- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (22 opinie)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (51 opinii)
- 3 Z dworca na Jasień 80 zł (504 opinie)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (518 opinii)
- 5 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (296 opinii)
Remont schodów przed rozbiórką kładki na Zaspie
Choć kładka nad skrzyżowaniem al. Jana Pawła II i Rzeczypospolitej zostanie docelowo wyburzona, urzędnicy szukają wykonawcy do wymiany schodów. Jak tłumaczą, jest to niezbędne ze względów bezpieczeństwa i komfortu ruchu pieszego - do czasu rozpoczęcia na większą skalę prac budowlanych.
Istniejące konstrukcje zostaną całkowicie wyburzone i zbudowane na nowo. Wykonane będą też nowe barierki oraz nawierzchnia chodników w bezpośrednim sąsiedztwie schodów.
O wyborze wykonawcy zdecyduje w 60 proc. kryterium najniższej ceny i 40 proc. okres udzielonej gwarancji (minimum trzy lata).
Na wykonanie prac budowlanych wykonawca będzie miał osiem miesięcy od momentu podpisania umowy. To oznacza, że jeżeli nie będzie żadnych odwołań i trudności z realizacją powierzonego zadania, nowe schody mogą zostać oddane do użytku jeszcze w tym roku.
Ogłoszony przetarg jest już drugim podejściem GZDiZ do remontu schodów. W ubiegłorocznym postępowaniu żaden wykonawca nie złożył oferty.
porównać
Remont schodów, a potem rozbiórka całej kładki
Przypomnijmy, pod koniec 2017 r. urzędnicy zastanawiali się nad całkowitym wyburzeniem kładki, która jest barierą architektoniczną dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo. Zamiast niej powstać miała zupełnie nowa konstrukcja, pozwalająca na dotarcie do przystanków komunikacji miejskiej i przejście przez al. Rzeczypospolitej bez pokonywania stopni.
Czy zatem pomysł ten stał się już nieaktualny?
- Istniejący stan techniczny schodów nie jest zadowalający i wymaga podjęcia działań naprawczych. Nawet w sytuacji podjęcia decyzji o wyburzeniu kładki i budowie nowych obiektów, schody będą użytkowane jeszcze przez pewien czas - niezbędny do przygotowania pełnej dokumentacji inwestycji, wyłonienia wykonawcy robót oraz na czas prowadzonych prac, prawdopodobnie realizowanych etapami - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik GZDiZ.
Jak wynika z analiz urzędników, nowa konstrukcja nie tylko ułatwi ruch pieszych, ale także obniży koszty utrzymania ze względu na mniejszą powierzchnię. Obecnie przestrzeń piesza na kładce zajmuje ponad 4,5 tys. m kw., a po realizacji kładek wyłącznie nad częścią zagłębioną skrzyżowania zmaleje do 600 m kw.
- Obecnie określane są warunki finansowe poszczególnych wariantów przebudowy oraz rozwiązania techniczne. Umożliwi to wybór optymalnego zagospodarowania przestrzennego w rejonie kładki. Kolejnym etapem będzie projekt budowlany oraz zabezpieczenie środków finansowych - zapowiada rzecznik GZDiZ.
Miejsca
Opinie (178) 6 zablokowanych
-
2019-03-02 22:56
(1)
Kładka powinna być zburzona i wybudowana od nowa. W tym miejscu tylko kładka (lub tunel) załatwia sprawę. Żadne przejście dla pieszych po ulicy nie może wchodzić w rachubę. To jedyny odcinek drogi gdzie można szybciej przejechać samochodem bez zatrzymywania się co chwilę
- 16 6
-
2019-03-02 23:02
Właśnie o to tym baranom chodzi, wszystko ma zwolnić i co chwilę stać i być zatrzymane.
Doprowadzą do tego, że przed samochodem będzie biegł człowiek ze sztandarem, jak w pierwszych dniach motoryzacji. Jacek z Sopotu wprowadził ograniczenie na ścieżce dla rowerów do 10km/h , choć przy tej prędkości trzeba być cyrkowcem żeby nie walnąć łbem w glebę. W imię swojego widzimisię zabiorą resztki wolności jaka nam jeszcze została. Resztki zdrowego rozsądku zabrała już telewizja śniadaniowa i kiepskie trunki. Planeta małp już niedługo.
- 7 2
-
2019-03-02 23:37
Czysto i transparentnie
3 lata gwarancji, czy urząd nie za bardzo nadwyręża możliwości lokalnych wykonawców?
- 8 2
-
2019-03-02 23:41
(1)
65% = zakaz narzekania
- 3 5
-
2019-03-03 05:26
Zakaz miekkiego trolingu deweloperskiego
- 1 2
-
2019-03-02 23:41
8 miesięcy mogą być nie remontowane to i następne 8 nic się nie stanie a jak już muszą ...
...to niech wyremontują część np 1/3 a resztę ogrodzą taśmą to będą mniej w plecy i my także
- 3 4
-
2019-03-02 23:58
Popieram
Dla dobra ludzi którzy tam chodzą róbcie co trzeba . Bezpieczeństwo najważniejsze
- 2 4
-
2019-03-03 00:07
zlikwidować przystanek w środku podzielić go na dwa
przed i za skrzyżowaniem , potem rozebrać kładkę
- 4 1
-
2019-03-03 00:17
Nadzirca (1)
Ale wiadukt musi zniknąć. Na płasko więcej bloków wejdzie. Teraz już zjazdy ograniczają. Prędkość ograniczy się do 30 to boki będą nad samą ulicą, a że teren ubity to 20 pięter minimum. Nadzorca załatwi.
- 13 1
-
2019-03-03 05:24
I to jest jedyne logiczne wytlumaczenie.
Skorumpowany uklad dzialajacy pod dewelopera nam tu bajki opowiada.
- 5 2
-
2019-03-03 05:28
Widać Adamowicza plan nadal wdrażany... ktoś na tym zarabia
- 11 5
-
2019-03-03 05:41
Jaki planista jest ojcem tego sukcesu? (3)
Kto zlozyl tam wniosek o wyburzenie kladki? Nasza osiedlowa kibicowska delegacja chce mu osobiscie podziekowac,uscisnac dlon i wreczyc kwiaty.Podajcie tylko dokladny adres...
- 6 4
-
2019-03-03 06:57
Paweł, a gdzie rezyduje domysl sie (1)
- 0 4
-
2019-03-03 07:33
Bardzo trafione☺. i nie ma co się obrażać bo to jest prawda. a z drugiej strony jaka to będzie dobra wymówka dla aktualnie zarządzających. to nie my to Paweł. ...
- 0 3
-
2019-03-03 10:32
Ja nedzo umysłowa ,bo dzieki temu wszyscy beda mieli wygodniej dostac sie na przystanek tramwajowy
- 3 1
-
2019-03-03 06:01
Kładka pod dewelopera robiona ! Ale jaja! (1)
Nowy projekt kładki zakłada brak zejścia od strony nowych bloków osiedla "city park" i nie będzie przeszkadzać deweloperowi na zabudowanie ostatniego wolnego fragmentu jego działki. Nowa kładka za nasze pieniądze, aby prywatny inwestor miał dobrze ? A dla ludu wymyślona legenda o tym że konieczne potrzebują nowej kładki za grube miliony zł. Coś mi tu nie pasuje.
- 24 0
-
2019-03-03 06:58
dobrze, ze po 20 latach ktos to zauwaza
bo to niejedno miejsce w miescie tak potraktowane.
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.