- 1 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (74 opinie)
- 2 Pozostałości baterii mającej bronić portu (55 opinii)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (23 opinie)
- 4 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (128 opinii)
- 5 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (351 opinii)
- 6 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (88 opinii)
Plany drogowców w Gdyni: dokończenie Chwarznieńskiej i modernizacja dylatacji estakady
W 2024 roku w Gdyni zostanie zakończona przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie, budowa buspasa na tej samej ulicy na Chwarznie oraz wiaduktu w ciągu ulicy Puckiej. W planach jest też modernizacja dylatacji Estakady Kwiatkowskiego oraz m.in. przejścia podziemnego pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna.
W ostatnich dniach przedstawiliśmy:
Plany drogowców z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej
Plany drogowców z Gdańska:
Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu
Najważniejsze z nich to przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie oraz budowa buspasa na tej ulicy na Chwarznie. PKP ma również zakończyć budowę wiaduktu w ciągu ulicy Puckiej, którą współfinansuje miasto.
Coraz więcej zmian na Chwarznieńskiej
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze
Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów
W planach jest także rozpoczęcie i kontynuowanie inwestycji w innych rejonach miasta.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Masz pół miliona? Znajdź w 2024 roku mieszkanie w Gdyni
Inwestycje kontynuowane i rozpoczęte
Wśród nich są m.in.
- budowa buspasa w ul. J Wiśniewskiego na odcinku od stacji Shell do istniejących wiaduktów w ul. Janka Wiśniewskiego. Buspas na północ Gdyni powstanie etapami
- Zakończenie budowy ul. Unruga Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą
- Budowa ul. Cynkowej, Magnezjowej i Mosiężnej,
- Przebudowa ul. Zielonej - od Bosmańskiej do Płk. Dąbka,
- Przebudowa ul. Wiczlińskiej - od stacji gazowej "Wiczlino" gazu do SP37,
- Budowa dróg na Chwarznie Wiczlinie w rejonie ul. Jana Kazimierza,
- Budowa ul. Westy Posejdona,
- Budowa ul. Prostokatnej - Okrężnej.
Inwestycje mają też objąć Śródmieście. Zaplanowano tu przebudowę ul. Wójta Radtkego, Władysława IV i 3 Maja. W zamierzeniach jest też przebudowa ul. Świętojańskiej, Portowej w rejonie Pl. Kaszubskiego.
Inwestycje, do których potrzebny jest projekt
Część większych inwestycji jest w projektowaniu lub w 2024 roku przygotowanie dokumentacji ma się dopiero rozpocząć. Wśród inwestycji drogowych są to m.in.
- Rozbudowa ul. Sportowej wraz ze skrzyżowaniem Drogi Gdyńskiej,
- Budowa wiaduktu w ciągu ul. J. Wiśniewskiego wraz z budowa buspasa i drogi rowerowej na odcinku od stacji Shell do Placu Konstytucji,
- Budowa ulic: Fregatowej, kpt. J.Jurkiewicza, Kliprowej, Żaglowej, Pokładowej oraz ciągu komunikacyjnego,
- Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na Kaczych Bukach,
- Budowa ul. Grażyny,
- Rozbudowa układu drogowego ul. Płk. Dąbka między skrzyżowaniami z ul. Derdowskiego i ul. Andersa wraz z przebudową skrzyżowań i budową dodatkowego wiaduktu w ciągu ul. Płk. Dąbka w Gdyni.
Plany Zarządu Dróg i Zieleni
O plany na 2024 rok zapytaliśmy także w Zarządzie Dróg i Zieleni.
W tym roku rozpocznie się budowa chodnika pieszego wzdłuż ul. Rybaków w dzielnicy Babie Doły (inwestycja z BO), o wartości 227 500 zł. Szacowaną na 7 mln zł inwestycją jest modernizacja przejścia podziemnego pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna - w 2024 r.
- W ramach zadania zostanie wykonana wymiana izolacji obiektu, budowa windy (dostosowanie przejścia dla osób z niepełnosprawnościami), nadzór inwestorski, wykonanie pochylni - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Po latach przebudowa Komandorskiej i Mireckiego
Zostanie wykonana też przebudowa istniejącego skrzyżowania ulic Komandorskiej i Mireckiego poprzez wyniesienie nawierzchni skrzyżowania oraz trzech przejść dla pieszych: jednego w ul. Mireckiego i dwóch w ul. Komandorskiej.
Zmienią skrzyżowanie 7 lat po śmiertelnym wypadku
- Wykonane zostanie również odwodnienie poprzez budowę nowych wpustów deszczowych wraz z przykanalikami i przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej oraz regulacja wysokościowa krawężników i chodników - szacowany koszt realizacji inwestycji 650 tys. zł (w tym 300 000 zł. dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg) - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
Znowu kierowcy będą musieli postać na estakadzie Kwiatkowskiego. Wśród zamierzeń na 2024 rok jest modernizacja dylatacji Estakady Kwiatkowskiego na połączeniu z częścią stalową. Koszt to 2 mln zł.
