• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plany drogowców w Gdyni: dokończenie Chwarznieńskiej i modernizacja dylatacji estakady

Patryk Szczerba
22 stycznia 2024, godz. 07:00 
Opinie (165)
Najważniejsze remonty w Gdyni w tym roku. Najważniejsze remonty w Gdyni w tym roku.

W 2024 roku w Gdyni zostanie zakończona przebudowa ul. ChwarznieńskiejMapka na Witominie, budowa buspasa na tej samej ulicy na ChwarznieMapka oraz wiaduktu w ciągu ulicy PuckiejMapka. W planach jest też modernizacja dylatacji Estakady KwiatkowskiegoMapka oraz m.in. przejścia podziemnego pod ul. MorskąMapka na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna.



W ostatnich dniach przedstawiliśmy:



Plany drogowców z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej Plany drogowców: nawierzchnia na obwodnicy, usterki na Trasie Kaszubskiej

Plany drogowców z Gdańska:

Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu Plany drogowców w Gdańsku: nowa kładka i remont wiaduktu

Jak oceniasz zakres remontów w 2024 roku w Gdyni?

Tym razem przyglądamy się planom drogowców z Gdyni. W tym roku przede wszystkim zakończą się rozpoczęte kilka miesięcy temu inwestycje.

Najważniejsze z nich to przebudowa ul. Chwarznieńskiej na Witominie oraz budowa buspasa na tej ulicy na Chwarznie. PKP ma również zakończyć budowę wiaduktu w ciągu ulicy Puckiej, którą współfinansuje miasto.

Coraz więcej zmian na Chwarznieńskiej Coraz więcej zmian na Chwarznieńskiej
Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej. Od środy zmiany na lepsze
Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów Wiadukt na Puckiej nabiera kształtów

W planach jest także rozpoczęcie i kontynuowanie inwestycji w innych rejonach miasta.



Inwestycje kontynuowane i rozpoczęte



Wśród nich są m.in.

  • budowa buspasa w ul. J Wiśniewskiego na odcinku od stacji Shell do istniejących wiaduktów w ul. Janka Wiśniewskiego.
  • Buspas na północ Gdyni powstanie etapami Buspas na północ Gdyni powstanie etapami
  • Zakończenie budowy ul. Unruga
  • Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą Przebudowa za 30 mln zł idzie pełną parą
  • Budowa ul. Cynkowej, Magnezjowej i Mosiężnej,
  • Przebudowa ul. Zielonej - od Bosmańskiej do Płk. Dąbka,
  • Przebudowa ul. Wiczlińskiej - od stacji gazowej "Wiczlino" gazu do SP37,
  • Budowa dróg na Chwarznie Wiczlinie w rejonie ul. Jana Kazimierza,
  • Budowa ul. Westy Posejdona,
  • Budowa ul. Prostokatnej - Okrężnej.

Inwestycje mają też objąć Śródmieście. Zaplanowano tu przebudowę ul. Wójta Radtkego, Władysława IV i 3 Maja. W zamierzeniach jest też przebudowa ul. Świętojańskiej, Portowej w rejonie Pl. Kaszubskiego.



Inwestycje, do których potrzebny jest projekt



Część większych inwestycji jest w projektowaniu lub w 2024 roku przygotowanie dokumentacji ma się dopiero rozpocząć. Wśród inwestycji drogowych są to m.in.

  • Rozbudowa ul. Sportowej wraz ze skrzyżowaniem Drogi Gdyńskiej,
  • Budowa wiaduktu w ciągu ul. J. Wiśniewskiego wraz z budowa buspasa i drogi rowerowej na odcinku od stacji Shell do Placu Konstytucji,
  • Budowa ulic: Fregatowej, kpt. J.Jurkiewicza, Kliprowej, Żaglowej, Pokładowej oraz ciągu komunikacyjnego,
  • Budowa dróg wraz z uzbrojeniem na Kaczych Bukach,
  • Budowa ul. Grażyny,
  • Rozbudowa układu drogowego ul. Płk. Dąbka między skrzyżowaniami z ul. Derdowskiego i ul. Andersa wraz z przebudową skrzyżowań i budową dodatkowego wiaduktu w ciągu ul. Płk. Dąbka w Gdyni.

Plany Zarządu Dróg i Zieleni



O plany na 2024 rok zapytaliśmy także w Zarządzie Dróg i Zieleni.

W tym roku rozpocznie się budowa chodnika pieszego wzdłuż ul. Rybaków w dzielnicy Babie Doły (inwestycja z BO), o wartości 227 500 zł. Szacowaną na 7 mln zł inwestycją jest modernizacja przejścia podziemnego pod ul. Morską na przedłużeniu tunelu PKP Gdynia Główna - w 2024 r.

- W ramach zadania zostanie wykonana wymiana izolacji obiektu, budowa windy (dostosowanie przejścia dla osób z niepełnosprawnościami), nadzór inwestorski, wykonanie pochylni - mówi Magdalena Wojtkiewicz, rzecznik ZDiZ w Gdyni.

Po latach przebudowa Komandorskiej i Mireckiego



Zostanie wykonana też przebudowa istniejącego skrzyżowania ulic Komandorskiej i Mireckiego poprzez wyniesienie nawierzchni skrzyżowania oraz trzech przejść dla pieszych: jednego w ul. Mireckiego i dwóch w ul. Komandorskiej.

Zmienią skrzyżowanie 7 lat po śmiertelnym wypadku Zmienią skrzyżowanie 7 lat po śmiertelnym wypadku

- Wykonane zostanie również odwodnienie poprzez budowę nowych wpustów deszczowych wraz z przykanalikami i przebudowa istniejącej kanalizacji deszczowej oraz regulacja wysokościowa krawężników i chodników - szacowany koszt realizacji inwestycji 650 tys. zł (w tym 300 000 zł. dofinansowania w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg) - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
Znowu kierowcy będą musieli postać na estakadzie Kwiatkowskiego. Wśród zamierzeń na 2024 rok jest modernizacja dylatacji Estakady Kwiatkowskiego na połączeniu z częścią stalową. Koszt to 2 mln zł.

Pozostałe większe zamierzenia:

  • Modernizacja ul. Nelca (ze środków RD Kamienna Góra) - koszt 550 tys. zł.
  • Wyniesione przejścia dla pieszych: ulicaJanowska i Chylońska - RD Cisowa 160 tys. zł.
  • Utwardzenie ul. Porożyńskiego (Wawrzyńczyka) - na odcinku od ul. Krauzego w kierunku ul. Myśliwka - 600 tys. zł.
  • Dokończenie nawierzchni (płyty YOMB) ul. Śliskiej - koszt 120 tys. zł.

- Ponadto w ramach utrzymania ZDiZ planuje zrealizować odcinkowe nakładki na ul. Stolarskiej, na ul. Płk. Dąbka w rejonie ul. Steyera (głównie zatoka), odcinkowo Al. Zwycięstwa (lewy pas ruchu pomiędzy ul. Stryjską a ul. Redłowską), odcinkowo ul. Rdestowa. To oczywiście tylko część zaplanowanych prac, wiele robót będzie planowanych na bieżąco - wyjaśnia Magdalena Wojtkiewicz.
W projektowaniu są dwie ważne inwestycji w rejonie torów drogowych i ulicy Janka Wiśniewskiego.

Do zaprojektowania modernizacja kładki SKM Stocznia i przebudowa wiaduktów na Janka wiśniewskiego



  1. Kładka Gdynia Stocznia - w 2024 r. planowane jest wykonanie - ekspertyza stanu technicznego kładki wraz z dokumentacją modernizacji kładki - szacowany koszt realizacji inwestycji 15 000 000 zł.
  2. Ul. Wiśniewskiego - przebudowa istniejących wiaduktów drogowych - I etap dokumentacja projektowa - koszt 500 tys zł.

- Prace utrzymaniowe są realizowane na terenie całej Gdyni. Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni prowadzi je na bieżąco, w zależności od potrzeb. W sumie, na bieżące utrzymanie dróg i obiektów inż. ZDiZ ma zabezpieczone w budżecie około 8 milionów złotych - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Quiz Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca? Średni wynik 58%

Topografia Trójmiasta. Czy znasz te miejsca?

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (165) 7 zablokowanych

  • I tak już im to nie pomoże (4)

    Za późno na chwalenie się. Trzeba słuchać ludzi na bieżąco, zamiast robić wszechobecne knoty, likwidować miejsca parkingowe, ograniczać swobodę, kazać płacić za parking nawet w weekendy.
    Ja im mówię w tym roku: Pa, Pa!!

    • 95 3

    • Kierowczyki jak zwykle najbardziej roszczeniową grupą? (1)

      Jak Szczurek śmiał za mało dać im za darmo?

      • 4 21

      • Kup sobie siodelko zamiast na sztycy

        Pedałować to bedziesz mniej spięty. Ale w sumie nie wiem czy to słowo nie jest zakazane. To może nogopopychaczowac? :)

        • 0 0

    • To już nie fanaberia a konieczność, zmiana władzy w Gdyni . Szurek "dziękujemy".

      • 18 0

    • Kiełbasa wyborcza musi być. Takich wywiadów do kwietnia będzie więcej.

      • 20 0

  • Halo...ale czy ta delatacja estakady to już była robiona ze 100 razy od kidy pamietam! (5)

    To prace wytrzymują rok? Co oni tam nakładają że ciągle robią to? Aha...wiem...nie chodzi aby zrobić tylko aby ciągle poprawiac:) Gdynia w pigułce!

    • 27 1

    • (4)

      Wiesz ile jest dylatacji na estakadzie? Na samej jezdni głównej masz ich 12 (dla każdego kierunku), do tego doliczyć po dylatacji na każdej łącznicy zjazdowej i wjazdowej i okaże się że jest ich ponad 20.

      • 0 3

      • i co z tego? (3)

        Nie potrafią zrobić 20?:)

        • 3 1

        • (2)

          Co roku robią po jednej, bo jak widać koszty są nie małe.

          • 0 3

          • Koszty nie sa małe bo MTM to robi i tylko oni sa dopuszczeni do przetargów (1)

            Tz. przetargi robione sa tak aby tylko MTM wygrał. Srednio inteligentny mieszkaniec widzi że ten wałem z MTM trwa od dekad!

            • 5 0

            • Załóż firmę, wygraj przetarg i zrób za polowej tej kwoty. I nie zapomnij robić tak aby nie było korków. MTM dlatego wygrywa przetargi bo oferuje najczęściej najniższą cenę. Mogą taką oferować bo w Gdyni mają bazę sprzętową i stąd zatrudniają pracowników, a to się wiąże z tym że nie muszą wynajmować placów na trzymanie sprzętu na budowie, nie muszą płacić pracownikom za delegacje ani ich kwaterować. Te wszystkie czynniki wpływają na to że mogą zaoferować lepsza cenę, a że głównym kryterium przetargu jest jego koszt to dlatego tak często wygrywają. Ot cala tajemnica MTM.

              • 0 4

  • Ciekawe kiedy Plac Konstytucji? (3)

    mega wstyd - jak miasto może dopuścić do tego , że pierwsza ulica która widzisz po wyjściu z dworca wygląda jak w Albanii 20 lat temu? Ciekawe też, że nic nie ma o remontach istniejących dróg o ulic, w których są setki, jeśli nie tysiące dziur i wyrw, a że względu na aurę codziennie dochodzą nowe. Mam nadzieję, że nowa władza zrozumie, że w drogownictwie nie Wilno brać firm najtańszych, partaczacych co się da (np. MTM). Trzeba wybrać wykonawcę, który oddał w terminie i założonym inwestycje drogowe w innych gminach, a do tego ilość roszczeń gwarancyjnych była jak najmniejsza. Dziś w ogóle takich kryteriów nie bierze się pod uwagę. Ma być szybko i tanio, co w praktyce oznacza, że będzie dużo drożej niż budżet i nigdy w terminie.

    • 33 0

    • Masz racje. Ja o rondzie przy Sądzie Rejonowym pisze od 6 lat na łamach 3 miasto

      Przy każdej okazji poruszam te leje po bombach i suma jest taka że Pan Szczurek tamtędy nie jeździ....więc nie robi.
      Ale powiem tak Panie Szczurek....niebawem będzie sie Pan pojawiał tam często w Sądzie więc dla dobra Pana prywatnego samochodu aby Pan zrobił to rondo:)

      • 6 0

    • Lepiej nie.

      Gdzieś widziałem plany . Lepiej zeby wyremontowali to co jest na placu niż to co mają zrobić. Chcą tam zrobić rodzaj mini parku jak to mają w zwyczaju obecne władze. Przejazd od strony pomnika 1970 będzie masakryczny .

      • 2 0

    • Rondo na Pl.Konstytucji

      Proponować należy zmianę nazwy tego ronda na rondo im Wojciecha Szczurka. Panie prezydencie ....wstydu pan nie ma....tyle lat dziura na dziurze.
      Gratulować.

      • 0 0

  • Planowanie przed wyborami

    Szczurek jest w tym specjalistą.

    • 19 0

  • Wszystko naraz przed wyborami....

    • 17 0

  • Opinia wyróżniona

    Remonty ulic prawie nic nie dadzą (28)

    Ilość samochodów (700) na ilość mieszkańców (1000) sama mówi za siebie.
    Kurtyna

    • 27 46

    • (2)

      Argument taki co żaden. Ulice powinny być wylewane mocniejszym materiałem, a nie asfaltem, który kruszy się co rusz.

      • 19 1

      • Pasuje do jakości farby.

        • 6 1

      • Betonem zbrojonym

        • 1 0

    • ale co proponujesz? (21)

      Są dwie możliwośći: Zwiększyć liczbę mieszkańców bez samochodu lub zmniejszyć ilość samochodów ( ale jak?) przy tej samej ilości mieszkańców.

      • 5 4

      • (12)

        Wymusisz zmniejszenie ilości samochodów = wymusisz zmniejszenie osób, które na Ciebie zagłosują.
        Posiadanie samochodu to jest przywilej, którego odebranie będzie skutkowało poczuciem cenzury, pasywnej reglamentacji.

        • 3 9

        • Jak pokazały ostatnie lata, ładowanie wszystkiego w kierowców i zostawianie niezmotoryzowanym ochłapów

          równie skutecznie zmniejsza liczbę osób głosujących w tej drugiej grupie.

          • 8 9

        • ten przywilej powinien być droższy (10)

          obecnie każdego stać na samochód, a tak być nie powinno

          • 7 14

          • Socjalizm pełną gębą, mieliśmy już taki czas w tym kraju (4)

            gdzie tylko nielicznych było stać na cokolwiek

            • 6 3

            • Socjalizm pełną gębą to darmowe drogi i parkingi. (3)

              Komuna minęła, płać za usługi na wolnym rynku.

              • 2 8

              • Ile płacisz za korzystanie z chodników? (1)

                • 4 1

              • Nie mogę korzystać z chodników pod domem, bo są zastawione szrotami.

                • 1 3

              • Zapłać za chodniki, DDR i cenę biletu zbiór komu, która pokryje rzeczywiste koszty.

                • 4 1

          • A dlaczego nie powinno? Bo Ty tak uważasz? (4)

            • 3 2

            • A dlatego, że Janusze kupują po 3 szroty bez myślenia gdzie je zaparkują. (3)

              A potem zastawiają nimi ulice i chodniki, za które płacimy w podatkach.

              • 2 3

              • Januszem I Karmy płodzą dzieci nie myśląc że ograniczają innym dostęp do lekarzy, przedszkoli, szkół.... (2)

                Powinno się opodatkować dzieci - płatne szkoły, przedszkola i służba zdrowia.

                • 1 1

              • Dzieci jak dorosną, płacą podatki, więc nie ma problemu. (1)

                Jeżeli Janusz kupi sobie parking na dodatkowe samochody, też problemu nie będzie.

                • 0 1

              • Te dzieci wykształcą się na koszt polskiego podatnika i wyjada za granicę.

                Uprzednio pobierając wszelkie bełcikowe, bony turystyczne, 800+ i inne socjale.

                • 0 0

      • (5)

        1. podwyższyć opłaty za przeglądy (conajmniej 350zł)
        2. podwyższyć opłaty za OC
        3. dodać strefę zieloną i zakazy wjazdu do centrów dla mocno emisyjnych
        4. dodatkowe ulgi za przemieszczanie się rowerem/pieszo

        • 3 27

        • (2)

          A skąd weźmiesz tyle autobusów ?

          • 6 1

          • Nie weźmie - napiszę, żebyś kupił sobie rower. (1)

            • 3 3

            • Jaki rower?

              Wystarczy jeden w miarę nowy i sprawny samochód zamiast trzech starych diesli "niemieckiej marki premium".

              • 1 5

        • do tego dojdzie, tak najłatwiej zlikwidować korki

          zostaną tylko limuzyny służbowe i elekrtyki bogaczy

          • 8 0

        • A dlaczego ulgi za rower i poruszanie się pieszo?

          • 2 0

      • W Gdyni już dawno powinny być trzy linie szybkiego tramwaju

        Dwie na Kacze Buki trasą przez Witomino/Chwarzno i trasą przez Kack/Karwiny oraz jedna linia w rejon Szperka. Przez ćwierć wieku dało by się to zrobić, niestety zwyciężyła polityka białej farby i teraz widzimy jej skutki.

        • 8 2

      • To proste, działająca częsta komunikacja

        najlepiej darmowa

        • 1 0

    • A do tego ludzie przyjeżdżający z okolic i przejeżdżający przed miasto do pracy w Gdańsku.

      • 0 1

    • Remonty to nie łaska tylko obowiązek

      nie ma się co chwalić. Niech pokażą co oprócz wiaduktu będą budować. a nawiasem mówiąc to wybory powinny być co dwa lata i to w takiej formie jak głosowanie na BO żeby było tanio i szybko. Może wtedy zagęszczali by ruchy.

      • 8 1

    • co sugerujesz? Bo taka jest potrzeba a komunikacja zbiorowa jest niewystarczająca

      Szczególnie pod względem kryterium cena/możliwości.

      • 0 0

  • Marku Łucyku

    Może się przestań chwalić i posyp głowę popiołem. Powiedz, że podajesz się do dymisji dla dobra Gdyni i jej mieszkańców. Dla mnie symbolem Twojego nieudacznictwa i układów z MTM jest przebudowa/rozbudowa węzła PKM Karwiny. Zapomnieliście tylko o jednym małym szczególe - o tym węźle. Utwardziliście klepisko zamiast zrobić parking przesiadkowy, ale kasa się zgadza. Ponad dwa lata korków i żadnych plusów dla mieszkańców. Minusów mnóstwo - przeniesione przystanki, które teraz generują korki, zlikwidowane zielone strzałki i prawoskręty, zlikwidowana zieleń, asfalt położony na starych fragmentach bez wymiany podbudowy i krawężników.
    Naprawdę ludzie widzą jak wydajecie z Wojciechem nasze wspólne pieniądze

    • 44 0

  • czyli kolejne miliony na kierowczyków. (3)

    Czyli kolejne miliony mniej na rozbudowę i w ogóle budowę komunikacji miejskiej.
    Czyli trzeci świat, nadal.
    To ile więcej ofiar wśród pieszych rozjechanych przez rozpędzonych kierowczyków? To ile więcej CO2 w płucach i w atmosferze? Ile więcej tlenków metali ciężkich, tlenków azotu?

    • 3 37

    • Nie spinaj się tak bo Ci żyłka pęknie.

      Jak taka z ciebie wojowniczka to podaj odpowiedzi na zadawane tutaj pytania. Nie widzę by ludzie ginęli na drogach. Ile CO2 w płucach no powiem ci, że w ciągu godziny statystycznie ok. 20L bo tyle wydychasz. Ile tlenków metali, chyba coraz mniej bo aut w centrum ubywa przez strefę płatnego parkowania.

      • 4 1

    • Wracaj do lasu (1)

      Bo bredzisz wciąż te same glupoty

      • 4 1

      • To frustracja wynikająca z n-tego oblania egzaminu na prawko

        • 2 1

  • Wszystko to bajki

    sam proces przetargowy na modernizację ul Unruga trwał od kwietnia do grudnia bo urzędnicy kilkukrotnie poprawiali dokumentację bo roiło się od błędów

    • 7 0

  • nikomu niepotrzebne "inwestycje" wręcz szkodliwe dla mieszkańców

    kiedy zmiana nawierzchni na al. zwycięstwa, 10 lutego, pl. konstytucji, likwidacja ścieżki rowerowej przy hali targowej, poprawa ruchu na karwinach...itp itd.

    • 22 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane