• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Redłowo i Wzgórze: ruchliwe ulice w Strefie Tempo 30

Patryk Szczerba
23 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.
  • Ruch w Redłowie ma uspokoić strefa Tempo 30, wyniesione przejścia dla pieszych oraz szykany drogowe.

Obszar między ulicami Legionów, Kopernika oraz RedłowskąMapka w Gdyni znalazł się w "Strefie Tempo 30". Dodatkowo zamontowano tu dwa nowe, wyniesione przejścia dla pieszych i szykany dla kierowców. - Wszystko dla poprawy bezpieczeństwa pieszych, w tym uczniów - tłumaczą władze miasta.



Jak reagujesz na znaki strefy "Tempo 30"?

Wyniesione przejścia pojawiły się na ulicach, przy których uczniowie chodzą do szkoły. Idący ul. Hallera od ul. Kopernika (po stronie południowej) nie mieli dotychczas przejścia dla pieszych.

O zmiany wnioskowała rada dzielnicy Redłowo. Wyniesioną "zebrę" wyznaczono przy skrzyżowaniu z ul. NocznickiegoMapka.

Wyniesiono też przejście dla pieszych przy ul. WojewódzkiejMapka. Celem jest ograniczenie prędkości kierowców dojeżdżających od strony ul. Narutowicza.

- Jestem przekonany, że wyniesione przejścia podniosą komfort komunikacji pieszej, a kierowcy dostosują się do nowej organizacji ruchu. Mam nadzieję, że po zakończeniu nauki zdalnej m.in. uczniowie Szkoły Podstawowej nr 53 oraz Katolickiej Szkoły Podstawowej będą mogli bezpieczniej pokonać codzienną drogę do swoich szkół - podkreśla Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.

Barierki i szykany przy szkołach



W pobliżu szkół przy Hallera i Tetmajera zamontowano dodatkowe barierki wygrodzeniowe. Przy ul. Hallera, jadąc od ul. Legionów, nie można parkować po prawej stronie.

Na obszarze między ul. Legionów, Kopernika i Redłowską zaprojektowano "Strefę Tempo 30", umieszczając szykany na jezdni.

- Pierwszy raz wprowadziliśmy do organizacji ruchu takie rozwiązanie. Pojawiły się one na odcinku od ul. Kopernika do ul. NocznickiegoMapka. Będą one elementem uspokajającym ruch. Szykany wymuszają zmianę toru jazdy oraz konieczność przepuszczenia pojazdu z naprzeciwka. To sprawdzone rozwiązanie stosowane w wielu krajach - tłumaczy Monika Karnowska z Urzędu Miasta w Gdyni.
Docelowa, stała organizacja ruchu zostanie wprowadzona do końca roku.

Miejsca

Opinie (244) 9 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jak nie ma policji

    To kto to będzie kontrolować?

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Brawo Gdynio! (10)

    Nareszcie widać jasny kierunek reorganizacji ruchu. Priorytet dla pieszych, ZTM i niesamochodowych form transportu z dopuszczeniem ruchu aut. Nie odwrotnie.

    • 62 40

    • to że ciebie nie stać na samochód to nie znaczy żę władze mają wrecz zakazywać poruszania się nimi (1)

      • 0 1

      • Na samochód dziś stać każdego

        Najwyraźniej nie stać Cię z kolei na jego używanie, skoro polityka ograniczania ruchu (co się nieodłącznie wiąże ze strefami płatnego parkowania) tak uwiera.

        • 0 0

    • :) (4)

      Mały kroczek w kierunku europeizacji miasta, kosztem poprzednio promowanej azjatyzacji!

      • 12 9

      • Azjatyzacji? Chyba amerykanizacji (1)

        To właśnie Amerykanie przegięli z kultem samochodów. Takie miasta jak Dallas czy Houston zostały wręcz zniszczone tą idęą. Porobili autostrady przez miasto, masę parkingów, brak chodników. Skończyło się tym, że miasta się wyludniły, a ludzie tylko mieszkali na przedmieściach.
        Tam się już obudzono jakiś czas temu i zauważono te błędy. Dobrze, że my nie dotarliśmy do takiego momentu degradacji.

        • 7 1

        • niestety też popełniliśmy wszystkie błędy zachodu

          na szczęście rozwój i tempo u nas było tak wolne, że nie udało się tyle zniszczyć i jest jeszcze szansa odwrócić trend.

          • 3 0

      • europeizacja?

        przecież przez zagęszczanie zabudowy, Gdynia idzie właśnie w kierunku Azji.
        Albo Brazylii...

        • 6 5

      • zdecydowanie

        nigdy nie byłeś w Azji.
        A jeśli już, to na "all inclusive" w Tajlandii...

        • 9 5

    • Super, idealny pomysł szczególnie na covid :)

      • 2 3

    • Covidobusem to sam sobie śmigaj (1)

      • 7 4

      • Opinia wyróżniona

        Na jakiej podstawie są wyróżniane opinie ? To zależy tylko od tego jak mocno wchodzi w tyłek ?

        • 4 3

  • Opinia wyróżniona

    Robią wszystko żeby utrudniać życie mieszkańcom (56)

    Dla władz miasta największym wrogiem jest mieszkaniec z autem. Denerwuje mnie ta ideologia.

    • 163 158

    • Bo jestescie najwiekszymi szkodnikami w miescie !!Oprócz wymienionych dodam najwieksze zatrucie spalinami zdrowia wszystkich a (6)

      a najbardziej zatrute spalinami są dzieci które niemaja zadnej odporności !I dlatego właśnie w Polsce przewiduje się ze kazde dziecko za 5 lat będzie alergikiem!!Przez was rocznie umiera w Polsce kilkadziesiąt tysięcy ludzi.
      I jednocześnie to wy powodujecie 90% hałasu jaki jest w mieście!!

      • 9 9

      • (1)

        To podziękuj tym co rozebrali linie kolejową po to by wybudować ścieżkę rowerową. Jak się promuje turystyke w ten sposób to potem niech się nikt nie dziwi iż przybywa aut w miastach

        • 3 3

        • Wiesz, że ciągle ta sama śpiewka pod każdym artykułem jest po prostu nudna i nic nie wnosi?

          DDR (bo nie ma czegoś takiego jak ścieżka rowerowa w PoRD) to też element infrastruktury komunikacyjnej.

          • 0 0

      • Jakiś nawiedzony jesteś

        • 0 0

      • Dziwnym trafem najgorsza jakość powietrza jest w sezonie zimowym. Ciekawe dlaczego?
        Zapewne wtedy najwiecej ludzi jeździ samochodami dla przyjemności... A może jednak Państwo oraz samorząd powinny pomoc zmienić sposób ogrzewania, zmniejszyć podatki zawarte w bardziej czystych paliwach?
        Wracając do meritum, miasto powinno najpierw zapewnić dobra sieć komunikacji z parkingami park and ride (nie każdy mieszka blisko przystanków - pomijam centrum) i dopiero wtedy można ograniczać indywidualny ruch samochodowy...

        • 4 3

      • czemu dopiero za 5 lat? (1)

        • 1 0

        • Ponieważ to wymaga czasu

          • 1 2

    • bo jestescie. (31)

      smrodzicie
      hałasujecie
      niszczycie zieleń chodniki..
      powodujecie wypadki na masową skalę
      zajmujecie wiekszosc przestrzeni miejskiej
      paraliżujecie miasto
      jestescie głównym beneficjentem budzetu, a żadnych dodatkowych podatków nie płacicie i macie wieczne rozszczenia.
      co mało?

      • 70 41

      • a podatki w paliwie? (25)

        • 18 50

        • Podatki w paliwie idą na drogi krajowe poza terenami miast (4)

          Miejskie budowane są z udziału w PIT wszystkich mieszkańców, zmotoryzowanych czy nie

          • 23 6

          • nie pisz bzdur! (3)

            • 4 20

            • Doucz się (2)

              • 4 4

              • lubie tego typu rady od ignorantow (1)

                • 1 1

              • Akurat ignorant jest tu jeden

                Powiedz no, jakim instrumentem wspierane są drogi lokalne z podatków zawartych w paliwie? Ano tylko schetynówkami. A ile schetynówek dostają bogate samorządy jak Trójmiasto? No właśnie. A teraz do lekcji.

                • 0 0

        • podatki w paliwie nie pokrywają nawet szkod związanych z wypadkami które powodujecie. To jest 44mld rocznie (9)

          Tyle kosztują nas wypadki. Poza tym zasilają jedynie fundusz drogowyh z których buduje się i utrzymuje drogi... krajowe.... drogi w miescie buduje i utrzymuje miasto z Pitów Citów i podatków od nieruchomości, nie z podatków w paliwie. Tak trudno to zrozumieć?

          • 55 20

          • Powodujecie? (5)

            Rozumiem, że kolega nie kupuje w sklepach, do których towar dowożony jest samochodami, tylko w tych super-ekologicznych, zaopatrywanych rikszami? I ze zbiorkomu też nie korzysta??

