• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zdjęcia z niedostępnego dworca. Trwa remont SKM Gdynia

Patryk Szczerba
16 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (84)
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.

Trwa remont dworca podmiejskiego SKM w GdyniMapka. Intensywne prace prowadzone są we wszystkich pomieszczeniach budynku oraz na peronie. Potrwają jeszcze kilka tygodni.



Czy podróżując pociągami, zwracasz uwagę na wygląd dworców?

Przypomnijmy: w ramach wartych ponad 62 mln zł robót wykonawca pracuje nie tylko w Gdyni. Prace są związane także z montażem nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM.

Zakres prac na dworcu SKM Gdynia Główna:



  • przywrócenie blasku zabytkowemu budynkowi Dworca Podmiejskiego
  • budowa w nim centrum monitoringu
  • modernizacja peronu Gdynia Główna i wymiana torów
  • montaż nowego Systemu Informacji Pasażerskiej i monitoringu na całej linii SKM: Gdańsk Śródmieście - Rumia Janowo


  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.
  • Intensywne prace w budynku dworca podmiejskiego trwają od kilku miesięcy.




Gdynia Główna SKM: co już zrobiono?



W budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni wykonano już prace rozbiórkowe w budynku oraz te związane z wtórną zabudową okalającą budynek.

- Odsłonięto historyczne podcienie, w których znajdowały się lokale usługowe, wykonano naprawę i malowanie elewacji, wymianę okien, wymianę poszyć dachowych, oczyszczono i odgrzybiono piwnicę, skuto i wykonano nowe tynki w piwnicach - wylicza Tomasz Złotoś, rzecznik prasowy Szybkiej Kolei Miejskiej w Gdyni.
Prace nadal jednak trwają we wszystkich pomieszczeniach budynku.

- Naprawiane są m.in. tynki, równane i przygotowywane ściany do malowania, trwają prace naprawcze i renowacyjne okładzin kamiennych ścian oraz posadzek, pracownicy usuwają warstwy poszyć tarasu, wykonują izolacje przeciwwodne oraz konstrukcje antresoli w pomieszczeniach SOK SKM. Prace trwają też w pomieszczeniach ogólnodostępnych toalet. Renowacji podlega zabytkowa boazeria i obudowy grzejników - dodaje Złotoś.


Co zostało do wykonania?



Do wykonania pozostały m.in.:
  • nowe instalacje sanitarne, teletechniczne i elektryczne w budynku,
  • wykończenie ścian, wymiana drzwi, utworzenie sali monitoringu z antresolą, salki konferencyjnej i pomieszczenia zastępcy komendanta na antresoli,
  • wykonanie węzłów sanitarnych w pomieszczeniach SOK oraz kas, wykonanie zapleczy socjalnych, udrożnienie i naprawa kanałów wentylacyjnych.


Na peronie SKM udało się oczyścić i pomalować konstrukcję wiaty oraz wymienić wszystkie elementy poszycia wiaty. Wymieniono też szyny, słupy trakcyjne, płyty peronowe.



Konieczne prace naprawcze przy wiacie



Pasażerowie kilka tygodni temu zwracali uwagę w naszym Raporcie na to, że dach na peronie jest nieszczelny.



Okazuje się, że do wykonania wciąż pozostało m.in. odwodnienie wiaty, wykonanie rynien i rur spustowych, wyłożenie poszycia dachu papą.

- Dodatkowo konieczna jest jeszcze regulacja krawędziowych płyt peronowych, wymiana nawierzchni i wykonie ścieżek prowadzenia, wykonanie okablowania teletechnicznego oraz instalacja kamer monitoringu. Na razie są zamontowane kamery prowizoryczne. Na końcu zostanie uruchomiony system informacji pasażerskiej, m.in. wyświetlacze LCD, słupki info/sos i nowe głośniki - wskazuje Złotoś.

Sprawdź odjazdy kolejek SKM



Prace trwają także na innych peronach



Nadal jeszcze trwają prace montażowe tras kablowych, okablowania oraz urządzeń systemów teletechnicznych na peronach: Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk Zaspa, Gdańsk Politechnika, Sopot Kamienny Potok, Gdańsk Żabianka AWFiS, Gdynia Orłowo.

Prace miały zakończyć się planowano w marcu. Wiadomo jednak, że potrwają jeszcze przynajmniej kilka tygodni.

Remont dworca podmiejskiego SKM: więcej informacji



Quiz Kolejowe Trójmiasto Średni wynik 68%

Kolejowe Trójmiasto

Rozpocznij quiz

Opinie (84) 9 zablokowanych

  • (1)

    Od dziecka patrzę na ten budynek z obrzydzeniem

    • 0 4

    • Może zbyt krótko żyjesz?

      Za PRL nie był taki obskurny. A zadaszone przejście na dworzec PKP pozbawione było pawilonów handlowych; od strony torów murek i róże rosły. Przy wejściu do dworca PKP chyba pięć budek telefonicznych...kto to pamięta? Na dworcu na I piętrze poczekalnia dla matek z dziećmi, w stanie wojennym przemianowana na poczekalnię dla żołnierzy.

      • 0 0

  • Wreszcie znikną te handlowe przybudówki.

    Pamiętam dworzec z lat 70/80-tych; kasy i automaty biletowe i chyba jeden kiosk wewnątrz przy wejściu.

    • 3 0

  • Nowy budowany dworz c w Koszalinie kosztuje 44 mln PLN (3)

    Zburzyli starego trupa i wybudowanie nowego zaczęto od nowa.
    To duży dworzec w nie dobudówka do już istniejącego jak w Gdyni.
    Zawsze opłaca się zburzyć i budować od nowa, wychodzi taniej i szybciej

    • 11 25

    • Powiedz to konserwatorowi

      W Gdyni nawet stary koslawy bruk na 10. Lutego jest zabytkiem. Żenada. Obrońcy scierwa za dyche.

      • 1 0

    • Taniej ? Beż żartów, tutaj remont to pewnie nawet nie połowa tych 44 mln ...

      • 3 0

    • Nowoczesne= funkcjonalne

      a Tu pudruje się trupa za 2 x większą kasę

      • 1 4

  • Ale tanio

    Ciekawe jak szybko okaże się że to droga fuszerka. Kiedyś około 9 rano menel wypróżnił się na schodach na perony. Tak długo jak przymyka się oczy na takich przyjemniaczków będzie syfex.

    • 2 0

  • A co z zadaszeniem

    peronów dalekobieżnych? Bo te wiaty to jakiś żart.

    • 7 0

  • Fajnie byndze

    ino wartko niech robią

    • 1 0

  • A przed dworcem syf i strefa dziur

    prawda szczuruś ????

    • 6 0

  • I tak zastają to wszystko gołębie

    Bo w projekcie przyoszczędzono na kolcach i siatce przeciw ptakom

    • 2 0

  • dalej będzie tam menelnia i smród, tak jak na głównym (1)

    • 2 2

    • Gdzie ty masz menelnie na dworcu w Gdyni

      Może kiedyś, teraz na pewno nie ma, a smród? , chyba że bąki puszczasz po drodze wychodząc z skmki.

      • 2 1

  • Ktoś wie kiedy z tego dworca pojadę skm na północ Gdyni? (3)

    • 25 2

    • W każdej chwili

      Tylko musisz przesiąść się na autobus.

      • 0 0

    • O północy

      • 1 0

    • w sobotę

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane