- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (230 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (256 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (796 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (78 opinii)
- 5 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (108 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (162 opinie)
Gdańska uliczka częściowo zamknięta. Trwa kolejny etap remontu
Od środy, 5.04.2023 r., planowane jest zamknięcie kolejnego fragmentu ul. Ogarnej. Odcinek tej ulicy, od ul. Powroźniczej do ul. Słodowników, zostanie wyłączony z ruchu. Zostaną zachowane dojścia piesze. To kolejny etap wartej 15,5 mln zł inwestycji.
- Dlaczego ul. Ogarna zostanie zamknięta?
- Co zmieni się przy ul. Ogarnej?
- Ogarna i okolice. Mieszkania w Śródmieściu dla milionerów
- Nowe i ciekawe lokale w Trójmieście. Jeden z nich przy ul. Ogarnej
Dlaczego ul. Ogarna zostanie zamknięta?
- Ponadto ul. Mieszczańska będzie drogą bez przejazdu. Udostępnione dla ruchu kołowego zostanie skrzyżowanie ul. Ogarnej z ul. Kotwiczników i ul. Powroźniczą. Tymczasowy dojazd do obiektów gastronomicznych i hotelarskich znajdujących się na ul. Mieszczańskiej zostanie wyznaczony przez drogę wewnętrzną pomiędzy ul. Mieszczańską a ul. Powroźniczą. W związku z powyższym nie będzie możliwości parkowania na ul. Powroźniczej. Taka organizacja ruchu utrzyma się przez co najmniej miesiąc - zapowiada Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Co zmieni się przy ul. Ogarnej?
Ulica Ogarna zostanie przebudowana od Krowiej Bramy do ul. Garbary, a jej układ będzie nawiązywał do historycznego przebiegu. Ponadto na ul. Ogarnej pojawi się stylizowane oświetlenie i ławki. Jezdnia będzie pokryta starobrukiem, natomiast chodniki płytką betonową.
Droga zyska odwodnienie, przebudowane zostaną sieci podziemne, w tym sieć wodociągowa i kanalizacja deszczowa.
Ogarna i okolice. Mieszkania w Śródmieściu dla milionerów
Na koniec warto wspomnieć, że urokliwy charakter centrum Gdańska oraz kolejne etapy rewitalizacji poszczególnych dzielnic sprawiają, że rosną tam ceny nieruchomości.
Śródmieście to jedna z dzielnic miasta, gdzie za lokal trzeba zapłacić dużo ponad 1 mln zł.
Nowe i ciekawe lokale w Trójmieście. Jeden z nich przy ul. Ogarnej
Kawiarnia Balans przy ul. Ogarnej
Grymaski na południu Gdańska
Restauracja K&M we Wrzeszczu
Midnight w miejscu dawnej "Tabuli" w Gdyni
Więcej: cykl Trojmiasto.pl "Nowe lokale"
Opinie wybrane
-
2023-04-05 08:06
Cóż, czekam na koniec remontu bo zapowiada sie dobrze (5)
Odzyska dawny urok
- 35 6
-
2023-04-05 11:39
(1)
Fajnie, że odnawiają uliczki Głównego Miasta, tylko czemu to tak ślamazarnie idzie!
- 1 5
-
2023-04-05 11:49
Nie odnawiają tylko niszczą. Po tym nie da się jeździć, ani chodzić.
A za parę lat i tak się rozleci. Taka to jakość nowego bruku w Gdańsku. Wystarczy zerknąć na ul. Łąkową, albo Bogusławskiego przy bunkrze zwanym Teatrem Szekspirowskim.
- 4 5
-
2023-04-05 08:54
(2)
Nie dla bruku. Tu powinien być tylko asfalt. Proszę sobie wyobrazić jak fatalnie jeździ się po tym rowerem .
- 10 10
-
2023-04-05 11:20
Normalne szerokie opony crossowe (1)
i jeździ się jak po asfalcie
- 2 6
-
2023-04-05 11:47
Poważnie? Po mieście rowerem crossowym?
A "frajerzy" produkują rowery miejskie. Ciekawe w jakim celu to robią?
- 5 1
-
2023-04-05 08:27
rewitalizowanie ulicy i kładzenie na niej "starobruku" to porażka (12)
"konserwator" nie potrafi sobie wyobrazić pogodzenia estetyki z funkcjonalnością nawierzchni ulic uczęszczanych przez ludzi. Pisanie o tym, że rowerem można przejechać przez historyczną część Gdańska ulicą Długą i Stągiewną, na których dopuszcza się ruch rowerów świadczy o niedocenianiu roli roweru jako sposobu przemieszczania się z dowolnego punktu A do dowolnego punktu B w dobrze ukształtowanym - przyjaznym dla pieszych i rowerzystów mieście.
- 47 35
-
2023-04-05 16:14
Precz z rowerami ze Śródmieścia
- 2 1
-
2023-04-05 10:37
(1)
dokladnie tak - konserwator nie pozwololił na fragmenty frezowane lub z granitowych płyt czyli standard w całym cywilizowanym świecie oraz we Wrocławiu czy Krakowie. Dodatkowo nie zgodził się na drzewa.
Niech teraz konserwator chodzi po tym bruku z wózkiem dziecięcym, w szpilkach albo na rowerze..zyczę zdrowia- 8 2
-
2023-04-05 11:56
Skoro się nie zgadza to trzeba poczekać, aż się zmieni władza.
Po co robić remont na siłę w złej technologii? Władze miasta to jednak .......
- 3 2
-
2023-04-05 10:22
"w dobrze ukształtowanym - przyjaznym dla pieszych i rowerzystów mieście."- czyli zrobić tak jak na Kartuskiej gdzie kierujący rowerem jadą o 6.15 rowerem z prędkością około 50km/h, by żyło się szybko. A jaka jest Vmax na ścieżce rowerowej? aż 25km/h i co z tego? a kto mnie zatrzyma? a kto mi wystawi mandat?
- 6 4
-
2023-04-05 10:00
nie zgadzam się z tobą. Mam rower, jeździ się wystarczająco dobrze po takich odcinkach. Wcale za wielu ich nie ma. (7)
Asfalt można lać na autostradzie, a ta uliczka to nie jest miejsce dla samochodziarzyków. Jakoś turyści i mieszkańcy, których znam wszyscy popierają odnawianie po latach tych pięknych ulic. Przy okazji wymieniają instalacje. Tak właśnie powinno być. Porażka to Długi Targ, gdzie za kupę pieniędzy położyli brzydką kostkę, i to bez remontu instalacji. Dodatkowo jakoś krzywo to wyszło.
Ale spoko, zmieni się z czasem.- 7 13
-
2023-04-05 12:52
Nie napisałem, że oczekuję zachowania asfaltu, ale oczekuję pogodzenia estetyki z funkcjonalnością nawierzchni
starobruk jest pojęciem dość pojemnym, ale to co zrobiono np. na ulicy Świętego Ducha w ramach jej rewitalizacji jest przykładem zaślepienia "konserwatora": można wyobrazić sobie brukowaną ulicę przyjazną dla użytkowników takich jak kobiety w obuwiu na szpilkach, rodzice z wózkami dziecięcymi, hulajnogowcy czy rowerzyści wreszcie. Nawet na początku
starobruk jest pojęciem dość pojemnym, ale to co zrobiono np. na ulicy Świętego Ducha w ramach jej rewitalizacji jest przykładem zaślepienia "konserwatora": można wyobrazić sobie brukowaną ulicę przyjazną dla użytkowników takich jak kobiety w obuwiu na szpilkach, rodzice z wózkami dziecięcymi, hulajnogowcy czy rowerzyści wreszcie. Nawet na początku ulicy Ogarnej jest przykład estetycznego bruku o zeszlifowanych, płaskich powierzchniach. W Krakowie i Warszawie w historycznej części miasta jest wiele ulic pokrytych wygodną, estetyczną nawierzchnią brukowaną, również w Gdańsku jest wiele takich miejsc - polecam np. ulicę Raduńską biegnącą wzdłuż kanału Raduni wyjazdu z Parku Oruńskiego.
- 4 3
-
2023-04-05 11:51
Ściemniasz. Mieszkam na Ogarnej i nikt z resztki sąsiadów nie jest zadowolony z tego remontu. (1)
Wszyscy wiedzą, że to uprzykrzy im życie. Wyludniania Śródmieścia ciąg dalszy. Zostaną tylko chatki kopulatki dla turystów. A co do roweru, to zależy jaki to rower. Mam miejski i jest tragedia na bruku.
- 5 1
-
2023-04-06 00:17
jest fragment płaskiego bruku
po którym bezproblemowo można jechać rowerem. Warto by wzdłuż ulicy wyznaczyć takie pasy, jak przy jej zakończeniu przy Centromorze.
- 0 1
-
2023-04-05 10:59
Brednie, ten bruk to koszmar dla mieszkańców
Hałas przejeżdżających pojazdów i walizek na plastikowych kółkach ciągniętych przez turystów nie daje nam normalnie żyć. Wygląda to ładnie na pocztówce, ale żyć na Głównym Mieście coraz trudniej.
Na dodatek po ulicach wyłożonych brukiem, takich jak Św. Barbary, Rzeźnicka, czy Szafarnia, nie da się normalnie jeździć rowerem, rowerzyści jeżdżąHałas przejeżdżających pojazdów i walizek na plastikowych kółkach ciągniętych przez turystów nie daje nam normalnie żyć. Wygląda to ładnie na pocztówce, ale żyć na Głównym Mieście coraz trudniej.
Na dodatek po ulicach wyłożonych brukiem, takich jak Św. Barbary, Rzeźnicka, czy Szafarnia, nie da się normalnie jeździć rowerem, rowerzyści jeżdżą po takich ulicach chodnikiem... i wcale się nie dziwię.
A można było to zrobić mądrze, np w Toruniu na ul. Szerokiej i Królowej Jadwigi ułożono bruk szlifowany, który pięknie wygląda, jest wygodny, funkcjonalny i przyjazny dla ludzi.
Z drugą częścią twojego wpisu się zgadzam, kostka na Długim Targu wygląda beznadziejnie, przypomina mi betonową kostką, jaką stosuje się na parkingach.
Mieszkaniec ulicy wyłożonej brukiem- 11 3
-
2023-04-05 10:25
Rower to nie problem. Założysz grubsze kapcie, spuścisz trochę powietrza i po sprawie. (1)
Ale jak to zrobić z obcasami, kółkami od dziecięcego wózka, czy kulami?
- 6 8
-
2023-04-05 11:54
Poważeni? A jak zjedziesz z bruku to się zatrzymasz i dopompujesz?
Ale masz zryty beret.
- 3 5
-
2023-04-05 10:25
tak, nawet w lesie po gruntówkach jest wygodniej, nie mówiąc o tym, że i w lesie mamy piękne asfalty ;)
- 5 3
-
2023-04-05 08:11
(6)
Długie Ogrody i Łąkowa są do zrobienia na już. Reszta może poczekać bo jest w lepszym stanie.
- 55 9
-
2023-04-05 10:01
Chcesz jeździć gruchotem po równej drodze to sam sobie zapłać, kierwoczyku. Dlaczego miasto ma tobie spoinsorować remonty?
- 4 3
-
2023-04-05 10:01
(1)
Najważniejsze żeby wyremontować w pierwszej kolejności ulice przy których jest dużo apartamentów na wynajem. Reszta może czekać.
- 4 4
-
2023-04-05 11:40
Dzięki Ola za remont w pierwszej kolejności ulicy przy której mieszkanie ma przewodniczący Rady Dzielnicy Śródmieście hehe
- 4 3
-
2023-04-05 08:45
no właśnie, Ogarna przecież nie była tak dramatyczna, gdzie indziej remonty bardziej potrzebne (2)
a szczególni że niedługo może się konserwa zmienić i za rok może na Ogarnej już by nie trzeba tego ohydnego bruku kłaść
- 5 7
-
2023-04-05 09:02
tam był zawsze bruk i jest nadal (1)
tylko młoty zalały go warstwą asfaltu kilkanaście lat temu, tak wyglądały tam remonty. Ta ulica powinna być całkowicie wyłączona z ruchu, tylko dojazd zaopatrzenia i służb powinien być dopuszczony.
- 9 6
-
2023-04-05 12:41
taxi tez ?
Czy taxi tez ?
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.