• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont kolei z okien SKM-ki

JG
24 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Zobacz remonty torów dalekobieżnych w Trójmieście widziane z okna składu SKM.



W Sopocie remontują peron, w Gdyni położyli część torów, a w Gdańsku układają tłuczeń i podkłady. Robotnicy pracujący przy remoncie torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa, mają jeszcze trzy lata na zakończenie prac. Zapraszamy na trwającą cztery minuty filmową podróż wzdłuż remontowanych odcinków.



Trwający od marca br. remont magistrali kolejowej w Trójmieście to gratka dla miłośników kolejnictwa. Podróżując składem Szybkiej Kolei Miejskiej, można na wysokości Gdyni Głównej zobaczyć na przykład specjalistyczną drezynę służącą do budowy trakcji. Z kolei w Sopocie widać m.in. nowe wejście na peron dalekobieżny.

Zobacz także relację zdjęciową z kolejowych remontów w Trójmieście.

Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko nowych podkładów kolejowych i innych materiałów niezbędnych do remontu. Z kolei w Gdańsku Oliwie można oglądać zaawansowany remont peronu dalekobieżnego. To tylko niektóre z prac widocznych z okien SKM-ki. Więcej zobaczysz w materiale wideo.

Remont ma się zakończyć w marcu 2014 roku.

Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwą i Gdynią Chylonią, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
JG

Opinie (101) 8 zablokowanych

  • Propozycja

    Lepiej najpierw pomyśleć, zanim będzie za późno!!!

    • 0 0

  • ZACHWYCAMY SIE TYM CO W EUROPIE JEST JUZ DAWNO NORMALNOSCIA BO TAM MYSLA ! A U NAS MYSLA ZE MYSLA ! (2)

    Co to za ''superremont'' itd. skoro 40 lat skm i pkp bierze pieniadze i robi podwyzki za bilety . Ten remont mial podobno juz byc w 1980 roku i pokazywano pieniadze na remonty i nowe sklady ! wiecej powinni mlodzi ludzie wiedziec ... ze w 1980 roku byla podwyzka biletow w zwiazku wlasnie z remontem i byla dawana publicznie gwarancja ze to ''ostatnia podwyzka '' i juz za te pieniadze bedzie wszystko ! I CO ? i G......no ! sruty tuty i druty . Sa spolki spoleczki i prezesikowie i zastepcy prezesikow i pociotki spoleczek... niedlugo beda spolki co ławkami zarzadzaja chyba... A perony poza trojmiastem jak byly syfiaste to sa i jak miasto chce to odremontowac to Skm i Pkp sie nie zgadza bo chyba syf lubi .. sami nic nie robia i innym tez bronia . Ludzie ! czym wy sie podniecacie ? ze nam tory nowe poloza i podklady po 50 latach ? Biedny i naiwny to wszystkim sie cieszy . Gdyby nie Euro to nawet tego by nie bylo .

    • 6 2

    • Niestety ale jest inaczej .Unas robią to celowo.I tylko udaja ze mysla (1)

      to gra pozorów. A jak tacy ludzie jak my sie oburzaja bo niedaj sobie wciskac bajeczek nazywa sie ich malkontentami.Tylko ze dzieki wazeliniarzom w rózowych okularkach jeszcze nic nie powstało!

      • 1 0

      • zgadzam sie z toba ''racja'' ze robia to celowo !

        bo wtedy kazda podwyzke mozna czyms wytlumaczyc . Tylko ze jak sa podwyzki przez 50 lat i nic sie nie robi 50 lat to nawet glupi zauwazy ze cos nie tak. masz calkowita racje ze to wszystko jest swiadomie '' nieremontowane '' i zawsze jakos tlumaczone ale oczywiscie na premie i pensje dla prezesa zawsze szmal musi byc .

        • 1 0

  • A kiedy NA PRAWDĘ przejedziemy z Gdyni do Gdańska w 4 minuty?

    Tytuł artykułu nieźle mnie zmylił...

    • 2 1

  • W POlsce zawszystko placi podatnik wiec nikt sie kosztami nie przejmuje!! (1)

    Buduje sie wszystko 3 razy drozej niz na zachodzie!!Mimi ze robotnicy zarabiaja 5 razy mniej! i na dodatek buduje sie byle jak czyli tak ze juz w dniu dniu odbioru drogi nadaje sie ona do remontu i wielu poprawek przykładem jest chocby najnowsza ulica łokietka od Ergo areny! I nadodatek buduje sie wszystko 3 razy dłuzej ale i tak mimo to zadko sie zdarze ze zrobią cos przed i tak długim terminem wykonania.!!A nakolei dodatkowo w nagrode podniosą ceny biletów bo powiedzą ze przebuowa kosztowała i maja zaplacic za nia klienci w biletach tylko jak zawsze zapominaja ze PKP jest dotowana przez państwo!!

    • 5 1

    • minusiki od wazeliniarzy :)

      • 0 0

  • a czas na postoje to gdzie? (2)

    Wirtualnie to juz nam wmawiaja sposób na życie. Zamiast pojechac do Gdyni siadasz do kmompa i wirtualnie odbywasz jazde. A sprawy same sie załatwią.

    • 26 9

    • Tandeta, redaktor szuka typowej sensacji...

      szkoda, że przy tym nie potrafi posługiwać się poprawnie językiem polskim. Trakcja to jest rodzaj napędu, jest trakcja elektryczna, spalinowa. Jeśli chodzi o drut z którego ciągnie pociąg prąd to jest sieć trakcyjna. Następnym razem proszę nauczyć się poprawnie sformuowanie zagadnień. Bo bez sensu byłby pociąg robiący silniki na placu budowy, skoro można to zrobić w fabryce.

      • 2 0

    • Zabawne

      Niektórzy jak zobaczą, że jest mało komentarzy to nie czytając artykułu od razu komentują. Jedyne co zobaczę to tytuł. Gwoli ścisłości - nikt nie obiecuje, że w 4 minuty przejedziesz z Gdyni do Gdańska. To filmik trwa 4 minuty matołku.

      • 10 2

  • naród jest jednak ograniczony

    żeby tytuł odczytać jako czas trwania podróży z Gdyni do Gdańska...

    • 3 0

  • Pomarzyć zawsze można, bo to nic nie kosztuje.Gorsze realia.

    Liczyć nie umieją - patrz wycena budowy nowego peronu przy stadionie.Ułożenie rozkładów jazdy pociągów na liniach regionalnych - beznadziejne.Czyli jacy fachowcy taka firma.

    • 0 0

  • z Gdyni do Gdańska w 4 minuty, a ile z Gdańska do Gdyni ? (1)

    • 0 1

    • :)

      był tylko jeden tor... wiec tylko w jedną strone pojechalihehe

      • 0 0

  • fantazja

    "...bo fantazja jest od tego, by żyć na całego..."

    • 0 0

  • Szanowny JG!

    "Jadąc dalej w kierunku Gdańska, nieopodal przystanku Sopot Wyścigi znajduje się składowisko"To znaczy co? To składowisko jedzie w kierunku Gdańska, a aktualnie znajduje się nieopodal przystanku Sopot, tak? No tak, bo to właśnie wynika z tych słów.Imiesłowy się kłaniają panie (pani?) dziennikarzu!

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane