• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy przeładunek w porcie w Gdyni

ms
16 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Masowiec Alam Penting przywiózł do Gdyni 70 tys. ton węgla. Rozładunek wykonano przy Nabrzeżu Holenderskim. Masowiec Alam Penting przywiózł do Gdyni 70 tys. ton węgla. Rozładunek wykonano przy Nabrzeżu Holenderskim.

70 tys. ton węgla to największy jednorazowy wyładunek przy Nabrzeżu Holenderskim i jeden z największych w historii Portu Gdynia. Rekord padł dzięki wizycie w porcie singapurskiego statku Alam Penting.



Singapurski masowiec ma 229 metrów długości, 36,54 szerokości, a tonaż brutto niemal 47 tys. GT. Jego maksymalne zanurzenie to 14,135 m. 9 grudnia statek przypłynął z 70 tys. ton węgla z Antwerpii.

Rekordowy wyładunek nie byłby możliwy, gdyby nie portowe inwestycje. W ostatnich latach zmodernizowano m.in. Nabrzeże Holenderskie, a cały czas trwa pogłębianie kanału i basenów portowych. To właśnie one pozwoliły przeprowadzić wyładunek bez tzw. odlichtunku. Co to takiego? To wstępny wyładunek towarów przeprowadzany na redzie. Stosuje się go, gdy statek jest zbyt mocno zanurzony, by wejść do portu.
 
Pogłębianie kanałów i modernizacja portowej infrastruktury wynikają ze strategii Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. mającej na celu podtrzymanie konkurencyjności Gdyni w stosunku do innych portów na Bałtyku.
ms

Opinie (92) 6 zablokowanych

  • Czyli rozładowano panamaxa, typowego masowca, w naszej portowej dumie sukces straszny az mnie skreca ze smiechu i znowu robienie wody z mózgu Polakom portowym sukcesem Panowie Portowcy kury szczać prowadzać

    • 0 0

  • ZAMIAST USTAWIAĆ CÓRECZKĘ (4)

    DAJ 13-NASTKI PRACOWNKOM JAROSIŃSKI!!!!!

    • 0 0

    • a propos (1)

      Drogi Panie, pracownicy ZMPG S.A. którego Prezesem jest J. Jarosiński corocznie otrzymują tzw. 13. Może lepiej wypisać sie z solidarności i wziąć sie do pracy na terminalu. Tak się zastanawiam BTDG czy MTMG?

      • 0 0

      • nagrody roczne dostają też na terminalach i to nie jest zasługa Jarosińskiego. Jego zasługą jest za to kolejna już dobra praca dla jego córki, klub kolegów- "portowców" w spółkach zależnych, źle prowadzona prywatyzacja i ucieczka klientów. Ten dawny dyrektor handlowy portu już dawno zapomniał na czym polega handlowanie skoro dopuścił do odejścia MAERSKA. Wielkim błędem rady nadzorczej jest to, że dopuściła tego człowieka ponownie do zarządzania portem a wielkim błędem wcześniejszej rady i niestety byłego już prezesa Marchlewicza jest to, że go nie odwołano już wcześniej. Marchlewicz teraz pewnie ma się z pyszna- najpierw bronił Jarosińskiego a potem ten nie tylko zajął jego stanowisko ale i wywalił go całkowicie z portu. Szkoda tego chłopaka, który przy całej swej pracowitości i aktywności był po prostu naiwny myśląc że tra banda starych cwaniaków "fachowców" dopuści trochę choć świeżego powietrza do zatęchłych korytarzy gdyńskiego portu...
        Dziwi tylko postawa rady nadzorczej, bo to ludzie dosyć światli, choć jak się okazało równie ceniący święty spokój.

        • 0 0

    • ty wazeliniarz ty się nie zastanawiaj

      tylko śmigusiem do roboty!

      • 0 0

    • zamaist

      • 0 0

  • OTWARTY konkurs na temat znanego forumowiczam g@lluxa

    Ile wcieleń ma nasz forumowy bezrobotny?

    Konkurs otwarty, forumowicze zasypcie odpowiedziami kto pierwszy i kto da wiecej, Otwarte temat naszego stałego klienta www.trojmiasto.pl

    Niech chłopina tez ma swoje święto ...swoje drzwi swoje sanki, swoją starą i swój pomnik przyrody :)

    Zapraszam do heppeningu

    • 0 0

  • NA FORUM POJAWIŁY SIĘ WTYCZKI

    PANA PREZIA JAROSIŃSKIEGO!!!!

    • 0 0

  • sukcesy Gdyni (1)

    Prezes Jarosiński notuje same sukcesy: przez 5 miesięcy kierowania portem odejście MAERSKA- największego przewoźnika na Świecie; zwolnienia w BCT; przeładunki lecą na łeb (choć np. w Szczecinie rosną); częśc inwestycji pod znakiem zapytania, a Port pokazuje przeładunki węgla. No ale córka pana prezesa już też jest dyrektorem w firmie w porcie więc wszyscy się cieszymy :-) pięknie pięknie, panie pośle Lewandowski- protektorze Jarosińskiego, Marchlewicz był przecież zły...

    • 0 0

    • Brawo w pełni cię popieram

      Ludzie w Porcie Gdynia są zastraszeni i nie chcą za wiele mówić ale jak już się otworzą to wychodzi taki obraz portu ze starch się bać!

      • 0 0

  • Dok

    Jak statek tylko dotknie dna to odrazu idzie na dok z reguły

    • 0 0

  • (9)

    hm
    pamietam masowiec 100 000 DWT "manhattan" z hamerykańskim zbożem
    odlichtowywano go na redzie portu, a całe 3miasto chodziło gapić sie na to cudo na kiju
    minęło 40 lat i zaczynają branzlować sie każdym wiekszym stateczkiem
    a kiedy chińskie dżonki???

    • 0 0

    • (5)

      A jak oni zmierzyli zanurzenie do tysięcznej części metra (14,135 m.)?
      Pytam poważnie, nie znam się. Czy to tylko wyliczenia na kartce?
      Co się stanie ze statkiem jak się zanurzy bardziej o 5cm?

      • 0 0

      • (1)

        zanurzenie max jak i inne parametry sa z certyfikatow (np z tonazowwgo). jak o 5cm to nic sie nie stanie:)

        • 0 0

        • chyba żartujesz!

          chyba żartujesz! jak się pomylę o 5 cm w zliczaniu to się zgłoszę do Ciebie, zapłacisz za błąd. a może podasz nr konta od razu?
          uprzedzam że musisz mieć minimum 200.000 $ na koncie.
          oj kozak z Ciebie!

          • 0 0

      • zanurzenie mierzy się w ramach tzw draught survey measurement, czyli jest to pomiar zanurzenia na bazie m.in odczytu znaków wodnych na rufie śródokręciu i dziobie oraz pomiaru poziomu balastów.
        w efekcie wylicza się tonaż ładunku. pomyłka o 0,5 cm czy 1 cm nie mówiąc że więcej powoduje błąd w wyliczeniu tonażu co w efekcie widać w fakturze. alles klar tera?

        • 0 0

      • napierw liczone w teorii (od projektu koncepcyjnego az po skonczony roboczy)
        pozniej wyłazi dokładnie podczas prób

        a co sie stanie jak bedzie za duze o pare cm... dla statku nic... a dal zalogi to ze nie bedzie mogla wyjsc z portu...

        • 0 0

      • Najpierw na kartce,

        potem "z natury" - przy przeglądzie klasowym.

        I zapewne nic się nie stanie, jak się zanurzy o 5, a nawet 25 cm więcej. ale w razie kontroli służb morskich albo w razie wypadku będą kłopoty. To tak, jak z przeładowaną ciężarówką - można, ale nie wolno ;)

        • 0 0

    • Manhattan nie był odładowany na redzie tylko w Porcie Północnym. Do polski nie przypłynął z pełnymi ładowniami.

      • 0 0

    • a kiedy chińskie dżonki?

      na pewno będą, toż to Twój Wójt ostrogę do budżetu wstawił a i o sztucznej wyspie niszym w Dubaju, Singapurze, czy Hong Kongu marzy.

      • 0 0

    • Powiedz mi o co Ci chodzi z tym "hamerykańskim zbożem" co to w ogóle za maniera pisania bo szczerze mówiąc naprawdę tego nie rozumiem.

      • 0 0

  • wyngiel je we wiosce

    wojna będzie, przed wojną tyż był wyngiel!!!

    • 0 0

  • Walnijcie sie mlotkami w glowy (1)

    Wszyscy jestescie idotami. Powod importu wegla do Polski bogatej w poklady tego surowca jest jeden. Zwiekszone zapotrzebowanie towaru i dlugoterminowana niemoznosc zaspokojenia popytu. Po prostu otwarcie nowej kopalni lub uruchomienie starej ewentualnie zwiekszenie mocy wydobywczej dzialajacych kopalni trwa wiele miesiecy. Nikt z was na to nie wpadl i tylko narzekacie. Nie lubie Polakow. Kazdemu wydaje sie, ze jest madzrzejszy od drugiego a tak naprawde gowno wie i tym tez jest. Pozdrawiam...

    • 0 0

    • ****

      amen

      • 0 0

  • chyba nie rozumiecie nic z ekonomii (3)

    • 0 0

    • (1)

      Ja chyba rozumiem. Eksport naszego wegla jest dotowany. Nie znam dokladnych cen, ale zalozmy ze cena naszego wegla sprzedawanego za granice to 400zl/t. Cena sprzedawanego w kraju to 700zl/t. Warto wiec kupic od nas wegiel za 400zl, przywiesc go statkiem i sprzedac za 500zl/t.

      • 0 0

      • bingo... kupujemy nasz węgiel.. .to jest chore.

        • 0 0

    • oświeć nas mistrzu !

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane