• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu

Maciej Korolczuk
8 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (148)
Na trzy główne zadania drogowe w tym roku miasto wyda prawie 50 mln zł. Na trzy główne zadania drogowe w tym roku miasto wyda prawie 50 mln zł.

W 2024 r. gdańscy drogowcy chcą wyremontować wiadukt nad torami kolejowymiMapkaestakadę na ul. Elbląskiej.Mapka W najbliższych miesiącach ma się też rozpocząć remont zamkniętej od sierpnia kładki między Jana z Kolna a al. Zwycięstwa.Mapka Tylko na te trzy projekty miasto będzie musiało przeznaczyć w sumie ok. 50 mln zł.



Nakłady na remonty dróg w Gdańsku są:

Po tym, jak niedawno przyjrzeliśmy się planom drogowców z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, którzy zarządzają m.in. obwodnicą Trójmiasta i Trasą Kaszubską, zaglądamy na lokalne podwórko.

Jak co roku swoje plany na nowy rok mają też urzędnicy z magistratu i podległych mu jednostek: Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni oraz Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Postanowiliśmy sprawdzić, co czeka mieszkańców i kierowców w Gdańsku w ciągu 12 najbliższych miesięcy. Za kilka dni podobne zestawienie przedstawimy także pod kątem zaplanowanych prac w Gdyni.

Na liście zadań do realizacji w 2024 r. jest sporo modernizacji chodników i ulic przewidzianych do liftingu nawierzchni. Na liście zadań do realizacji w 2024 r. jest sporo modernizacji chodników i ulic przewidzianych do liftingu nawierzchni.

GZDiZ zajmie się utwardzaniem nawierzchni



W Gdańsku zadania drogowe realizują dwie jednostki: GZDiZ i DRMG. Ta pierwsza skupia się głównie na bieżącym utrzymaniu dróg i niewielkich pracach.

Ma to swoje odzwierciedlenie w planach jednostki na 2024 . Przyjęty harmonogram zakłada roboty w kilku dzielnicach Gdańska: we Wrzeszczu, na Żabiance, w Kokoszkach, Matemblewie, na Stogach, Zaspie, Jasieniu, Św. Wojciechu i Olszynce.



Głównie będą one polegać na utwardzaniu nawierzchni gruntowych, a drogowców mogą spodziewać się mieszkańcy następujących ulic:
  • Migowska,
  • Tysiąclecia,
  • Mirachowska,
  • Dolne Młyny,
  • Kaczeńce,
  • Startowa,
  • Oliwkowa,
  • Straszyńska,
  • Jaworowa,
  • Jaśminowa,
  • Tulipanów,
  • Jeziorowa.

GZDiZ zaplanował też kilka remontów chodników. Z nowej nawierzchni ucieszą się piesi na ul. 3 MajaMapka (między Dąbrowskiego a dworcem PKS) i Elbląskiej (powstanie chodnik prowadzący od przystanku autobusowego do inwestycji Panattoni).

Remontu krzywego i dziurawego chodnika doczekają się też mieszkańcy Nowego Portu. Roboty zaplanowano bowiem na ul. Przyjaciół i Wilków MorskichMapka, gdzie niedawno zapadł się fragment brukowanej jezdni.





Remonty wiaduktów i kładek



Zdecydowanie więcej pracy i środków pochłoną zadania zaplanowane i realizowane przez DRMG. To ta jednostka w dużej mierze odpowiada za to, co, gdzie i jak się buduje i remontuje w mieście.

2024 rok będzie z jednej strony czasem kontynuacji i zakończenia niektórych inwestycji (m.in. ronda na Starogardzkiej, Niepołomickiej i CzerskiejMapka, budowy KielnieńskiejMapka w Osowej, przebudowy BudowlanychMapka, budowy układu drogowego w obszarze Portu PółnocnegoMapka), a z drugiej rozpoczęcia nowych inwestycji.

Wśród nich będą m.in.:

Przebudowa wiaduktu na ul. Elbląskiej nad linią kolejową (kierunek centrum). Po raz pierwszy o planach modernizacji tego obiektu pisaliśmy w sierpniu 2020 r. Wiadukt pochodzi z 1973 r., a ostatni gruntowny remont przeszedł w połowie lat 90. poprzedniego wieku. Dziewięcioprzęsłowy obiekt ma ponad 200 m długości i wymaga remontu, na przeprowadzenie którego urzędnicy zabezpieczyli w budżecie aż 31 mln zł.

Po czterech latach od zapowiedzi miasto liczy, że wreszcie uda się wyremontować wiadukt na ul. Elbląskiej. Po czterech latach od zapowiedzi miasto liczy, że wreszcie uda się wyremontować wiadukt na ul. Elbląskiej.
Połowę tej sumy (ok. 16 mln zł) ma kosztować przebudowa kładki dla pieszych nad torami kolejowymi przy przystanku SKM Stocznia. Z powodu złego stanu technicznego kładka od strony al. Zwycięstwa od kilku miesięcy jest wyłączona z użytkowania. Na peron SKM można się dostać wyłącznie od strony ul. Jana z Kolna.

W tym roku mają być także przeprowadzone prace na estakadzie przy Bramie Żuławskiej, docelowo przeznaczonej do wyburzenia. Remont pochłonie 2,5 mln zł i będzie polegał w głównej mierze na wzmocnieniu konstrukcji estakady, z której na co dzień korzystają kierowcy jadący w kierunku centrum Gdańska.

Znamy przyszłość estakady na Elbląskiej Znamy przyszłość estakady na Elbląskiej

Podobny koszt szacowany jest w przypadku remontu wąskiej uliczki w Śródmieściu Gdańska. Mowa o ul. GrząskiejMapka, łączącej ul. Chlebnicką z Mariacką. Za 2,7 mln zł w ciągu dwóch lat ma powstać nie tylko nowa nawierzchnia jezdni, ale też chodniki.

Wśród pozostałych inwestycji są też:

  • realizowana od 2020 r. budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej na ul. Modrej i Łanowej
  • dojście z przystanku ul. Częstochowskiej do ul. Warszawskiej
  • budowa oświetlenia na ul. Zenitowej
  • przebudowa mostów nad kanałem melioracyjnym przy ul. Wołyńskiej
  • modernizacja fragmentu ul. Krętej (od nr 22 do ul. Jarowej)

Urzędnicy będą też pracować nad przygotowaniem dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania Powstańców Warszawskich z Bema i Dąbrowskiego, drogi do Centrum Opieki Wytchnieniowej na ul. Kopernika, modernizacji Migowskiej i na Wzgórzu, budowy ul. Norblina, Nowej Sadowej, Apollina, Połczyńskiej i Lubowidzkiej, przebudowy Chełmińskiej, Soplicy, Kowalskiej, Junony, modernizacji Starowiślnej i Grażyny.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (148)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane