- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (105 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (276 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą . W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.
Przykład? W sierpniu 2017 r. z tunelu w kierunku Letnicy skorzystało 316 tys. kierowców. W sierpniu tego roku licznik zatrzymał się na już 406 tys. W rurze T2, a więc tej w kierunku Trasy Sucharskiego wzrost był jeszcze bardziej imponujący. Ruch wzrósł tam z 317 tys. aut miesięcznie do 417 tys.
Jak wyjaśniają drogowcy, system jakim dysponuje Centrum Zarządzania Tunelem archiwizuje i analizuje dane tylko z ostatnich kilkunastu miesięcy. Ostatnim miesiącem, jaki obejmuje jest maj 2017 r. Wówczas z tunelu korzystało "tylko" 313 i 329 tys. kierowców (kolejno w kierunku Letnicy i Stogów).
- Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. Największy ruch w tunelu jest w godzinach szczytu. Ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
Minione wakacje były udane nie tylko pod względem pogody i liczby turystów, jacy odwiedzili Trójmiasto. Było to też widać po ruchu w tunelu. W lipcu po raz pierwszy w 2,5-letniej historii przejechało nim ponad 400 tys. kierowców. W sierpniu natężenie ruchu jeszcze wzrosło. Tylko rurą w kierunku Trasy Sucharskiego przejechało tunelem ponad 13 tys. aut dziennie, co łącznie dało wspomniane 417 tys. pojazdów w miesiącu.
- Obecne natężenie ruchu w obu rurach tunelu wynosi 26 tys. pojazdów na dobę. Tunel został przewidziany na maksymalnie 35 tys. pojazdów, mamy więc jeszcze spory zapas przepustowości - dodaje Kiljan.
Jeśli dynamika wzrostu ruchu w tunelu będzie się utrzymywać - a niewiele wskazuje na to, że tendencja miałaby się odwrócić - to maksymalna przepustowość w tunelu może zostać osiągnięta już jesienią przyszłego roku.
Ogrzewanie jeszcze tej zimy
Duża popularność tunelu poza niewątpliwymi atutami (odciążenie centrum, dogodne połączenie z portem, skrócony dojazd z pasa nadmorskiego do obwodnicy) niesie za sobą także dwa poważne mankamenty.
Jednym z nich są codzienne korki na Czarnym Dworze. Problemy z wąskim gardłem między Brzeźnem a Przymorzem chcą wykorzystać zwolennicy budowy Bulwaru Zielonego i przekonać mieszkańców do budowy nowej drogi, która połączy wylot z tunelu z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie.
Wideo archiwalne
Drugim problemem jest ograniczona przepustowość ronda w Letnicy. Już teraz - mimo, że jak pokazują statystyki ruch w stronę stadionu jest mniejszy niż w przeciwnym kierunku - wyjazd z tunelu korkuje się na podjeździe do ronda. Kłopotliwy wyjazd dokucza zwłaszcza zimą, gdy na stromym podjeździe ślizgają się ciężarówki.
Ten drugi problem jeszcze w tym roku ma zniknąć. Lada dzień GZDiZ ogłosi przetarg na ogrzewanie łącznicy prowadzącej z tunelu do ronda w Letnicy. Postępowanie ma zostać rozstrzygnięte jesienią, a prace budowlane są zaplanowane na końcówkę tego roku.
Opinie (230) 5 zablokowanych
-
2018-09-26 10:01
Przepustowość ronda
Przepustowość ronda można by zwiększyć poprzez puszczenie ruchu przez węzeł skrzyżowania z ul. Pokoleń Lechii Gdańsk. Rozwiązałoby to również problemy z wyjazdem samochodów ciężarowych z tunelu na rodno w czasie zimy. Dobrym pomysłem było by również przedłużenie ul. Pokoleń Lechii Gdańsk do portu w Nowym Porcie.
- 5 4
-
2018-09-26 10:04
Tunel a Zielona Droga (1)
Tunel jak wiemy jest super rozwiązaniem drogowym dla Gdańska ,ale o sukcesie można było by mówić o nowoczesnym rozwiązaniu problemu Tzw.Zielonej drogi. (Czarny Dwór.) oraz węzła jej z Al.Jana Pawła i Dąbrowszczaków. Fajnie było by zobaczyć tam ronda bezkolizyjne. Sukcesów.Jerzy.D
- 13 0
-
2018-09-26 12:41
masz rację, ale weź to wytłumacz tzw. ruchom miejskim
i innym zielonym
- 3 0
-
2018-09-26 10:24
trzeba to uczcić!!!
zamknijmy tunel i zróbmy maraton!
- 11 1
-
2018-09-26 10:29
Nie ma się czemu dziwić. To wielkie udogodnienie - zarówno dla kierujących, jak i dla wszystkich mieszkańców Gdańska.. Dziękujemy Panie Prezydencie
- 8 4
-
2018-09-26 10:35
a mówili po co to?
jednak ten Adamowicz coś robi i ma Łeb !
- 7 6
-
2018-09-26 10:43
mini tunel w miejsce kładki na wysok.Ołowianki uruchomić SKM Nowy Port ,tramwaj wodnny Stogi-Targ Rybny ,rej iii,ii nowy Port.Bastion Wisłoujście.Westerplatte ,Kapitanat,Brzeżno
- 3 2
-
2018-09-26 11:17
cyt "system jakim dysponuje Centrum Zarządzania Tunelem archiwizuje i analizuje dane tylko z ostatnich kilkunastu miesięcy" (1)
biedni... nie mogą zarchiwizować danych, chyba im kupię pendriva
- 7 1
-
2018-09-26 13:55
Bo to działa od kilkunastu miesięcy
- 0 0
-
2018-09-26 12:04
tunel (2)
gdzie są anty Budyniowcy co obszczekiwali ile to łapówki prezydent wziął za tunel aby poprawić dojazd do nowych mieszkań w Brzeźnie i na Hallera , tyle szczekali po co tunel lepiej wybudować kilka nowych parafii , gdzie oni są jakoś cicho
- 12 2
-
2018-09-26 12:14
to (1)
są boty lub żywe płatne boty w sumie inteligencja podobna.
Zaraz napiszą o mieszkaniach- 6 0
-
2018-09-26 12:42
PKW ma wprowadzić zakaz botów w kampani
wtedy połowa z tych hejterów zniknie
- 1 0
-
2018-09-26 13:32
jak duż aut przyboło, Gdańsk się rozwija dzięki mnie
- 1 3
-
2018-09-26 14:46
Adamowicz przytulił mniejszkanie na Lastadi i do roboty może chodzić w kapciach
nie wszyscy gdańszczanie mają taki komfort. My musimy stać w korkach. Kiedy to się zmieni i do włodarzy dotrze że trzeba miasto rozwijać pod względem zwiększjącej sie ilości aut, statystyki same na to wskazują, dlaczego władze miasta są ślepe na takie argument.
- 2 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.