- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (88 opinii)
- 2 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (31 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (35 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (60 opinii)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (597 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Reklamy znów na ulicach Gdańska
Kilkumetrowe reklamowe maszty wróciły na ulice Gdańska. Tym razem już w ramach regulacji uchwały krajobrazowej, która pierwotnie... usunęła je z miejskiego krajobrazu. W zamian za zgodę na ustawienie bilbordów miasto otrzyma rocznie 2,2 mln i więcej zieleni, bo właściciele nośników są zobowiązani do posadzenia w pasach drogowych 170 drzew.
Jednak zamiast żółtych skrzynek do kontroli prędkości zawisły na nich reklamy. Pierwsze bilbordy już stanęły przy Marynarki Polskiej, w pobliżu ul. Żaglowej.
Montaż jednego z nowych bilbordów zbudził też mieszkańców ul. Sikorskiego na Chełmie, gdzie maszt z reklamą stawiano we wtorek o 4:30 nad ranem.
To efekt przetargu, jaki Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozstrzygnął jesienią ubiegłego roku. Pytani przez nas wówczas urzędnicy, czy zgoda na ustawienie reklam w sytuacji, gdy chwilę wcześniej uchwała je zlikwidowała, nie jest krokiem wstecz?
Uchwała ma porządkować, a nie likwidować reklamy
Michał Szymański, wicedyrektor GZDiZ, tłumaczył, że to "kolejny etap uchwały krajobrazowej" i ruch wyprzedzający. Gdyby bowiem z wnioskiem o posadowienie reklam zgodnych z uchwałą wystąpili sami reklamodawcy, wówczas miasto miałoby ograniczone możliwości, by odmówić instalacji takiego nośnika.
- Od samego początku prac nad uchwałą i już po jej wejściu w życie powtarzaliśmy, że ma ona na celu uporządkowanie nośników reklamowych w mieście, a nie ich całkowitą likwidację. To pewien kompromis między ochroną krajobrazu w mieście a potrzebami przedsiębiorców, także z branży reklamowej. Oczywiście oczekiwania firm stawiających billboardy były znacznie większe niż nasza oferta, ale od początku taki był plan: reklamy mogą w mieście funkcjonować, ale na naszych zasadach, w sposób limitowany. Chcemy jako miasto mieć nad tym większą kontrolę.
W sumie przy ulicach stanęły 64 nośniki. Zostaną tam przez 10 najbliższych lat. W ramach podpisanych umów właściciele reklam zobowiązani są także do nasadzeń i pielęgnacji 170 drzew w pasach drogowych. Mają być to drzewa o określonych parametrach, których korona osadzona będzie na wysokości 3,5 m, a obwód pnia wynosić 16-18 cm.
Na każdy wylicytowany nośnik reklamy przypada od jednego do czterech drzew, w zależności od wielkości oraz liczby stron ekspozycyjnych bilbordu. Oprócz posadzenia drzew przedsiębiorcy będą musieli zająć się ich pielęgnacją, tj. nawadnianiem, odchwaszczaniem, nawożeniem i uzupełnianiem ściółki przez okres trzech lat. Drzewa muszą zostać posadzone najpóźniej sześć miesięcy po usytuowaniu każdej z reklam.
Miejsca
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-06 07:50
Szymanski to taki dyzma
Frag, referat estetyzacji, teraz kolejna niezobowiązująca fucha, efektów brak - BRAWO!!!
- 15 0
-
2022-07-06 08:05
Co to jest 170 drzew? Tyle co nic. Takie umowy miejskie to kpina.
- 11 0
-
2022-07-06 08:06
Festyniara niszczy Gdańsk
chore babsko
- 14 0
-
2022-07-06 08:06
Odwołać p. dulkiewicz
- 13 0
-
2022-07-06 08:09
Dulkiewicz i Grzelak znowu napychają sobie kieszenie
monopolizacja rynku przez miasto, wykoszenie konkurencji
- 19 0
-
2022-07-06 08:11
Co za brednia
Zamydlają oczy drzewami, co to jest 170 drzew! To żaden koszt i żadna praca, chodzi o przutulenie jak znów pieniędzy, UM w Gdańsku z p. prezydent na czele to w moich oczach negatywna ideologicznie i finansowo grupa. Właśnie dostaliśmy kolejny dowód na to!
- 21 0
-
2022-07-06 08:17
Cała ta szopka była tylko i wyłącznie po to
aby Miasto miało monopol na reklamy :)
Ot takiego mamienie wyborców, czyli nic nowego.- 23 0
-
2022-07-06 08:18
Opinia wyróżniona
reklamy dla bogatych a drobny biznes precz (28)
Osiągnięto najgorszy możliwy efekt ograniczając liczbę reklam w taki sposób, że tylko najbogatsze firmy mogą sobie na reklamy pozwolić. Zwykły, lokalny biznes nie ma szans na to, żeby reklamować w przestrzeni swoje usługi czy produkty. Dla mnie to jest zwykłe draństwo i utrudnianie życia małym, gdańskim firmom, które tutaj starają się coś tworzyć i rozwijać.
- 283 37
-
2022-07-06 08:33
(6)
W pełni się zgodzę. Mali przedsiębiorcy nie mogę się reklamować bo ustawa. Jak właściciel działki nie mogę postawić reklamy bo ustawa. A miasto własnie wszystkich oszukało( za inne słowo dostanę bana) i postawiło teoretycznie swoje. Na wszystkich jest logo AMS. Bardzo to nie sprawiedliwe.
- 46 6
-
2022-07-06 09:08
bo postawili pierwsi (2)
możesz ustawić reklamę ale zgodną z przepisami. proste
- 4 31
-
2022-07-06 10:47
(1)
Proste... to ty masz myślenie. Te przepisy pozwalają małemu sklepikarzowi zamontować tabliczkę przy drzwiach formatu a4.
- 14 1
-
2022-07-06 13:50
nie wprowadzaj ludzi w błąd
sklepikarz może mieć szyld wysokości do 70cm, biorąc pod uwagę że szyldy montuje się w parterze - to dużo
- 1 8
-
2022-07-06 09:08
(2)
Pewien jesteś, że jako właściciel działki nie możesz ustawić na niej reklamy?
Przeglądałem kiedyś uchwałę krajobrazową i wydaje mi się, że możesz postawić u siebie taką reklamę, ale musi być ona wykonana zgodnie z zaleceniami zapisanymi w uchwale.
Co do zasady popieram takie podejście, bo ogranicza możliwość wywieszania gdzie popadnie szpetnych banerów i paskudnych tablic informacyjno-reklamowych.
Zdecydowanie mniej podoba mi się to, że miasto chce myto za reklamę zgodną z narzuconymi standardami postawioną na prywatnym terenie.- 9 17
-
2022-07-06 11:29
(1)
Mi się podoba, że miasto chce myto, bo taki malutki przedsiębiorca z ułańską fantazją nie zrobi wizualnego i przestrzennego kociokwiku gdzie mu się zachce.
- 6 10
-
2022-07-06 11:59
A co ma piernik do wiatraka?
Uchwała jasno narzuca jaką formę może mieć reklama na prywatnej działce.
Jaki ma mieć kształt, konstrukcję i jakie odległości muszą być zachowane. W tym sensie nie ma miejsca na żadne dowolności.
Dodatkowe wyciąganie kasy to oddzielny temat niezwiązany z estetyką.- 7 0
-
2022-07-06 08:35
Dodam jeszcze że wspólnoty mieszkaniowe zostały pozbawione dochodów (4)
z reklam. Mogą zapomnieć o remontach elewacji, dociepleniach, fotowoltaice etc. Przed uchwałą krajobrazową reklama to była większość dochodów. Z funduszu remontowego to sobie mogą zamek w drzwiach albo żarówkę na klatce wymienić
- 23 14
-
2022-07-06 08:38
Głosujcie dalej na te kanalie neoliberalne o zapędach neomarksistowskich.
- 17 16
-
2022-07-06 09:00
Najwyższy czas podnieść wartość funduszu remontowego
Nie ma co marudzić
- 5 9
-
2022-07-06 09:03
Reklama to działalność gospodarcza.
Chcecie mieć prawa jak firma, to zacznijmy od obowiązków.
- 6 12
-
2022-07-06 09:09
ciekawe, na Miszewskiego reklama była, zgodna z przepisami
i remont elewacji zrobiony
- 1 4
-
2022-07-06 08:39
Dobry lokalny biznes nie wymaga wielkopowierzchniowej reklamy bo zainteresowani wiedzą (4)
Natomiast marketowa kiełbasa grillowa za 6.99 sama sie nie sprzeda.
- 9 11
-
2022-07-06 11:23
Co za bolszewia! Ty będziesz określał jaki biznes jest dobry? (3)
Bo jak klienci maja to określić to misza najpierw wiedzieć o jego istnieniu.
- 6 2
-
2022-07-06 11:59
(2)
to lepiej niech zainwestują w reklamę w Internecie. Kto w tych czasach patrzy na banery. Szuka się w firm na google i od razu widzisz opinie.
- 3 4
-
2022-07-06 13:34
Opinie ??? (1)
Opinie w Internecie dzisiaj się kupuje. Na rynku jest mnóstwo firm, które proponują zakup pozytywnych opinii i likwidację negatywnych (na google). Niestety, w sieci znajduje się coraz mniej prawdy. Ostatnio jadłem w restauracji z fatalnymi opiniami w google - doskonałe jedzenie i brak wolnych miejsc (trzeba czekać aż się zwolni). To tylko mały przykład tego, co dzieje się w sieci.
- 3 0
-
2022-07-13 17:20
jasne, ale to nie zmienia faktu, że baner nie da Ci więcej istotnych informacji. Jak szukasz jedzenia na mieście to raczej nie chodzisz i nie rozglądasz się po banerach :D
- 0 0
-
2022-07-06 08:50
Podziękujcie naszej prezydentce z przypadku
- 16 4
-
2022-07-06 08:54
klaus
klasa średnia ma zostać zlikwidowana, wolny rynek zniszczony - zostanie grupka najbogatszych a reszta z sukcesywnie ograniczanymi prawami. ale spokojnie - wszak mimo że nie będziesz mieć nic to będziesz szczęśliwy.
- 14 0
-
2022-07-06 09:07
mogą, tylko reklamy zgodne z uchwałą - jest pełen wachlarz (1)
- 2 9
-
2022-07-06 10:49
kto Ci takich głupstw nakładł do głowy, uchwała to bubel szkalujący rozwój cywilizacji. powinni zakazac banerów, tablic, billboardów, ale nie zakazywać w ogóle reklam.
- 3 1
-
2022-07-06 09:49
trzeba było mieć umiar (4)
Widzieliśmy jak było kiedyś. Dać ludziom wolną rękę to jest chaos. Myślę, że przedsiębiorcy są sami sobie winni. Mieszkańcy mieli już dość tego g*wna wszędzie.
- 4 7
-
2022-07-06 10:24
Jak zwykle.
Jest wolność, Janusze przeginają pałę, wchodzi władza i robi porządek, jest płacz że wolność zabierają...
- 3 6
-
2022-07-06 11:26
Kolejny bolszewik! Masz chamie wolność ale nie waż się z niej korzystać. (2)
- 5 2
-
2022-07-06 13:01
Jak wykorzystujesz tą wolność do wkurzania społeczeństwa, to nie płacz jak społeczeństwo Ci ją odbierze. (1)
- 1 3
-
2022-07-06 19:53
W punkt. Ludzie wykorzystuja wolnosc co np wkurza prezesa i jego klakierow dlatego od lat systematycznie wolnosc odbierają wszystkim...
- 0 0
-
2022-07-06 15:03
Mi się wydaje, że jesteś reklamiarzem, który żył z oszpecania naszego miasta
- 1 2
-
2022-07-06 18:58
zasady muszą być
inaczej robin sie taka wolna amerykanka ze ciezko to znieść, niestety drobny biznes nie stać na jakościowo przemyślane rekalmy wiec lepiej niech duże płaca i nie zakłócają zycia innych
- 0 2
-
2022-07-06 08:19
Reklamy
Reklamy = nachalne śmieci, których wszędzie pełno!
- 12 0
-
2022-07-06 08:21
Co za bezczelne id... i hipokryci.brakuje kasy w miejskim lewackim budzecie to ustawiaja syfiaste reklamy.zenada...
- 11 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.