• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany drogowców w Gdyni: dokończenie Chwarznieńskiej i modernizacja dylatacji estakady

Patryk Szczerba
22 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (165)
Najważniejsze remonty w Gdyni w tym roku. Najważniejsze remonty w Gdyni w tym roku.

W 2024 roku w Gdyni zostanie zakończona przebudowa ul. ChwarznieńskiejMapka na Witominie, budowa buspasa na tej samej ulicy na ChwarznieMapka oraz wiaduktu w ciągu ulicy PuckiejMapka. W planach jest też modernizacja dylatacji Estakady KwiatkowskiegoMapka oraz m.in. przejścia podziemnego pod ul. MorskąMapka na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna.



W ostatnich dniach przedstawiliśmy:



Plany drogowców z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej

Plany drogowców z Gdańska:

Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu

Jak oceniasz zakres remontów w 2024 roku w Gdyni?

Tym razem przyglądamy się planom drogowców z Gdyni. W tym roku przede wszystkim zakończą się rozpoczęte kilka miesięcy temu inwestycje.

Najważniejsze z nich to przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie oraz budowa buspasa na tej ulicy na Chwarznie. PKP ma również zakończyć budowę wiaduktu w ciągu ulicy Puckiej, którą współfinansuje miasto.

Coraz więcej zmian na Chwarznieńskiej Coraz więcej zmian na Chwarznieńskiej
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze
Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów

W planach jest także rozpoczęcie i kontynuowanie inwestycji w innych rejonach miasta.



Inwestycje kontynuowane i rozpoczęte



Wśród nich są m.in.

  • budowa buspasa w ul. J Wiśniewskiego na odcinku od stacji Shell do istniejących wiaduktów w ul. Janka Wiśniewskiego.
  • Buspas na północ Gdyni powstanie etapami Buspas na północ Gdyni powstanie etapami
  • Zakończenie budowy ul. Unruga
  • Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą
  • Budowa ul. Cynkowej, Magnezjowej i Mosiężnej,
  • Przebudowa ul. Zielonej - od Bosmańskiej do Płk. Dąbka,
  • Przebudowa ul. Wiczlińskiej - od stacji gazowej "Wiczlino" gazu do SP37,
  • Budowa dróg na Chwarznie Wiczlinie w rejonie ul. Jana Kazimierza,
  • Budowa ul. Westy Posejdona,
  • Budowa ul. Prostokatnej - Okrężnej.

Inwestycje mają też objąć Śródmieście. Zaplanowano tu przebudowę ul. Wójta Radtkego, Władysława IV i 3 Maja. W zamierzeniach jest też przebudowa ul. Świętojańskiej, Portowej w rejonie Pl. Kaszubskiego.



Inwestycje, do których potrzebny jest projekt



Część większych inwestycji jest w projektowaniu lub w 2024 roku przygotowanie dokumentacji ma się dopiero rozpocząć. Wśród inwestycji drogowych są to m.in.

  • Rozbudowa ul. Sportowej wraz ze skrzyżowaniem Drogi Gdyńskiej,
  • Budowa wiaduktu w ciągu ul. J. Wiśniewskiego wraz z budowa buspasa i drogi rowerowej na odcinku od stacji Shell do Placu Konstytucji,
  • Budowa ulic: Fregatowej, kpt. J.Jurkiewicza, Kliprowej, Żaglowej, Pokładowej oraz ciągu komunikacyjnego,
  • Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na Kaczych Bukach,
  • Budowa ul. Grażyny,
  • Rozbudowa układu drogowego ul. Płk. Dąbka między skrzyżowaniami z ul. Derdowskiego i ul. Andersa wraz z przebudową skrzyżowań i budową dodatkowego wiaduktu w ciągu ul. Płk. Dąbka w Gdyni.

Plany Zarządu Dróg i Zieleni



O plany na 2024 rok zapytaliśmy także w Zarządzie Dróg i Zieleni.

W tym roku rozpocznie się budowa chodnika pieszego wzdłuż ul. Rybaków w dzielnicy Babie Doły (inwestycja z BO), o wartości 227 500 zł. Szacowaną na 7 mln zł inwestycją jest modernizacja przejścia podziemnego pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna - w 2024 r.

- W ramach zadania zostanie wykonana wymiana izolacji obiektu, budowa windy (dostosowanie przejścia dla osób z niepełnosprawnościami), nadzór inwestorski, wykonanie pochylni - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.

Po latach przebudowa Komandorskiej i Mireckiego



Zostanie wykonana też przebudowa istniejącego skrzyżowania ulic Komandorskiej i Mireckiego poprzez wyniesienie nawierzchni skrzyżowania oraz trzech przejść dla pieszych: jednego w ul. Mireckiego i dwóch w ul. Komandorskiej.

Zmienią skrzyżowanie 7 lat po śmiertelnym wypadku Zmienią skrzyżowanie 7 lat po śmiertelnym wypadku

- Wykonane zostanie również odwodnienie poprzez budowę nowych wpustów deszczowych wraz z przykanalikami i przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej oraz regulacja wysokościowa krawężników i chodników - szacowany koszt realizacji inwestycji 650 tys. zł (w tym 300 000 zł. dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg) - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
Znowu kierowcy będą musieli postać na estakadzie Kwiatkowskiego. Wśród zamierzeń na 2024 rok jest modernizacja dylatacji Estakady Kwiatkowskiego na połączeniu z częścią stalową. Koszt to 2 mln zł.

Pozostałe większe zamierzenia:

  • Modernizacja ul. Nelca (ze środków RD Kamienna Góra) - koszt 550 tys. zł.
  • Wyniesione przejścia dla pieszych: ulicaJanowska i Chylońska - RD Cisowa 160 tys. zł.
  • Utwardzenie ul. Porożyńskiego (Wawrzyńczyka) - na odcinku od ul. Krauzego w kierunku ul. Myśliwka - 600 tys. zł.
  • Dokończenie nawierzchni (płyty YOMB) ul. Śliskiej - koszt 120 tys. zł.

- Ponadto w ramach utrzymania ZDiZ planuje zrealizować odcinkowe nakładki na ul. Stolarskiej, na ul. Płk. Dąbka w rejonie ul. Steyera (głównie zatoka), odcinkowo Al. Zwycięstwa (lewy pas ruchu pomiędzy ul. Stryjską a ul. Redłowską), odcinkowo ul. Rdestowa. To oczywiście tylko część zaplanowanych prac, wiele robót będzie planowanych na bieżąco - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
W projektowaniu są dwie ważne inwestycji w rejonie torów drogowych i ulicy Janka Wiśniewskiego.

Do zaprojektowania modernizacja kładki SKM Stocznia i przebudowa wiaduktów na Janka wiśniewskiego



  1. Kładka Gdynia Stocznia - w 2024 r. planowane jest wykonanie - ekspertyza stanu technicznego kładki wraz z dokumentacją modernizacji kładki - szacowany koszt realizacji inwestycji 15 000 000 zł.
  2. Ul. Wiśniewskiego - przebudowa istniejących wiaduktów drogowych - I etap dokumentacja projektowa - koszt 500 tys zł.

- Prace utrzymaniowe są realizowane na terenie całej Gdyni. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni prowadzi je na bieżąco, w zależności od potrzeb. W sumie, na bieżące utrzymanie dróg i obiektów inż. ZDiZ ma zabezpieczone w budżecie około 8 milionów złotych - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (165) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Kropla w morzu potrzeb,a gdyńskie drogi to jedna wielka katastrofa, kratery i koleiny.

    • 34 2

  • Najwiekszy przekret w historii Gdyni (4)

    Remont dylatacji Estakady Kwiatkowskiego. Przeciez to robia co chwila przynajmniej od 2009 roku, przynajmniej ja o tym pierwszy raz sie dowiedzialem. Az przykro sie patrzy na ta niegospodarnosc

    • 35 1

    • Powiedz mi, że nic nie wiesz w temacie nie mówiąc, że nic nie wiesz w temacie (2)

      Tak, remont dylatacji na estakadzie to pudrowanie trupa. Ale powiedz mi proszę co innego mają zrobić władze miasta? Takie remonty co jakiś czas pozwalają utrzymać drogę przejezdną i w miarę dobrym stanie. Całkowity remont bądź przebudowa estakady kosztowałoby pewnie jakieś 0,5-1 mld zł, budżetu miasta nie stać na takie wydatki. Wine w tym ponoszą władze centralne, które nie chcą przejąć głównej drogi dojazdowej do drugiego portu w kraju pod zarząd GDKiA, co jest absurdem, a powinno być koniecznością. No i jedynie zarzucać można skuteczność w kwestii lobbowania takiego rozwiązania

      • 2 3

      • estakada została "dokończona" z woli władz miasta

        Przy sprzeciwie GDDKiA lub jej poprzednika (dawno to było).
        Intencją zarządcy dróg było przedłużanie obwodnicy, bo wiedział czym jest estakada - skarbonką bez dna.
        Miasto przeforsowało estakadę a zarządca dróg się "wypiął" pod pretekstem niezgodności z parametrami...
        To, że to droga do portu nie ma znaczenia, władanie jest na poziomie gminy i powiatu. W odróżnieniu od Polskiej, która jest wewnętrzną drogą portu.

        "jedynie zarzucać można skuteczność w kwestii lobbowania takiego rozwiązania"
        Tylko??!
        Na S19 budowane jest 5km drogi, na którą składa się 3km tunelu i 1km estakady nawet 40m wysokiej. Ma to kosztować 2 miliardy złotych. Przetarg rozstrzygnięty, wykonawca wybrany, termin wykonania 5 lat.
        Da się...
        Oświadczenia GDDKiA o 6 latach projektowania (!!!) pierwszego etapu "drogi czerwonej" nie budzą żadnych reakcji urzędu miasta ani samorządu województwa... 6 lat spokoju...

        • 2 0

      • A widziałeś jak wyglądają teraz te dylatacje?

        nie chodzi o to, żeby ich nie naprawiać, ale żeby zrobić to porządnie. Estakada nie jest jedynym w Europie na tej szerokości geograficznej obiektem inżynierskim i są metody, żeby dylatacja wytrzala więcej niż rok dwa, tak jak teraz. Ale dopóki będzie to wykonywał MTM czy inny wykonawca-partacz, dopóty trzeba to będzie robić co chwila. A wystarczy zainwestować raz i mieć spokój przez dekadę.

        • 0 0

    • Jasne, lepiej nie wymieniać dylatacji, zamknąć estakadę i po problemie!

      • 1 0

  • W tekscie mamy wypowiedzi pani ds. Mediów oraz Marka Łucyka (2)

    Ten ostatni komentarz jest jakby kopiuj wklej przy każdym artykule o drogach.

    I po co?

    • 46 1

    • Ocieplanie wizerunku,ale jak ktoś kumaty to tego nie lyknie.

      • 6 0

    • Kiedy wreszcie zajmiecie się ul. Węglową w centrum Gdyni od 2 lat ulica zakorkowana przez parkujące samochody po obu stronach ulicy bo nie ma znaków zakazu parkowania i parkometrów jedyna taka ulica w centrum. Zdiz nie sprząta tej ulicy bo ciągle stoją samochody utrudniające przejście dla pieszych. Może zbliżające się wybory zmobilizują samorząd Gdyni do rozwiązania problemu.

      • 0 0

  • Ale się porobiło

    To mówicie, że w trzeciej dekadzie dwudziestego pierwszego wieku osoby z niepełnosprawnościami będą mogły wreszcie dostać się bez problemu do najważniejszego budynku w mieście? Jestem w takim szoku z samego rana, że aż chyba pójdę za kilka tygodni zagłosować na Wojciecha.

    • 20 3

  • Ile metrów wyremontują to nie powiedzą (1)

    Artykuł nie zawiera najważniejszych informacji czyli ile metrów drogi/ chodnika za podane kwoty zostanie wyremontowanych. Planowanie i wizualizacje to najlepiej wychodzi w Gdyni.

    • 31 0

    • I delfinki)))

      • 5 0

  • Gdynia nie była tak zakorkowana od czasu komuny. (3)

    Jak można zrobić tyle remontów w tym samym czasie ? Na prezydenta nie ma co liczyć to wiadomo, on dawno się w głowę nie drapał. Ale inni urzędnicy którzy sami w tych korkach stoją, czy oni naprawdę są tak lekkomyślni ? Aż jest to szokujące. No ale to się dzieje teraz.

    • 33 0

    • Urzednicy? Marek Lucyk wybral na dyrektora ZDIZ zawodnika rowerowego MTB (2)

      Czego się spodziewasz

      • 9 1

      • Może miał być gość z MTM, ale Marek nie doczytał w CV i jest z MTB?

        • 1 0

      • Mountain bike ?

        • 0 0

  • Plany drogowców...

    Właśnie przejechałem przez Gdynię, przez Wielkopolska,Warszawska, Morska i Chylońską, do Cisowej... dziura w dziurze, koleiny kałuże, a oni mają plany na nowe...ale co nowe? Dziury? Może by tak naprawić te stare, łatane od lat, przez udeptywanie żużlu kaloszem!

    • 81 3

  • Niech ta ekipa nieudaczników

    już nic nie robi tylko odejdzie. Damy radę bez was nieudacznicy realizować inwestycje zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców a nie MTM i deweloperów.

    • 55 0

  • Gdynskie plany drogowe: progi zwalniajace na dziurawych nieremontowanych ulicach, farba, delfinki

    Dziękuję. Nic nie czuję.

    • 49 0

  • Wykończy nas prezydent Gdyni (1)

    Wykończy nas ten prezydent tymi głupimi decyzjami.Bus pasy , dziury w jezdniach jak studnie, pseudo ścieżki rowerowe ,wszędzie psie g*wna,masakra !!!

    • 50 2

    • Za psie g to proszę podziękować tej hołocie co psy wyprowadza i nie sprząta po nich

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane