- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (85 opinii)
- 2 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (25 opinii)
- 3 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (17 opinii)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (49 opinii)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (44 opinie)
- 6 Z dworca na Jasień 80 zł (589 opinii)
Reklamy znów na ulicach Gdańska
Kilkumetrowe reklamowe maszty wróciły na ulice Gdańska. Tym razem już w ramach regulacji uchwały krajobrazowej, która pierwotnie... usunęła je z miejskiego krajobrazu. W zamian za zgodę na ustawienie bilbordów miasto otrzyma rocznie 2,2 mln i więcej zieleni, bo właściciele nośników są zobowiązani do posadzenia w pasach drogowych 170 drzew.
Jednak zamiast żółtych skrzynek do kontroli prędkości zawisły na nich reklamy. Pierwsze bilbordy już stanęły przy Marynarki Polskiej, w pobliżu ul. Żaglowej.
Montaż jednego z nowych bilbordów zbudził też mieszkańców ul. Sikorskiego na Chełmie, gdzie maszt z reklamą stawiano we wtorek o 4:30 nad ranem.
To efekt przetargu, jaki Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozstrzygnął jesienią ubiegłego roku. Pytani przez nas wówczas urzędnicy, czy zgoda na ustawienie reklam w sytuacji, gdy chwilę wcześniej uchwała je zlikwidowała, nie jest krokiem wstecz?
Uchwała ma porządkować, a nie likwidować reklamy
Michał Szymański, wicedyrektor GZDiZ, tłumaczył, że to "kolejny etap uchwały krajobrazowej" i ruch wyprzedzający. Gdyby bowiem z wnioskiem o posadowienie reklam zgodnych z uchwałą wystąpili sami reklamodawcy, wówczas miasto miałoby ograniczone możliwości, by odmówić instalacji takiego nośnika.
- Od samego początku prac nad uchwałą i już po jej wejściu w życie powtarzaliśmy, że ma ona na celu uporządkowanie nośników reklamowych w mieście, a nie ich całkowitą likwidację. To pewien kompromis między ochroną krajobrazu w mieście a potrzebami przedsiębiorców, także z branży reklamowej. Oczywiście oczekiwania firm stawiających billboardy były znacznie większe niż nasza oferta, ale od początku taki był plan: reklamy mogą w mieście funkcjonować, ale na naszych zasadach, w sposób limitowany. Chcemy jako miasto mieć nad tym większą kontrolę.
W sumie przy ulicach stanęły 64 nośniki. Zostaną tam przez 10 najbliższych lat. W ramach podpisanych umów właściciele reklam zobowiązani są także do nasadzeń i pielęgnacji 170 drzew w pasach drogowych. Mają być to drzewa o określonych parametrach, których korona osadzona będzie na wysokości 3,5 m, a obwód pnia wynosić 16-18 cm.
Na każdy wylicytowany nośnik reklamy przypada od jednego do czterech drzew, w zależności od wielkości oraz liczby stron ekspozycyjnych bilbordu. Oprócz posadzenia drzew przedsiębiorcy będą musieli zająć się ich pielęgnacją, tj. nawadnianiem, odchwaszczaniem, nawożeniem i uzupełnianiem ściółki przez okres trzech lat. Drzewa muszą zostać posadzone najpóźniej sześć miesięcy po usytuowaniu każdej z reklam.
Miejsca
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-06 07:28
Brawo Gdańsk!!! (1)
Miasto stało się monopolistą w zakresie udostępniania powierzchni reklamowych.
Świetnie zostało to rozegrane.
A dla mnie to bez różnicy czy na bilbordzie zarabia miasto czy firma Mietka, szpeci tak samo.- 28 2
-
2022-07-06 09:59
Bałagan, śmieci, smród,
To dzieki wladzom miasta i leniwym urzednikom piekny, stary Gdansk tonie w brudzie, smieciach- brak koszy na smieci, zasikane ulice, podwórka to slamsy, zajrzyjcie na podworko Olenki , jaki gospodarz takie podworko. Nowy dworzec : smród,brud, brak kropli wody do zmycia schodów, zasikane perony . Smrod, brud, pety , papierki,
- 2 0
-
2022-07-06 07:29
Czyli mała lokalna firma walcząca o przetrwanie w tych trudnych czasach nie może nawet potykacza reklamowego postawić bo uchwała tego zakazuje, a giganci bawią się w najlepsze ... Kasa robi wszystko...
- 32 1
-
2022-07-06 07:31
To zgodne z prawem polskim?
Czy mogą być w pasie drogowym billboardy, tak blisko jezdni?
Już wiadomo dlaczego, metr dalej już prywatna ziemia.- 17 0
-
2022-07-06 07:31
Ja sam, osobiście, posadzę 170 drzew i dodam kolejne 170
tylko niech nie będzie tych szpetnych reklam.
- 31 0
-
2022-07-06 07:32
Miasto najpierw zlikwidowało wszystkie inne banery
Żeby im wynająć miejsce. Właściciele prywatnych działek powinni zażądać odszkodowania
- 26 1
-
2022-07-06 07:33
Brawo Dulkiewicz, niezły sposób aby wyciągnąć z reklam kaskę. Jak przypomnę sobie te lamenty, że to takie
brzydkie,, trzeba to zlikwidować, żeby mieszkańcom żyło się lepiej i w ładniejszym mieście. Wiedziałem, że ta g...a baba coś wywinie.
- 34 2
-
2022-07-06 07:34
w 2005 roku przez taki słup z reklamą
najechałem rowerzystę na Grunwaldzkiej w Oliwie, przy Castoramie. W chwili kiedy obserwowałem ścieżkę, znajdował się dokładnie za reklamą i był zasłonięty
- 16 1
-
2022-07-06 07:37
(1)
Dramat!!! Też myślałem że chodzi o fotoradary. Na samej Rakoczego Nowolipie 5 takich masztów naliczyłem. To jest dramat!!!! Po co to potrzebne? Nie dość że mamy syf na około aż oczy ropieją to jeszcze 170 bardzo dużych rozmiarów masztów powstaje
- 25 0
-
2022-07-06 07:38
64 nośniki
- 0 1
-
2022-07-06 07:38
Juz tłumaczę
Pieniadze urzędnicy zmarnują, drzewa uschna w pare miesięcy, bedzie tak jak przed uchwała
- 26 0
-
2022-07-06 07:38
czyli wszystko jasne
nie chodziło o przestrzeń wolną od reklam a o kasę...
- 29 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.