• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy ruch na Obwodnicy Trójmiasta i korki. Będą podobne utrudnienia

Maciej Naskręt
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Zazwyczaj korki na Obwodnicy Trójmiasta tworzyły się po wypadkach. W miniony piątek i sobotę zatory wywołała ogromna liczba pojazdów. Zazwyczaj korki na Obwodnicy Trójmiasta tworzyły się po wypadkach. W miniony piątek i sobotę zatory wywołała ogromna liczba pojazdów.

W miniony piątek Obwodnicą Trójmiasta w rejonie Osowej zobacz na mapie Gdańska przejechało ok. 92 tys. samochodów. To rekordowa liczba pojazdów na tej drodze ekspresowej. Kolejne utrudnienia związane z ogromnym natężeniem ruchu pojawią się prawdopodobnie 26 i 27 lipca.



Dokąd podróżujesz zazwyczaj Obwodnicą Trójmiasta?

Kierowcy, którzy w piątek lub sobotę podróżowali Obwodnicą Trójmiasta na długo zapamiętają ten dzień. Samochody poruszały się tam - w godzinach od 11 do 18 - ze średnią prędkością 50 km/h. Były miejsca, gdzie trzeba było zatrzymać się na kilka minut. Utrudnienia w ruchu nie były spowodowane wypadkiem, czy kolizją, do czego już przywykli kierowcy w Trójmieście, a z ogromnym natężeniem ruchu.

Padł rekord na Obwodnicy Trójmiasta. - W rejonie Osowy odnotowaliśmy średniodobowy ruch samochodów sięgający liczby ok. 92 tys. pojazdów. Tydzień wcześniej mieliśmy w tym samym miejscu 88 tys. samochodów - mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Czytaj też: Po serii wypadków będą zmiany na obwodnicy

Drogowcy zwracają uwagę, że liczba 90 tys. pojazdów to maksymalne obciążenie trójmiejskiej ekspresówki przy jednoczesnym zapewnieniu płynności jazdy. Każde przekroczenie tej liczby powoduje poważne perturbacje w ruchu. Są to jednak wyliczenia czysto teoretyczne, bowiem na drodze pojawiają się kierowcy, którzy spowalniają ruch jadąc wolniej od pozostałych uczestników ruchu lub też zatrzymując się w miejscach do tego niewyznaczonych.

Co było przyczyną tak poważnych sobotnich korków? - Dwie rzeczy. Po pierwsze, wpływ na złą sytuację miała zmiana turnusu. Właśnie minęły dwa tygodnie od chwili rozpoczęcia wakacji szkolnych, część osób kończyła wypoczynek, inni właśnie go zaczynali. Po drugie, nie dopisała pogoda - padał deszcz. Turyści zamiast wypoczywać na plaży szukali atrakcji w centrach miast - Gdyni, Sopocie i Gdańsku - mówi Robert Marszałek.

Zobacz przebieg Obwodnicy Metropolitalnej na wizualizacji.

Co gorsze, sytuacja z minionej soboty może się jeszcze powtórzyć. Drogowcy przewidują, że będzie to 26 i 27 lipca. Wtedy rusza Jarmark św. Dominika, który przyciąga tysiące turystów z południa Polski. Jeśli nie będzie dość ciepło, by odpoczywać na plaży, turyści wsiądą do swoich samochodów i przyjadą do Trójmiasta.

Jest lekarstwo na wspomniane korki. Problem w tym, że jest bardzo drogie. - To przede wszystkim budowa Obwodnicy Metropolitalnej lub w drugiej kolejności - poszerzenie obwodnicy o kolejne pasy ruchu. Z tym że ostatnia propozycja nie jest ujęta w rządowym programie budowy dróg. Trójmiejskie samorządy powinny także skupić się na eliminowaniu samochodów z centrum miast wzorem zachodnich miast, zniechęcać do przyjazdu autem do śródmieścia - mówi Marszałek.

Przypomnijmy, że Obwodnica Metropolitalna ma rozpoczynać się w węźle Chwaszczyno na drodze ekspresowej S6 tzw. Trasie Kaszubskiej. Koniec trasy podłączony zostanie do węzła Straszyn - skrzyżowania S6 - Obwodnicy Trójmiasta i S7 - Południowej Obwodnicy Gdańska. Budowa drogi może pochłonąć nawet 3 mld zł.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Transport publiczny, a PKP to trup (6)

    Dlatego kazdy ma szrota i mysli, ze trzeba mu wielopasmowych drog.

    • 60 17

    • Nie ma żadnej lini tramwajowej (1)

      z obwodnicy do centrum, dlatego jak ktoś już wsiadł w samochód żeby dojechać do obwodnicy (z innej miejscowości czy dzielnicy) i nie może tam się przesiąść na tramwaj to ma w d.upie jechać na morenę, chełm czy łostowice żeby tam wsiąść do tramwaju, po prostu jedzie dalej do centrum, letnicy czy innego wrzeszcza

      • 0 0

      • Ścieżek rowerowych od obwodnicy

        też brak

        • 1 0

    • Też mam szrota, właśnie mi sie posuł (3)

      Jak zobaczyłem cenę jednorazowego przejazdu SKM to prawie zasłabłem. Jutro d pracy jadę rowerem, pozdrawiam tych którzy będą musieli mnie wymijać

      • 11 1

      • (1)

        jezdzisz obwodnicą na rowerze? hehehe

        • 2 2

        • 70km/h

          i to tyłem

          • 2 0

      • Pomachaj im.

        Bardziej się martwię o tych, którzy będą cię musieli wyprzedzać.

        • 7 1

  • Komunikacja w 3miescie jest b.dobrze rozwinieta (2)

    polowa zmotoryzowanych moglaby się przesiasc

    • 1 6

    • Niby dlaczego mam jeździc komunikacja miejską? (1)

      Pracuję po to aby polepszać sobie standard życia, a nie pogorszać. Czy tak trudno to zrozumieć?

      • 2 1

      • Pracujesz na paliwo i amortyzacje. LOL. Ja pracuje na przyjemności

        • 0 2

  • tylko 3i pas (1)

    często jeżdżę obwodnicą i dla mnie jasne jest, że właśnie budowa trzeciego pasa powinna być priorytetem. Jest jakieś parcie na obwodnicę metropolitalną czyli obwodnicę obwodnicy zapominając, że główny ruch jest w relacji Pruszcz Gd. - Reda a tego metropolitalna nie rozwiąże. Kolejna sprawa to, to że obwodnica właściwie stała się wewnętrzną drogą Trójmiasta i właśnie nią jeżdżą te tysiące ludzi, którzy mieszkając w okolicach Gdańska pracują w Gdyni i odwrotnie. Plany są nie po to, żeby się ich trzymać jak tonący koła ratunkowego tylko, żeby umieć je zmienić jeśli są ku temu racjonalne powody. Może na początek chociaż 3-i pas na niektórych odcinkach: od Osowy do Borkowa z likwidacją przewężenia Matarnia/Karczemki. Dużo by dało rozwiązanie problemu komunikacyjnego w Gdyni - na końcu obwodnicy.

    • 3 0

    • Kosztorys:

      Przebudowa węzła Osowa: xxx mln PLN
      Przebudowa wezla Owczarnia: xxx mln PLN
      Przebudowa wezla Matarnia: xxx mln PLN
      Przebudowa wezla Szadolki: xxx mln PLN
      Przebudowa wezla Kowale: xxx mln PLN
      Wylanie asfaltu pod 3 pas: wisienka na torcie
      Czas stracony podczas budowy: bezcenny

      • 0 0

  • Winna jest wyłącznie suburbanizacja. (5)

    Budowanie na pałę hektarów domków i bloków na gruntach rolnych przy i za obwodnica. Gdyby mądrze zabudowywać tereny wewnątrz miasta a nie na zewnątrz obwodnica z powodzeniem mogła by pełnić rolę do której jest stworzona czyli do ruchu tranzytowego. Teraz tymczasem pełni rolę dojazdu do osiedli przedmiejskich. Gdyby miasto miało obowiązek ją utrzymywać jako ulicę miejską to inaczej traktowało by radosne pisanie miejscowych planów pod kolejne inwestycje mieszkaniowe na zadupiach. Praktyka miast amerykańskich pokazuje, że Obwodnica Obwodnicy również się zabuduje jeśli powstanie i tam też będą tworzyć się korki a ludzie będą dojeżdżać nie z odległości 25km jak teraz tylko z odległości 50km do pracy spalając jeszcze więcej paliwa. Ci co się wyprowadzają na wioski potem dziwią się, że las wycieli, zbudowali nowe domy obok i autostrady i nie ma chodników, sklepów ani szkół.

    • 14 3

    • tylko tam miasto zaczyna się od miliona mieszkańców a miasteczko od ponad 100.000 (1)

      u nas miasto to 100.000... więc słabe porównanie...

      • 0 1

      • Baranów Sandomierski ma 900 mieszkańców,a jest miastem - ale co to ma do planowania urbanistycznego?

        • 0 0

    • nie sadzisz (2)

      Ze jednak majac wlasne domy z ogrodami tym ludziom mieszka sie wygodniej?
      Jest jakis powod ze chca mieszkac za miastem....

      • 2 4

      • Nie sądzę. Sądzę, że się wpakowali to bagno nie mając wyobraźni. (1)

        Na co ci ogród jak jeżdżenie do pracy zajmuje ci dziennie ponad 2godziny. Nie mówiąc już o tym, że weekend to obowiązkowy wyjazd do galerii bałtyckiej albo riviery będący jedyną wizytą "rekreacyjną" w mieście. Reszta życia to telewizja z browarem i sen oraz zmartwienie, że jest się przykutym do ziemi bo dom, który się postawiło nigdy nie uda się sprzedać.

        • 5 4

        • Głupoty gadasz i tyle.

          Ludzie wyprowadzający się po za miasto to akurat robią to po długim zastanowieniu.

          - Mówisz 2 godziny zajmuje dojazd. Zapewne jesteś jeszcze młody i pracujesz w 1 firmie, którą masz blisko, więc stąd tak masz małe pojęcie. Ja przeciwieństwie do Ciebie pracowałem w kilku firmach, do części z nich miałem dojazd 10min, a do niektórych 1h i nie zależnie gdzie mieszkałem czy w centrum czy przy obwodnicy. Pytanie zawsze brzmi gdzie pracujesz, bo raz pracujesz obok firmy, a raz masz 30km. Firma może zmienić siedzibę z Gdańska do Gdyni lub odwrotnie i co będziesz się wtedy przenosił, czy zmieniał firmę ?
          Zapewne napiszesz, że się byś przeniósł, ale to tylko potwierdzi, że nie masz jeszcze rodziny, bo nie pomyślałeś, że wtedy 2 osoba będzie miała dalej po przenosinach, a dzieci będą musiały zmienić szkołę.

          - po drugie praca to nie wszystko. a dzień nie trwa 10h. Ludzie uciekają za miasto aby się właśnie w nim nie męczyć po pracy.

          - po trzecie galeria w weekendy - to tylko obrazuje, jak ty spędzasz czas, bo ja mam inne plany na weekend niż galeria i dzięki temu, że mieszkam po za miastem mogę je realizować. Sklepy, zakupy itd mogę zrobić właśnie wracając z pracy.

          - telewizja z browarem, rozumiem tak wygląda twój dzień. Co do zmartwienia, o działkę i dom, to akurat o sprzedaż trudno nie jest i sprzedają się na pniu.

          Ogólnie widać, że g...o zarabiasz to i nie potrafisz sobie wyobrazić innego życia niż 4 ściany TV, i browar.

          • 2 0

  • Korki.... (6)

    Czy 10 lat temu na obwodnicy były korki?Nie.A dlaczego nie było korków?Ponieważ nie było tyle aut co teraz.

    W związku z powyższym - nie narzekaj jeden z drugim,bo jeśli są po 2 auta w rodzinie to będą korki i macie to (co niektórzy) na własne życzenie.

    Zatem....siedzieć w korkach narody i nie beczeć.

    • 7 9

    • takie tłumaczenia że po 2 auta w domu itd to wsadź sobie między jaja (2)

      jak nie masz gdzie zaparkować pod domem, to może i miałbyś racje, ale cywilizacja idzie do przodu a nie stoi w miejscu. aut przybywa i będzie coraz więcej i nie dlatego że domu będą po 4 auta.

      • 2 2

      • wprowadzic podatek drogowy wzorem reszty krajow

        • 1 0

      • jakie jaja?

        • 0 1

    • 50 lat temu wystarczył jeden pas (1)

      Twój tok rozumowania jest taki:

      jak będziesz mnie jadł, to będzie mniej TiRów z żarciem do Biedronki przyjeżdżać i będzie luźniej na drodze, a i z głodu się nie z******.

      • 6 0

      • to wam napisał

        mądrzy inaczej - nie stękać! Cierpieć z godnością!

        • 0 0

    • A czy sto lat temu były korki?

      Po to się robi opracowania, bierze kasę za planowanie - wreszcie remontuje -żeby być przygotowanym na podobne sytuacje. Owszem, miejscowo może się zdarzyć - ale wystarczy popatrzeć, co się dzieje przez nieudolnych kierowców CODZIENNIE na zjeżdzie ze Słowackiego na obwodnicę. Arcydzieło projektowania wjazdów + jedna łamaga i....korek na Słowackiego aż za IKeę (kierunek Łódź)

      • 3 0

  • Tylko transport publiczny rozwiąże ten problem. (1)

    Kolej SKM i Metropolitalna może rozładować ruch.

    • 5 1

    • zwłaszcza problem turystów

      najlepiej zakazać im przyjeżdżać

      • 1 1

  • Bubel Pana Marszałka

    Kiedy szanowny Pan raczy naprawić bubel w postaci dwustumetrowego zwężenia obwodnicy (brak ciągłości opasa rozbiegowego) pomiędzy węzłami Matarnia i Karczemki....codziennie się tam zatyka....Kiedy rozbudujesz węzeł kowale do pełnej koniczyny? Również codzienny korek. Zajmij się obwodnicą a nie centrum miasta Marszałeczku! Kiedy ????

    • 3 0

  • co tam Jarmark! (1)

    Red Bull Air Race! to bedą dopiero korki ale w artykule o tym ani słowa!

    • 20 1

    • No właśnie!

      Znam conajmniej kilkanaście osób które przyjadą samochodem specjalnie na AirRace!

      • 0 0

  • A mnie zastanawia.... (3)

    Jakim cudem ta fala samochodów, jadąca pod koniec tygodnia na półwysep, się tam mieści. Parkują na zatoce?

    • 21 0

    • (2)

      Spokojnie. powierzchnia półwyspu Helskiego to 32,3km^2.
      Zakłądając, że na połowie powierzchni da się postawić samochód, to powinno się tam zmieścić 1,4 mln aut. Czyli w 12 dni przy ruchu 90k/dobę.

      • 5 0

      • (1)

        A gdyby caly Polwysep zamienic na parking to zmiesci sie 2,8 mln aut!

        • 4 0

        • i to jest

          słuszna koncepcja!:)

          • 2 0

  • pozdrawiam oszołomów, którzy siedzą na zderzaku i chcą wyprzedzić kilkaset samochodów na kilku kilometrach

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane