- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (42 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (256 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (127 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (80 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (332 opinie)
Reklamy znów na ulicach Gdańska
Kilkumetrowe reklamowe maszty wróciły na ulice Gdańska. Tym razem już w ramach regulacji uchwały krajobrazowej, która pierwotnie... usunęła je z miejskiego krajobrazu. W zamian za zgodę na ustawienie bilbordów miasto otrzyma rocznie 2,2 mln i więcej zieleni, bo właściciele nośników są zobowiązani do posadzenia w pasach drogowych 170 drzew.
Jednak zamiast żółtych skrzynek do kontroli prędkości zawisły na nich reklamy. Pierwsze bilbordy już stanęły przy Marynarki Polskiej, w pobliżu ul. Żaglowej.
Montaż jednego z nowych bilbordów zbudził też mieszkańców ul. Sikorskiego na Chełmie, gdzie maszt z reklamą stawiano we wtorek o 4:30 nad ranem.
To efekt przetargu, jaki Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozstrzygnął jesienią ubiegłego roku. Pytani przez nas wówczas urzędnicy, czy zgoda na ustawienie reklam w sytuacji, gdy chwilę wcześniej uchwała je zlikwidowała, nie jest krokiem wstecz?
Uchwała ma porządkować, a nie likwidować reklamy
Michał Szymański, wicedyrektor GZDiZ, tłumaczył, że to "kolejny etap uchwały krajobrazowej" i ruch wyprzedzający. Gdyby bowiem z wnioskiem o posadowienie reklam zgodnych z uchwałą wystąpili sami reklamodawcy, wówczas miasto miałoby ograniczone możliwości, by odmówić instalacji takiego nośnika.
- Od samego początku prac nad uchwałą i już po jej wejściu w życie powtarzaliśmy, że ma ona na celu uporządkowanie nośników reklamowych w mieście, a nie ich całkowitą likwidację. To pewien kompromis między ochroną krajobrazu w mieście a potrzebami przedsiębiorców, także z branży reklamowej. Oczywiście oczekiwania firm stawiających billboardy były znacznie większe niż nasza oferta, ale od początku taki był plan: reklamy mogą w mieście funkcjonować, ale na naszych zasadach, w sposób limitowany. Chcemy jako miasto mieć nad tym większą kontrolę.
W sumie przy ulicach stanęły 64 nośniki. Zostaną tam przez 10 najbliższych lat. W ramach podpisanych umów właściciele reklam zobowiązani są także do nasadzeń i pielęgnacji 170 drzew w pasach drogowych. Mają być to drzewa o określonych parametrach, których korona osadzona będzie na wysokości 3,5 m, a obwód pnia wynosić 16-18 cm.
Na każdy wylicytowany nośnik reklamy przypada od jednego do czterech drzew, w zależności od wielkości oraz liczby stron ekspozycyjnych bilbordu. Oprócz posadzenia drzew przedsiębiorcy będą musieli zająć się ich pielęgnacją, tj. nawadnianiem, odchwaszczaniem, nawożeniem i uzupełnianiem ściółki przez okres trzech lat. Drzewa muszą zostać posadzone najpóźniej sześć miesięcy po usytuowaniu każdej z reklam.
Miejsca
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-06 12:28
Żenada
Ktoś ładnie musiał wziąć w łapę
- 3 0
-
2022-07-06 12:12
miasto lewych interesów.
- 4 0
-
2022-07-06 12:06
wraca trzeci świat w naszym zapyziałym grajdole
wreszcie będzie jak należy
- 2 0
-
2022-07-06 11:48
banery na mieście to przeżytek (1)
Przecież reklama już dawno przeniosła się do Internetu i mediów społecznościowych.Prawie każdy w domu ma Internet, szukasz firmy, wchodzisz na google i masz wszystko. Przeminął czas drukowania i marnowania ton makulatury. A odnośnie małych firm to był robiony syf na ulicach i to też zniechęca jak widzi się kilkanaście kolorowych reklam wywieszonych na ogrodzeniach czy na słupach za słupem. Przecież to nawet nie da się skupić wzorku na jednym z nich.Nie rozumiem przedsiębiorców co wydają na to kasę. Osobiście to wywieszanie reklam na mieście mnie tylko zniechęca do kupowania produktów.
- 3 0
-
2022-07-06 11:54
Oczywiście, zarabia na tym tylko miasto, a firmy mają złudne poczucie tego że ta reklama działa
- 0 0
-
2022-07-06 11:49
Ważne by miasto miało monopol
- 2 0
-
2022-07-06 11:42
Wstyd
Było już tak ładnie, o tyle przyjemniej w Gdańsku, a teraz znowu zapraszamy syf. Bardzo zły przykład dla innych miast wstyd. poprzedni prezydent by się tak nie rozmienił na drobne.
- 5 0
-
2022-07-06 11:27
Fantastycznie został umieszczony słup reklamowy przy Sucharskiego. Jest tak ustawiony, że łamie drzewko posadzone tam kilka miesięcy temu...
- 5 0
-
2022-07-06 11:13
Chore miasto
- 5 0
-
2022-07-06 11:09
Czyli chodziło tylko o pieniądze.
- 10 0
-
2022-07-06 11:01
Na moje zakupy, żadne reklamy nie działają.
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.