- 1 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (525 opinii)
- 2 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (68 opinii)
- 3 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (15 opinii)
- 4 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (111 opinii)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (22 opinie)
- 6 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (107 opinii)
Reklamy znów na ulicach Gdańska
Kilkumetrowe reklamowe maszty wróciły na ulice Gdańska. Tym razem już w ramach regulacji uchwały krajobrazowej, która pierwotnie... usunęła je z miejskiego krajobrazu. W zamian za zgodę na ustawienie bilbordów miasto otrzyma rocznie 2,2 mln i więcej zieleni, bo właściciele nośników są zobowiązani do posadzenia w pasach drogowych 170 drzew.
Jednak zamiast żółtych skrzynek do kontroli prędkości zawisły na nich reklamy. Pierwsze bilbordy już stanęły przy Marynarki Polskiej, w pobliżu ul. Żaglowej.
Montaż jednego z nowych bilbordów zbudził też mieszkańców ul. Sikorskiego na Chełmie, gdzie maszt z reklamą stawiano we wtorek o 4:30 nad ranem.
To efekt przetargu, jaki Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozstrzygnął jesienią ubiegłego roku. Pytani przez nas wówczas urzędnicy, czy zgoda na ustawienie reklam w sytuacji, gdy chwilę wcześniej uchwała je zlikwidowała, nie jest krokiem wstecz?
Uchwała ma porządkować, a nie likwidować reklamy
Michał Szymański, wicedyrektor GZDiZ, tłumaczył, że to "kolejny etap uchwały krajobrazowej" i ruch wyprzedzający. Gdyby bowiem z wnioskiem o posadowienie reklam zgodnych z uchwałą wystąpili sami reklamodawcy, wówczas miasto miałoby ograniczone możliwości, by odmówić instalacji takiego nośnika.
- Od samego początku prac nad uchwałą i już po jej wejściu w życie powtarzaliśmy, że ma ona na celu uporządkowanie nośników reklamowych w mieście, a nie ich całkowitą likwidację. To pewien kompromis między ochroną krajobrazu w mieście a potrzebami przedsiębiorców, także z branży reklamowej. Oczywiście oczekiwania firm stawiających billboardy były znacznie większe niż nasza oferta, ale od początku taki był plan: reklamy mogą w mieście funkcjonować, ale na naszych zasadach, w sposób limitowany. Chcemy jako miasto mieć nad tym większą kontrolę.
W sumie przy ulicach stanęły 64 nośniki. Zostaną tam przez 10 najbliższych lat. W ramach podpisanych umów właściciele reklam zobowiązani są także do nasadzeń i pielęgnacji 170 drzew w pasach drogowych. Mają być to drzewa o określonych parametrach, których korona osadzona będzie na wysokości 3,5 m, a obwód pnia wynosić 16-18 cm.
Na każdy wylicytowany nośnik reklamy przypada od jednego do czterech drzew, w zależności od wielkości oraz liczby stron ekspozycyjnych bilbordu. Oprócz posadzenia drzew przedsiębiorcy będą musieli zająć się ich pielęgnacją, tj. nawadnianiem, odchwaszczaniem, nawożeniem i uzupełnianiem ściółki przez okres trzech lat. Drzewa muszą zostać posadzone najpóźniej sześć miesięcy po usytuowaniu każdej z reklam.
Miejsca
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-06 08:42
Zarobią 2 mln za oszpecenie miasta
A prawie 5 wydają propagandę jacy to są cudowni.
Ile kosztuje sponsorowanie prognozy pogody w Polsacie i co to ma na celu?- 14 0
-
2022-07-06 08:45
To jest podróba Sztefana Wonsa
tylko ugrzeczniona do granic.
- 1 0
-
2022-07-06 08:47
Gdańsku wstydź się!
Było tak pięknie. Czy na prawdę skromne 2 miliony są warte takiego oszpecenia ulic? Jestem bardzo zawiedziony.
- 15 0
-
2022-07-06 08:48
Sprzedali miasto za cenę mieszkania
Wstyd dla gzdiz. sprzedać całe miasto za cenę mieszkania w pasie nadmorskim
- 12 0
-
2022-07-06 08:54
Budżet Gdańska to 4400mln. Szpecące reklamy 2mln. Serio, mogliśmy być najpiękniejszym miastem w Polsce. Ale nie będziemy.
- 14 0
-
2022-07-06 08:55
Porządna ekipa 4:30
Ludzie będą mieli pracę i będą zarabiać uczciwie kasę na pracach przy tych reklamach.
- 1 6
-
2022-07-06 09:15
od jednego do czterech drzew, WOW!
- 8 0
-
2022-07-06 09:16
a Dulcze77a szczerzy miskę i przytula kasę
- 6 0
-
2022-07-06 09:17
ciekawe ile ferajny Festyniary przytuliła za parodię ustawy krajobrazowej
na ile mieszkań im wystarczy?- 6 0
-
2022-07-06 09:18
Jak Kali powiesi reklame to dobrze a jak Kalemu powiesza reklame to zle.
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.