            • 29 33

            • Kiedyś jeździłem swoim autem w ramach

              mojej pracy i nie miałbym nic przeciwko temu, aby osobówki nie jeżdżące w tym celu zniknęły.

              Wtedy moja robota trwała by krócej o połowę czasu.

              • 0 2

            • Osobówkami towar doworzą? (3)

              Mówimy o prywatnych samochodach a ty o transporcie miejskim i zaopatrzeniu. Rany boskie...

              • 35 15

              • A jakim prawem mozan relatyywizowąc zasady (1)

                według rodzaju pojazdu, czy to prywatny czy komunalny?! Jesteśmy równi wobec prawa ponoć! Albo wszyscy mogą jeździć albo nikt!

                • 1 9

              • W takim razie nie masz problemu z tym że zaparkuję 2 tiry pod Twoim blokiem

                I tym zablokuję wszystkie miejsca parkingowe?

                • 6 0

              • dowożą, tak prywatnymi, rany boskie!

                • 11 16

          • (2)

            Od opłacenia szkody po wypadku jest OC?

            • 17 22

            • OC to tylko niewielka część szkód.

              Za akcje ratowniczą, za leczenie, za postępowania administracyjne/sądowe, za rentę, inne socjale płaci państwo czyli podatnik, a nie żadne OC. Jest jeszcze coś takiego jak utrata wpływów do budżetu. Państwo po to cię np. kształci, utrzymuje służbę zdrowia, inne służby żebyś to potem odpracował to w podatkach pracując. Pamiętaj nic nie jest za darmo.

              OC w praktyce pokrywa tylko "uszkodzoną blachę" plus ewentualnie odszkodowanie dla ofiary czy rodziny ale z doświadczenia wiem że to nie są kwoty które na coś by wystarczały. Jest to w praktyce 12mld z 56mld (tyle kosztują nas wypadki drogowe ).

              Jak dobrze poszukasz to w internecie znajdziesz opracowania do tych wyliczeń.

              • 4 0

            • Tylko poszkodowanemu

              Nie za postawienie służb na nogi - za to płacisz PITem

              • 36 5

        • akcyza nie idzie do kasy miasta (3)

          tak wiec argument nietrafiony

          • 4 2

          • akcyza nie jest jedynym podatkiem zawartym w cenie paliwa (2)

            a ty dalej polemizujesz z faktami

            • 0 5

            • Jest głównym i jedynym istotnym (1)

              drugim istotnym jest vat ale vat jest wszędzie i na wszystko.
              nie kupisz paliwa to kupisz co innego vat wiec zapłacisz czy tak czy siak.

              • 0 0

              • wciaz polemizujesz, ale juz sam ze soba, to na swoj sposob zabawne

                • 0 1

        • (4)

          Ida do budzetu centralnego i tam znikaja

          • 2 1

          • nieprawda, stamtad czesc wraca do gmin a te decyduja na co je przeznaczaja, (3)

            bo nie ma obligu finansowania drog itp

            • 4 3

            • wracają do małych biednych gmin.

              duże miasta muszą sobie radzić same. poszukaj sobie co to "janosikowe" "schetynówki "

              • 1 1

            • Nie, te nie wracają (1)

              • 3 4

              • wracaja

                • 1 1

        • To nie tankuj paliwa to nie będziesz płacił

          Tak trudno to zrozumieć?

          • 42 26

      • Zamieszkaj w lesie, a nie w mieście. Nikt nie będzie Cię tu trzymał na siłę. Będziesz miał problem rozwiązany i nie będziesz innym uprzykrzał życia. W Gdyni na 1000 mieszkańców przypada ok 600 samochodów. Ci ludzie płacą podatki i to z ich podatków są utrzymywane drogi.

        • 1 0

      • i dopłacamy jako kierowcy i mieszkańcy do zbiorkomu z którego nie korzystamy (1)

        • 4 2

        • ale pasażerowie płacą za bilety dodatkowo też. Czyli dorzucają się do systemu, a kierowcy nie. Tylko ciągną

          • 1 2

      • dlaczego więc szczurek nie jeździ komunikacją? (1)

        • 16 3

        • Bo jeździ za twoje a nie za swoje

          • 18 5

    • gdynia

      a tych co trabia albo podjeżdżają pod zderzak, powinna policja karac, albo zglaszac nalezy takich kierowco na komende, wlasnie zwlaszcza w gdyni

      • 1 0

    • Rower

      Nic innego nie zostało tylko kupić sobie rower

      • 0 0

    • Ja jestem mieszkańcem z autem z ul. Legionów...

      I chętnie bym na całej tej ulicy zobaczył tempo 30 z szykanami. Przynajmniej raz na kwadrans zdarza się scigant w pierdzacej pseudo wyscigowce który od jednych do drugich świateł stara się pobić rekord do setki, a skrzynie biegów zdają się mieć taką co to na dwójce się kończy :|.

      • 1 1

    • zaczynają nieśmiało przesuwać granicę kompromisu we właściwą stronę (6)

      wyzwaniem jest nie liczba samochodów, ale liczba przejazdów realizowanych samochodami prywatnymi z jedną osobą wewnątrz w ogólnej liczbie przejazdów po mieście. Działanie na rzecz zmiany kierunku przesuwania kompromisu to nie ideologia: to działanie na rzecz poprawy jakości życia w mieście, w tym komfortu i bezpieczeństwa ruchu ludzi, a nie pojazdów.

      • 16 9

      • to ideologia (5)

        Bo załatwia partykularne interesy kosztem ogółu.
        Nikt ci nie nakazuje mieszkać w centrum miasta, którego zarząd nie potrafi zepwnić rozwoju sieci komunikacyjnej adekwatnej do potrzeb/wyzwań cywilizacyjnych. Oczywiście, wszystko zależy od tego, kto i co przyjmie za definicję potrzeby...
        Więc przyjmij do wiadomości, że ludzie nie przemieszczają się dla przyjemności a dla potrzeby, która jest na nich wymuszana. Łatwiej tworzyć dzielnice "zarobkowe". A że robotnik musi do nich dojechać, to nikogo nie obchodzi. Sie mu powie, sie przeprować. No więc, nie!
        Koszt pozyskania siły roboczej powinien lądować tam, gdzie są kumulowane zyski.
        A że po drodze jest nieudolna Gdynia z chęciami tworzenia "potiomkinowskiej wioski" dla emerytów i rentierów. No, ma pecha...
        Na dodatek, pod płaszczykiem ideologi eko-sreko konsumuje się środki miasta, dokonująć kosztownych modernizacji na niewielkim i wybranym jego fragmencie.
        I nie mów mi, że miasto "nie może". A podatki brać może?
        "Nie może", bo tak wygodniej. Po co być skutecznym, jak się nie musi, bo miska sama się zapełnia.
        Samorządowe "stoliczku nakryj się!"

        • 8 7

        • Co za bzdury (3)

          Widzę masę ludzi jeżdżących dla przyjemności i bez celu. Mam co najmniej dwóch takich sąsiadów, którzy sobie łechtaja ego samochodem i jeźdżą w kółko po okolicy.
          Niesamowita ilość ludzi jest przyrośnięta do samochodów, ma problem 100metrów podejść do sklepu, a jak jedzie do konkretnego miejsca to musi zaparkować w drzwiach. Przez to jest niszczona infrastruktura miejska, zabierane miejsce, trute powietrze.
          Takie są fakty.

          • 12 10

          • siąsiedzi, powiadasz...

            tu cię boli...

            • 4 5

          • A Ty byś chciał zakazać jeżdżenia autem dla przyjemności?! (1)

            Jakim prawem?????!!!

            • 6 8

            • Jedź do Pszczółek i jeździj sobie dla przyjemności do woli.

              • 7 2

        • Tobie też nikt nie karze mieszkać w mieście

          Więc jak ci spowolnienia przeszkadzają to masz takie samo prawo do wyprowadzki jak inni

          • 7 2

    • kierowcy to jedynie podzbiór mieszkańców, (1)

      • 12 4

      • uprzywilejowany podzbiór... za mocno uprzywilejowany

        • 2 3

    • kto wyróżnia takie bezsensowne opinie?

      • 4 3

    • Wrogiem jest auto z oczywistych powodów.
      Gdy mieszkaniec z autem wysiądzie z auta przestaje być wrogiem.

      • 6 3

    • nie widze zadnych utrudnien dla mieszkancow

      • 20 3

    • Jestem za, szykanowaniem kierowców szykanami drogowymi.

      Szczególnie tych z GA i GWE

      • 10 10

    • Szlachta

      zawsze żyła z chłopstwa . Nawet ta 3.0

      • 5 3

  • ciekawe jak się zmieści śmieciarka, autobus koło tych szykan

    • 0 0

  • Becik (2)

    Najgorzej jest przy szkole katolickiej, stoi się przy pasach i rzadko kto się zatrzymuje, pędza tam często koło 100km/h.

    • 2 9

    • Nie fantazjuj. Na ul.Kopernika na wysokości szkoły katolickiej jest próg spowalniający. Wszyscy tam zwalniają. Mieszkam w okolicy.

      • 0 0

    • Bozia powinna chronić, blisko ma.

      • 3 0

  • Gdzie opcja kupiłem SUVa i zapomniałem o progach (7)

    Kiedyś wyśmiewałem, dziś sam jeżdżę krową 4x4 z prześwitem 23 cm. Idealne auto miejskie w dobie coraz głupszych pomysłów z progami i innymi przeszkodami.

    • 58 49

    • Omg

      Ah ta wschodnio europejska mentalność.

      • 0 0

    • Przepisy (3)

      Gdyby kierowcy przestrzegali przepisów, nikt by progów nie instalował.

      • 4 4

      • (2)

        I tak by instalowali, pod naciskiem nielicznej, ale hałaśliwej grupy "blacho-smrodziarz twój wróg!".

        • 6 6

        • Tak, wielce uciśnieni Janusze jak zwykle płaczą. (1)

          A przez tą nieliczną grupę i**otów, która musi jeździć "szybko ale bezpiecznie", normalni kierowcy muszą łamać sobie zawieszenie na progach.

          • 2 1

          • nie musieliby

            gdyby progi były poprawnie konstruowane tj. ze znajomością podstaw fizyki

            • 2 1

    • (1)

      Lepsze sluzbowe

      • 4 1

      • No jo, rajdowe i terenowe, to auto słuzbowe.

        • 3 1

  • i**otyzm szkoda pieniędzy i tak jeżdżą szybciej nawet na swietojanskiej trajtki jeżdżą szybciej

    • 0 0

  • Skośna (1)

    Skośna to ulica budowlana z krzywymi i kruszejącymi płytami JUMBO - ciasna i niebezpieczna - tu tempo 30 jest za wysokie .... może trochę asfaltu a nie przysłowiowa "FARBA" ???

    • 0 0

    • ...a mimo tego wielu sasiadow dokazuje ignorujac nawet znak stop

      asfalt moglby zwiekszyc niebezpieczenstwo, ale fakt droga jest licha

      • 0 0

  • Do portalu (1)

    Czy mógłbym prosić portal trójmiasto o rzetelną opinię ekspercka, czy aby predkośc auta 20-30 km/h, utrzymywana długofalowo, nie powoduje znacznych, niekorzystnych wpływów na środowisko - spaliny, zużycie silnika itd.

    • 1 1

    • siadamy do ekspertyzy!

      podaj definicje "utzymywana dlugofalowo" i dane, opiniowanego, zespolu napedowego oraz srodowiska

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Na odcinku z szykana dokazuja glownie rodzice pedzacy na ostatnia chwile do szkoly katolickiej (7)

    a wydawaloby sie, ze rodzice powinni miec wiecej wyobrazni....no coz. Poza tym ta szykana bedzie stanowic utrudnienie dla sluzb miejskich (odsniezarka, smieciarka) lepszy bylby prog zwalniajacy. Dodatkowo powinno byc ograniczone parkowanie przy skrzyzowaniu Nocznickiego/Redlowska i uregulowanie parkowania na Batalionow Chlopskich, od Nocznickiego do Legionow.

    • 51 23

    • Służby w zimie z braku śniegu i tak nie mają co robić; poradzą sobie.

      • 0 0

    • Do publicznej nie pędzą? (2)

      Z tą katofobią powinieneś udać się do specjalisty.

      • 2 5

      • zawczasu uprzedze, by szykany nie zestawiac z "katolicka", bo chodzi o rodzaj przeszkody architektonicznej

        bez zwiazku z wyznaniem :D:D:D:D

        • 0 0

      • pewnie tez, a "katolickiej" stosuje jako nazwe, poza tym ona tez jest w pewnym sensie

        publiczna.
        ps. Znamienne, ze odczytujesz "katolickiej" jako problem, to zalatuje projekcja.

        • 2 0

    • Smrod !

      Szykany powoduja wiecej spalin i zatrucie srodowiska .
      Ale........

      Kogo to obchodzi .

      • 0 3

    • To bardzo nie po katolicku (1)

      a może raczej bardziej po katolicku. Po...

      • 8 4

      • to glupie i bez znaczenia po jakiemu

        • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane