• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Redłowo i Wzgórze: ruchliwe ulice w Strefie Tempo 30

Patryk Szczerba
23 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.

Obszar między ulicami Legionów, Kopernika oraz RedłowskąMapka w Gdyni znalazł się w "Strefie Tempo 30". Dodatkowo zamontowano tu dwa nowe, wyniesione przejścia dla pieszych i szykany dla kierowców. - Wszystko dla poprawy bezpieczeństwa pieszych, w tym uczniów - tłumaczą władze miasta.



Jak reagujesz na znaki strefy "Tempo 30"?

Wyniesione przejścia pojawiły się na ulicach, przy których uczniowie chodzą do szkoły. Idący ul. Hallera od ul. Kopernika (po stronie południowej) nie mieli dotychczas przejścia dla pieszych.

O zmiany wnioskowała rada dzielnicy Redłowo. Wyniesioną "zebrę" wyznaczono przy skrzyżowaniu z ul. NocznickiegoMapka.

Wyniesiono też przejście dla pieszych przy ul. WojewódzkiejMapka. Celem jest ograniczenie prędkości kierowców dojeżdżających od strony ul. Narutowicza.

- Jestem przekonany, że wyniesione przejścia podniosą komfort komunikacji pieszej, a kierowcy dostosują się do nowej organizacji ruchu. Mam nadzieję, że po zakończeniu nauki zdalnej m.in. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 53 oraz Katolickiej Szkoły Podstawowej będą mogli bezpieczniej pokonać codzienną drogę do swoich szkół - podkreśla Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.

Barierki i szykany przy szkołach



W pobliżu szkół przy Hallera i Tetmajera zamontowano dodatkowe barierki wygrodzeniowe. Przy ul. Hallera, jadąc od ul. Legionów, nie można parkować po prawej stronie.

Na obszarze między ul. Legionów, Kopernika i Redłowską zaprojektowano "Strefę Tempo 30", umieszczając szykany na jezdni.

- Pierwszy raz wprowadziliśmy do organizacji ruchu takie rozwiązanie. Pojawiły się one na odcinku od ul. Kopernika do ul. NocznickiegoMapka. Będą one elementem uspokajającym ruch. Szykany wymuszają zmianę toru jazdy oraz konieczność przepuszczenia pojazdu z naprzeciwka. To sprawdzone rozwiązanie stosowane w wielu krajach - tłumaczy Monika Karnowska z Urzędu Miasta w Gdyni.
Docelowa, stała organizacja ruchu zostanie wprowadzona do końca roku.

Miejsca

Opinie (244) 9 zablokowanych

  • Kiedyś ludzie budowali drogi, by jeździć szybciej (14)

    Teraz na nich robią garby, by jeździć wolniej. Zazwyczaj to po prostu niszczenie jezdni i dodatkowy hałas w dzielnicy. Dobrym przykładem jest np ulica Amona na Chwarznie. Tam prawie każdy obrał sobie za punkt honoru garb na wysokości posesji. Jazda tą ulicą przypomina rajd z przeszkodami. Dziwne, że sobie nie zamontowali płotków na chodnikach, by piesi musieli skakać przez płotki.

    • 75 32

    • Trzy śmiertelne wypadki dzieci na amona i starczy (5)

      • 17 5

      • Przy 15km/h (1)

        tez można rozjechać pokemona. Włażą pod koła jak ślepe i głuche.

        • 0 5

        • Przy 15km/h szansa na śmierć wynosi 0.1%

          Przy 80km/h prawie 99%

          • 3 0

      • Jaki ma związek jedno z drugim? (2)

        Naprawdę nie widzisz innych rozwiązań niż kretyńskie poduszki berlińskie?

        • 6 19

        • (1)

          Wolisz progi podrzutowe?
          Niestety ale tylko przeszkody fizyczne są skuteczne i to też nie na wszystkich kierowców.

          • 8 2

          • Fotoradary

            Wszędzie.

            • 3 0

    • a zaraz za garbem silnik depnięty aż do odcinki (1)

      a jak ktoś ma jeszcze trochę wyższy samochód to nawet da się przelecieć nad garbem przynajmniej 50-tką bez problemu.

      • 5 3

      • Uwielbiam trolować te garby

        starym patrolem przy ok 60km/h na 3 biegu z rykiem silnika... Fajny efekt jest :-)

        • 2 1

    • Nie chcesz to nie jeździj (2)

      A jak chcesz jeździć szybko to w pszczółkach jest tor

      • 17 10

      • Przepisy (1)

        To może kolega pożyczy mi samochód ? a ja po tych garbach pojadę przepisowo raz 30 raz 50 i zobaczymy w jakim stanie będzie samochód :)

        • 2 3

        • W Polsce nie ma ani jednego progu-policjanta, ktory mozna zgodnie z przepisami pokonywac z predkoscia 50km/h.

          • 5 1

    • kiedyś zaczęli rozumieć, że na różnych drogach trzeba stosować różne limity prędkości

      i zaczęli spokojnie kwestionować dotychczasową rolę samochodów w mieście. Dzięki temu taka np. Holandia ma najlepsze na świecie wskaźniki bezpieczeństwa ruchu drogowego. Warto obejrzeć na YT film pt. systematic traffic safety, w ciągu 15 minut wszystko staje się jasne o co kaman.

      • 4 2

    • Kiedy budowali drogi w miastach by jeździć po nich szybciej?

      Większość dróg w miastach starożytnych jest bardzo wąska. Wszelkie usługi i stragany były w takiej odległości, że było można tam dojść na pieszo. Nie było potrzeby budowania szerokich alei poza główną ulica miasta.

      • 3 3

    • Gdyby kierowcy raczyli przestrzegać obowiązujących ograniczeń, to żadne "garby" nie byłyby konieczne. Proste, nie?

      • 21 8

  • i brawo. całe miasto powinno być w trefie 30kmh

    problem w tym jednak że i tak wszyscy mają te ograniczenia głęboko w.....a pilnować tego niema komu
    70-80kmh w strefie 30, a nawet w strefie zamieszkania to standard dzisiaj.

    • 4 6

  • A rowery ile mogą. (3)

    Rozpędzony rower 30 km/h to większe niebezpieczeństwo jak samochód 50 km/h.

    • 10 10

    • niby jakim cudem?

      • 5 0

    • Nie rozmnazaj sie, Polacy juz sa wystarczajaco opoznieni.

      • 6 1

    • pala z fizyki

      • 7 3

  • Aktywiści jak ja was ...

    W całej tej dyskusji o roli samochodów i zbiorkomu w przestrzeni miejskiej jak zwykle najwięcej do powiedzenia mają aktywiści którzy nie mają na ten temat zielonego pojęcia albo operują czysto hasłowo np. hurr durr bo w Los Angeles jest 20 pasów a i tak som korki, zakazać blachosmrodów. Co z tego, że inna skala, inne warunki, inna dostępność do zbiorkomu czy samochodu. Bardziej trafne wydają się porównania do miast europejskich ale tu znowu strzał w kolano np. bo w Bilbao w Hiszpanii wszendzie jest sterfa 30 i ludzie żyjom hurr durr. To prawda, w średniowiecznym centrum faktycznie jest strefa 30. To że miasto jest oplecione gęsto siecią autostrad z licznymi tunelami a autostrada 2x3 znajduje się zaledwie 1.5km od centrum to już nie wspominacie. Nieprawdą jest też, że każde zachodnie miasto zrezygnowało z budowy dróg czy poszerzania istniejących np. Berlin sukcesywnie przedłuża wewnątrzmiejską obwodnicę A100 o przekroju 2x3, Frankfurt buduje autostradowy łącznik A66 do A661 w mieście, Brema buduje zachodnią autostradową obwodnicę tak samo jak Halle. Fakty są takie, że Gdynia ze swoją wybitną ekipą rządzącą jest jedynym miastem w Polsce tej wielkości które przez ostatnią dekadę nie oddało do użytku ani 100 metrów drogi o przekroju 2x2 wyłącznie dla samochodów. Popatrzcie ile dróg i bezkolizyjnych rozwiązań przybyło w innych polskich miastach porównywalnych wielkością i liczbą mieszkańców - Lublin, Białystok, Radom w ciągu ostatniej dekady. Ale fakt, zapomniałem bo wiesz hehe to jest polska b i tam głosujom na pis więc to się nie liczy nie to co u nas w nowoczesnej Gdyni. Miasto któremu w latach 70 zazdrościła cała Polska dzisiaj jedyne czym się wyróżnia to horrendalnymi cenami nieruchomości. Starsi mieszkańcy dalej żyją w bańce świetności sprzed lat a młodzi uciekają do Gdańska i na przedmieścia Gdyni.

    • 8 4

  • tempo30 (3)

    problem ze bardzo mało kierowcow przestrzega przepisów drogowych co zmusza wladze miast do budowania wszelkiego rodzaju spowalniaczy ruchu
    Mieszkam przy ulicy Legionow nie moge okna otworzyc taki hałas ruch olbrzymi ale problem to pędzące samochody o 50 zapomnij praktycznie nikt z tą predkoscią nie jedzie A to przeciez ulica przy której mieszka tysiące ludzi

    • 9 1

    • To ci sami meiszkancy tak pedza, przeciez nie kosmici. (1)

      • 5 1

      • z naszymi cieżko sie żyje

        • 3 0

    • Ja jeżdzę 50 i często na zderzaku mi siedzą

      Dobudowanie pasów rowerowych trochę pomogło. Im szersza droga tym ludzie mają ochotę szybciej pędzić.

      • 6 0

  • Gdynia mała miejscowośc a włodarze miasta pietrzą problemy jakby to był metropolia wielkości Nowego Jorku (4)

    wychodzą lata zaniedbań i nic nie robienia.

    • 66 21

    • a takie Bilbao jest całe w strefie 30kmh (3)

      i sobie chwalą. wypadków jest tam znacznie mniej od wprowadzenia ograniczenia

      • 11 10

      • Bilbao pogrążone jest w recesji i ma rekordowe bezrobocie szczególnie wśród młodych ludzi (2)

        • 13 9

        • No i tam w Bilbao jest bardzo ciepło i w ogóle. Tragedia normalnie c'nie. (1)

          • 7 3

          • Nie jest tam bardzo cieplo, to Zatoka Biskajska. Ale wiem o co Ci chodzilo :)

            • 2 0

  • Proponuję postawić zasieki z drutu kolczastego (5)

    Ja bym pozamykał ulice ,by był spokój. Człowiek takie cyrki widzi tylko w Polsce. Druga sprawa to mentalność kierowców, w sumie można powiedzieć że co niektórzy nie zeszli jeszcze z drzewa i zamiast ręce na kierownicy powinni mieć na drzewie

    • 33 28

    • A ja bym postawil automatyczne karabiny wysokiego kalibry, przekroczenei predkosci oznaczaloby smierc wszystkich obecnych w

      Kto by sie nie dostosowal, tego szybko by sie spoleczenstwo pozbylo. Mysle, ze lepiej by sie tu zylo, gdyby zostalo kilkanascie, gora 20 milionow w miare przyzwoitych ludzi.

      • 1 2

    • Piesi też (2)

      to samo tyczy się pieszych niestety problem jest taki że takiego elementu wśród pieszych i kierowców nie można wyselekcjonować :(

      • 1 4

      • Admin moim zdaniem tylko wysokie mandaty mogą coś zmienić (1)

        I za recydywę po jeździe po pijanemu dożywotnie zabranie prawka

        • 2 1

        • Pijany kierowca

          Akurat Tych to bym rozpatrywał jak morderców.. Bo w sumie nie mija się to z prawdą. Pijany kierowca to potencjalny morderca, umyślnie czy nie to nie ma znaczenia. I nie do więzienia w kula do nogi i sprzątać lasy albo inne prace społeczne.

          • 2 0

    • Proponuję jazdę zgodnie z przepisami, wtedy nie będą potrzebne dodatkowe środki do spowalniania samochodów. Proste.

      • 2 0

  • Typowe polactwo

    Nie majac samochodów, tępią tych co mają. Wyobraź sobie jeden z drugim ignorancie intelektualny, co będzie jak wszystkie samochody wyrzucicie z miasta. Miasto padnie, a wy razem z nim padniecie z głodu. Czas ruszyć mózgiem, a nie drżeć japy.

    • 9 9

  • w gdyni bez zmian y

    tam rządzą barany

    • 5 1

  • W Królestwie Niderlandów w całym kraju wprowadzono w miastach limit 30 km/h (1)

    dopuszcza się wyjątki na niektórych ulicach głównych i ewentualnie zbiorczych. Na ulicach lokalnych obowiązuje często jeszcze niższy limit, tak jak w naszych "strefach zamieszkania" (hol.: woonerfen) - 20 km/h. Temu działaniu towarzyszyła już od kilkudziesięciu lat intensywna akcja wyjaśniająca: uspokojenie ruchu paradoksalnie zwiększa przepustowość pasa jezdni przeznaczonego dla ruchu pojazdów. Obecność rowerzystów na ulicach (47% przejazdów rowerem w Holandii odbywa się w tzw. ruchu mieszanym, wraz z innymi pojazdami) także sprzyja uspokojeniu ruchu: cykliści grają rolę ruchomych progów spowalniających. Oczywiście pomaga tam także traktowanie rowerzystów na jezdni priorytetowo: ponieważ wiadomo, że cyklista nie stwarza na jezdni jakiegokolwiek istotnego zagrożenia, naraża się tylko na ryzyko ze strony nieodopowiedzialnie jadących kierowców, którzy tam są traktowani jak dewianci kulturalni. Ich niekiedy agresywne zachowania są stygmatyzowane w prasie radiu i telewizji oraz w mediach społecznościowych.

    • 8 8

    • ograniczać może i ograniczają, ale nie robia zwezwn jezdni

      • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane