- 1 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (455 opinii)
- 2 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (264 opinie)
- 3 Na jak długo da się przewidzieć pogodę? (59 opinii)
- 4 17-letni złodziej paczek zatrzymany (148 opinii)
- 5 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (31 opinii)
- 6 Czerwony skatepark w Jarze Wilanowskim (54 opinie)
Drogi bruk na Ogarnej. Oferta za 15,5 mln zł
Remont ul. Ogarnej stanął pod znakiem zapytania. Jedyna oferta złożona w przetargu jest droższa o ponad 2 mln zł od budżetu. Przebudowa zakłada wyłożenie całej ulicy historycznym brukiem.
Na całej długości pojawi się historyczny, nieoszlifowany bruk, a chodniki pokryją płytki betonowe. Ulica zyska odwodnienie, przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa.
Do przetargu na wykonanie tych prac stanęła tylko jedna firma - Prasbet, która wyceniła to zadanie na 15,498 mln zł.
Na sfinansowanie prac przeznaczono 13,156 mln zł, z czego 10,54 mln zł to środki miejskie, a 2,61 mln zł to kwota zabezpieczona przez GIWK na prace podziemne. TO oznacza, że brakuje ok. 2,34 mln zł.
Miasto chciało deptak, konserwator bruk
Przygotowania do remontu Ogarnej trwały kilka lat. Powodem był spór o przyszły kształt ulicy.
Projektanci, na życzenie miasta, chcieli zmienić ją w wygodny dla pieszych deptak z szerokimi chodnikami i gładką nawierzchnią ze szlifowanego bruku. Auta nadal mogłyby po niej jeździć, ale to piesi mieli być na niej najważniejsi.
Konserwator nalegał jednak na zachowanie historycznego kształtu Ogarnej. Chciał zachowania wyraźnego podziału na chodnik i jezdnię, na różnych poziomach, z krawężnikami oraz wykorzystania oryginalnego, zachowanego do dziś ulicznego bruku. Bez szlifowania.
Ponieważ konserwator miał w tej kwestii decydujące zdanie, projekt przebudowy Ogarnej został dostosowany do jego oczekiwań.
Opinie (130) 6 zablokowanych
-
2022-03-04 17:56
Ulica w miare dobrym stanie
Po co remontować ulice w miarę dobrym stanie, jeśli wokół jest mnóstwo znacznie bardziej zaniedbanych ulic, np. Łąkowa, Chmielna. Tymbardziej według tych chorych wytycznych, bez szlifowanego bruku. To jest rowerowa obwodnica Głównego miasta!
- 3 1
-
2022-03-04 17:58
Ten historyczny bruk to z jakiego etapu historii?
Jak już chcemy jednolitego wrażenia, to wypadałoby nawierzchnię dopasować do czasu powstania kamienic. W XVII wieku był na Hundegasse bruk, czy raczej polne kamienie? Bruk z XIX wieku jest jak asfalt z XX - całkiem nowy. Swoją drogą pod koniec lat 60. cieszyłem się z każdego asfaltu w Głównym Mieście, bo jeździłem na rowerze Viola.
- 1 1
-
2022-03-04 19:15
Nigdy nie zrozumiem
- 1 0
-
2022-03-04 19:15
Zastana
- 0 0
-
2022-03-04 19:20
Ale trzeba mieć nierówno wiadomo gdzie
Żeby zamieniać ulicę asfaltową na brukowaną, niedosc że głośne to niewygodne, brzydkie itp 0 plusów, nie wiem co trzeba mieć w głowie żeby to wymyślić
- 4 0
-
2022-03-04 19:30
No a potem kolejne miliony na kampanię "Gdańsk przyjazny niepełnosprawnym"
Na wózku, na rowerze jazda po bruku to sama przyjemność.
- 4 0
-
2022-03-04 19:43
Ale ten bruk wcale taki historyczny nie jest
- 2 1
-
2022-03-04 19:53
Bruk to nie jest dobry pomysł.
Aby przywrócić klimat historyczny nawierzchnia drogi powinna być wykonana z ubitej gliny, z dwoma rynsztokami po bokach, środkiem należy wykonać głębokie koleiny i wypelnić e końskim łajnem.
- 17 3
-
2022-03-04 20:40
A mieszkańcy?
Jeszcze nie wiedzą jaki będzie hałas od poruszających się pojazdów?
- 2 1
-
2022-03-04 23:13
A na Siedlcach dalej drog brak
Na Zboczu, Malczewskiego, Narewska....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.