w Gdańsku bazę i raczej z Gdańska nie ucieknie. Jak sam Ryanair przejdzie do Gdyni to stracimy pasażerów tanzytowych dla LCC. Tak czy owak to lotnisko jest nam potrzebne jak świni siodło. Mieszkam w Gdyni, korzystam raz na dwa miesiące z Rębiechowa i jakoś nie robi mi czy będę jechał 20 minut do Rębiechowa cyz 20minut do Kosakowa. Za to jak widzę, że w Gdyni na nic nie ma kasy, bo ta ładowana jest bezsensownie w dublującą się infrastrukturę to mnie krew zalewa. Dróg nie ma, chodników niema, ale kurnik w kosakowie wybudują.

        • 35 2

      • (5)

        A możesz mi powiedzieć z jakiego powodu tanie linie by miały przenieść się z jednego największych portów w kraju do nowo powstałego lotniska? Tylko i wyłącznie mogłoby się to stać za pomocą olbrzymich dopłat, a linie latając do Gdyni i tak by mówiło że to Gdańsk.

        W Hiszpanii też pobudowali lotnisk i teraz zamykają. W Niemczech też stawiają na duże lotniska kosztem mniejszych. Bo w przypadku lotnisk jest nader wyraźny efekt skali.

        • 11 1

        • nawet z powodu zaoszczedzenia jednego euro na osobe (4)

          przy odprawach i innych oplatach lotniskowych, linie przenosza sie na tansze lotniska.podam przyklady,tanie linie w kierunku hamburg laduja w lubeck w kierunku frankfurt we frankfurt/hahn.efekt skali? chyba w jakiej mozna zaoszczedzic na ladowaniu na tanim pasie.gdynia na 100% przejmie tanie loty.co z tego ze wizz ma baze w gdansku?nastepnego dnia po spelnieniu warukow technicznych, nowa baza bedzie w gdyni.teraz tam bedzie taniej

          • 2 4

          • No to Gdańsk zjedzie z ceną o pół euro

            a wtedy co zrobi Gdynia ? Popatrz na potencjał jednej i drugiej spółki. Gdańsk sobie poradzi, a Gdynia wpadnie w długi. A poza tym nie zapominaj, że Gdynia jest udziałowcem PL GDN więc jak zacznie robić pod górkę Gdańskowi zawsze można się zastanowić czy aby Gdynia jako udziałowiec spółki nie działa na jej niekorzyść.

            • 6 1

          • efekt skali w sensie kosztów na pasazera. fajnie tak pisać "teraz tam będzie taniej" tylko pytanie czy faktycznie gdynia moze być tańsza. bo im większe lotnisko tym niższe ma koszty obsługi pasazera.

            bo zejść z ceny to potrafi każdy głupi, sztuką jest zejść z ceny i dalej zarabiać. tylko niektórym się wydaje że jak tylko Kosakowo się otworzy to będzie bez trudu najlepsze, najtańsze i w ogóle naj naj naj. Tylko ciekawe na jakiej podstawie?

            Mało kto zdaje sobie sprawę z tego że do tego lotniska trzeba będzie przez długie lata dopłacać.

            • 5 1

          • a poza tym, nawet zakładając że Kosakowo odbierze linie Gdańskowi - to jaki w tym zysk? Powstaną od tego nowe połączenia? Dalej będziesz miał te same połączenia, tylko że z innego miejsca, które powstało za 200 mln złotych które Gdynia wyjęła ze swojej kasy aby zaspokoić swoje megalomańskie potrzeby

            • 6 1

          • A jednocześnie Ryan od kilku lat wprowadza się na droższe lotniska...

            Taka Barcelona... jest Reus, jest Girona, ale to na El-Prat lata najwięcej samolotów Ryanaira. Wizzair lata tylko na El-Prat. Gdzieś zaoszczędzą, gdzieś wylądują na droższym lotnisku... nie ma zasady.

            • 2 1

      • Jasne, J.LO bedzie przylatywac co tydzien na zakupy do CH Wzgorze..

        • 5 0

  • To ostatni taki rekord !!! (9)

    Gdynia Kosakowo odbierze pasażerów...

    • 22 105

    • (2)

      ha ha ha!!!! rozbawiłeś mnie!!!!

      • 46 4

      • tak się zastanawiam (1)

        czy wy w tej gdyni naprawde wierzycie w te brednie o lotnisku cywilnym, czy jesteś z wydziału ogłupiania um gdynia i po prostu wykonujesz swoją "prace".

        • 28 5

        • Nie nie wierzymy.

          Poza pracownikami UM, i może paro setkami ludzi całkowicie naiwnych!

          • 15 3

    • Gdynia Kosakowo odbierze pasażerów...

      No tak, awionetka pana Ryszarda już nie będzie lądowała w Gdańsku lecz w Kosakowie ...

      • 50 3

    • (1)

      chyba na awionetki. Gratuluję Gdynianom, że pozwolili się ograbić po to żeby Krauze sobie mógł wyladować.

      • 41 3

      • za sama nadzieje zaszkodzenia gdanskowi warto placic !! vivat szczurek !!!

        • 6 11

    • spoko spoko, na razie to tam nie wyląduje nawet Boeing 737 ani Airbus A320 jakimi lata Ryan i Wizz. Bo to lotnisko nie jest przystosowane dla kodu C. To lotnisko wojskowe, co oznacza że w obecnym stanie z punktu widzenia lotnictwa cywilnego ma jedynie... pas startowy.

      A przystosowanie całej reszty to koszt rzędu 100 mln. No a potem aby przejąć przewoźników to trzeba by im... dopłacać.

      • 17 1

    • haha obudziles sie juz czy jeszcze spisz?

      • 0 2

    • W Kosakowie na łace, to conajwyżej bociany wylądują :D

      • 8 1

  • W ciągu dwóch lat... (7)

    o 3 miejsce będą walczyły lotniska w Gdansku, Katowicach i ... Modlinie. Gdańsk dodatkowo zostanie bez pasażerów z Obwodu Kaliningradzkiego jeśli Rosja otworzy niebo dla LCC. Modlinowi za to troszkę z tortu obskubie Lublin. Po równi oba porty stracą jeśli coś zostanie otworzonego w Olsztynie, chociaż wątpie by ktokolwiek chciał tam latać.

    • 19 4

    • (1)

      "coś zostanie otworzonego" ja pitole człowieku, ile lat temu stwierdziłeś że bez sensu się uczyć ? załamka jak czytam takie 'kwiatki'

      • 7 4

      • ale babola strzeliłem...

        rpg, aż mi wstyd.

        • 7 1

    • (4)

      Nowo powstale lotniska praktycznie nie mają startu. Przewoźnicy nie przeniosą nagle swoich połączeń bo ktoś coś wybudował.

      Zwróć uwagę chociażby na lotnisko w Łodzi które nie może sie rozwinąć ze względu na niewielką odległość do Okęcia

      • 8 0

      • Otóż to. (3)

        Jedyne czym Gdynia może podebrać linie Gdańskowi to dumpingowe ceny. Akurat Modlin był strzałem w 10, Lublinowi też wróżę spokojną przyszłość. Ale reszta? Okolice Olsztyna, Kołobrzegu i 17 innych lokalizacji? Przegonimy w głupocie Hiszpanię.

        • 13 0

        • (2)

          Modlin był potrzebny bo Okęcie już nie ma luzów, nie ma też opcji rozbudowy. A Rębiechowo? Teraz jest w stanie obsłużyć 5 mln, po dobudowaniu hali przylotów 7mln, w przyszłości także możliwa jest rozbudowa

          • 7 1

          • Tym bardziej, że gdyby zaorać nieużywany odcinek Słowackiego (1)

            to można by spokojnie wcisnąć po drugiej stronie kolejny pas startowy.

            Lub odwrotnie likwidując nowatorów, działki i kilka domów po drugiej stronie.

            • 4 0

            • Tylko że drugi pas nie jest potrzebny. Ludzie się podniecają pasami tak jakby od nich zależała przepustowość lotniska. A takie angielskie Heathrow, trzecie największe lotnisko na świecie obsługujące ponad 60 mln pasażerów ma 2 pasy.

              • 12 0

  • W przyszłym roku może być jeszcze lepiej. Cieszmy się. (1)

    Wyjeżdżać za pracą będą całe ulice.

    • 51 9

    • Straszne! I kto na twój zasiłek będzie wtedy tu tyrał???

      • 2 5

  • Premia dla Bąka się pewnie znajdzie (4)

    wszak w pocie czoła generował wzrost przewozów w Excelu.

    • 54 9

    • Podoba mi się ta wypowiedz. (2)

      • 15 0

      • i mi również (1)

        ciekawe co na to Józek?

        • 11 3

        • a Józek na to...

          Bąk!

          • 15 3

    • Szkoda tylko ze chlopaki z obslugi bagazu otwieraja troby i kradna co sie da...

      • 0 5

  • Brawo! Bez Bąka byłoby to niemożliwe!

    Brawo Amber Gold!

    • 43 11

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane