- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (73 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (27 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (294 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (3 opinie)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 6 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
Rekordowy ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
W wakacje padł nowy rekord ruchu pojazdów w tunelu pod Martwą Wisłą . W lipcu i sierpniu obiema rurami pojechało ponad 400 tys. kierowców w każdym miesiącu. Jeśli ruch wciąż będzie rósł w takim tempie, to za rok osiągnięta zostanie maksymalna przepustowość tunelu.
Przykład? W sierpniu 2017 r. z tunelu w kierunku Letnicy skorzystało 316 tys. kierowców. W sierpniu tego roku licznik zatrzymał się na już 406 tys. W rurze T2, a więc tej w kierunku Trasy Sucharskiego wzrost był jeszcze bardziej imponujący. Ruch wzrósł tam z 317 tys. aut miesięcznie do 417 tys.
Jak wyjaśniają drogowcy, system jakim dysponuje Centrum Zarządzania Tunelem archiwizuje i analizuje dane tylko z ostatnich kilkunastu miesięcy. Ostatnim miesiącem, jaki obejmuje jest maj 2017 r. Wówczas z tunelu korzystało "tylko" 313 i 329 tys. kierowców (kolejno w kierunku Letnicy i Stogów).
- Rosnący ruch w tunelu jest spowodowany rozwojem infrastruktury Nowego Portu i łatwiejszą komunikacją tej części miasta. Największy ruch w tunelu jest w godzinach szczytu. Ok. godz. 7 oblegana jest nitka w kierunku stadionu natomiast od godz. 16 tunel w kierunku Sucharskiego - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, zarządzającego tunelem.
Minione wakacje były udane nie tylko pod względem pogody i liczby turystów, jacy odwiedzili Trójmiasto. Było to też widać po ruchu w tunelu. W lipcu po raz pierwszy w 2,5-letniej historii przejechało nim ponad 400 tys. kierowców. W sierpniu natężenie ruchu jeszcze wzrosło. Tylko rurą w kierunku Trasy Sucharskiego przejechało tunelem ponad 13 tys. aut dziennie, co łącznie dało wspomniane 417 tys. pojazdów w miesiącu.
- Obecne natężenie ruchu w obu rurach tunelu wynosi 26 tys. pojazdów na dobę. Tunel został przewidziany na maksymalnie 35 tys. pojazdów, mamy więc jeszcze spory zapas przepustowości - dodaje Kiljan.
Jeśli dynamika wzrostu ruchu w tunelu będzie się utrzymywać - a niewiele wskazuje na to, że tendencja miałaby się odwrócić - to maksymalna przepustowość w tunelu może zostać osiągnięta już jesienią przyszłego roku.
Ogrzewanie jeszcze tej zimy
Duża popularność tunelu poza niewątpliwymi atutami (odciążenie centrum, dogodne połączenie z portem, skrócony dojazd z pasa nadmorskiego do obwodnicy) niesie za sobą także dwa poważne mankamenty.
Jednym z nich są codzienne korki na Czarnym Dworze. Problemy z wąskim gardłem między Brzeźnem a Przymorzem chcą wykorzystać zwolennicy budowy Bulwaru Zielonego i przekonać mieszkańców do budowy nowej drogi, która połączy wylot z tunelu z Drogą Zieloną przy Ergo Arenie.
Wideo archiwalne
Drugim problemem jest ograniczona przepustowość ronda w Letnicy. Już teraz - mimo, że jak pokazują statystyki ruch w stronę stadionu jest mniejszy niż w przeciwnym kierunku - wyjazd z tunelu korkuje się na podjeździe do ronda. Kłopotliwy wyjazd dokucza zwłaszcza zimą, gdy na stromym podjeździe ślizgają się ciężarówki.
Ten drugi problem jeszcze w tym roku ma zniknąć. Lada dzień GZDiZ ogłosi przetarg na ogrzewanie łącznicy prowadzącej z tunelu do ronda w Letnicy. Postępowanie ma zostać rozstrzygnięte jesienią, a prace budowlane są zaplanowane na końcówkę tego roku.
Opinie (230) 5 zablokowanych
-
2018-09-26 09:46
Pamiętajmy że nie miało być też autostrady A1 bo Gdańsk nie generuje takiego ruchu
Trzeba budować z wizją na 30 lat do przodu
- 12 1
-
2018-09-26 09:45
Miasto musi budować szersze drogi
- 3 1
-
2018-09-26 07:12
Ale z czego się cieszyć??? To jest chyba niechlubny rekord. (4)
Jeśli w Gdańsku jest 2x więcej samochodów na 1000 mieszkańców jak w Berlinie czy Wiedniu to ja bym się nie cieszył z tego "rekordu". Rozwój??? Jaki rozwój? Polakom dać 10000km autostrad to się pozabijają na nich. Dać im tunele to się spalą na popiół w nich. Polacy nie potrafią korzystać z nowo budowanych obiektów drogowych. Polska motoryzacyjnie to lata 50-te usa. albo obecna Kenia, Botswana lub Nigeria. Za dużo samochodów.
- 23 33
-
2018-09-26 09:44
Nie ma komunikacji miejsciej, to są samochody.
I tak, nie piszę, że jest słaba, bo tego żartu komunikacją miejską nazwać nie można.- 8 1
-
2018-09-26 08:34
No nie wiem
W krajach trzeciego świata rowery trzymają się mocno.
- 4 1
-
2018-09-26 08:12
kenia ;)
nie wiem czy byłeś w Kenii ale ja przed chwilą wróciłem i nie porównuj Polaków do Kenijczyków. Nie ma czego porównywać. Ich drogi i kultura jazdy jest żadna w porównaniu z naszą.
- 8 1
-
2018-09-26 07:21
weź ochłoń człowieku ! odpocznij nieco
- 14 9
-
2018-09-26 09:39
Jeszcze jeden rekord
W tunelu dużo osób traci głowę i przy okazji prawo jazdy na 3 miesiące.
- 9 2
-
2018-09-26 09:38
A będzie gorzej!!!
Port będzie się ciągle rozbudowywać. Ktoś tego nie przewidział? Czy Budynia nie ma tam w radzie nadzorczej portu? Mógł podjąć odpowiednie działania, ale znów przespał. Już dziś w tunelu robią się czesto korki.
- 5 6
-
2018-09-26 09:34
Gdyby nie pedaliści i trampakrze, przez których tunel jest zamykany dla ruchu, to byłoby jeszcze lepiej
- 11 3
-
2018-09-26 08:34
Jacy jesteśmy ?
Oczywisty sukces strategii rozwoju pod Adamowiczem.
- 9 6
-
2018-09-26 06:13
Ro ostro (1)
Ładny wynik, może trzeba kopać drugi tunel??
- 61 1
-
2018-09-26 07:52
Nie... Po co? Wystarczy dobudować po jednym pasie i będzie ok.
O psia kość... Nie da się.- 5 3
-
2018-09-26 07:23
Dodajcie jeszcze tranzyt Drogą Zieloną
Bbedzie fajnie.
- 21 2
-
2018-09-26 07:15
Jak osiagnie maksymalna przepustowosc to wybuduje sie drugi... (1)
potem trzeci.... czwarty.... a korki jak były tak będą
- 10 10
-
2018-09-26 07:21
Okazuje się, że jak czegoś nie ma to jest źle, ale prawdziwy dramat zaczyna się gdy już jest.
- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.