• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont SKM Chylonia przedłużony do maja

Patryk Szczerba
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.
  • Remont na stacji SKM Chylonia powinien być już zakończony. Z powodu komplikacji potrwa do maja.

Remont stacji SKM Chylonia zobacz na mapie Gdyni zakończy się dopiero w maju. Półroczne opóźnienie spowodowane jest niespodziewanymi komplikacjami, na jakie natrafili robotnicy podczas prac ziemnych.



Jak reagujesz na opóźnienia w remontach prowadzonych przez SKM?

Remont na stacji SKM Chylonia rozpoczął się zimą 2017 roku. Przetarg na roboty wygrała firma Rajbud, która za prace zainkasuje 11 mln zł. Zgodnie z harmonogramem prezentowanym przez Szybką Kolej Miejską, roboty miały się zakończyć ponad miesiąc temu, w grudniu.

Modernizacja SKM Chylonia: wątpliwości na początku i na półmetku prac



O tym, że robotnicy mogą nie zdążyć z pracami w określonym terminie, pasażerowie alarmowali już na początku prac, czyli w styczniu 2017 r.

Wtedy teren budowy został ogrodzony, a peron skrócony, ale nie było widać pracujących robotników. SKM tłumaczyła, że trwają prace rozbiórkowe. Na początku przebudowy konieczne było też wykonanie przejazdów przez szyny.

Kolejne wątpliwości pojawiły się w sierpniu. Pasażerowie informowali o połamanych i nierówno kładzionych płytkach, które były zalepiane szpachlą. Zwracali też uwagę na zapełniane kołkami szpary przy łączeniach płyt.

Czytaj: Remont SKM Chylonia na półmetku

Przedstawiciele SKM odpowiadali, że zalepianie szpachlą tymczasowych płyt peronowych czy wypełnianie drewnem niewielkich przestrzeni pomiędzy elementami jest tymczasowe przed przejściem do fazy układania i zabudowy docelowych elementów konstrukcji peronu.

Uspokajali też, że prace idą zgodnie z planem, a połowa zakładanych prac jest wykonana i remont zakończy się w terminie.

Te zapowiedzi są już nieaktualne.

Koniec remontu stacji SKM w Chyloni w maju



- Między firmą Rajbud i SKM został podpisany aneks przesuwający termin zakończenia prac na maj - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej.
O przesunięcie terminu wnosił sam wykonawca. Według udostępnionej dokumentacji pierwsze poważne problemy pojawiły się w lipcu. Wtedy, podczas wizji lokalnej, stwierdzono zły stan ścian bocznych i studni telekomunikacyjnych przy torze 501.

By kontynuować prace, konieczne było powołanie komisji złożonej z przedstawicieli PKP i firmy telekomunikacyjnej, wybierającej sposób dalszego działania.

2 września pojawiły się problemy ze ściankami szczelnymi. Robotnicy przestali je pogłębiać, bo natrafili na nieprzewidzianą przeszkodę podziemną.

Z kolei, gdy 28 października zaczęto wyburzać ścianę oporową przejścia podziemnego, okazało się, że jej przekrój jest większy niż w projekcie, co znów wydłużyło prace.

Przypomnijmy, że zakres prac w Chyloni obejmie budowę nowej, ale krótszej o 46 metrów bryły peronu, podwyższonej do 960 mm, co ma ułatwić wsiadanie do pociągów. Przystanek będzie wyposażany w standardowe elementy, takie jak winda, informacja pasażerska czy monitoring. Na peronie będzie możliwość schronienia się przed wiatrem - wszystko wyglądać będzie podobnie, jak na stacji SKM Żabianka.

Zobacz też: Są pieniądze na parking podziemny przy SKM Chylonia

Modernizacja dotyczy także zejścia do tunelu, który sam, przynajmniej na razie, nie zmieni się, bo nie należy do SKM.

To nie pierwsze opóźnienia podczas remontu gdyńskich przystanków w ostatnim czasie. Remont stacji SKM Cisowa miał trwać pół roku, a zakończył się dopiero po dwóch latach.

Czytaj też: Remont przystanku SKM Cisowa zakończony po dwóch latach

Sprawdź rozkład SKM w Trójmieście

Miejsca

Opinie (83)

  • Po staremu było lepiej, z dworca dało się bez problemu korzystać - ten remont to marnowanie pieniędzy (3)

    ile opóźnień wywołał, ile ciepłych słów ludzi marznących, więcej niż radości z jego zakończenia. Za to nie ma na drogi, na przykład od wielkopolskiej do stryjskiej. Nie tylko kierowcy osobówek niszczą zawieszenie, jest mniejszy komfort pasażerów ZKM oraz wyższe koszty obsługi autobusów, w których zawieszenia też nie lubią dziur i kolein.
    Nie rozumiem, dlaczego dla większości się drogi nie zrobi, a dla mniejszości poprawia się za grube pieniądze dobry przystanek.

    • 18 19

    • Większość...

      Chyba liczysz piskalkoulatorem...

      • 0 0

    • A co ma..

      ZKM do SKM? Jak jedziesz autobusem a nie kolejką to nie pisz,że nie warto robić peronów. Perony są spóźnione o dobre 10 lat... a na dodatek marszałek będący udziałowcem SKM sępi kasę na nowe składy i działa na niekorzyść spółki dając roczne kontrakty!

      • 0 0

    • Bzdura

      • 0 0

  • A co z resztą przystanków

    Około 2012r były głosy że wszystkie przystanki skm mają być wyremontowane.Co z Gdynią Leszczynki?Chyba dopiero moje wnuki doczekają.Zapraszam kogoś z decydentów.Niech panowie spróbują znieść i wnieść wózek z dzieckiem +zakupy lekko 30-60kg i wsiąść do pociągu.Wizyta u ortopedy murowana.

    • 1 0

  • Ten Zlotos to taki sam imbecyl jak Głuszek..

    • 1 0

  • A przystanek Rumia Janowo dlaczego ma opóźnienie?

    Ta sama ekipa równolegle remontuje przystanek Rumia Janowo. Z podobnym skutkiem. Ciekawe jak się tutaj tłumaczą? Za gęsto drzewa rosły, skarpa była wyższa niż planowali. Co oni jeszcze wymyślą? Bo na mróz nie da się tym razem zrzucić winy. A prawda jest taka, że zatrudnili po taniości Ukraińców i tylko ich jak do tej pory widziałem przy pracy, tj. 5 ludzi na całą budowę. To nic dziwnego, że prace idą w takim tempie. To się nazywa optymalizacja zysków. 11 mln. zł. przytulili i teraz będą się bujać z budową 2 lata. A SKM podpisuje aneksy zamiast nakładać kary umowne. To się z kolei nazywa niegospodarnością, delikatnie mówiąc.

    • 3 1

  • Grabówek by zrobili..

    • 1 0

  • komplikacje:)

    po przeczytaniu artykuły poranna kawa jest niepotrzebna:)
    wykonawca wiedział o poważnych problemach (miesiąc wcześniej) ale uspakajał że prace zakończy na czas:)
    najbardziej rozbawiła grubsza niż w projekcie ściana do rozbiórki

    wszystko wygląda jakby Panowie usiedli przy kawie, przekartkowali dokumentację- powiedzieli 11 mln zł i podali sobie dłonie.

    • 2 0

  • Niespodziewane komplikacje podczas prac ziemnych, zaginą Heniek a on miał tylko łopatę kpina nic po za tym 1,5 roku remontować peron gdzie przez większość czasu nikogo nie było i nic się nie działo.

    • 2 0

  • meksyk

    A czy przy okazji remontu peronu nie możnaby wysadzić w powietrze meksyku? ostatnio ja schodzilem w tunel z skm to grupka bohaterów po stronie meksykańskiej odgrażali sie pasażerom że ci co zostana na peronie maja wpitol i będą okradani. Ot takie małe umilenie pobytu w najbardziej speluniarskim miejscu w okolicy

    • 1 2

  • Niespodziewane

    A kiedy oni nie natrafiaja na coś nie spodziewanego? Każdy remont jest opóźniony bo im zawsze "coś "wys
    koczy

    • 0 1

  • Gdynia miasto upadłe

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane