- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (178 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (251 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (729 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (67 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (150 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (104 opinie)
Remont dworca SKM w Gdyni: jest taniej, ale nadal drogo
SKM otworzyła koperty w trzecim przetargu na modernizację Dworca Podmiejskiego na stacji Gdynia Główna wraz z remontem peronu i stworzeniem centrum monitoringu. Oferty nadal są wyższe, niż zakłada budżet inwestycji, ale różnica zmalała z 14 do 3 mln zł. Czas realizacji został wydłużony do wiosny 2023 roku.
Do tej pory oferty składała zawsze jedna firma T4B i za każdym razem były one za wysokie:
2018
- budżet SKM 34,4 mln zł - oferta 59,3 mln zł - różnica 24,9 mln zł
2019
- budżet SKM 59,3 mln zł - oferta 73,7 mln zł - różnica 14,4 mln zł
W trzecim postępowaniu oferty złożyły dwa konsorcja:
- T4B i MAXTO Technology - 62,361 mln zł
- Poleko Budownictwo i Sprint - 65,313 mln zł
Budżet SKM pozostał na tym samym poziomie - 59,409 mln zł. To oznacza, że różnica zmalała do 2 mln 952 tys. zł.
Czy jest szansa, że tym razem jedna z propozycji zostanie wybrana?
- Jedna oferta jest rzeczywiście blisko zakładanego budżetu, ale jednak go przekracza. Obie będą teraz analizowane pod względem formalno-prawnym - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
Warto dodać, że w toku prowadzonego postępowania wydłużony został termin realizacji inwestycji z 31 października 2022 na 31 marca 2023. Z tym że pierwsze 14 miesięcy wykonawca będzie musiał poświęcić na prace projektowe.
Wykonawca remontu Dworca Podmiejskiego zobowiązany będzie:
- Zachować oryginalną, drewnianą stolarkę drzwiową i okienną - ewentualną wymianę dopuszcza się w wypadku stwierdzenia wyjątkowo złego stanu technicznego.
- Zachować dworcowy zewnętrzny zegar w okulusie na kwadratowym tle i poddać go zabiegom konserwacyjnym.
- Zlikwidować wszystkie wtórnie wprowadzone elementy zabudowy przestrzeni w podcieniu słupowym. Chodzi o dwa lokale usługowo-handlowe - "Skup i lombard" i "Loveat" - oraz tymczasowy pawilon gastronomiczny sprzedający kurczaki z rożna.
- Odtworzyć brakujące trzecie drzwi wejściowe z podcienia wejściowego do hallu głównego.
- Pozostawić napis "Dworzec Podmiejski", dokonać jego przeglądu i renowacji w stopniu, który pozwoli na włączenie podświetlenia liter.
- Zachować najcenniejsze istniejące elementy wystroju hallu kasowego lub poddać je konserwacji oraz restauracji, a elementy nieistniejące lub przesłonięte należy odsłonić lub odtworzyć.
- Zmodernizować pomieszczenia kas.
- Wykonać spójny projekt identyfikacji wizualnej dla dworca podmiejskiego w formie czytelnych i jednocześnie dyskretnych tabliczek, elementów informacyjnych i szyldów reklamowych przyszłych najemców lokali użytkowych, dostosowanych wielkością, formą i charakterem do historycznej architektury i wnętrz dworca.
- Usunąć wszystkie nośniki reklamowe, przesłaniające elementy wystroju historycznego.
- Zamontować szklane automatyczne drzwi pomiędzy holem a wejściem na peron SKM.
- Wymienić nawierzchnię na placu przed dworcem na nową.
- Zamontować elementy małej architektury (ławki, kosze na śmieci) w otoczeniu budynku oraz w jego wnętrzu.
Na czas trwania robót powstanie tymczasowy dworzec wykonany z kontenerów.
Z kolei na przystanku SKM wymienione mają zostać płyty krawędziowe oraz nawierzchnia z kostki, wiata będzie oczyszczona i pomalowana. Zmodernizowane ma zostać przejście podziemne oraz wymienione będą tory wzdłuż całego peronu.
W budynku dworca ma powstać centrum zarządzania monitoringiem oraz systemem informacji pasażerskiej na wszystkich przystankach SKM. Na peronach mają zostać zamontowane lub wymienione kamery oraz tablice informacyjne.
Opinie (77) 8 zablokowanych
-
2020-08-03 14:54
Najlepiej jakby on się kompletnie zawalił, lub bomba wybuchła z czasów II wojny światowej, wtedy pieniądze by się znalazły odrazu.
- 2 6
-
2020-08-03 15:05
Szkoda, że chcą zlikwidować Loveat
Oby znaleźli lokal w pobliżu.
- 2 9
-
2020-08-03 15:23
to przekroczenie budżetu to chyba za (dla) szwagrów w jakimś biurze projektowym (1)
bo skoro na jakiejś podstawie robiono kosztorys to chorym jest aby prace projektowe miały trwać 14- mcy czyli bez mała prawie dwa razy dłużej niż prace wykonawcze
- 6 2
-
2020-08-03 17:29
Nie, nie robiono kosztorysu :)
pkp skm nie jest specjalista od remontu dworcow, dlatego oszacowali wartosc zamowienia (chodzi o to ostatnie, trzecie zamowienie) wprost niezwykle dokladnie. Naturalnie powinni to dolozyc i przeprowadzic remont, ktorego koszt wynosi tyle, co najtansza oferta, a nie tyle, ile sobie zazyczy pkp skm, a tym bardziej ile zazyczysz sobie Ty :) Problemem jest w tej chwili wylacznie fakt, ze pkp skm tej oferty wybrac wcale nie musi, bo wykracza poza zaplanowany budzet. Moga to postepowanie uwalic i udawac, ze oni bardzo chca, ale nie moga.
- 0 0
-
2020-08-03 15:31
Dlaczego w tym remoncie nie uwzględniono (1)
przejścia na jednym poziomie z pasażem łączącym dworzec główny.Obecnie trzeba tam pokonać trochę schodów,by zaraz schodzić w dół.Wystarczy wykonać połączenie obok poprzez obecnie istniejące okno,a schody na piętro pozostawić dalej tak jak są..Myślę,że warto po wielu latach naprawić ten błąd i ułatwić życie ludziom.
- 16 1
-
2020-08-03 17:25
Ulatwianie ludziom zycia nigdy nie bylo na liscie kryteriow, ktorymi kieruje sie PKP.
- 10 0
-
2020-08-03 15:53
po co ten budynek dworca skm wogole remontować
turysci sie tylko gubią, a oprócz kasy nic tam nie ma. Można by go było wyremontowac ale przeznaczyc na coś innego.
- 7 4
-
2020-08-03 16:54
(1)
Zanim wyremontują dworzec SKM, trzeba będzie ponownego remontu dworca Głównego. Menele i gołębie powróciły. Straż Miejska jak zwykle omija szerokim łukiem okolice dworca. Tak na marginesie, czy UM planuje w końcu remont nawierzchni na "rondzie" między dworcem a Sądem?!
- 19 0
-
2020-08-03 23:10
To nie rondo!
- 0 1
-
2020-08-03 17:26
Remont? Czego się pytam? (1)
To paskudztwo powinni zburzyć i postawić coś nowego w tym miejscu, coś co wyglada reprezentacyjnie, a nie marnować publiczne środki na coś co będzie po wieki wieków wyglądać jak relikt komuny.
- 6 15
-
2020-08-03 17:41
na tym relikcie komuny siedzi konserwator zabytków, instytucja (elektron) wolna i niezależna, która robi co chce, jak chce i za ile chce. I właśnie to ostatnie "za ile" odegra tu rolę najważniejszą.
- 0 2
-
2020-08-03 17:27
Dobra nowina
Bardzo dobrze, że inwestor chce zachować a nawet przywrócić wszystkie charakterystyczne elementy architektury i wystroju. Trzymam kciuki.
- 7 2
-
2020-08-03 17:56
To nie jest pełen zakres projektu
Kluczowym zagadnieniem nie jest remont dworca a budowa systemu bezpieczenstwa na wszystkich stacjach, wraz z centrum bezpieczenstwa.
- 1 0
-
2020-08-03 18:26
To wspaniała...
wiadomość- Z 14 MLN. DO 3MLN. Chciałbym zobaczyć te koztorysy ofertowe jako długoletni insp.budowlany widziałem już różne przetargi i oferty ale nie były to różnice 500 procentowe nawet jeżel faktycznie roboty miała wykonywać "czwarta ręka" (Przetarg wygrywa ten co ma referencje sprzedaje robotę drugiemu drugi trzeciemu a na końcu prace wykonuje wioskowy majsterklepka tak jak umie.)jakością nikt (inwestor) się nie przejmuje bo -albo się nat ym nie zna albo ma to w 4 literach.W trójmiecie jest pełno tego typu remontowanych obiektów i pseudoinwetycji.Jakby co to mogę przesłać dokumentacje zdjęciową...
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.