Pozostałe większe zamierzenia:
- Modernizacja ul. Nelca (ze środków RD Kamienna Góra) - koszt 550 tys. zł.
- Wyniesione przejścia dla pieszych: ulicaJanowska i Chylońska - RD Cisowa 160 tys. zł.
- Utwardzenie ul. Porożyńskiego (Wawrzyńczyka) - na odcinku od ul. Krauzego w kierunku ul. Myśliwka - 600 tys. zł.
- Dokończenie nawierzchni (płyty YOMB) ul. Śliskiej - koszt 120 tys. zł.
- Ponadto w ramach utrzymania ZDiZ planuje zrealizować odcinkowe nakładki na ul. Stolarskiej, na ul. Płk. Dąbka w rejonie ul. Steyera (głównie zatoka), odcinkowo Al. Zwycięstwa (lewy pas ruchu pomiędzy ul. Stryjską a ul. Redłowską), odcinkowo ul. Rdestowa. To oczywiście tylko część zaplanowanych prac, wiele robót będzie planowanych na bieżąco - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
W projektowaniu są dwie ważne inwestycji w rejonie torów drogowych i ulicy Janka Wiśniewskiego.
Do zaprojektowania modernizacja kładki SKM Stocznia i przebudowa wiaduktów na Janka wiśniewskiego
- Kładka Gdynia Stocznia - w 2024 r. planowane jest wykonanie - ekspertyza stanu technicznego kładki wraz z dokumentacją modernizacji kładki - szacowany koszt realizacji inwestycji 15 000 000 zł.
- Ul. Wiśniewskiego - przebudowa istniejących wiaduktów drogowych - I etap dokumentacja projektowa - koszt 500 tys zł.
- Prace utrzymaniowe są realizowane na terenie całej Gdyni. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni prowadzi je na bieżąco, w zależności od potrzeb. W sumie, na bieżące utrzymanie dróg i obiektów inż. ZDiZ ma zabezpieczone w budżecie około 8 milionów złotych - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-22 07:41
Remonty ulic prawie nic nie dadzą (28)
Ilość samochodów (700) na ilość mieszkańców (1000) sama mówi za siebie.
Kurtyna- 27 46
-
2024-01-22 12:19
co sugerujesz? Bo taka jest potrzeba a komunikacja zbiorowa jest niewystarczająca
Szczególnie pod względem kryterium cena/możliwości.
- 0 0
-
2024-01-22 10:30
Remonty to nie łaska tylko obowiązek
nie ma się co chwalić. Niech pokażą co oprócz wiaduktu będą budować. a nawiasem mówiąc to wybory powinny być co dwa lata i to w takiej formie jak głosowanie na BO żeby było tanio i szybko. Może wtedy zagęszczali by ruchy.
- 8 1
-
2024-01-22 09:55
A do tego ludzie przyjeżdżający z okolic i przejeżdżający przed miasto do pracy w Gdańsku.
- 0 1
-
2024-01-22 09:26
ale co proponujesz? (21)
Są dwie możliwośći: Zwiększyć liczbę mieszkańców bez samochodu lub zmniejszyć ilość samochodów ( ale jak?) przy tej samej ilości mieszkańców.
- 5 4
-
2024-01-22 19:56
To proste, działająca częsta komunikacja
najlepiej darmowa
- 1 0
-
2024-01-22 10:03
W Gdyni już dawno powinny być trzy linie szybkiego tramwaju
Dwie na Kacze Buki trasą przez Witomino/Chwarzno i trasą przez Kack/Karwiny oraz jedna linia w rejon Szperka. Przez ćwierć wieku dało by się to zrobić, niestety zwyciężyła polityka białej farby i teraz widzimy jej skutki.
- 8 2
-
2024-01-22 09:52
(5)
1. podwyższyć opłaty za przeglądy (conajmniej 350zł)
2. podwyższyć opłaty za OC
3. dodać strefę zieloną i zakazy wjazdu do centrów dla mocno emisyjnych
4. dodatkowe ulgi za przemieszczanie się rowerem/pieszo- 3 27
-
2024-01-22 12:01
A dlaczego ulgi za rower i poruszanie się pieszo?
- 2 0
-
2024-01-22 10:29
do tego dojdzie, tak najłatwiej zlikwidować korki
zostaną tylko limuzyny służbowe i elekrtyki bogaczy
- 8 0
-
2024-01-22 09:55
(2)
A skąd weźmiesz tyle autobusów ?
- 6 1
-
2024-01-22 10:50
Nie weźmie - napiszę, żebyś kupił sobie rower. (1)
- 3 3
-
2024-01-22 11:57
Jaki rower?
Wystarczy jeden w miarę nowy i sprawny samochód zamiast trzech starych diesli "niemieckiej marki premium".
- 1 5
-
2024-01-22 09:29
(12)
Wymusisz zmniejszenie ilości samochodów = wymusisz zmniejszenie osób, które na Ciebie zagłosują.
Posiadanie samochodu to jest przywilej, którego odebranie będzie skutkowało poczuciem cenzury, pasywnej reglamentacji.- 3 9
-
2024-01-22 09:53
ten przywilej powinien być droższy (10)
obecnie każdego stać na samochód, a tak być nie powinno
- 7 14
-
2024-01-22 10:50
A dlaczego nie powinno? Bo Ty tak uważasz? (4)
- 3 2
-
2024-01-22 11:56
A dlatego, że Janusze kupują po 3 szroty bez myślenia gdzie je zaparkują. (3)
A potem zastawiają nimi ulice i chodniki, za które płacimy w podatkach.
- 2 3
-
2024-01-22 12:00
Januszem I Karmy płodzą dzieci nie myśląc że ograniczają innym dostęp do lekarzy, przedszkoli, szkół.... (2)
Powinno się opodatkować dzieci - płatne szkoły, przedszkola i służba zdrowia.
- 1 1
-
2024-01-22 13:42
Dzieci jak dorosną, płacą podatki, więc nie ma problemu. (1)
Jeżeli Janusz kupi sobie parking na dodatkowe samochody, też problemu nie będzie.
- 0 1
-
2024-01-22 16:53
Te dzieci wykształcą się na koszt polskiego podatnika i wyjada za granicę.
Uprzednio pobierając wszelkie bełcikowe, bony turystyczne, 800+ i inne socjale.
- 0 0
-
2024-01-22 10:39
Socjalizm pełną gębą, mieliśmy już taki czas w tym kraju (4)
gdzie tylko nielicznych było stać na cokolwiek
- 6 3
-
2024-01-22 11:54
Socjalizm pełną gębą to darmowe drogi i parkingi. (3)
Komuna minęła, płać za usługi na wolnym rynku.
- 2 8
-
2024-01-22 12:02
Zapłać za chodniki, DDR i cenę biletu zbiór komu, która pokryje rzeczywiste koszty.
- 4 1
-
2024-01-22 11:58
Ile płacisz za korzystanie z chodników? (1)
- 4 1
-
2024-01-22 13:40
Nie mogę korzystać z chodników pod domem, bo są zastawione szrotami.
- 1 3
-
2024-01-22 09:42
Jak pokazały ostatnie lata, ładowanie wszystkiego w kierowców i zostawianie niezmotoryzowanym ochłapów
równie skutecznie zmniejsza liczbę osób głosujących w tej drugiej grupie.
- 8 9
-
2024-01-22 09:18
(2)
Argument taki co żaden. Ulice powinny być wylewane mocniejszym materiałem, a nie asfaltem, który kruszy się co rusz.
- 19 1
-
2024-01-22 09:58
Betonem zbrojonym
- 1 0
-
2024-01-22 09:30
Pasuje do jakości farby.
- 6 1
-
2024-01-22 14:05
Super plany szkoda tylko, że inwestycje
Buspas na Chwarznieńskiej oraz oraz przebudowa Chwarznieńskiej na Witaminie miały zakończyć się w 2023 roku panie Łucyk.
- 39 2
-
2024-01-22 07:57
(5)
Buspas na Chwarznieńskiej miał być oddany w sierpniu ubiegłego roku, jaki jest aktualnie przewidywany termin zakończenia prac? Kwiecień? Przebudowa Chwarznieńskiej na Witominie ma się skończyć w 2024 r. wg planu. Ale to przecież MTM - na pewno będzie opóźnienie, tylko na razie nie wiadomo, czy o pół roku, czy cały rok.
- 123 2
-
2024-01-22 09:18
Ooooooo (1)
Wystarczy sobie wspomnieć jak to było na Karwinach. Już są dziury w nowych miejscach
potem widać śnieg sypie oni dziury łatają tylko na jak długo.
Tak samo jak się rozpoczyna elewację budynków w zimę i malowanie balustrad na ile to wytrzyma na dwa lata jak wszystko będzie spadać i farba się złuszczy.
Mądre to przysłowie nie chcesz stracić kasy
zrób raz a porządnie a nie co chwilę to samo poprawki ale to wszystko leci za kasę podatników.- 15 0
-
2024-01-22 10:21
Gdynia w pełnej krasie
Dziur nie ma w nowych miejscach. One są w starym, nietkniętym asfalcie. Lata armagedonu, a pan Wojciech nie raczył nawet wierzchniej nawierzchni wymienić na wielu odcinkach.
- 2 0
-
2024-01-22 08:43
(2)
Ani w sierpniu ani to MTM, czego się spodziewać po tu piszących
- 3 8
-
2024-01-22 09:32
Tak, miało się skończyć na koniec sierpnia 2023! (1)
Potem zmienili cos w projekcie i miało się skończyć w październiku. A nadal do końca bardzo daleko.
- 12 0
-
2024-01-22 10:07
a potem że w Grudniu i będzie w Grudniu
ale 2024
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.