Obwodnica Metropolitalna: kiedy budowa?
31 maja 2022
(237 opinii)
W miniony piątek Obwodnicą Trójmiasta w rejonie Osowej przejechało ok. 92 tys. samochodów. To rekordowa liczba pojazdów na tej drodze ekspresowej. Kolejne utrudnienia związane z ogromnym natężeniem ruchu pojawią się prawdopodobnie 26 i 27 lipca.
Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji.
2014-07-14 13:14
Pozdrawiam oszołomów którzy jeżdżą 90 km/h lewym pasem !
2014-07-14 13:17
2014-07-31 14:33
Skoro tak ci to przeszkadza, to sam tą corsę jeszcze szybciej wyprzedź a nie marudzisz parówo
2014-07-14 17:28
a bardziej umiejetnosci kierowcy. Taka Corsa spokojnie wyciagnie 140km/h jesli umiesz odpowiednio zmieniac biegi.
2014-07-28 14:43
I bedzie spalać 10 l/100 przy takiej predkosci. Zaprawde, wielki w tym sens.
2014-07-14 19:52
Wazna jest plynnosc
2014-07-14 13:28
Nie jestes na torze Hugaroring, tylko w normalnym ruchu miejskim. Trzeba sie pogodzic z tym ze sa rozni uczestnicy ruchu....
Bo Obwodnica to juz normalna miejska trasa.
2014-07-14 14:05
to przesiadka na komunikację miejską lub taksówki jeśli się nie jest wstanie prowadzić pojazdu przy dzisiejszych warunkach na drogach. Ale u nas wiadomo... Każdy musi choćby nie wiem jakim szrotem i oczywiście kosztem innych.
2014-07-14 14:24
I kazdy moze jezdzic.
Jak bedzie docelowy socjalizm to beda wydawane pozwolenia na przejazd Obwodnica.
2014-07-15 08:59
2014-07-15 11:14
nic. pis w swoim programie na 157 stronach ma 135 razy slowo spoleczny. wiec mimo ze mamy demokracje, to 30% poparcia ma partia socjalistyczna.
2014-07-15 12:23
inaczej nie wygra.
Kto by zagłosował na partię która od razu zamierza faworyzować jedną grupę społeczną nad drugą?
2014-07-14 15:54
tych którzy samochodu nie mają
2014-07-14 14:33
Chyba ze sa na obwodnicy jakies lewoskrety o ktorych nie wiem
2014-07-14 14:49
2014-07-14 15:16
2014-07-15 10:51
więc nie pyskuj, młokosie
2014-07-14 15:08
2014-07-14 15:15
egoistą i chamem bez wyobraźni,żeby zmuszać kogoś kto chce jechać dozwolone 120 km.h do wyprzedzania takiej piczki co jedzie 90 km.h lewym pasem z prawej strony.
Szeryfy drogowe niech idą leczyć swoje kompleksy gdzie indziej
2014-07-14 21:49
I nie daje się jeździć, bo zaraz jakaś menda podjeżdża ma zderzak i światłami mruga.
2014-07-15 07:30
pozdrawiam tych co jada 150km/h i trzymają sie 5 m na zderzaku. Zero wyobraźni!
2014-07-14 15:18
wytłumacz mi proszę, czy wolno mi jadąc 90km/h wyprzedzać lewym pasem ciężarówkę, któa jedzie 70 km/h?
2014-07-14 15:22
jak nikogo nie ma na lewym do 300 m za tobą to proszę bardzo
a w ogole poczekaj aż ci jaja urosną i wtedy dopiero wyjeżdżaj na obwodnice.
2014-07-14 21:52
Niewiarygodne, umiesz dusić gaz na prostej? Łał! W remizie swinkom z wrażenia skarpetki ze staników wylatają.
2014-07-14 16:06
2014-07-14 15:35
proponuję koledze udać się do najbliższego wydziału komunikacji celem oddania prawa jazdy, bo nie ma kolega bladego pojęcia o przepisach ruchu drogowego
a jak koledze urosną jaja to zapraszam do Poznania na tor wyścigowy, ja się tam świetnie bawię z takimi miszczami prostej
2014-07-14 15:39
chodzisz z mamą oglądać jak panowie się scigają ??
2014-07-14 15:50
zabrakło argumentów?
2014-07-14 16:20
2014-07-14 15:15
czyli 120 km/h
2014-07-15 08:59
swoje prawo jazdy wrzuć z powrotem do paczki czipsów, z której je wyjąłeś...
2014-07-20 06:46
tez ciebie kmiocie oszołomie parówo.....
2014-07-14 13:30
ale co Tobie przeszkadza 90km/h na lewym pasie ? Sam tak nie jeżdżę ale pamiętaj że prędkość 120 km/h to max. Poza tym lewy czy prawy , żaden nie jest szybszy. Pozdrów oszołomów, którzy podświetlają drogowymi przy 120 km/h....
2014-07-14 13:35
lewy pas jest szybszy !!!i sie naucz tego jesli nie chcesz jechac 120 to jedz prawym
2014-07-15 18:35
2014-07-14 13:37
2014-07-15 12:26
2014-07-14 14:54
2014-07-14 16:01
2014-07-14 15:07
90 jest zbyt wolne i powoduje to to ze kierowcy zaczynaja sie doganiac , wyprzedzac i powoduje to korki. Do tego roznica predkosci jes przyczyna wypadkow. Jestem za przymusowymi badaniami lekarskimi kierowcow jezdzacych za wolno.
2014-07-14 16:07
To poprawi plynnosc
2014-07-15 09:01
będzie płynnie jak przy s****zce
2014-07-14 21:54
znajomość przepisów ne boli
2014-07-15 07:38
To podaj artykuł z Kodeksu Drogowego, który o tym mówi...
2014-07-15 15:11
Auto z lewego może właśnie zaczynać bezpieczny powrót na prawy,a wyprzedzając mu to uniemożliwiasz
2014-07-14 15:05
2014-07-14 15:18
2014-07-15 10:56
180km/h.
2014-07-14 13:25
Prosze aby kierowcy jechali wolno na obwodnicy gora 20 km/h bo teraz duzo slimakow z domkiem i dziecmi slimakami chce przejsc obwodnice. Niech kazdy zwolni i jak widzi slimaki to nalezy zahamowac i przepuscic slimaki bo kultura tego wymaga !!!!!!!!!.Zycie dla slimakow ! Slimak tez czlowiek !
2014-07-20 06:48
k....rwa smieszneeeee
2014-07-14 15:59
2014-07-14 16:06
uśywanie drogi ekspresowej nie jest opodatkowane, o ile ślimaki nie używają paru kropli paliwa
za próbę wymuszenia opłat na moich klientach zapraszam do Sowy i Przyjaciół. Jednoczesnie zaznaczam, iż niestawienie się pod w/w adresem będzie skutkowało skierowaniem pozwu do KE, a tam ekoterroryści podejmą jedyna słuszną decyzję
podpisano
2014-07-14 17:56
Tak wiec Slimakom sie doplaty naleza z UE :)!..Jedno co mi sie nie podoba w rodzinach Slimakow ze kazdy nawet mały mlody slimak juz ma Dom :)
2014-07-15 13:43
a do tego wiedział jak smarować to też byś się dorobił
2014-07-14 18:27
2014-07-14 18:09
i źródła dochodów slimaczego ludu
2014-07-14 17:49
Ponieważ, pedałuje obisłogaci, środkiem ulicy, mając do dyspozycji tak zwaną "ścieżkę rowerową, o utwardzonej nawierzchni"
Cytat:
"Królowie życia są wśród nas" hahahaha :)
2014-07-17 14:27
zahamuj ostro przed nim, może sie nauczy. Ja tak ostatnio zrobiłem, to w lusterku zobaczyłem, jak gościu natychmiast zjeżdża na ścieżkę rowerową.
2014-07-14 18:52
2014-07-15 08:49
Domagam się wprowadzenia na obwodnicy kontra pasa dla rowerzystów. Jestem pedalarzem i mi się należy!
2014-07-17 14:23
Jesteś peda... czym??
2014-07-14 13:13
Wiadomo tylko 3 pas tymczasowo rozwiąże problem.
2014-07-17 02:51
A ja mam kilka innych wariantów. Psychopata zaproponowałby pewnie ustawienie kilku gniazd karabinów maszynowych strzelających do nadjeżdżających pojazdów na wjazdach oraz tu i ówdzie działko ppanc walące do ciężarówek. Nagle na obwodowej zrobiłoby się pusto i cicho i to na dłużej, w bardzo krótkim czasie. W wariancie saperskim - dla wojskowych bardziej opanowanych - można by zaproponować położenie pól minowych z ostrzeżeniami. W wersji dla ekonomistów - paliwo za 8, albo lepiej 10 zł/litr. W wersji dla ekologów - zezwolenie na wjazd furmanek, dorożek, dyliżansów, ryksz, rowerów, walców parowych i glebogryzarek. Wtedy nawet spacer będzie lepszy niż jazda Obwodową. W wersji dla masochistów - wjazd i poruszanie się tylko na wstecznym biegu. W wariancie racjonalnym - zatrzymywanie, przegląd techniczny i natychmiastowa kasacja każdego auta niezabytkowego starszego niż 15 lat lub zaniedbanego rzęcha. Kierowca piechotką do domu a po kilku tygodniach zrobiło by się 1/3 aut mniej.
2014-07-14 13:41
Żeby wybudować trzeci pas obwodowej należy wyciąć drzewa i wylać asfalt, ale wiadomo nie da się.. bo drogo. Wybudowano fragmenty A1 i wprowadzono oplaty na bramkach, gdzie wiadomo, ze jest to najdroższe rozwiazanie i najmniej ekonomiczne. Wszędzie w Europie są winietki, u nas sie nie da bo chyba za tanio i za szybko kierowcy by jeżdzili...
2014-07-15 20:59
Nie kłam. W wielu krajach Europy nie ma winiet, a są bramki jak u nas.
2014-07-16 15:49
W UK, Irlandii - część autostrad płatna. W Niemczech - wkrótce myto,ale tylko na wrażego auslandera.
2014-07-15 08:54
jak mynystry ceny by ustaliły to gały z orbit by wyskoczyły
2014-07-14 15:36
2014-07-16 12:11
Trzeci pas wyłacznie dla TRAKÓW mówiąc po amerykańsku. Popatrzcie ze to właśnie TIRy najbardziej blokują obwodnicę , a ile razy widzmy sytuacje kiedy jeden TIR pomykla 90km/ h a drugi go wyprzedza go z predkością 93km / h, pomimo iż co kawałe ustawione sa znaki zakujące im tego manewru. :)
Co wtedy ma zrobic kierowca Baentleya, ktory chwile wczej pomykał i na zegarku mial 240 :)
Przyblokowanie lewego pasa na 2 -3 minuty spowalnia ruch robi sie zator korek . Kierowcy z prawego pasa zaczynaja wbijac na lewy pas , jeszcze bardziej zwiększając traffic.
.
2014-07-16 15:42
2014-07-14 13:32
wyremontowaliśmy 2 pasy, i co mamy : my teraz po raz drugi musimy zapłacić za dodatkową obwodnice bo nie ma możliwości wykonania 3 pasa a oni sobie jeżdzą. Taka jest między nami różnica. Kolejny przykład Gdańskie lotnisko . Wielki wykładowca i znawca tematu a potem prezes lotniska Pan Marczyński twierdził w 97 roku że rekawy nie będa w Gdańsku potrzebne bo nie planuje się takiego ruchu i co mamy po 10 latach od otwarcia terminala niezbędna była budowa drugiego terminala a dziś po 2 latach od budowy i ten nowy należy rozbudować. Tak to jest jak w tym kraju o taki sprawach decydują interpersonalne układy a nie fachowcy z wizją. Co robi Pan Zarębski w Radzie Nadzorczej Portu ? może niech się zajmie wydobywaniem wody mineralnej .... :)))
2014-07-14 21:20
Nie gadaj głupot. Zachodnia część berlińskiego ringu ma w całości dwa pasy i w dużej jej części nie ma w ogóle pasa awaryjnego. W części północnej trzeci pas budują dopiero teraz, a nie w 95. 6 pasów nie ma nigdzie.
2014-07-15 19:41
2014-07-14 15:33
2014-07-15 12:21
przyszła Eurokomuna i już tak łatwo nie jest bo rozliczyć się trzeba i kontrola przyjeżdża
2014-07-14 13:58
2014-07-15 08:27
tam myślą i planują co będzie za 10 lat, a tu po 10 lat od wystąpienia problemu dopiero zaczynają szukać rozwiązania...
2014-07-14 18:25
2014-07-14 15:33
2014-07-15 18:55
3 pas nic nie da potrzebne są alternatywne drogi
2014-07-14 18:12
lepiej ustawić przetarg na kolejne tysiąc kamer... niech biją konia patrząc na korki i zatory...
2014-07-14 20:53
po trzecim pasie nic się nie zmieni, bo ci co teraz zapychają lewy myśląc "widzę, że będę za 2 min wyprzedzał ciężarówkę to nie zmienię przecież pasa" przeniosą się na trzeci lewy i co im zrobisz? ruch będzie jaki był
2014-07-15 08:57
nawet jak będzie 7 pasów jak w holandii to ponad połowa będzie i tak skrajnymi lewymi jeździła
2014-07-14 19:48
Starczyloby na 3 pas...
2014-07-14 13:32
po pierwsze,nie jest możliwy do budowy,bez przebudowy niektórych wiaduktów i węzłów. Czyli jest to kwestia nie tylko "dolania asfaltu",ale kompleksowej przebudowy - a nie stać nikogo,żeby wszędzie zrobić jak na Karczemkach. Poza tym,nawet,jeśli dobudować by 3 pas,to problemem będzie rozprowadzanie aut z obwodnicy (np. zjazdy na Osowej, Szadółkach...). Raczej potrzeba tu dobrej informacji o utrudnieniach (tablice zmiennej treści przed węzłami ostrzegające przed korkami i umożliwiające zjechanie z eski wcześniej) oraz tras alternatywnych (np. OMT). 3 pasy owszem TROCHĘ by pomogły,ale niewspółmiernie do kosztu (przebudowa wiaduktów ...)
2014-07-15 08:52
tylko po co myśleć? lepiej postawić nowe osiedle tuż za barierką obwodnicy i potem tłumaczyć się że nie ma "możliwości technicznych"
2014-07-15 08:25
mieści sie pod wiaduktami Słowackiego, Wodnika, Spacerowej więc to nie jest przeszkodą w rozbudowie do 3 pasów. Prawda jest taka, że GDDKiA nie chce tego robić i łatwiej im robić Metropolitalną, a nie to co potrzebne.
2014-07-14 13:38
Dla 3-go pasa.
Nie takie budowy teraz robia (tunnel under Wisla)
2014-07-14 15:42
2014-07-14 15:34
2014-07-14 13:24
tymczasowo, a wpompujesz w to kasę, za którą byś zbudował tramwaj wzdłuż obwodnicy.
2014-07-14 13:44
jeśli piszesz o budowaniu tramwaju wzdłuż obwodnicy toi chyba nie wiesz do czego służy obwodnica
2014-07-14 17:47
Ścieżkę rowerową i czteropasmowy chodnik. A obwodnice zliwkidujmy
2014-07-15 07:38
droge rowerowa juz od warszawy na hel. :D
2014-07-15 00:58
A kto wrzeszczał, że dwa pasy w jedną stronę wystarczą.
Tylko "polaki". Wystarczy spojrzeć na te ich nowobudowane, g...ne i pi..te uliczki. Dlaczego w innych europejskich miastach jezdnie przypominają pas startowy na lotnisku? Nawet te stare, prawie sprzed wieku? Bo tam myśli się dalej niż własny "ogonek" sięga... (...)
2014-07-14 14:20
2014-07-14 14:22
2014-07-14 13:29
Reszta jest przejezdna a takie rozwiązanie nie było by bardzo drogie.
2014-07-14 13:18
Trzeba albo budować drogi, albo podwyższyć ceny paliw - innego wyjścia nie ma. Ameryka postawiła na drogi, Europa na wysokie ceny paliw.
2014-07-14 13:21
Od 7.00 do 9:00 a potem od 15:00 do 17:00. Póki nie ma kolizji to ruch jest w miarę płynny. Problem pojawia się gdy wśród dużego natężenia ruchu dojdzie do stłuczki, a o nią nie łatwo skoro większość jedzie na zderzaku.
2014-07-15 23:27
Popietam z jednym ale. Trzeba tym zbyt wolnym powiedziec wyraznie ze maja jechac 80 a nie 60 i ze maja jechac plynnie a nie bac sie swojego odbicia w lusterku. Jezdzac obwodnica widac ze 50% nie potrafi jezdzic i nie zna mozliwosci swoich aut. Jeszcze gorsi sa Ci co wiedza i specjalnie utrudniaja innym.
2014-07-14 13:31
Wtedy dopiero miałbyś potężną ilość stłuczek i korki :-)
2014-07-14 13:33
To polepszyloby plynnosc...
2014-07-14 13:33
właśnie dobrze pisze, tyle że kto będzie tego przestrzegał....co do kolegi ,który pisze o paliwie ..... połowa wozów ( a może 3/4 ) to służbówki.
2014-07-14 14:15
czy pamiętacie kandydata PiS -u na technicznego premiera i co on mówił wtedy. otóż że Polsce nie są potrzebne nowe drogi i autostrady a te pieniądze przeznaczyć na inne inwestycje. tylko kto jego wypowiedzi pamięta ale nadal chce być premierem
2014-07-15 18:20
a potem jako minister transportu radary stawiał...
2014-07-15 18:33
2014-07-14 22:47
z tableta.
2014-07-14 16:04
...dlatego ludzie tyle żrą....
2014-07-14 13:26
POlska to kraj samochodów . Czemu miasto nie promuje turystyki rowerowej ?
przecież to jest trendy ? A i zwiedzanie jest bardziej atrakcyjne. postawcie na rowery
2014-07-14 14:29
Akurat Gdańsk nieźle promuje rowery, moim zdaniem:)
Problem Obwodnicy w okresie letnim jednak nie rozwiążą rowery, bo to ruch turystyczny z południa Polski powoduje tak duże natężenie w tym okresie. Nie rozwiąże tez tego problemu OMT czy OPAT, bo na takie skokowe zmiany natężenia ruchu nie ma rady. Tak jest na całym świecie, a śmiem dodać, że u nas jest jeszcze nie najgorzej.
Rowery w połączeniu z komunikacją to dobra opcja na rozładowanie korków przy dojazdach do pracy. Nieprawdą jest, że można ich używać tylko 6-9 miesięcy w roku. Jeżeli ścieżki będą odśnieżane, to rowerem da się jeździć też zimą, tak jak i uprawiać inne sporty. Czym to się różni od biegania, czy jazdy na nartach? Ja jeżdżę i jest OK, zero przeziębień.
Problem polega na tym, że Polacy zachłysnęli się motoryzacją (co nie dziwi tych, którzy pamiętają lata przed rokiem 90-tym) i nie są w stanie tak szybko się z tego otrząsnąć. Jak zwykle wszystko przychodzi do nas z opóźnieniem. U nas jest ok. 100 rowerów na 1000 mieszkańców, a średnia EU to ok. 600. Nawet Czesi więcej korzystają z rowerów, nie mówiąc o Niemcach, a klimat tam identyczny jak u nas.
2014-07-14 16:19
... nie każdy lubi zimowe sporty ekstremalne. nie każdy może sobie pozwolić na jazdę tylko z torebeczką. jak ktoś może i sprawia mu to przyjemność to niech pedałuje - chwała mu za to. mamy jednak prawo wyboru i ja wybieram samochód i wygodę, nie mam 20 lat. rowerem powinni jeździć młodzi - na przykład studenci, którzy namiętnie walczą z brakiem miejsc parkingowych. moja praca wymaga przemieszczania się i odwiedzania klientów - ciężko byłoby to zorganizować w przypadku jazdy rowerem. dodatkowo, żeby ludzie chcieli jeździć rowerem trzeba im zorganizować odpowiednie warunki, również w środkach komunikacji miejskiej (przewożenie roweru) a także dostosowac przepisy ruchu drogowego i WYEDUKOWAĆ rowerzystów. jak na razie rowerzysta bardzo często jest na trasie niebezpieczną zawalidrogą. wprowadzanie głupich przepisów - jak np mozliwość jazdy środkiem - tylko nastawia kierowców jeszcze bardziej przeciw rowerzystom, którzy podatku drogowego nie płacą a z dróg korzystają i dodatkowo tamują ruch. uważam, ze rowerzyści powinni współuczestniczyć w kosztach, posiadać aktualne ubezpieczenie OC i kartę rowerową.
2014-07-14 22:41
Ale tu nie chodzi nikogo o zmuszanie do rowerów. Ja rozumiem, że ktoś nie może lub po prostu nie ma zdrowia. Ale to musi stać się ważną alternatywą. Jeżeli osiągniemy pułap 20% ruchu rowerowego założony przez EU na rok 2020, to moim zdaniem będzie super.
Trzeba zdać sobie sprawę z faktu, że Europa to nie rozgległe przestrzenie USA czy Rosji i wszystkie kraje będą dążyć stopniowo do minimalizacji ruchu samochodowego.
PS: mam 46 lat i wcale nie uważam, aby rowery były dla młodych. Bardzo dużo osób starszych ode mnie mijam po drodze, bo to rekreacja lub sport dobry dla każdego.
2014-07-15 09:05
2014-07-15 12:20
Hmm, ciekawe w czym się to przejawia? To że budowana jest infrastruktura dla rowerów, to przykład podporządkowywania? W porównaniu do budowy infrastruktury samochodowej jest to kropla w morzu potrzeb i wydatków.
Wszystkie skrzyżowania nadal są podporządkowane samochodom, które maja priorytet przejazdu. Nowy system Tristar nawet nie zauważa rowerzystów (motory też), więc jak nie podczepisz się pod jakiś samochód to możesz sobie czekać długo na zielone (przykład skrzyżowanie na Matarni z którego czasami korzystam).
Tak się składa, że na początku lat 90-tych sporo jeździłem do Francji i Niemiec i tam uczyłem się kultury jazdy samochodem. Tam to dopiero można mówić o podporządkowaniu kierowców względem innych uczestników ruchu, ale nie u nas. My jesteśmy jak zwykle sporo lat do tyłu. Polski kierowca był przyzwyczajony do tego, że każdy się go bał i nie ważył się wejść nawet na pasy gdy coś jechało. Teraz zaczyna się to zmieniać i niektórzy (na szczęście coraz mniej liczni) ciągle nie mogą się z tym pogodzić. Trzeba pokolenia by zmienić skostniały sposób myślenia.
2014-07-15 12:30
wszyscy mają uważać na rowery, wszystkie światła na rowery, wszystkie przejścia i przejazdy na rowery.
Samochody to zło, piesi to zło, światła to zło tylko pedałowcy są spoko...
2014-07-15 22:59
Ludzie! Skąd wy takie bzdury bierzecie? Pokażcie mi jedno skrzyżowanie w Gdańsku ustawione pod rowery! Porównajcie kwoty jakie idą w budowę i remonty dróg z wydatkami na infrastrukturę rowerową, a potem piszcie o faktach. Sorki. Ale ciężko komentować takie bzdety.
2014-07-14 22:55
Z tym OC i płatności za drogi to jednak przesada. Rowery nie niszczą dróg, a koszty budowy ścieżki są porównywalne z budową chodnika i są duuużo niższe od budowy dróg. Czy piesi też mają zrzucać się na drogi?
Ze statystyk GDDKiA z 2011 (nowszych nie znalazłem, ale chodzi o fakt) wynika, że w wypadkach z udziałem roweru zginęły 94 osoby - wszyscy to rowerzyści. Ofiary wypaków samochodowych idą w setki lub tysiące, z czego ok.30% to osoby postronne, np. piesi. Tak więc, nie widzę sensu wprowadzania przepisów o OC dla rowerzystów. Ich szkodliwość oraz animozje z kierowcami są wyolbrzymiane w prasie i na forach. Moje doświadczenia są pozytywne:) dziękuję wszystkim kierowcom za wyrozumiałość:))
2014-07-14 13:31
musieliby d...ska ruszyć , chłopie .... mój sąsiad samochodem jedzie po chleb na Dąbrówce do fresza ..... waga ponad 100kg.
2014-07-14 13:46
100kg chleb to rowerem ciężko.
2014-07-14 15:50
To samochód waży 100 kg, a nie chleb.
2014-07-15 10:58
waży 100kg. Z chlebem:))
2014-07-15 09:03
za dużo rowerku na "świeżym" trójmiejskim powietrzu i mózg wyparował...
2014-07-15 07:58
Jak nie promuje, to niby po co pobudowali sciezki rowerowe, kampanie spolecznosciowe trabia jak to fajnie i zdrowo na rowerze. To wszystko jest ale nie kazdy ma na tyle blisko do pracy zeby moc sobie na rower pozwolic i nie oszukujmy sie tylko w sezonie. Drogi tez sa potrzebne
2014-07-14 18:53
2014-07-14 21:32
Polityka transportowa miasta
Program operacyjny Mobilny Gdańsk Strategii Rozwoju Gdańska do roku 2015, przyjęty uchwałą nr XXV/516/12 Rady Miasta Gdańska z dnia 23 kwietnia 2012 r. w sprawie zmiany programu rozwoju gminy Gdańsk zawartego w dokumencie Strategia Rozwoju Gdańska do roku 2015.
Dokument wyznacza priorytet dla ruchu pieszego, rowerowego i komunikacji zbiorowej, wskazuje na konieczność odejścia od kosztownych inwestycji drogowych na rzecz zmian organizacji ruchu i nawyków komunikacyjnych.
STeR
System Tras Rowerowych dla Gdańska (STeR) dokument przyjęty do realizacji uchwałą nr XXIII/450/12 Rady Miasta Gdańska z dnia 23 lutego 2012 r. w sprawie przystąpienia do sporządzania Strategii realizacji systemu tras rowerowych (SR STeR) w mieście Gdańsku.
Ten szeroko konsultowany z mieszkańcami dokument planistyczny zakłada rozwój sieci tras i parkingów rowerowych, połączeń międzydzielnicowych, stref uspokojonego ruchu i prawne zobowiązanie inwestorów do budowania parkingów rowerowych przy każdej nowej inwestycji. Za jego przygotowanie Biuro Rozwoju Gdańska otrzymało doroczną nagrodę Gdańskiej Kampanii Rowerowej Złota Szprycha 2012.
Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego uwzględniają obowiązek tworzenia infrastruktury rowerowej (tras i parkingów rowerowych). Obecne zapisy są weryfikowane pod kątem ich zgodności ze STeR.
2014-07-14 19:04
"Trendowaty" się odezwał :-(
2014-07-14 21:31
Ruch rowerowy w Gdańsku nadal rośnie!
Najnowsze badania natężenia ruchu rowerowego wykazały, że znów znacząco zwiększyła się liczba rowerzystów poruszających się po Gdańsku. W ciągu ostatniego roku ruch rowerowy wzrósł o 12 proc. Głównymi arteriami rowerowymi miasta codziennie przemieszczają się tysiące rowerzystów.
Sześć i pół tysiąca rowerzystów na al. Zwycięstwa, ponad dziesięć tysięcy w pasie nadmorskim - to dobowe rekordy zanotowane w trakcie pomiarów natężenia ruchu rowerowego. Pomiarów dokonują na bieżąco liczniki rowerowe i pętle indukcyjne. Ostatnio wykonane zostały również coroczne pomiary manualne koordynowane przez Biuro Rozwoju Gdańska.
- Z zebranych danych wynika, że rowerzystów przybywa w Gdańsku w lawinowym tempie. Ale co ważne - badania wykazały, że rower służy nie tylko rekreacji, ale przede wszystkim pełni rolę komunikacyjną, jest wykorzystywany do codziennego poruszania się po mieście - np. w drodze do szkoły i pracy - podsumowuje badania Piotr Bąkiewicz z BRG.
Rowerzystów przybywa, bo - jak tłumaczy Grzegorz Krajewski z Referatu Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu stawiamy na infrastrukturę i nie zapominamy o kampaniach promocyjnych. Możemy się pochwalić funkcjonalną i coraz gęstszą siecią tras rowerowych w mieście, która obecnie liczy łącznie 466 km. Znacznie zwiększyła się też w ostatnich latach liczba parkingów rowerowych. W lipcu 2014 roku ukaże się kolejna, zaktualizowana edycja papierowej mapy rowerowej Gdańska. Będzie jeszcze dokładniejsza niż poprzednio, nowością będzie też propozycja pętli rekreacyjnych, czyli opisanych tras, którymi będzie można poruszać się rekreacyjnie - np. między zbiornikami retencyjnymi na Gdańsku Południe, siłowniami pod chmurką, po Lasach Oliwskich, czy na Wyspie Sobieszewskiej.
- Do wzrostu liczby rowerzystów przyczyniają się też tzw. projekty miękkie, zazwyczaj realizowane w ramach projektów unijnych. Dwie ostatnie kampanie - Rowerowy Maj i Rowerem do pracy zaskoczyły nas odzewem. Takich wyników mogą pozazdrościć nam najbardziej rowerowe miasta w całej Europie - podsumowuje Maciej Lisicki, zastępca prezydenta Gdańska.
Pobierz wyniki pomiarów ruchu rowerowego za lata 2011-2014.
2014-07-14 18:50
Jak to miasto nie promuje rowery, promuje aż do przesady kosztem innych
2014-07-14 13:42
transport rowerowy jest spoko, ale nie jest dla każdego i nie w każdym wypadku się sprawdzi. W trójmieście problemem mogą być odległości. W ekstremalnych wypadkach ludzie dojeżdżają do pracy nawet po 20-25 km. Dystans na rower za duży moim zdaniem. W grę wchodzi ewentualnie transport łączony: SKM lub ZTM + rower. Na masową przesiadkę na takie rozwiązanie, transport publiczny w trójmieście nie jest gotowy, ale sprawa byłaby do zrobienia.
Kolejna rzecz - nie wszyscy są singlami w kwiecie wieku, którzy martwić się muszą tylko o transport dla siebie (z pracy lub szkoły do domu i z powrotem). Nie zapominajmy o całej rzeszy rodziców, którzy z rana odwożą dzieciaki do szkoły, potem dopiero jadą do pracy a w drodze powrotnej załatwiają jeszcze zakupy. Dla takich osób przesiadka na rower lub komunikację miejską oznacza w zasadzie stratę dodatkowych 1 - 2h dziennie... a doba się nie rozciągnie. No i spójrzmy realnie - w naszym klimacie na rowerze można jeździć 6, góra 9 miesięcy w roku.
Reasumując - rowery spoko, ale nie dla każdego. Jako uzupełnienie jak najbardziej, ale nie róbmy z tego priorytetu i głównego sposobu komunikacji.
2014-07-14 15:30
Toż to odległość mniej więcej Gdańsk Główny - Gdynia Główna. Czyli bardziej rzekłbym średnia odległość do pracy, a nie ekstremalnie duża. Np. dojazd z moreny do pracy gdzieś w Gdyni Głównej już przekracza te 25km.
2014-07-14 15:30
2014-07-14 14:22
Nie będę jechać rowerem 20km, żeby potem jeszcze przestać okrągłe siedem na nogach bez żadnego siedzenia
2014-07-14 14:24
(...) siedem GODZIN na nogach (...)
2014-07-14 13:31
Ciekawy pomysl..;)
2014-07-15 22:37
Obwodnica tylko z nazwy a kiedy powstanie ta prawdziwa obwodnica ?
2014-07-14 18:26
Bo jadąc 90tka, po co zjechać na prawy i nie blokować ruchu, nie????
2014-07-14 18:29
W Polsce obowiązuje ruch prawostronny.
2014-07-14 20:17
to juz jest utrudnianie ruchu w szczegolmnposci kiedy z dozwolonych 120ktos jedzie 90
pomysl sobie madralo co b y bylo gdyby ktos jechal lewym pasem po morskiej 30 na godzine
2014-07-14 21:50
DEBILE!!! NA OBWODNICY OBOWIĄZUJE 120km/h - jeżeli nie chcesz jechać z taką prędkością (a nawet jeśli chcesz) MASZ USTAWOWY obowiązek opuścić lewy pas i umożliwić wyprzedzenie!!!! W przeciwnym razie blokujesz pas ruchu
2pkt i od 20 do 500. AMEN!!!! A jak się boisz, to nie wsiadaj za kierownicę! Dlaczego , jak się boisz wody, to nie pływasz, boich małych pomieszczeń , to do nich nie wchodzisz, a jak się boisz jeżdzić - to wszystkim musisz tym dokuczać?
2014-07-15 18:43
Jesteś kolejnym przykładem osobnika mylącego prędkość maksymalną z minimalną. Jeżeli prawy pas jest zajęty,to wolno mi jechać lewym. A ilość plusów pod twoim wpisem określa ilość matolarzy w kraju na 50%...
2014-07-15 21:36
Bo się kompletnie do jazdy nie nadajesz, skoro muszę cię edukować:
Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym, Art 19. ust 2.1
"Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać z prędkością NIEUTRUDNIAJĄCĄ jazdy innym kierowcom!
Art 16. Tłumaczy ci baranie, na którym pasie powinieneś się znajdować. Dla takiego jak ty , łopatologiczna zasad WiS: Wyprzedź i Spie.....aj!!!!! A nie już w Osowej zajmę lewy pas, bo skręcam w Chylonii! To co robisz, to WYKROCZENIE (takie samo, jak jazda na zderzaku).
2014-07-14 18:44
Dozwolone jest 120km/h a prawy pas jest dla ciężarówek i pozostałych co jeżdżą 90km/h
2014-07-14 20:08
2014-07-14 20:06
Pas lewy służy do wyprzedzania a nie do eko driving.
Jeżeli nawet ktoś będzie jechał 200km/h po obwodnicy to nie należy blokować lewego i nawet jak się jedzie 130-140 należy zjechać - to policja jest od tego aby asa dopaść i ukarać.
2014-07-15 19:30
Do jazdy 200 km/h służy tor wyścigowy. Jeżeli jadąc 110 km/h wyprzedzam lewym pasem kolesia, jadącego 100 km/h prawym,to ty możesz się najwyżej zagotować z nieuzasadnionej złości zas moim zderzakiem,aż skończę wyprzedzać i ZJADĘ NA PRAWY,GDY BĘDZIE TAKA MOŻLIWOŚĆ Z ZACHOWANIEM BEZPIECZNEJ ODLEGŁOSCI. Nie będę się wciskać między tiry, i dusić hebla,choćbyś się zamrugał na śmierć.
2014-07-14 20:12
2014-07-14 18:58
no ale są barany wlekące się na złość
2014-07-14 20:11
to sobie autostrada.
Obwodnica to DROGA MIEJSKA z licznymi wezlami i zbierajaca ruch pomiedzy 3 miastami.
2014-07-15 09:23
bezmózgowie przede wszystkim...
2014-07-14 13:35
Obwodnica Metropolitalna to będzie 3 mld wyrzucone w błoto. Taniej i efektywniej by było dobudować 3ci pas, koniecznie z porządnym 2m poboczem + fragment zieleni przed barierka aby rozładować korki na Obwodnicy Trójmiasta i zapewnić płynny ruch między Gdynią a Gdańskiem (S6, S7, A1).
Obwodnica Metropolitalna nie wyprowadzi ruchu z Obwodnicy Trójmiasta, chyba, że - UWAGA - dotychczasowa Obwodnica utraci swój status drogi krajowej, wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości - O ZGROZO - i GDDKiA zmusi nas kierowców do poruszania się Obwodnicą Metropolitalną na trasie Gdynia, Gdańsk ... !!
Rozwiązaniem może być doniesienie do prokuratury o niegospodarność, albo pozew zbiorowy na GDDKiA o budowę jakiejś Obwodnicy Metropolitalnej kiedy są lepsze rozwiązania ! Ciekawe kto dał łapówkę aby ta obwodnica była w planach, komu tak zależy?
2014-07-14 13:44
Niekoniecznie może chodzi o łapówkę ale o elementarny brak świadomości, że obwodnica obwodnicy wymusi po pewnym czasie konieczność budowy obwodnicy obwodnicy obwodnicy.
2014-07-14 14:16
Problem w tym, że obecna obwodnica powoli przestaje być obwodnicą, a powoli staje się drogą wewnętrzną aglomeracji.
A rozbudowa tej obwodnicy o 3 pas nie jest możliwa. Raczej tylko można ją poszerzyć, ale tylko w niektórych miejscach bez konieczności wstrzymywania ruchu.
Jeżeli chcemy docelowo poszerzyć obecną o kolejne pasy musi być alternatywna droga na ten czas. Wiele wiaduktów podczas przebudowy będzie wymagała zamknięcia jednego kierunku.
2014-07-15 20:58
tak czy siak jak jedziesz na Hel z Warszawy, to nie będziesz śmigać przez Kartuzy.
Tak samo dla Kaszubów. Po choinkę im droga na Ostrołękę, jak oni kierują się pewnie w stronę centrum Gdańska i Gdyni? Dla nich tworzona jest kolej metropolitalna, a najlepiej, żeby zadbali jeszcze o jakiś sensowny dojazd do niej. Przecież PKM nie będzie zatrzymywać się w Straszynie!!!
To, że ktoś kilkanaście lat temu zrobił KOLOSALNY błąd i nie zdecydował się na budowę szerszych mostów nad obwodnicą, to żaden argument za budową kolejnej. NIE! Trudno, kiedyś trzeba to przejść. Tam gdzie trzeba niech poszerzają mosty i tak, żeby nie tylko starczyły a dziś ale i na jutro.
Co z tego, że ominie nas dokuczliwy kilkuletni remont, jeżeli 10 lat później obudzimy się ze zdewastowanym obszarem miedzy jedną a drugą obwodnicą, a miasta się rozleją nie wiadomo gdzie (i to w sytuacji niżu demograficznego).
2014-07-14 14:48
Polecam zapoznanie sie z terminem suburbanizacja i eksurbanizacja. Opisuja one dokladnie procesy towarzyszace rozbudowie infrastruktury zachecajacej do mieszkania poza miastem. Zapoznaj sie ze skutkami spoleczno-ekonomicznymi sprawlu i postaraj sie zrozumiec dlaczego miasta zachodnie staraja sie z tym walczyc
2014-07-15 09:08
i nie ma tak dużego problemu z mieszkaniem oraz dojazdem poza centrum jak i na odwrót.
2014-07-14 16:35
sa + i sa -
2014-07-14 19:56
podaj źródło rewelacji jakie glosisz.
2014-07-14 14:04
proszę zwracać uwagę na zarzuty, gdyż chyba nie było by miło gdyby trafiły się one osobom co do niegospodarności lobbowania OPATU.
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.