- 1 Ograniczenie do 50 km/h nie ma sensu (192 opinie)
- 2 Wyburzenia w UCK. Będą utrudnienia (54 opinie)
- 3 9 mln zł za naprawę kwatery na Szadółkach (77 opinii)
- 4 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (579 opinii)
- 5 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (189 opinii)
- 6 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (206 opinii)
Reklamy znów na ulicach Gdańska
Kilkumetrowe reklamowe maszty wróciły na ulice Gdańska. Tym razem już w ramach regulacji uchwały krajobrazowej, która pierwotnie... usunęła je z miejskiego krajobrazu. W zamian za zgodę na ustawienie bilbordów miasto otrzyma rocznie 2,2 mln i więcej zieleni, bo właściciele nośników są zobowiązani do posadzenia w pasach drogowych 170 drzew.
Jednak zamiast żółtych skrzynek do kontroli prędkości zawisły na nich reklamy. Pierwsze bilbordy już stanęły przy Marynarki Polskiej, w pobliżu ul. Żaglowej.
Montaż jednego z nowych bilbordów zbudził też mieszkańców ul. Sikorskiego na Chełmie, gdzie maszt z reklamą stawiano we wtorek o 4:30 nad ranem.
To efekt przetargu, jaki Gdański Zarząd Dróg i Zieleni rozstrzygnął jesienią ubiegłego roku. Pytani przez nas wówczas urzędnicy, czy zgoda na ustawienie reklam w sytuacji, gdy chwilę wcześniej uchwała je zlikwidowała, nie jest krokiem wstecz?
Uchwała ma porządkować, a nie likwidować reklamy
Michał Szymański, wicedyrektor GZDiZ, tłumaczył, że to "kolejny etap uchwały krajobrazowej" i ruch wyprzedzający. Gdyby bowiem z wnioskiem o posadowienie reklam zgodnych z uchwałą wystąpili sami reklamodawcy, wówczas miasto miałoby ograniczone możliwości, by odmówić instalacji takiego nośnika.
- Od samego początku prac nad uchwałą i już po jej wejściu w życie powtarzaliśmy, że ma ona na celu uporządkowanie nośników reklamowych w mieście, a nie ich całkowitą likwidację. To pewien kompromis między ochroną krajobrazu w mieście a potrzebami przedsiębiorców, także z branży reklamowej. Oczywiście oczekiwania firm stawiających billboardy były znacznie większe niż nasza oferta, ale od początku taki był plan: reklamy mogą w mieście funkcjonować, ale na naszych zasadach, w sposób limitowany. Chcemy jako miasto mieć nad tym większą kontrolę.
W sumie przy ulicach stanęły 64 nośniki. Zostaną tam przez 10 najbliższych lat. W ramach podpisanych umów właściciele reklam zobowiązani są także do nasadzeń i pielęgnacji 170 drzew w pasach drogowych. Mają być to drzewa o określonych parametrach, których korona osadzona będzie na wysokości 3,5 m, a obwód pnia wynosić 16-18 cm.
Na każdy wylicytowany nośnik reklamy przypada od jednego do czterech drzew, w zależności od wielkości oraz liczby stron ekspozycyjnych bilbordu. Oprócz posadzenia drzew przedsiębiorcy będą musieli zająć się ich pielęgnacją, tj. nawadnianiem, odchwaszczaniem, nawożeniem i uzupełnianiem ściółki przez okres trzech lat. Drzewa muszą zostać posadzone najpóźniej sześć miesięcy po usytuowaniu każdej z reklam.
Miejsca
Opinie (204) ponad 10 zablokowanych
-
2022-07-06 09:19
To oznacza
że miasto staje się monopolistą od bilbordów. Teraz rozumiem dlaczego wspólnotom mieszkaniowym nakazują likwidację nawet pojedynczych słupów.
- 13 0
-
2022-07-06 09:30
(1)
Priorytety Oleńki:
1. dużo przejść dla pieszych
2. dużo pedalistów
3. wielu deweloperów
4. nowy rydwan- 12 2
-
2022-07-06 10:51
myślę, że ma inne priorytety
duzo zdjęć, dużo lansu, dużo szumu
- 5 0
-
2022-07-06 09:36
Reklamy należy zlikwidować. To rak naszej cywilizacji. Od internetu po ulice.
- 7 0
-
2022-07-06 09:41
koszmar (1)
W Matarni za Lidlem juz piękny zielony las zasłaniany tym obrzydlistwem.
koszmar !!!- 17 0
-
2022-07-06 10:28
Lol
No po prostu Bareja. Najpierw kazali wszystkim centrom handlowym przy obwodnicy zmienić oznaczenia- i tak Ikea, Castorama i inne zdejmowaly/ zamalowywaly swoje loga, żeby je zamontować ponownie, tylko że mniejsze. Bardzo ekologicznie swoją drogą. A teraz i tak nasr*ją wokół billboardów. Płaczę :D
- 3 0
-
2022-07-06 09:47
Obwód pnia nowych drzew 16-18 cm, co to za witki?
25-30 cm to najmniej, co powinno się sadzić!
- 7 0
-
2022-07-06 09:51
Czyli wszystko można
jeżeli się odpowiednio dużo zapłaci :) zapamietam :)
- 13 0
-
2022-07-06 09:51
Był jakiś przetarg na "wlasciciela" tych reklam ?
- 7 0
-
2022-07-06 09:52
antyspołeczne władze Gdańska
hipokryci do potęgi !!! zamietli szyldy drobnych przedsiebiorców, każąc im korzystać z jakiś "zaprzyjaźnionych" firmek reklamowych i płacić za projekt, uzgodnienia, wykonanie i montaż nowych szyldów zgodnych z ich widzimisie. Wykosili koinkurencję z wielkoforamtowymi bilbordami i wprowadzilii je na nowo już dla zaprzyjaźnionych. Całą sprawe z tą uchwałą pseudokrajobrazową powinna zbadać NIK i CBA.
- 13 1
-
2022-07-06 09:52
Czyli wycięto konkurencję, a teraz koncesje dla swojaków
- 15 0
-
2022-07-06 09:53
Kpina!
Powinno być 170 drzew za jedną reklamę,a nie za wszystkie.Znowu ktoś zarobił.Pani Prezydent, niech Pani już powoli się pakuje z urzędu.To co Pani wyprawia w Gdańsku, to jakaś kpina️
- 9 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.